Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 63373 keer)

Offline Phraser

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #140 Gepost op: 7-10-2008, 21:27:18 »
Na aflevering zes kunnen we wel stellen dat ER 2008 echt begonnen is. Niet alleen op tv maar ook hier op het forum. Wat ik niet begrijp is dat de mensen hier eerst aangegeven dat ze deze editie de saaiste vinden ( oke, de eerste afleveringen waren niet je van het) maar nu er eindelijk complotten worden gesmeed is het voor het grote deel weer niet goed. Nederlanders   ;)

Expeditie Robinson is en blijft een spel. Begrijp me niet verkeerd, ik vond Prince wel een goede kandidaat. Hij had inderdaad al bij aanvang van de expeditie door dat ER niet alleen draait om het overleven, maar ook door een bepaalde tactiek zover mogelijk in het spel te komen. Nu blijkt dat hij verkeerd heeft gegokt en verloren. That's the game. Ik ben benieuwd hoe de reacties waren geweest als vorig jaar, het complot tegen de uiteindelijk winaar Vinnie daadwerkelijk was uitgevoerd. Ik vond het persoonlijk jammer dat bij de uiteindelijke stemming iemand ( ben ff haar naam kwijt, die met die chocolade taart, erg hilarisch) van gedachte is veranderd.

Dat Hans tijdens de aflevering kwam met de reden dat hij liever met een sterk iemand in de finale zou willen zitten dan met een zwak iemand, vond ik nergens opslaan. In mijn optiek is als je wilt winnen en dat is toch het uiteindelijke doel van ER, dat je beter eerst al je moeilijke en zwaardere tegenstanders probeert te elimineren dan de zwakkere. En als je de finale haalt, ben je sowieso niet zwak.

Wat ik dan nog wel raar vond is dat iedereen aangaf hem niet weg te willen hebben, maar uiteindelijk toch wel wegstemde. Misschien is de kandidaten bij aanvang al verteld dat de winnaar door de reeds afgevallen kandidaten wordt gekozen, waardoor ze op het publiek thuis geen goede indruk hoefde achter te laten en dat ook verre van hebben gedaan door hun motivatie.

Dat aspect, het stemmen door de afgevallen kandidaten, geeft wel een mooie impuls aan het verdere verloop van de Expeditie. Doordat de uiteindelijke winnaar zelf door de kandidaten wordt gekozen, is het zaak voor de resterende deelnemers om niet alleen door het vormen een complot of gewoon door het winnen van de immuniteitsproeven de finale te bereiken, maar ook om aan de andere kant de beste indruk achter te laten bij hen, zodat de afgevallen kandidaat ook op hem of haar gaan stemmen, voor de uiteindelijk overwinning.

Het muntje? Dat kan nog weleens voor verrassingen gaan zorgen. Hopelijk wordt het tactisch gebruikt. Taferelen zoals met James ( seizoen 15) en Eric ( seizoen 16) in Survivor zie in ER niet snel gebeuren. Helaas.

Offline atel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 8-10-2008, 09:07:43 »
"wist daarom niet dat Yin zo'n domme muts was"

Ik vind dit niet echt gepast om zo'n sterke uitdrukkingen te posten.
Dit bedoel ik net met het stereotype: Prince heeft gegokt, gecomplotteerd en heeft als het ware nu een martelarenstatus gekregen op dit forum.

Yin heeft open kaart gespeeld met haar kampgenoten (haar kampgenoten daarentegen niet met haar!!!!!), maar is de bitch van dienst.  OMDAT ZIJ EEN VROUW IS

slap, hoor!

Ocampa

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 8-10-2008, 09:25:20 »
Yin heeft open kaart gespeeld met haar kampgenoten (haar kampgenoten daarentegen niet met haar!!!!!), maar is de bitch van dienst.  OMDAT ZIJ EEN VROUW IS

slap, hoor!

Dat mensen het niet zo hebben op Yin omdat zij een vrouw is is jouw eigen (seksistische en subjectieve) conclusie. Is echt nergens op gebasseerd.

Offline atel

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 8-10-2008, 09:47:40 »
Dat mensen het niet zo hebben op Yin omdat zij een vrouw is is jouw eigen (seksistische en subjectieve) conclusie. Is echt nergens op gebasseerd.

