Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 63361 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 6
« Gepost op: 5-10-2008, 10:01:33 »
Kamp Zuid heeft de voorbije weken zware verliezen geleden. Vooral het vertrek van vier kampleden en het nijpend tekort aan voedsel, spelen hun parten. Twee factoren die ook aan de vooravond van de samensmelting niet in hun voordeel pleiten, zo zal al snel blijken.

Kamp Noord is met z’n vijf resterende leden in de meerderheid en door hun gewonnen visnet hebben ze ook geen gebrek gehad aan eten. Maar aan de verschillen tussen de twee kampen dreigt snel een einde te komen, want alle Robinson krijgen de opdracht hun bezittingen te verzamelen en hun eiland te verlaten.

In beide kampen denkt iedereen dat de samensmelting een feit is, maar op het nieuwe eiland Gual blijkt al gauw dat er nog één en ander te gebeuren staat vooraleer de samensmelting een feit is. De Robinsons moeten immers twee dagen lang een visproef afleggen : wie het meeste vis vangt, wint immuniteit voor de eilandraad. En die eilandraad is meteen ook de beslissende om te bepalen wie van de resterende Robinsons de samensmelting haalt.

Kamp Noord kan Kamp Zuid moeiteloos overklassen met hun stemmen, want zij zijn in de meerderheid. Maar of de Noorderlingen zo hecht zijn, zal nog moeten blijken. De band die Yin en Hans met Geert en Hiu hebben, zint Geert allerminst. Kyra en Sharon hebben het net als Geert evenmin begrepen op Yin. Maar Yin en Hans spelen hun listige spel verder...

Bron: 2be.be
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #1 Gepost op: 5-10-2008, 14:21:56 »
Twee dagen vissen, en de mensen van Zuid hebben nog nooit een vis gevangen  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 5-10-2008, 14:40:11 »
Gual, de parel in de Indische Oceaan. Heb je Gual niet bezocht met zijn uitgestrekte mooie witte stranden, zijn visrijke wateren, overvloedig oerwoud en zijn rijke natuur, wel dan heb je iets gemist.  ;D

Ik wens ze veel sterkte daar, als oud bewoner.  ::rofl:: ::rofl::
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #3 Gepost op: 5-10-2008, 16:23:14 »
Twee dagen vissen, en de mensen van Zuid hebben nog nooit een vis gevangen  ;D

ssstttt :P   ::rofl::

Ocampa

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 5-10-2008, 20:43:36 »
Nou het blijkt maar weer wat een afspraak met Yin waard is. Als ze nog met hun eigen groepje zijn grote woorden dat alles gescheiden moet blijven van de andere groep en zodra ze Hiukwan en de restziet stelt ze voor om alles samen te doen.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 5-10-2008, 21:31:49 »
Geweldige aflevering!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Nog even niks.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #6 Gepost op: 5-10-2008, 21:32:26 »
Prince er uit, had niemand verwacht.
Echt het raarste moment in de Er gs
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #7 Gepost op: 5-10-2008, 21:33:54 »
Ja zeker het raarste moment in de Expeditie Robinson geschiedenis. Ongelofelijk dat níemand van de 4 mensen die Prince zo'n "geweldige gast" vonden gewetensbezwaren kreeg :o

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #8 Gepost op: 5-10-2008, 21:34:38 »
Ik vind het niet raar.

Persoonlijk vind ik dat Prince meer zn best had moeten doen met vissen. Een winnaar geeft niet op. Niet bij voorbaat al. Al sta je tot het laatste seconde te vissen. Maar goed, zo zie ik het. Nadat ik de vis had gevangen, heb ik nog lang op die rots gezeten om verder te vissen..

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #9 Gepost op: 5-10-2008, 21:35:47 »
Geweldige aflevering, maar enorm jammer dat Prince eruit is.

En heel erg maf dat níemand van degenen die op hem stemden er nog écht achter stond: Hans en Yin wilden liever Geert eruit, en Geert, Sharon en Kyra liever Yin... En toch stemmen ze allemaal op Prince. De grote vraag blijft: wíe van hun heeft bedacht dat Prince eruit moest?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #10 Gepost op: 5-10-2008, 21:36:51 »
Ik vind het niet raar.

