Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 63376 keer)

Offline ShakaZulu

• Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #100 Gepost op: 6-10-2008, 17:33:46 »
Voor een diplomatiek stemspel hoef je niet op een eiland te gaan zitten dunkt me. Er was al weinig aan dit jaar, maar na gisteren ben ik er wel klaar mee. Zo lauw allemaal, A zeggen B doen en maar weinig echte karakters in het spel. Grootste deel van de deelnemers heeft totnogtoe maar behangfunctie.
Prince, had je je niet iets alerter en slimmer op kunnen stellen? ik had zo'n Hans gezegd dat er minimaal twee personen in zijn team op een ander zouden stemmen, of had een andere truc uit de hoge hoed getoverd.

De produktie mag zich qua selectieprocedure nog wel eens achter de oren krabben. Een te groot aantal dat er direct al weer uit wilde. Waar test je dan op en doe je dat goed?

Offline esther1971

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 6-10-2008, 17:36:22 »
Als het groepje uit-eters elkaar aardig blijft vinden is het alleen nog spannend in welke volgorde de anderen er uit gaan. Eerst Prince en nu komt Geert zonder bril, ik zie niet in welke kandidaat die dan overblijft deze groep van vier kan verslaan ::ohno::

Inderdaad, zelfs als het vier tegen vier wordt (waarbij Sarah het verschil kan maken door zich aan te sluiten bij Sharon, Geert zonder bril en Kyra). Maar dan blijft het lastig, want bij gelijke stemming geeft het aantal stemmen in eerdere rondes de doorslag.... ik hoop op immuniteit voor Geert zonder bril! Alleen al om de spanning er in te houden

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #102 Gepost op: 6-10-2008, 17:36:53 »
Waarom zouden ze elkaar aardig blijven vinden? Samen uit eten is heel wat anders dan samen op een eiland...

Nee, ik verwacht nog veel wisselingen in voor- en afkeuren hoor, het wordt alleen maar leuker nu   >:D

Dat ben ik helemaal met je eens. Wie zegt dat een avondje samen eten genoeg is om een sterke band te smeden? Mocht dat wel zo zijn, dan is dat heel bedreigend voor de andere kandidaten. Dus sensatie. Maar ik had de aflevering met het etentje het gevoel dat de mij veel te snel groeiende vriendschappelijkheid ook best eens een eigen agenda kon hebben, zoals met het oog op de samensmelting. Volgens mij zitten er dit jaar meer players (mensen met een dubbele bodem) in ER dan voorheen en dat maakt het alleen maar leuker. Jammerr dat Prince eruit is, want dat was een behoorlijke player. Het kan nog eens goed gaan knallen de volgende afleveringen. Tenslotte is het vanaf de volgende aflevering echt ieder voor zich.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline m@ri@nne

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 6-10-2008, 17:42:24 »
En toch vraag ik mij af, zoeken ze nu de beste Robinson van 2008 of de beste gamer van 2008 ::)
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline TheeZakje

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #104 Gepost op: 6-10-2008, 17:43:39 »

De produktie mag zich qua selectieprocedure nog wel eens achter de oren krabben. Een te groot aantal dat er direct al weer uit wilde. Waar test je dan op en doe je dat goed?

Precies! Dat vraag ik mij ook af!  ???

Offline esther1971

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 6-10-2008, 17:59:19 »
Als je kijkt naar de Robinons van de afgelopen jaren (Karin, Richard, Derek, Jutta, Frank, Marnix, Olga, Ryan en Vinnie) dan vind ik er geen echte gamers tussen zitten, mengeling van fysiek sterke mensen en mensen die met iedereen goed op kunnen schieten. Ondanks alles verwacht ik dat het dit jaar weer zo zal gaan...
« Laatst bewerkt op: 6-10-2008, 18:02:51 door esther1971 »

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 6-10-2008, 18:17:50 »
Als de meest voor de hand liggende personen zo'n programma winnen, is dat juist een saaie boel.  Want dan ligt de focus een paar personen en de rest is juist behangsel. 

Niet alle Robinsonproeven zijn gebaseerd op fysieke kracht.  Eetproeven, puzzels, quiz ...

Ik vond het best wel een goeie zet om een sterke kandidaat eruit te werken net voor de samensmelting.
Het doet me beetje denken aan Survivor Macronesia, de mannen stemmen elkaar weg en de vrouwen plakken allemaal samen om de mannen eruit te werken  ;D

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 6-10-2008, 18:19:54 »
Als je kijkt naar de Robinons van de afgelopen jaren (Karin, Richard, Derek, Jutta, Frank, Marnix, Olga, Ryan en Vinnie) dan vind ik er geen echte gamers tussen zitten, mengeling van fysiek sterke mensen en mensen die met iedereen goed op kunnen schieten. Ondanks alles verwacht ik dat het dit jaar weer zo zal gaan...

Richard en Derek waren ook wel gamers, toch? Richard zeker!

