Auteur Topic: Ernst-Paul Hasselbach (42) overleden  (gelezen 107763 keer)

Offline Jolienhaze

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ER 2007, 1 van de 100
Re: Ernst-Paul Hasselbach (42) overleden
« Reactie #100 Gepost op: 12-10-2008, 21:52:35 »
dat zal wellicht de reden zijn. Het valt me in de media namelijk op dat de aandacht voor 95 procent naar Ernst-Paul gaat, en maar voor 5 procent naar Leentje.

Gelukkig wordt hier op RN erg respectvol gereageerd, ik heb op andere forums heel enge discussies hierover gelezen.

Leentje is wellicht van de productie mij Strix, of de belgische equivalent daarvan, die in ieder geval de productie deed van ER 2007
Op welke andere forums las je 'enge' berichten?

Offline eilandgek

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 12-10-2008, 21:57:10 »
Heel veel sterkte aan de families van Ernst-Paul en Leentje.... EP leek steeds extremer te gaan (71gr. Noord), maar ER was in de Lage Landen echt zijn geesteskind. Ik ben benieuwd wat er in de toekomst gaat gebeuren met het programma, maar laten we de rest van deze serie zien als eerbetoon aan hem... Een groot man!

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 12-10-2008, 22:16:21 »
Normaal gesproken word ik niet 'echt' geraakt door het overlijden van bekendheden die ik enkel op televisie heb mogen aanschouwen, maar dit nieuws bracht wel een emotionele lading met zich mee. Ernst-Paul gaf mij altijd een heel vertrouwd gevoel, dat komt met name doordat Ernst-Paul sympatiek en oprecht op mij overkwam. Zijn programma's weten mij nu al zo'n dertien jaar lang te kluisteren aan de buis en ik zal hem dan ook gaan missen. Ik wil bij deze de nabestaanden veel sterkte wensen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 12-10-2008, 22:20:10 »
Ik vind het verschrikkelijk voor de familie en vrienden van EP en dat Belgische meisje. Ik wens hen heel veel sterkte toe.

Voor de rest begrijp ik niet helemaal dat er zoveel mensen zijn die net doen alsof ze een persoonlijk drama meemaken vanwege het heengaan van iemand op televisie/ Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #104 Gepost op: 12-10-2008, 22:21:36 »
Voor de rest begrijp ik niet helemaal dat er zoveel mensen zijn die net doen alsof ze een persoonlijk drama meemaken vanwege het heengaan van iemand op televisie/ Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Mee eens, dat vond ik met Frederique toen ook, maar goed, wie ben ik?

Offline eilandgek

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 12-10-2008, 22:25:51 »

Niet mee eens. Ik ben opgegroeid met ER, was erbij vanaf het eerste seizoen, en dan ga je iemand als Ernst-Paul heel erg mogen (of niet, da's ieders goed recht natuurlijk). Zijn spirit zit altijd in het programma. Net als bij Goyathlay raakt het overlijden van een tv-persoonlijkheid mij deze keer, voor de verandering, ook zeer.... :(

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 12-10-2008, 22:30:15 »

Ieder zijn eigen emoties en die zijn niet altijd te sturen... Er is geen waarom, men voelt en ervaart dit blijkbaar zo..

Niet mee eens. Ik ben opgegroeid met ER, was erbij vanaf het eerste seizoen, en dan ga je iemand als Ernst-Paul heel erg mogen (of niet, da's ieders goed recht natuurlijk).

Dit geldt ook voor mij...en onverwachts ben ik hierdoor erg geraakt en zelfs enigszins van slag al de hele dag. Ik heb geen precies waarom...en dit doet er ook niet toe... zijn gewoon mijn gevoelens op dit moment.