Persoonlijk vind ik dat Prince meer zn best had moeten doen met vissen. Een winnaar geeft niet op. Niet bij voorbaat al. Al sta je tot het laatste seconde te vissen. Maar goed, zo zie ik het. Nadat ik de vis had gevangen, heb ik nog lang op die rots gezeten om verder te vissen..

Das makkelijk kletsen wat je nu doet! Als jij in die situatie gezeten had had je precies zo gereageerd! Daarbij praat je ook graag voor 12 mensen dus eigenlijk is het dankzij jou dat hij de samensmelting niet gehaald heeft, laten we het eens op die manier gaan bekijken!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #11 Gepost op: 5-10-2008, 21:37:37 »
Ja bedacht ik ook al, even aflevering terug kijken wie dat zei bij aankomst.
Sharon dacht ik, flinke stookster is ze.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 5-10-2008, 21:38:33 »
Ik vind het niet raar.

Hadden jullie er serieus over nagedacht om Prince de vis te geven? If so: ::ok:: dat je het niet gedaan hebt.
Nog even niks.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 5-10-2008, 21:39:59 »
Het grappige is wel dat íedereen het nu tactisch speelt. En íedereen zit te stoken dat het een lieve lust is. ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 5-10-2008, 21:41:54 »
Na deze aflevering heb ik direct dit forum opgezocht. (Vorig jaar was ik hier soms ;))

Ik ben echt verbaasd, ik snap hier niks van! Hoe kunnen ze nou iemand als Prince er uit sturen  ::ohno::

Hij speelde het zo goed, en zo leuk. Ik vond het echt leuk om hem bezig te zien, en hem mooi horen praten hoe het zat enzo  ::tandpastasmiley::

Ja, respect voor Prince!

PS: ER gaat er niet op vooruit! De eerste seizoenen waren leuker. Maar dat is natuurlijk mijn mening!
PS2: Prince deed ook een keer mee aan Wie is de Mol? Of heb ik dat mis?

Naja, ik zal nog even rondneuzen hiero!

Bye

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #15 Gepost op: 5-10-2008, 21:43:52 »
Das makkelijk kletsen wat je nu doet! Als jij in die situatie gezeten had had je precies zo gereageerd! Daarbij praat je ook graag voor 12 mensen dus eigenlijk is het dankzij jou dat hij de samensmelting niet gehaald heeft, laten we het eens op die manier gaan bekijken!

ik zeg toch dat ik voor mezelf spreek? en hoezo dankzij mij de samensmelting niet gehaald. jullie hebben niet gezien dat ik tijdens die stemming bijna huilend (omg dit komt zo kneuterig over..) aan EP vroeg of ik alsnog mijn immuniteit aan Prince mocht geven. zo erg vond ik het dat hij eruit moest. desondanks sta ik nog steeds achter mijn mening dat IK persoonlijk wel tot het laatste moment was zou blijven vechten voor een plaatsje. Want ga maar na, zou Prince meer vissen vangen, en dus immuniteit krijgen, dan zou hij niet eruit gaan.. en daar gaat het toch om?
« Laatst bewerkt op: 6-10-2008, 00:20:24 door Peanut »

Offline Celeone

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 5-10-2008, 21:47:39 »
De meest belachelijke eilandraad die ik ooit heb gezien.

1. Niemand wilde Prince eruit - toch stemmen ze op hem vanwege een of andere afspraak. 'Nobel' hoor, maar wel de vissen aan hem geven als dat kon? Dat is toch evengoed je niet aan de afspraak houden? Verder niets tegen Hans trouwens, ik vind hem juist telkens leuker worden, maar toch.
2. Ernst-Paul liet al merken dat het belachelijk was en je zag dúidelijk dat eigenlijk iedereen het met hem eens was. Als je zoveel bevestiging krijgt vlak voor de stemming, dan ga je toch over op plan twee - Sarah?
3. HiuKwan wist dat ze geen enkel gevaar liep, ze had de zege van het vissen al en het was zogezegd een hecht team en dan geef je je imuniteit niet uit jezelf weg? Ik weet dat je mee leest, maar dat vond ik echt niet te begrijpen. Bovendien vind ik niet dat Prince zijn verdiende loon heeft gekregen doordat hij niet verder is gegaan met vissen. Ja, hij had meer kunnen vissen, maar hij had dan wel een erge portie geluk gehad mocht hij binnen dat uurtje nog twee vissen vangen. Dan zou ik ook nog genieten van mijn laatste momenten op het eiland en met je kampgenoten.
Edit: Aha, nu het bericht hiervoor gelezen. Nou ja, dan vind ik het alsnog raar dat het niet voor de eilandraad al bedacht werd.