Toch wel!  Een succesvolle vrouw of een goed uitziende vrouw, etc is nog steeds een bedreiging en dat zowel voor mannen als voor vrouwen die dit benijden.

the way of the world, dude

Ocampa

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 8-10-2008, 09:50:12 »
Toch wel!  Een succesvolle vrouw of een goed uitziende vrouw, etc is nog steeds een bedreiging en dat zowel voor mannen als voor vrouwen die dit benijden.

the way of the world, dude

A-ha, okee.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 8-10-2008, 10:54:31 »

Yin was toch juist diegene die Prince eerst weg wilde hebben, maar op de eilandsraad zei dat ze juist niet op hem wilde stemmen?  ???
Nog even niks.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #146 Gepost op: 8-10-2008, 12:00:24 »

Yin heeft haar bitch-status al in de voorgaande afleveringen verdiend ::vergroot:: in deze aflevering maakte ze dat juist weer een beetje goed ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 8-10-2008, 12:10:51 »
OMDAT ZIJ EEN VROUW IS

Wat een onzin...waar in de het hele forum staat iets waar dit zinnetje op gebaseerd is ??? Zet de ik-ben-de-onderdrukte-vrouw-knop eens uit en bekijk de afleveringen nog eens, lees mee in het forum en kijk waar de meningen op gebaseerd zijn, dan zie je vast waar het om gaat. Moeilijk is het niet, je weet dan wellicht waarom de mensen hier een bepaalde mening over Yin hebben. Je hoeft 't er niet mee eens te zijn maar maak ons opeens niet uit voor seksist en zo kortzichtig omdat Yin een vrouw is  ::niet-ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline atel

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 8-10-2008, 12:11:58 »
Yin heeft haar bitch-status al in de voorgaande afleveringen verdiend

niet akkoord: zij werd eerder als meest waardevolle kampgenote gestemd want zij is een harde werker, altijd bezig, etc etc.  Nu is zij een bemoeial als zij praktische tips geeft

Offline atel

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 8-10-2008, 12:15:41 »
Wat een onzin...waar in de het hele forum staat iets waar dit zinnetje op gebaseerd is ??? Zet de ik-ben-de-onderdrukte-vrouw-knop eens uit en bekijk de afleveringen nog eens, lees mee in het forum en kijk waar de meningen op gebaseerd zijn, dan zie je vast waar het om gaat. Moeilijk is het niet, je weet dan wellicht waarom de mensen hier een bepaalde mening over Yin hebben. Je hoeft 't er niet mee eens te zijn maar maak ons opeens niet uit voor seksist en zo kortzichtig omdat Yin een vrouw is  ::niet-ok::

Dat is het juist: zij wordt als bitchy omschreven of dommerik op dit forum en ik kan niet uitmaken waar dat echt op gebaseerd is.  Ik ken ze heel anders en ik weet dat zij geen komedie speelt.
En inderdaad, ik hoef het niet met jullie eens te zijn, maar ik heb evengoed het recht om te zeggen dat er seksistisch wordt gereageerd.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 8-10-2008, 12:27:21 »
Ik ken ze heel anders en ik weet dat zij geen komedie speelt.

Jij kent haar irl? Dat verklaart je reacties...

In ER komt ze erg bazig en betweterig over, belerend naar Sharon en Kyra over die tafel vorige week bijv. en naar Geert D tijdens het eten deze week. En naar alledrie toen ze hun wees op het afwijken van de afspraak.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 8-10-2008, 12:36:11 »
Dat is het juist: zij wordt als bitchy omschreven of dommerik op dit forum en ik kan niet uitmaken waar dat echt op gebaseerd is. 

Aaaargh, alweer zo iemand die een persoon kent en dus maar met de oogkleppen op iedereen begint te beschuldigen als men kritiek op de kennis/familie heeft. Lees het topic van Yin nou maar rustig.. Hoe kun je dan niet zien waar de meningen op gebaseerd zijn ??? Je wuift elk argument, elke mening, of beter gezegd alles wat door de kijkers in dat forum genoemd wordt (tenzij het positief is) zomaar weg. Overigens zijn het mannen EN vrouwen die zich negatief over Yin uitlaten.

Ik ken ze heel anders en ik weet dat zij geen komedie speelt.

Deze quote van peanut in het topic van Sarah zegt veel:
"Hoe mensen op het eiland zijn hoeft natuurlijk niet een waarheidsgetrouwe afspiegeling zijn van hoe ze zijn in hun dagelijks leven in Belgie en Nederland."

Maar goed, JIJ kent Yin, je mag Yin en blijkbaar en alles wat ze doet is goed en iedereen die kritiek op Yin heeft is een seksist hier. Jouw mening inderdaad. Wind je nou maar niet teveel op en begin de mensen hier niet te beschuldigen. Iedereen heeft voor en tegenstanders hier...ook Yin.  :)

Edit: typo's
« Laatst bewerkt op: 8-10-2008, 13:23:56 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Ocampa

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: 8-10-2008, 12:50:38 »
Dat is het juist: zij wordt als bitchy omschreven of dommerik op dit forum en ik kan niet uitmaken waar dat echt op gebaseerd is.  Ik ken ze heel anders en ik weet dat zij geen komedie speelt.
En inderdaad, ik hoef het niet met jullie eens te zijn, maar ik heb evengoed het recht om te zeggen dat er seksistisch wordt gereageerd.