Edit: PS ik wil hier geen discussie over uitlokken, dus voor mij een punt...
« Laatst bewerkt op: 12-10-2008, 22:32:06 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 12-10-2008, 22:33:41 »
edit: ik volg Dwaastoo. Heb mijn punt duidelijk kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2008, 22:38:34 door Stanley_Yelnats »

Offline honeymaker

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 12-10-2008, 22:37:52 »
Het nieuws bezorgde mij niet een 'persoonlijk drama', maar het geeft toch een vreemd gevoel. Ik heb toevallig de afgelopen weken het eerste seizoen van Peking Express zitten kijken, wat Ernst-Paul dus nog heeft gepresenteerd. Het is een heel raar idee om te zien dat hij in 2004 nog zo verlangde naar 'een burgerlijk leven', als reactie op de productie van Peking Express; echter toch altijd maar is doorgegaan met het maken van avontuurlijke televisie en er nu niet meer is. Ook al is de presentatie bij reality-programma's niet heel erg belangrijk, Ernst-Paul bracht subtiel op de een of andere manier toch iets van zichzelf in de door hem gepresenteerde shows. Vooral in 71 graden noord kon je naar mijn idee merken dat hij het echt leuk vond om een dergelijke nieuwe expeditie te doen. Wat dat betreft is het dus misschien wel een verlies voor de Nederlandse reality-tv. Als je het mij vraagt was Expeditie Robinson nooit zo'n succes geworden als Ton van Royen het was gaan presenteren (wat aanvankelijk de bedoeling was).
Ook van mijn kant dus sterkte aan de nabestaanden van Ernst-Paul (daarbij vooral denkende aan Gracia Witteman en hun kinderen) en Leentje.

Leentje is wellicht van de productie mij Strix, of de belgische equivalent daarvan, die in ieder geval de productie deed van ER 2007

Dat denk ik niet. 71 graden noord werd namelijk niet geproduceerd door Strix, maar door TéVé Media Group.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2008, 22:56:28 door honeymaker »

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #109 Gepost op: 12-10-2008, 22:38:33 »
het is de confrontatie en het besef dat het met ieder van ons ook zomaar ineens afgelopen kan zijn.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline peter E.R. 2004

• Kandidaat ER 2004
  • Erkend Insider
« Reactie #110 Gepost op: 12-10-2008, 22:49:06 »
als ex-kandidaat van expeditie 2004, komen alle herinneringen weer boven, de eilandraden, de games, de selecties en de ontmoetingen op Rawa, sterkte voor de familie
Peter Er 2004

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #111 Gepost op: 12-10-2008, 22:59:01 »

Op welke andere forums las je 'enge' berichten?
niert dat ik ze heb opgezocht hoor, maar als je googlet op de naam, kom je onder meer bij Nujij uit.

Daar is heel wat van de reacties door de redactie verwijderd.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #112 Gepost op: 12-10-2008, 23:03:16 »
Ik vind het verschrikkelijk voor de familie en vrienden van EP en dat Belgische meisje. Ik wens hen heel veel sterkte toe.

snap ik goed, wat toen met Frederique gebeurde, en dan met name het Avro-forum, is dat ze ongeveer een heilige van haar maakten, en dat ging echt maanden zo door.

Even extra aandacht, het is net gebeurd, is niet erg, vind ik.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 13-10-2008, 01:57:20 »
Vele mensen zullen EP gaan missen en hem een plaats gaan geven als groot man voor de televisiewereld.

Zelf heb ik EP dit jaar 2 keer kort gezien bij de selecties in Geldrop.
Bij het inschrijvingstafeltje in de gang kruisten onze blikken elkaar heel even, een bescheiden knik als goeiedag sierde hem.   
Een gesprek en een handdruk was die dag de enige afwezige...

