Interessante aflevering. De scheuren in het complot beginnen eindelijk te komen. Sharon is weer mijn favoriet, al vond ik dat ze beter iedereen rond de tafel had kunnen roepen omdat ze dan niet tegen haar konden liegen. Wel goed dat ze niet enkel naar het woord van Hans en Yin luisterde maar ook recht op de man aan de andere twee vrouwen vroeg wat er precies gaande was.
Het voorstukje vond ik misschien nog wel interessanter en ik had eigenlijk al meteen een scenario in mijn hoofd:
Sarah vertelt dus nog even lekker alles wat ze over het complot en Hans (en Yin?) weet, zodat HiuKwan merkt dat het niet Sharon maar Hans en Yin waren die haar de schuld in de schoenen hadden geschoven. Ik denk ook dat haar uitschieter zoals we die zagen niet enkel tegen Sharon is gericht, zoals nu, maar ook tegen Hans en Yin. We kregen te zien dat Hiu voor de eilandraad weer in haar nopjes was: ''Ze zullen nog wel opkijken'', of iets in die richting. Daardoor denk ik dat dit gericht is tegen Yin en Hans, niet tegen Sharon (of misschien met Sharon er ook nog bij - in ieder geval is het meervoud). Geert is deze aflevering niet overgehaald door Hans om op Sarah te stemmen, maar trok zijn eigen plan met Sarah en HiuKwan. Zouden Geert en HiuKwan samen een plannetje smeden tegen Yin en Hans? Dan is Sharon de 'swinging vote' die overgehaald moet worden om op Yin of Hans te stemmen - of op HiuKwan of Geert. Waarschijnlijk zou ze dan met Yin en Hans staan, tenzij ze haar echt weten te overtuigen dat Hans en Yin het allemaal heel tactisch spelen. Of Hiu en Geert doen alsof ze met de andere twee staan en stemmen eerst Sharon eruit, zodat de stemmen gelijk staan, maar ze hebben toch echt meer kans met Sharon als swinging vote aangezien Yin en Hans nog geen stemmen hebben gekregen na de samensmelting.
Of misschien hóóp ik dit gewoon. Niet omdat ik voor HiuKwan of Geert ben, maar omdat ik voor Sharon ben en dan blijft zij er wat langer in. [a]