Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 63334 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #80 Gepost op: 6-10-2008, 08:06:50 »
Maar eigenlijk heeft hij het ook gewoon zelf gedaan. Dat vond ik wel echt grappig om te zien, het ging al niet goed in dat andere kamp.. eigenlijk had Prince het dus gewoon op z'n beloop gegaan, maar hij kiest er voor om nóg meer te stoken en uiteindelijk praten ze dan en komen ze toch weer nader tot elkaar.

Helemaal mee eens
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 6-10-2008, 08:08:50 »
Ik begrijp de voorkeur wel, maar ik ben er zwaar op tegen dat dit tijdens een eilandraad overduidelijk een rol gaat spelen. De presentator moet zoveel mogelijk neutraal blijven als het aankomt op de speltechnische elementen. Het wegstemmen van sterkere kandidaten is een onderdeel van het spel. Te grote bedreigingen dienen geëlimineerd te worden als de kans zich voordoet. Althans als je optimalisatie van je winstkansen nastreeft. Sterke kandidaten kunnen zich hier tegen wapenen en krijgen bijna altijd de kans om het tij te keren dus er is niks oneerlijks aan.

Ook helemaal mee eens. EP heeft nogal eens de neiging te willen sturen, en dat is jammer

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 6-10-2008, 08:12:53 »
Een ding is zeker, of de aflevering saai was  ::oink:: , of er "gemeen" stemgedrag was  >:D , de discussie hier op het forum is weer in alle hevigheid losgebarsten.  ::rofl::
We hebben het met z'n allen weer lekker druk met afkraken, conclusie's trekken, oordelen vellen en kandidaten afkraken.
Dus het spel is nog lang niet dood.  ::rofl:: Op naar volgende week  ::tandpastasmiley::

Ook helemaal mee eens, het spel is zeker losgebarsten, heerlijke aflevering!

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 6-10-2008, 08:14:45 »
Maar goed, ik zal me wel iets vaker stil houden, maar jullie moeten weten dat het frustrerend is om dingen te lezen wat niet kloppen. Meningen die jullie vormen respecteer ik ten alle tijde, maar als het gebaseerd is op eigen veronderstellingen, dan knelt er iets bij me..  ::hypocriet::

Nee Hiu, blijf lekker meepraten en uitleggen. Ik vind het fantastisch dat jij jezelf hier zo overeind houdt, ondanks de kritiek  ::ok::

@ Geert T (met bril  :P): Sorry voor die omschrijving, maar ik moest iets om het onderscheid tussen jullie duidelijk te maken voordat de uitzendingen begonnen, en dit leek me iets subtieler dan Geert (met een half oor)  ;D

Ocampa

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 6-10-2008, 08:18:52 »
Een ding is zeker, of de aflevering saai was  ::oink:: , of er "gemeen" stemgedrag was  >:D , de discussie hier op het forum is weer in alle hevigheid losgebarsten.  ::rofl::
We hebben het met z'n allen weer lekker druk met afkraken, conclusie's trekken, oordelen vellen en kandidaten afkraken.
Dus het spel is nog lang niet dood.  ::rofl:: Op naar volgende week  ::tandpastasmiley::

Ja, dat gevoel had ik gisteren ook: het programma is nu eindelijk pas echt opgestart nu. Het moddergooien is weer begonnen!  ::ok::

Offline Art

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #85 Gepost op: 6-10-2008, 11:46:39 »
Trouwens het was natuurlijk onzin om te stellen dat de samensmelting pas volgende week zou plaatsvinden, zowel de immuniteitsproef als de eilandraad waren gemeenschappelijk.

Ja, dat snapte ik ook niet helemaal? Misschien dat ze nog naar een ander eiland gaan of zo, maar ze hadden dit net zo gemakkelijk de samenvoeging kunnen noemen.
Nog even niks.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 6-10-2008, 11:49:08 »
Ik begrijp de voorkeur wel, maar ik ben er zwaar op tegen dat dit tijdens een eilandraad overduidelijk een rol gaat spelen. De presentator moet zoveel mogelijk neutraal blijven als het aankomt op de speltechnische elementen. Het wegstemmen van sterkere kandidaten is een onderdeel van het spel. Te grote bedreigingen dienen geëlimineerd te worden als de kans zich voordoet. Althans als je optimalisatie van je winstkansen nastreeft. Sterke kandidaten kunnen zich hier tegen wapenen en krijgen bijna altijd de kans om het tij te keren dus er is niks oneerlijks aan.

