Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 63381 keer)

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #120 Gepost op: 6-10-2008, 23:09:53 »
Een goede aflevering, alleen een jammer einde (exit prince, unfortunately). Ik zou het leuker gevonden hebben moest het blok van 5 werkelijk ontploft zijn.
Het was zo zalig toen prince zei: "I love it when a plan comes together!" To bad it didn't buddy :(

Offline Rogue

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
« Reactie #121 Gepost op: 7-10-2008, 04:11:34 »
heb de aflevering gister nog eens nagekeken en het waren Hans EN Yin die als eerste met de naam Prince kwamen toen ze op het eiland aankwamen, iedereen was het daarmee eens en vervolgens gaan ze daar heel moeilijk over doen ( want hij is toch wel heel aardig en bla bla bla ). Dan blaast het complot zich op en dan komen hans en yin ineens terug op de afspraak. Naar mijn mening zagen zij prince gewoon als bedreiging voor hun positie en hebben ze hem er daarom uitgestemt. Hans maar lullen over dat hij met de sterkste over wil blijven, blijkbaar niet anders stem je wel op sarah.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #122 Gepost op: 7-10-2008, 10:18:25 »
heb de aflevering gister nog eens nagekeken en het waren Hans EN Yin die als eerste met de naam Prince kwamen toen ze op het eiland aankwamen, iedereen was het daarmee eens en vervolgens gaan ze daar heel moeilijk over doen ( want hij is toch wel heel aardig en bla bla bla ). Dan blaast het complot zich op en dan komen hans en yin ineens terug op de afspraak. Naar mijn mening zagen zij prince gewoon als bedreiging voor hun positie en hebben ze hem er daarom uitgestemt. Hans maar lullen over dat hij met de sterkste over wil blijven, blijkbaar niet anders stem je wel op sarah.

Ik hoop dat de andere drie van Zuid zich dit ook nog goed herinneren de volgende ronde.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline atel

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 7-10-2008, 13:13:18 »
:o

Ik vond het juist een geweldige aflevering!  :D

Idem Dito !!!  Kan tegenwoordig maar om de 2 weken kijken (2 afl. tegelijk) en ben dus momenteel weer helemaal bij.  Het valt me op hoe men in stereotypes vervalt: Prince = man = sterk = slim = prima kandidaat;
Yin = vrouw = sterk = slim = bitch!

snappie?

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 7-10-2008, 13:47:13 »
: Prince = man = sterk = slim = prima kandidaat;

haha ja daar zit wat in ::)

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 7-10-2008, 13:52:11 »

Idem Dito !!!  Kan tegenwoordig maar om de 2 weken kijken (2 afl. tegelijk) en ben dus momenteel weer helemaal bij.  Het valt me op hoe men in stereotypes vervalt: Prince = man = sterk = slim = prima kandidaat;

snappie?

Zo slim vind ik ze beiden toch niet hoor, ik denk dat 'onbezonnen sluw' een betere beschrijving is.

Offline anatje

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 7-10-2008, 14:07:50 »
het ging er bij de stemming niet om dat ze de sterkste eruit gingen wippen (dat is niet zo vreemd), maar dat iedereen die op prince stemde al aan had gegeven niet op hem te wíllen stemmen. en dat is toch wel erg merkwaardig. reden genoeg om e.p. hierover te laten doorvragen.
::jaja::ik had alleen verwacht dat hij idd met een of andere regel aan zou komen dat het helemaal niet meer door zou gaan.
Of in ieder geval dat de kandidaten zich er toch wel lullig onder zouden voelen en hun eigen ding zouden doen[dus niet op Prince stemmen].
Vond het echt kei-zielig voor Prince.Zo onredelijk!

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 7-10-2008, 14:33:34 »
::jaja::ik had alleen verwacht dat hij idd met een of andere regel aan zou komen dat het helemaal niet meer door zou gaan.
Of in ieder geval dat de kandidaten zich er toch wel lullig onder zouden voelen en hun eigen ding zouden doen[dus niet op Prince stemmen].
Vond het echt kei-zielig voor Prince.Zo onredelijk!

