Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 40762 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 7
« Reactie #80 Gepost op: 13-10-2008, 20:48:30 »
Ja, dat wel, maar wist Kamp Zuid vóór de samensmelting (de visproef) al van de tweedeling in Kamp Noord?
Dat is in ieder geval een voorwaarde voor jouw theorie. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 13-10-2008, 23:06:08 »
Leuke aflevering, goed bedacht met die munt! En EINDELIJK nog maar 1 Geert ipv 2. Ik werd altijd verward door die 2. :p Gelukkig is da nu opgelost!

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 13-10-2008, 23:14:27 »

Ik vind het jammer dat die munt niet uitgespeeld wordt zoals 'immunity idol' bij survivor.

Voor de stemming de immuniteit kenbaar maken geeft complotbedenkers nog altijd de kans over te schakelen op plan b.

Als je het doet tussen de stemming en de telling kan het best nog spannend worden; de eerstvolgende met de meeste stemmen gaat er alsnog uit en dus in de meeste gevallen iemand die betrokken is in het complot
« Laatst bewerkt op: 13-10-2008, 23:32:38 door reaver »

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: 13-10-2008, 23:52:40 »
Vraagje
Stel dat Hans volgende keer in de gevarenzone zit maar de munt inzet.
Dan heeft hij daarna dus geen stemmen op zijn naam staan die een andere keer de doorslag kunnen geven?

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 14-10-2008, 00:02:26 »
Vraagje
Stel dat Hans volgende keer in de gevarenzone zit maar de munt inzet.
Dan heeft hij daarna dus geen stemmen op zijn naam staan die een andere keer de doorslag kunnen geven?

Hoe de munt juist werkt weet ik niet.

Maar Hans heeft nog geen enkele stem tegen gehad  ...

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #85 Gepost op: 14-10-2008, 03:07:47 »
Volgens mij is er gezegd dat het een immuniteitsmunts is. Dat betekent dat er dus niet op je gestemd mag worden net zo als bij het winnen van een proef. Je krijgt die keer dus geen stemmen die een volgende keer meetellen.
Geniet nooit met mate...

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 14-10-2008, 14:29:26 »
Inderdaad: Vóór de stemming werd gevraagd of iemand de munt wilde inzetten. Het is dus geen escape-mogelijkheid waar je achteraf mee kan komen ofzo.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Jolene

• Forumlid
  • ER oud-deelneemster
« Reactie #87 Gepost op: 14-10-2008, 14:35:39 »
Hoewel ik op het ogenblik meer met de dood van Ernst-Paul en Leentje bezig ben heb ik de uitzending wel gezien.
Ik erger me rot aan mensen die sterke kandidaten er met geniepige spelletjes uitwerken. Dat is wel een spel maar geen fair spel. En spel hoort fair te zijn vind ik.
Vooral Hans lijkt een geslepen valsspeler en liegbeest, maar ook de meelopers ergeren me.
Hoe kun je jezelf ooit een 'Robinson' vinden op deze manier. Zelfs al win je...
Je bent dan niet meer dan iemand die op gemene manier anderen opzij zet, zoals in het echte leven ook vaak gebeurt ja... heel menselijk helaas....

Aan complotten heb ik ook een bloedhekel. Kunst hoor om mensen er uit te stemmen op die manier.

Bah dit laat veel slechte kanten van mensen zien.
Dit heeft niets te maken met waardig overleven op een eiland in een groep.
Dat zagen we in het verleden wel anders..

zwartenwitisgrijs

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #88 Gepost op: 14-10-2008, 14:45:02 »
Citaat

ik denk dat het daar ook niet om gaat in expeditie robinson. "overleven" kun je niet waardig doen en zeker niet als er zoiets als een geldprijs te winnen valt.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 14-10-2008, 14:57:21 »
Als alleen de 'sterkste' kandidaten ER mogen winnen, kan 80% van de kandidaten bij voorbaat al afgeschreven worden. Dan had jij zelf, Jolene, bijvoorbeeld ook beter niet aan ER mee kunnen doen, omdat je bij voorbaat al wist dat je niet de sterkste zou zijn.

Bovendien was Geert helemaal niet zo'n sterke kandidaat in sociaal opzicht, want hij zorgde al heel snel voor conflicten en irritatie.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 14-10-2008, 15:28:04 »
Hoewel ik op het ogenblik meer met de dood van Ernst-Paul en Leentje bezig ben heb ik de uitzending wel gezien.
Ik erger me rot aan mensen die sterke kandidaten er met geniepige spelletjes uitwerken. Dat is wel een spel maar geen fair spel. En spel hoort fair te zijn vind ik.
Vooral Hans lijkt een geslepen valsspeler en liegbeest, maar ook de meelopers ergeren me.
Hoe kun je jezelf ooit een 'Robinson' vinden op deze manier. Zelfs al win je...
Je bent dan niet meer dan iemand die op gemene manier anderen opzij zet, zoals in het echte leven ook vaak gebeurt ja... heel menselijk helaas....

Aan complotten heb ik ook een bloedhekel. Kunst hoor om mensen er uit te stemmen op die manier.

Bah dit laat veel slechte kanten van mensen zien.
Dat zagen we in het verleden wel anders..

