Auteur Topic: Meest achterbakse deelnemer ooit?  (gelezen 52056 keer)

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
Meest achterbakse deelnemer ooit?
« Gepost op: 14-10-2008, 08:40:53 »
Wie is volgens jou in de loop der jaren de meest achterbakse deelnemer geweest die ooit gheeft deelgenomen aan ER? Volgens mij maakt Hans een goede kans. Of waren er deelnemers die nog minder te vertruowen waren dan hem?

Offline vriendlief

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Meest achterbakse deelnemer ooit?
« Reactie #1 Gepost op: 14-10-2008, 09:14:05 »
Mick, Bjorn , Gio ,Hans ,  het rijtje is oneindig. ::rofl::

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 14-10-2008, 09:21:04 »
Niemand maar dan ook NIEMAND kan over John en Carl uit seizoen 2005 heen...  ::niet-ok:: (zie ook de topics ten tijde (>50bld gewijd aan hun gedrag), wilde mn John toen wel door het schermtrekken...blergh, als ik er nog aan denk)...

Daar is Hans of wie dan ook niks bij, ze spelen een simpel kinderspelletje in vergelijking met die twee!
« Laatst bewerkt op: 14-10-2008, 09:43:08 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline anatje

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 14-10-2008, 09:51:55 »
Niemand maar dan ook NIEMAND kan over John en Carl uit seizoen 2005 heen...  ::niet-ok:: (zie ook de topics ten tijde (>50bld gewijd aan hun gedrag), wilde mn John toen wel door het schermtrekken...blergh, als ik er nog aan denk)...

Daar is Hans of wie dan ook niks bij, ze spelen een simpel kinderspelletje in vergelijking met die twee!
Ja die twee staan mij nog het meest bij van alle seizoenen!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #4 Gepost op: 14-10-2008, 12:00:04 »

ik MOET dat seizoen echt eens zien...
jullie maken me razend nieuwsgierig  ;D

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 14-10-2008, 12:06:11 »
Citaat
achˇterˇbaks bn, bw niet openlijk; stiekem

Ik ga voor Richard uit de tweede serie, al is "achterbaks" een wat te negatieve term om hem te omschrijven. :)
Nog even niks.

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 14-10-2008, 13:09:06 »

Inderdaad. Misschien dekt "achterbaks" niet helemaal de lading, maar dit waren wel veruit de meest afschuwelijke kandidaten aller tijden. Persoonlijk vond ik John trouwens nog net wat afschuwelijker dan Carl. Ik las altijd dit forum en heb toen speciaal een account aangemaakt om m'n ongenoegen over hun gedrag te laten blijken. En volgens mij was ik niet de enige.  8)
« Laatst bewerkt op: 14-10-2008, 13:16:29 door Narya »

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 14-10-2008, 13:48:38 »
Absoluut, onze 'flik' Lenny met zijn zo goed doordachte complot om sympathieke Olga eruit te stemmen natuurlijk. Awel, complotten komen altijd terug. Hij is in mijn ogen mega-achterbaks geweest, zekers in de finale.

Sommigen denken hetzelfde over Mick, maar eindelijk vond ik hem in SDT niet zo slecht, alleen jammer met die aanvaring met Karin op het einde. Ein beitje spaitig :(

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #8 Gepost op: 14-10-2008, 14:02:43 »
John, geen twijfel over mogelijk

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #9 Gepost op: 14-10-2008, 14:03:15 »
john en carl uit seizoen 2005 hadden wat mij betreft samen achter mogen blijven op een van de eilanden.

per ongeluk vergeten door het productieteam.  vooral john stoorde mij mateloos, toen ie liet doorschemeren dit niet voor het geld te hoeven doen, omdat ie er al warmpjes bij zat en niet voor zijn geld hoefde te werken. verkeerde screening, wat mij betreft.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 14-10-2008, 14:08:30 »
Er mogen er van mij er gerust elke reeks een paar inzitten, dan is het eens zo leuk als ze ontmaskerd worden en hunne bazaar kunnen inpakken. 

Ik denk dat er bij de 100 vorig jaar er ook wel genoeg potentieel zat voor deze titel. ::jaja::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 14-10-2008, 14:11:41 »

Ik denk dat er bij de 100 vorig jaar er ook wel genoeg potentieel zat voor deze titel. ::jaja::
die spugerd, onder meer, inhoudsloos ventje.