In België hoor je vaak zeggen dat je geen spijt moet hebben voor dingen die je hebt gedaan maar voor de dingen die je niet hebt kunnen doen. 
Ik heb nu ferm spijt omdat ik mijn hand toen niet uitgestoken...
« Laatst bewerkt op: 13-10-2008, 02:09:38 door reaver »

Offline 8berg

• Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • geen gelul, gebak van krul
« Reactie #114 Gepost op: 13-10-2008, 09:15:11 »
Tsjonge,even moeilijk te bevatten
Verschillende mensen beschreven het al, vooral die die hem persoonlijk ontmoet hebben, een uniek mens.
Herinneringen komen boven; India klimmend op een olifant, Rinck doe je voorzichtig! Rinck, het mag allemaal wel wat pittiger,kun jij daar niets aan doen!
Tsjonge, Ernst-Paul is niet meer.
Veel sterkte voor de nabestaanden.
rinck ex-kandidaat PE-2005

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #115 Gepost op: 13-10-2008, 12:58:40 »
Het is altijd vreselijk als jonge mensen overlijden.
Ernst-Paul op 42-jarige leeftijd midden in zijn leven gegrepen en met opgroeiende kinderen en Leentje nog jonger met haar 26 jaar, een toekomst die niet meer is. Dat je daar als mens bij stil staat is alleen maar goed. Iedereen mag dit verlies verwerken op zijn of haar manier, of je de overledenen kende of niet. Ik kende Ernst-Paul oppervlakkig, was slechts kort kandidaat, dus het is voor mij persoonlijk geen dramatisch verlies. Voor zijn familie, vrienden, collega's zeker wel, en ook voor ER. Zoals de aflevering van gisteravond doorging, zo gaat het leven door. Wie weet dat ER blijft doorgaan na deze editie en wie weet ook niet. Sta af en toe stil bij de vergankelijkheid van het leven, bij het intens genieten van de momenten die je hebt, je herinneringen met de mensen om je heen, het laten weten dat je van mensen houdt....en dan weer opstaan en verder gaan. Ik wens de familie, vrienden en collega's van Ernst-Paul en Leentje kracht toe om dit verlies te verwerken.

een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Geert T

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 13-10-2008, 16:35:02 »
Ben blij dat ik bijna twee maanden deels in het gezelschap van EP heb mogen vertoeven, deel uitmaken van het programma die eigelijk zijn kind was. Heb respect gekregen voor deze manier als ik zag hoe hij personen aanmoedigde in moeilijke momenten, heb er zelfs iets van geleerd. Mijn innige deelneming aan zijn nabestaanden en kennissen, ik wens jullie veel sterkte,
Geert T, kamp zuid

Offline Gooly

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 13-10-2008, 19:02:22 »
Je hoort het wel vaker; een bekende TV persoonlijkheid overleden. Je zegt "Goh! Nou nou! Wat erg!" en je gaat weer verder. Maar dit keer is dat anders. Een soort onbegrip, ongeloof. "Hoe kan dat nou? Dat hoort toch helemaal niet zo!" Ik denk dat het komt omdat Ernst Paul geen "doorsnee" presentator / televisiemaker was. Hij was niet "een van die bekende koppen van TV" maar hij was Ernst Paul, met een heel eigen onnavolgbare stijl en aanpak. De nederlandse TV is een unieke persoonlijkheid verloren.

Offline eitje

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 13-10-2008, 19:42:38 »

Bij elk afscheid wordt een herinnering geboren

............. :-[.................

Veel te jong...wens zijn familie en vrienden heeel veel sterkte de komende tijd.

Een bijzondere man....

Sterkte

Monique
Het leven is hard, de deur nog harder maar als er een blok staal op je tenen valt dan piep je wel anders!

Offline Pletje

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 14-10-2008, 09:53:04 »
Ook namens deze trouwe kijker edoch niet actief forumlid:
Ernst-Paul, ik ga je ontzettend missen als presentator van mijn favoriete programma. Ik wens alle nabestaanden die jou en Leentje moeten missen als geliefde en vriend(in) enorm veel sterkte toe.

Paulette
"De ene dag is de andere niet, soms moet ge op uw tanden bijten."