Ik vraag me af of er zoveel cinema gemaakt zou worden als Sara als schietschijf werd geviseerd. Geert werd langs de andere kant ook geviseerd en is best ook een 'sterke kandidaat' Team zuid heeft zich wellicht laten leiden door de info van Yin en Hans op het etentje.  Geert D heeft naar mijn mening een mooie geste gedaan naar kamp zuid toe om volgens zijn gevoel de storende factor uit het spel te halen, maar dat werd verkeerd begrepen/verkeerd uitgespeeld door Prince.

Het is altijd onredelijk volgens diegenen die fout gegokt hebben...

« Laatst bewerkt op: 7-10-2008, 14:37:36 door reaver »

Ocampa

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: 7-10-2008, 15:07:39 »

snappie?

Nee, ik snap het niet. Yin is helemala niet sterk want heeft een sociaal IQ van een poffertje. Iemand die niet bij kan dragen tot het verwezenlijken van haar doelen laat ze vallen als een baksteen, terwijl Prince véél sociaal vaardiger is dan zij.

Offline TessaLondon

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 7-10-2008, 17:25:03 »
Nee, ik snap het niet. Yin is helemala niet sterk want heeft een sociaal IQ van een poffertje. Iemand die niet bij kan dragen tot het verwezenlijken van haar doelen laat ze vallen als een baksteen, terwijl Prince véél sociaal vaardiger is dan zij.

::jaja:: Hear, hear, helemaal mee eens!!!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 7-10-2008, 18:31:37 »
Eindelijk eens wat fatsoenlijke complotten enzo! Alleen had Prince zich niet zo naar de slachtbank moeten laten dragen. Hij had gewoon slim moeten spelen. Iedereen weet dat die vier (Yin, die andere Chinees en die twee ouwe venten) samen door willen gaan. Breek dat dan op! Zeker als je hoort dat er drie van Yin's kamp op Yin willen stemmen. Prince en die andere muts hadden samen met die drie keihard op Yin moeten stemmen.
Want die vier gaan (als ze het enigszins tactisch willen spelen) nu de rest er één voor één uitstemmen.

Prince toch!  ::ohno::

Maar hopelijk is dit complottengedoe een voorbode voor de rest van de reeks en alle toekomstige ER reeksen! Eindelijk eens boeiend sinds 2005. Bij de Olga reeks is het allemaal erg downhill gegaan.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 7-10-2008, 19:33:12 »
Ik ben al benieuwd hoe de volgende stemming gaat verlopen. Yin heeft al duidelijk laten weten dat Sarah de volgende zal zijn waar ze allemaal op moeten gaan stemmen,Terwijl Hans al heeft gezegd dat Geert D. de volgende zal worden waarop hij gaat stemmen.
Geert D Sharon en Kyra gaan zeker op Yin stemmen =3
Yin op Sarah                                     = 1
Hans,Geert T en Hiukwan op Geert D               =3
Geert D heeft al stemmen van een vorige keer dus grote kans dat hij er dan toch uitgaat.Toch?
En dat zou ik toch jammer vinden dan zal t saai worden denk ik,Dus nu maar hopen dat die verstopte munt in de buurt ligt van Geert zijn k*kplek.
Ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #132 Gepost op: 7-10-2008, 19:45:51 »
Das makkelijk kletsen wat je nu doet! Als jij in die situatie gezeten had had je precies zo gereageerd! Daarbij praat je ook graag voor 12 mensen dus eigenlijk is het dankzij jou dat hij de samensmelting niet gehaald heeft, laten we het eens op die manier gaan bekijken!
Wat zijn we weer lekker kort door de bocht :P Da's lekker makkelijk praten wat jij doet :P

Anyway, ik vind het slap gedoe van kamp Noord. Allemaal zeggen dat ze Prince zo geweldig vinden en hem eruit stemmen, zo achterlijk  ???
First you go backwards, but then forwards again