Als je niet kan opmaken waar kritiek op Yin op gebasseerd is lees dan het forum nog eens na, er worden genoeg argumenten aangedragen. Zelf kom jij met het zelf bedachte punt dat iedereen tegen Yin is omdat het een goed uitziende vrouw is, en dat slaat echt nergens op.

Ik vind haar een bitch, maar als jij dat seksistisch vind wil ik haar ook best een klootzak noemen hoor.
« Laatst bewerkt op: 8-10-2008, 12:53:52 door Ocampa »

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #153 Gepost op: 8-10-2008, 12:55:15 »
Ik vind haar een bitch, maar als jij dat seksistisch vind wil ik haar ook best een klootzak noemen hoor.

::rofl:: geweldig!
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 8-10-2008, 13:10:54 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 8-10-2008, 13:17:12 »
Eerst zit Yin te zagen van 'ja geen complotten, daar kan ik niet tegen' en nog geen aflevering later zit ze samen met de anderen stemafspraken te maken.

Go home biatch!!!

Offline atel

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 8-10-2008, 13:51:25 »
Aaaargh, alweer zo iemand die een persoon kent en dus maar met de oogkleppen op iedereen begint te beschuldigen als men kritiek op de kennis/familie heeft. Lees het topic van Yin nou maar rustig.. Hoe kun je dan niet zien waar de meningen op gebaseerd zijn ??? Je wuift elk argument, elke mening, of beter gezegd alles wat door de kijkers in dat forum genoemd wordt (tenzij het positief is) zomaar weg. Overigens zijn het mannen EN vrouwen die zich negatief over Yin uitlaten.

ik heb het van in het begin laten weten dat zij dan ook mijn favoriet is.  Iedereen spreekt zijn mening uit op dit forum, of die nu een kandidaat kent of niet.  Ik heb mijn mening, anderen hebben hun mening en ik ben geen meeloper of ja-knikker.  Ik heb geen oordeel over mensen, zeker niet als ik ze niet ken of van wat gemonteerde beelden.  Toevallig ken ik Yin en ik uit mij inderdaad zeer pro over haar uit, met evenveel recht dan dat er anderen haar een bitch noemen, of een klootzak...

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 8-10-2008, 13:57:39 »
Ik heb geen oordeel over mensen

Behalve dan dat iedereen die een negatieve mening over Yin heeft een seksist is  ::)

Maar goed.. ik ben en blijf benieuwd naar welke argumenten je hebt (buiten: "ik ken Yin"...

Hier is één van de redenen waarom men hier een negatieve mening over Yin heeft...
Eerst zit Yin te zagen van 'ja geen complotten, daar kan ik niet tegen' en nog geen aflevering later zit ze samen met de anderen stemafspraken te maken.

Hoe zie jij dit dan? Eerst tegen Geert zeuren dat ie geen stemafspraken mag maken en dan zelf een knaller van een stemafspraak hebben (al vanaf het etentje zelfs)... Ben nogmaals erg benieuwd naar je argument(en)?

Offline atel

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 8-10-2008, 14:06:54 »
even de vraag terugketsen: als Sharon, Kyra en Geert al sinds een paar afleveringen stemafspraken maken, wordt daar over gemord? 

Yin merkte tijdens een eilandraad dat Hannie door afpraak eruit werd gestemd en vond dat niet kunnen. In het geval van de laatste aflevering maakt zij met haar teamgenoten afspraken en vindt dat wel kunnen.  Ik ben persoonlijk niet voor of tegen complotten, maar soit, dat is voor mij geen geldige reden om tegenkanting te krijgen.  Wat ik op dit forum probeer te melden, is dat men blijkbaar snel een oordeel velt over mensen en ja, ik ken haar anders en dan valt het mij op hoe snel men met woorden zoals bitch begint te strooien.

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 8-10-2008, 14:12:49 »
even de vraag terugketsen: als Sharon, Kyra en Geert al sinds een paar afleveringen stemafspraken maken, wordt daar over gemord? 

Oké, waar zie je Sharon, Kyra en Geert dan zeiken dat stemafspraken niet mogen??????

Het gaat niet over het feit DAT er stemafspraken gemaakt worden...dat hoort erbij... maar over het feit dat ze er ZELF over loopt te zeuren en zelf allang precies hetzelfde doet... je leest dus niet goed (of je wil het gewoon niet goed lezen)

Maar goed, het is mij duidelijk, zelf een simpele vraag wordt verdraaid... Yin is je vriendinnetje en kan niks fout doen. Met jou in discussie gaan (over Yin) is blijkbaar nutteloos. ::ohno::