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 14-10-2008, 14:18:32 »
Ach, er zijn ieder jaar wel een aantal mensen bij die geniepig, vervelend, gemeen, akelig of enigszins achterbaks, etc... te werk gaan. Ieder jaar zijn er wel mensen waaraan ik me wel eens erger, maar steeds in het licht van de expeditie en het feit dat het een tv-spel is. Ieder jaar zijn er we mensen waarvan ik denk tjonge jonge moet dat nou op deze manier, kan dat niet anders... maar steeds opnieuw denk ik dan... "ach ja, 't s en spel en men speelt het spel"en op die momenten is het heerlijk om je een beetje te ergeren, want ook dat maakt leuke televisie... ;D

Maar nog nooit heb ik meegemaakt dat ik echt kwaad werd, iemand uit de t.v. wilde rukken en een klap op zijn etc etc etc (zie topics over John en Carl in 2005)... Totdat ik John (en meeloper Carl) bij ER2005 heb gezien...blerghhh

Dus in de woorden van Willemson:

John, geen twijfel over mogelijk!

(en als kort daaropvolgende tweede: Carl ;))
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #13 Gepost op: 14-10-2008, 14:19:21 »
die spugerd, onder meer, inhoudsloos ventje.

Tim de rapper ::rofl::

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 14-10-2008, 14:27:54 »
Tim de rapper ::rofl::

O ja! En dat trutteke dat bij hem hoorde!

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 14-10-2008, 14:34:14 »
O ja! En dat trutteke dat bij hem hoorde!

De eerste woorden van Iraida: "het eiland was mooier geweest met wat luxe en lekker eten"  ::rofl::

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 14-10-2008, 15:06:15 »
Allereerst moet ik zeggen dat ik achterbaksheid in de context van het spel lang niet altijd een negatieve eigenschap vind. Zoals Art opmerkte was Richard uit 2001 behoorlijk achterbaks. Hij probeerde velen ervan te overtuigen dat het spel hem totaal niet interesseerde terwijl hij er toch veel mee bezig was. Psycholoog Robin uit 2003 etaleerde een zelfde soort achterbaksheid en Hans uit de huidige expeditie lijkt er ook niet vies van. Als de omstandigheden achterbaksheid belonen dan is het gewoon een prima strategie.

Kandidaat John uit 2005 was juist totaal niet achterbaks, dat zou hij zijn geweest als hij heel vriendelijk tegen Esther was geweest maar achter haar rug een haatcampagne was begonnen. Er valt John erg veel te verwijten, achterbaks vind ik hem echter geenszins. Carl was ook niet echt achterbaks, het fanatisme straalde ervan af en iedereen mocht weten hoe fanatiek hij met het spel bezig was. Zijn gedrag jegens Esther zie ik nog altijd vanuit een spelperspectief. Daar waar John haar tot op het bot leek te haten was Carl vooral bezorgd over de spelpositie die zij kreeg toebedeeld. Carl was een vechter en zijn fanatisme heeft hem in de problemen gebracht. Niettemin heeft hij seizoen 2005 voor mij als kijker stukken interessanter gemaakt.

Trouwens Esther heeft voor zichzelf al een passende verklaring gevonden voor het gedrag van John: in een vorig leven was ze een Engels soldaat die in Amerika contact moest maken met de indianen. Dat is gruwelijk mislukt, John zou een van die indianen zijn geweest en nog altijd uitzijn op wraak.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #17 Gepost op: 14-10-2008, 15:12:35 »
Ik ben het eens met het bovenstaande betoog.

Wie ik behoorlijk achterbaks vind (overkomen), is Marleen uit het jaar van John, Carl & Esther. Ze was een meeloopster die nooit tegen John en Carl is ingegaan, terwijl zij Esther had kunnen en moeten steunen.
Maar nu is ze een zogenaamd 'moederfiguur' en begeleidt ze de kandidaten, omdat ze zogenaamd een groot inlevingsvermogen heeft. Dat komt op mij achterbaks over.
(hoewel ik niet direct "meest achterbakse deelnemer" ooit zou zeggen)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 14-10-2008, 15:21:59 »
Oké oké, ik dacht dat het om de meest vreselijke, irritante, 'nare' deelnemer ooit ging  ;)

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #19 Gepost op: 14-10-2008, 15:23:59 »
Oké oké, ik dacht dat het om de meest vreselijke, irritante, 'nare' deelnemer ooit ging  ;)

In dat geval kan niemand maar dan ook NIEMAND over John en Carl uit seizoen 2005 heen... ::niet-ok::

;D ;) :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.