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #133 Gepost op: 7-10-2008, 19:52:53 »
Ik ben al benieuwd hoe de volgende stemming gaat verlopen. Yin heeft al duidelijk laten weten dat Sarah de volgende zal zijn waar ze allemaal op moeten gaan stemmen,Terwijl Hans al heeft gezegd dat Geert D. de volgende zal worden waarop hij gaat stemmen.
Geert D Sharon en Kyra gaan zeker op Yin stemmen =3
Yin op Sarah                                     = 1
Hans,Geert T en Hiukwan op Geert D               =3
Geert D heeft al stemmen van een vorige keer dus grote kans dat hij er dan toch uitgaat.Toch?
En dat zou ik toch jammer vinden dan zal t saai worden denk ik,Dus nu maar hopen dat die verstopte munt in de buurt ligt van Geert zijn k*kplek.
Ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Voor hoe ik erover denk: zie het Sharon-topic, daar heb ik twee scenario's uiteengezet, met daarbij een paar manieren waarop die weer in de war geschopt zouden kunnen worden.  ;)

Je vergeet in jouw voorspelling de stem van Sarah, en ik denk dat dat juist een sleutelstem kan gaan worden.
Daarnaast denk ik dat Hans en Yin in principe hun stem op elkaar af zullen stemmen. En we moeten niet vergeten dat HiuKwan en Sarah bevriend zijn: dat zou je bijna wel doen als je je blind staart op de 'dineerders'.

Ik denk niet dat het saai wordt, nog los van dat muntje.

Ook wel een interessante vraag: wat betekent dat muntje?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #134 Gepost op: 7-10-2008, 19:56:04 »
om de w.c.deur mee te kunnen openen denk ik. geert kreeg hem niet gevonden, vandaar... ::jaja::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 7-10-2008, 19:58:55 »

Ook wel een interessante vraag: wat betekent dat muntje?

Immuniteit van de vinder/eigenaar op dat moment maar zal zoals bij Survivor ingezet moeten worden voor de stemmen geteld worden.  En dan is het Exit voor de volgende met de meeste stemmen.  

Offline muizje

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 7-10-2008, 20:03:15 »
Ik heb de aflevering net pas gezien omdat ie net pas op internet staat.
Laat ik even voorop zeggen dat ik Prince een hele toffe kandidaat vond. Hij is sterk, slim, sociaal en maakt leuke tv.

Alleen ik vond hem in deze aflevering niet zo slim. Hij had gewoon voor zekerheid moeten gaan en met Geert mee moeten gaan over het complot tegen  Yin. Echter het probleem voor hem was dat hij de andere kandidaten niet kende en wist daarom niet dat Yin zo'n domme muts was. Ik vond het ook heel raar dat hij maar niet doorging om immuniteit te halen, hij wist dat hij er uit gestemd zou worden maar vond het niet nodig om verder te vissen. Als verklaring zei hij dat het toch geen zin had omdat hij dan de volgende ronde eruit gestemd zou worden, dit vind ik vreemd want bij de samensmelting is het hele spel weer open en kan zeker Prince zich goed in de groep praten.

al met al heel jammer dat hij er uit is want het is wel minder leuk zonder zo'n tacticus.
Ik vind het trouwens echt veel leuker dat EP de voice-over niet meer doet maar dat de kandidaten dat nu doen.

Offline muizje

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 7-10-2008, 20:35:49 »
Lol ik heb net even dit topic doorgelezen en de helft heeft ongeveer hetzelfde geschreven als mij  ::rofl::

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 7-10-2008, 20:37:08 »
Lol ik heb net even dit topic doorgelezen en de helft heeft ongeveer hetzelfde geschreven als mij  ::rofl::

;D voortaan maar eerst lezen en dan posten he  :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline mooneyeslinda

• Forumlid
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
« Reactie #139 Gepost op: 7-10-2008, 21:18:46 »
ik heb het net gezien. net terug uit berlijn en hellaas hadden ze daar geen rtl5..  ::)

leuke aflvering.

prince had nog hoop als hij toch tegen yin ging stemmen met kyra sharon en geerd d dan lag hij er haast zeker niet uit, want dan had ie nog maar 2 stemmen..

maar je weet nooit hoe het loopt.

geweldig dat huikwam die vis ving!! ::ok::
robinson is weer geweldig dit jaar