Spel en realiteit zijn voor mij twee heel verschillende zaken. In het dagelijks leven hoef je geen mensen weg te stemmen of proeven te winnen om veilig te zijn. Ik vind het nog altijd verbazingwekkend dat mensen zich opgeven voor een spel waarin slechts enkele regels gelden en dan vervolgens hun eigen morele regels erop los gaan laten om te bepalen of het eerlijk is of niet. Wanneer jij je opgeeft voor een spel neem ik aan dat je de regels accepteert. Overigens na al die seizoenen is het toch wel een keer duidelijk dat Expeditie Robinson weinig te maken heeft met het overleven in de traditie van Robinson Crusoe maar gewoon een keihard spel is.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 14-10-2008, 15:36:13 »
Ja, dat wel, maar wist Kamp Zuid vóór de samensmelting (de visproef) al van de tweedeling in Kamp Noord?
Dat is in ieder geval een voorwaarde voor jouw theorie. ;)

Inderdaad, althans minstens een persoon moet die kennis dan hebben gehad. Prince beschikte wel over de informatie dat Geert D niet goed lag in de groep. Informatie die naar alle waarschijnlijkheid is doorgespeeld door Hiukwan en Geert T. Of ze zich voorafgaand aan de samensmelting ook bewust waren van de tweedeling is mij niet bekend.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 14-10-2008, 15:38:18 »
Overigens na al die seizoenen is het toch wel een keer duidelijk dat Expeditie Robinson weinig te maken heeft met het overleven in de traditie van Robinson Crusoe maar gewoon een keihard spel is.

...wat niet wegneemt dat iemand pesten, treiteren en mentaal kapot maken zoals John, Carl en hun meelopers in 2005 deden, natuurlijk niet door de beugel kan... ;)
Er zíjn dus wel morele regels, maar stemafspraken zijn gewoon een geoorloofd middel om ver te komen.  ::jaja:: Anders zouden alleen de stereotype survivors een kans maken op de overwinning. :-\\

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 14-10-2008, 15:43:11 »
...wat niet wegneemt dat iemand pesten, treiteren en mentaal kapot maken zoals John, Carl en hun meelopers in 2005 deden, natuurlijk niet door de beugel kan... ;)
Er zíjn dus wel morele regels, maar stemafspraken zijn gewoon een geoorloofd middel om ver te komen.  ::jaja:: Anders zouden alleen de stereotype survivors een kans maken op de overwinning. :-\\

Dat zijn onze morele normen die we er op los laten. De productie heeft John en Carl niet uit de expeditie gezet wegens het overtreden van regels dus we kunnen aannemen dat ze zich aan de regels hebben gehouden. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het gedrag goedkeur maar het is dus wel toegestaan.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 14-10-2008, 15:49:28 »
John heeft wel een waarschuwing gekregen. En er is op hem ingesproken door EP, omdat hij de regels van het spel (dat Esther kampleider was) niet wilde accepteren.

Als het gedrag van John en Carl een gangbare tactiek zou worden, dán zou ik als kijker wel afhaken.
Kijk: strict volgens de regels kan ER ook een soort Gouden Kooi worden, qua ranzigheid en ordinair gedrag. Dat dát niet het geval is, ligt toch aan de aanwezigheid van bepaalde morele normen die er bij ER nog wel zijn, maar die daar (bij de Gouden Kooi) ontbreken.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 14-10-2008, 16:04:21 »
John heeft wel een waarschuwing gekregen. En er is op hem ingesproken door EP, omdat hij de regels van het spel (dat Esther kampleider was) niet wilde accepteren.

Als het gedrag van John en Carl een gangbare tactiek zou worden, dán zou ik als kijker wel afhaken.
Kijk: strict volgens de regels kan ER ook een soort Gouden Kooi worden, qua ranzigheid en ordinair gedrag. Dat dát niet het geval is, ligt toch aan de aanwezigheid van bepaalde morele normen die er bij ER nog wel zijn, maar die daar (bij de Gouden Kooi) ontbreken.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat John, Carl en Esther een aantal hevige discussies met EP hebben gehad over de spelregels. Ik wil trouwens niet suggereren dat Expeditie Robinson ontdaan moet worden van alle morele normen die gelden in het normale leven. Evenwel kandidaten en kijkers die denken dat alle morele normen moeten worden meegenomen in het spel halen mijns inziens realiteit en spel door elkaar. Een balans vinden is moeilijk maar wel mogelijk. Over het algemeen zit het spelconcept (gelukkig) vernuftig genoeg in elkaar om te voorkomen dat pestgedrag wordt beloond, dat was bij de Gouden Kooi wel anders.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 14-10-2008, 16:05:37 »
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens.

Offline michael22

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 14-10-2008, 17:24:56 »
Spel en realiteit zijn voor mij twee heel verschillende zaken.

Complotten, arrogantie, enzovoorts; allemaal geen probleem, maar op het moment dat Hans de leerlingen van Geert D erbij betrekt is de grens voor mij bereikt. Weg met deze kandidaat.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #98 Gepost op: 14-10-2008, 17:35:08 »
Volgens mij zat dat relaas van Hans over Geert D. in de vooruitblik op volgende week. Dit is dus helemaal uit zijn verband nu te zien geweest. Laten we nou eerst eens afwachten in welk verband dit allemaal gezegd is voordat we allemaal met ons vingertje komen en hem veroordelen.
Geniet nooit met mate...

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 14-10-2008, 17:46:32 »
Ook al was het in ieder geval duidelijk niet aardig bedoeld wat Hans over Geert zei ;), hij was er toch ook niet op uit zijn leerlingen te beledigen. Als je zegt dat iemand voor "een klas met klootzakken van kinderen staat", dan bedoelt hij mijns inziens in netter Nederlands dat hij les geeft aan moeilijk te handhaven leerlingen, of leerlingen met gedragsstoornissen. Zoals iemand anders in het Hans(?)-topic eerder al opperde, kán het best zijn dat Geert zelf in die bewoordingen over zijn beroep gesproken heeft, en dat het dus een citaat is.
« Laatst bewerkt op: 14-10-2008, 17:52:22 door KD. »