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 6-10-2008, 18:42:13 »

Richard!!  ::bravo:: ::joehoe::

Offline Freek90

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 6-10-2008, 19:10:18 »
En toch vraag ik mij af, zoeken ze nu de beste Robinson van 2008 of de beste gamer van 2008 ::)

Er worden kandidaten gezocht voor een SPEL (want daar gaat het gewoon om). En degene die het SPEL het beste SPEELT wint. Het survivalspel wordt voornamelijk gespeeld in de eerste afleveringen, nu begint het strategische. Prince vergooide zijn kaarten door HiuKwan te laten vertellen dat hun plannetje in het water dreigde te donderen. Prince krijgt een deal om in de meerderheid te zijn, maar VERGOOIT het. Als Prince was meegegaan met die deal, dan lag Geert T eruit en was het 4 Noord en 4 Zuid. Prince speelde dat spel waardeloos (Op basis wat wij hadden gezien Hiukwan).

Maar ik vond het gedrag van EP erg typisch tijdens de Eilandraad. Alsof het spel niet zo mag worden gespeeld dat de sterkste spelers eruit mogen worden gestemd. Dit alles werd verergerd door de klungelige montage. We hebben meer nutteloze commentaren op het tactisch stemmen dat ze het niet willen maar het toch wel doen (Kweek wat ruggengraat). Het kwam mij over als Bassie-gejank (biedebiedebiedebiede)

Offline TessaLondon

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 6-10-2008, 19:15:55 »
Ik vond het al met al een erg vermakelijke aflevering, wat een gedraai! Met in de hoofdrol Yin,  ::pinokkio::, die kan de boel wel eens verdraaien. Het zou leuk zijn als zij er heeeeeeeel snel uitgestemd werd, die manupileert alles los en vast. Dan ligt alles weer open en kan het spel gespeelt worden zoals het hoort, survivalen!!

Tessa

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #111 Gepost op: 6-10-2008, 19:17:51 »
wat een dieptepunt, deze aflevering ::niet-ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 6-10-2008, 19:29:16 »

Ook vanwege de stemming? Dat vond ik echt een dieptepunt  ::niet-ok::

Ik ben het wel met je eens, al vond ik het op de 1 of andere manier wel spannend  ;D

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #113 Gepost op: 6-10-2008, 19:34:55 »
Ook vanwege de stemming? Dat vond ik echt een dieptepunt  ::niet-ok::

behalve het gekonkel enzo vond ik de eilandraad wel helemaal erg ::niet-ok:: zelfs EP viel tegen, had van hem één of andere ludieke nieuwe regel verwacht waardoor die hele stemming in het water viel ::)

Yin, met haar actie, viel me weer 100% mee ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #114 Gepost op: 6-10-2008, 19:37:36 »
het ging er bij de stemming niet om dat ze de sterkste eruit gingen wippen (dat is niet zo vreemd), maar dat iedereen die op prince stemde al aan had gegeven niet op hem te wíllen stemmen. en dat is toch wel erg merkwaardig. reden genoeg om e.p. hierover te laten doorvragen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #115 Gepost op: 6-10-2008, 19:47:30 »
Inderdaad ja. ::jaja::

behalve het gekonkel enzo vond ik de eilandraad wel helemaal erg ::niet-ok:: zelfs EP viel tegen, had van hem één of andere ludieke nieuwe regel verwacht waardoor die hele stemming in het water viel ::)

Hm, maar Megan, 'gekonkel' hoort toch bij ER? En EP kan het toch niet maken om zomaar eventjes de regels te veranderen om Prince erin te houden? Dát zou pas echt lullig zijn. (hoe jammer ik het ook vind dat Prince eruit moest!!)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #116 Gepost op: 6-10-2008, 20:00:59 »
Hm, maar Megan, 'gekonkel' hoort toch bij ER? En EP kan het toch niet maken om zomaar eventjes de regels te veranderen om Prince erin te houden? Dát zou pas echt lullig zijn. (hoe jammer ik het ook vind dat Prince eruit moest!!)

je hebt gelijk :) maar had t wel leuk gemaakt als EP het wel had gedaan ;)

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #117 Gepost op: 6-10-2008, 20:04:20 »
 :P
Nou, ik hoopte eigenlijk stiekem nog wel dat iemand in de stemming plotseling toch iets anders zou doen (bijv. Hans toch nog op Geert, of Geert heel naïef op Yin  :P), maar dat kon natuurlijk niet. ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 6-10-2008, 20:12:45 »

Richard zeker, die is misschien wel de grootste gamer in de geschiedenis van ER. :D

Maar eigenlijk hadden alle winnaars wel hun groepjes waarmee ze samenwerkten, zeker de eerdere winnaars. :)
Nog even niks.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 6-10-2008, 20:24:12 »

:o

Ik vond het juist een geweldige aflevering!  :D
Keep calm and eat chocolates!