En nu maar hopen dat die vijf laffe ruggegraadlozen (Na even nadenken heb ik besloten dat die term het best mijn idee over Hans, Sharon, Yin, Kyra en Geert weergeeft) er een voor een uitvliegen. Stuk voor stuk vertellen ze hoe erg ze het toch wel niet vinden en dat het hun keuze niet is en stuk voor stuk doen ze het toch. Aanstichter Sharon (die met een stalen gezicht beweerde dat het haar keuze niet was terwijl zij met het idee kwam) en draaikont Hans voorop. ("Ik heb die afspraak nu eenmaal gemaakt". Nee Hans, een foute afspraak herstellen, dat is pas ballen hebben) En een enigzins verzachtende factor voor Geert die het zwaard van Damocles al zag hangen en voor wie dit een laatste uitweg was om zijn exit met een weekje uit te kunnen stellen.
Helaas denk ik dat b.v. zo'n Yin nog heel ver gaat komen. Niet omdat ze enige Robinson waarde heeft, maar met haar allemans-vriendje-heers-en-verdeel tactiek kan ze er heel sluw doorheen komen. het doet me een beetje aan het zakenleven denken. Voor mij persoonlijk levert dat geen terechte Robinson op. Ze had beter in iets Big brother achtigs kunnen zitten, daar horen dat soort eigenschappen beter thuis.