Hallo , even wil ik reageren ..
Deze expeditie 2008 is meer een toonbeeld van zakelijk, strategisch, en planmatig uitrekenen hoe je in de finale kan komen. Dit ligt Yin en Hans het best. Maar heeft mijns inziens niets meer te maken met overleven als een Robinson op een onbewoond eiland.
De echte Robinsons zijn al wegestuurd door de zakelijke strategische planning van Hans en Yin.
Sinds het weekend samen met 2 anderen, hebben ze 'iets' met elkaar, wat na thuiskomst zeker vervolg zal hebben.
Het staat dus vast dat Hans en Yin overblijven dankzij hun planning. Niet vanwege hun onovertroffen échte Robinson kwaliteiten .
Hans liegt alles bij elkaar om anderen te manipuleren en zijn kant op te sturen zoals hij wilt dat er gestemd gaat worden. Dat is zijn Robinson onwaardige manier van spelletjes spelen.
Helaas doet dit afbreuk aan de serie. Hoewel ik wel kijk, en wil weten wat er gebeurt. Mijn hoop is dat de spelbedenkers ergens een stokje steken voor deze manier van spelbederf.
Het is Ernst-Paul niet gegund om met deze expeditie zijn laatste af te sluiten.. Het programma idee is heel goed en heel erg leuk om naar te kijken, als er minder mazen in het net zouden zijn om het spel te bederven zoals Yin en Hans nu doen.
Dit kan nooit de bedoeling geweest zijn van het programma-idee een beste Robinson te zoeken anno 2008.
Nu komt er een beste zaken-man/vrouw uit, die een hele groep expeditie leden weet te manipuleren en te sturen.
Om er zelf als winnaar uit te komen. Verdient voor mij geen hoofdprijs.
groet, Eva