Echt, ik vind het zo dom. Ik wind me nooit echt op over een eilandraad omdat het dan 'nu eenmaal zo is', maar dit lag totaal niet aan Prince zelf, dit lag echt nergens aan. Urgh.
« Laatst bewerkt op: 5-10-2008, 21:50:38 door Celeone »

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 5-10-2008, 21:47:52 »
jullie hebben niet gezien dat ik tijdens die stemming bijna huilend aan EP vroeg of ik alsnog mijn immuniteit aan Prince mocht geven.

Nou nou, dat is dan ook wel een beetje laat, vind je niet? Hans had die mogelijkheid blijkbaar al vantevoren bedacht, dus het is een beetje vreemd dat jij dat pas óp de eilandraad bedenkt, als dat echt was wat je wilde.

En verder, jij was de enige die een vis ving: misschien heb je gewoon erg veel mazzel gehad? Beetje flauw om dan te zeggen dat Prince maar beter zijn best had moeten doen, als ze niet bijten, bijten ze niet.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #18 Gepost op: 5-10-2008, 21:48:53 »
ik zeg toch dat ik voor mezelf spreek? en hoezo dankzij mij de samensmelting niet gehaald.

Nou... Prince verteld jou iets, en vervolgens zwem je de 100 meter in een wereldrecord op Yin op de hoogte te stellen... Yin hobbelt naar dr team en zegt, we moeten samen dit en dat, slappe hap!

Citaat
jullie hebben niet gezien dat ik tijdens die stemming bijna huilend aan EP vroeg of ik alsnog mijn immuniteit aan Prince mocht geven. zo erg vond ik het dat hij eruit moest.

Tja, das op de stemming..... Als je zo close bent met Geert, Yin en Hans dan had je voor de stemming naar hun gelopen en gezegd stem op Geert (noord), heb je ook niet gedaan.. Mosterd na de maaltijd!

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 5-10-2008, 21:49:58 »
De meest belachelijke eilandraad die ik ooit heb gezien.

1. Niemand wilde Prince eruit - toch stemmen ze op hem vanwege een of andere afspraak. 'Nobel' hoor, maar wel de vissen aan hem geven als dat kon? Dat is toch evengoed je niet aan de afspraak houden? Verder niets tegen Hans trouwens, ik vind hem juist telkens leuker worden, maar toch.
2. Ernst-Paul liet al merken dat het belachelijk was en je zag dúidelijk dat eigenlijk iedereen het met hem eens was. Als je zoveel bevestiging krijgt vlak voor de stemming, dan ga je toch over op plan twee - Sarah?
3. HiuKwan wist dat ze geen enkel gevaar liep, ze had de zege van het vissen al en het was zogezegd een hecht team en dan geef je je imuniteit niet uit jezelf weg? Ik weet dat je mee leest, maar dat vond ik echt niet te begrijpen. Bovendien vind ik niet dat Prince zijn verdiende loon heeft gekregen doordat hij niet verder is gegaan met vissen. Ja, hij had meer kunnen vissen, maar hij had dan wel een erge portie geluk gehad mocht hij binnen dat uurtje nog twee vissen vangen. Dan zou ik ook nog genieten van mijn laatste momenten op het eiland en met je kampgenoten.

Echt, ik vind het zo dom. Ik wind me nooit echt op over een eilandraad omdat het dan 'nu eenmaal zo is', maar dit lag totaal niet aan Prince zelf, dit lag echt nergens aan. Urgh.

Wow, ik ben het hélemaal met je eens!  ::ok::