En waarom kreeg kamp zuid een "bye", zij hadden toch precies hetzelfde gedaan als noord: samen afgesproken dat ze Geert D wegstemmen? Vreemd dat Ernst-Paul hen daar niet op aansprak. ::niet-ok::

Ik vroeg me tijdens die eilandraad af of E-P misschien de reden is waarom Expeditie Robinson niet de kant van Survivor op gaat?
Nog even niks.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 6-10-2008, 11:50:39 »
Dat maakt toch geen reet uit? Het gaat erom wie de vis gevangen had en dat was Hiukwam, niet Prince.

Maar Hans zei ook dat hij Prince een vis zou hebben gegeven als hij er één had gevangen, dus misschien ging het er om wie met de vis op de eilandsraad aankwam?
Nog even niks.

Offline Geert T

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 6-10-2008, 12:14:30 »
En waarom kreeg kamp zuid een "bye", zij hadden toch precies hetzelfde gedaan als noord: samen afgesproken dat ze Geert D wegstemmen? Vreemd dat Ernst-Paul hen daar niet op aansprak. ::niet-ok::

Het verschil is dat er in zuid een eensgezindheid was aan wie we onze stem zouden geven. Er moest gestemd worden en dan worden de mogelijkheden overwogen door de teamleden. Bij noord was er totaal geen eensgezindheid, ze stonden allemaal niet achter hun stem en toch werd Prince de laan uitgestuurd. Deze rare houding is door EP aangekaart...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #89 Gepost op: 6-10-2008, 12:20:19 »
Waarom hebben ze 1 geert niet gewoon gerard genoemd, net zoals vorig jaar vinny eigelijk vincent heet, dan heb je daar ook geen verwarringen meer.

waarom bij het vissen gebruikte ze het visnet niet. Die is wel in beeld geweest namelijk.

Is het al bekend wie de naam Prince als eerste zei bij aankomst opt eiland? Sharon, sarah?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #90 Gepost op: 6-10-2008, 12:43:04 »
Volgens mij is er in feite niets mis met een stemafspraak tegen een van de sterkste kandidaten. Je wilt winnen, one way or the other, toch? Of het fairplay is, is een tweede. Maar om dan allemaal te gaan zitten suffen over de reden en wie het bedacht heeft en dat ze allemaal Prince zo jofel en fantastisch vinden....dat vind ik zelf wel wat ranzig overkomen. Ze wilde allemaal deze stemming op deze wijze. Dus sta dan achter je besluit. En dan niet vier van de vijf Prince-stemmers die tijdens de eilandraad gaan zeggen: eigenlijk wil ik dit niet, nee mijn idee was het niet, maar ja afspraak is afspraak. Dat is echt nonsens. De montage kan geknipt worden, maar Yin was heel duidelijk tijdens het overleg nadat Geert zijn plannetje uitkwam: 1 voor 1 kamp Zuid eruit. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Ik ben benieuwd of dat dan ook gebeurt of dat idd de vier van het etentje elkaar erdoor gaan slepen. Die kans is volgens mij vrij groot. Over de ranzigheid deze editie valt in elk geval niet te klagen, ik vind deze ER best leuk worden!

Of Prince had moeten verder vissen, of ie op een andere wijze had moeten inhaken op zijn kennis over het stemgedrag, dat zou kunnen ja. Ik denk dat hij zelf niet gezien heeft dat hij als sterke man alsnog het loodje zou leggen, ookal zou hij het Yin-complot onthullen via Hiukwan. Ik vind het jammer dat hij er uit is. Hij was zeker nog een leuke smaakmaker geweest in de verder expeditie. Ik had zelf liever gezien dat 1 van de vier eetdate mensen eruit was gestemd, want dat had die groep leuk uit elkaar gerukt.

een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 6-10-2008, 12:54:08 »
Waarom hebben ze 1 geert niet gewoon gerard genoemd, net zoals vorig jaar vinny eigelijk vincent heet, dan heb je daar ook geen verwarringen meer.

waarom bij het vissen gebruikte ze het visnet niet. Die is wel in beeld geweest namelijk.

Is het al bekend wie de naam Prince als eerste zei bij aankomst opt eiland? Sharon, sarah?

1. Omdat Vincent bij hem vaak werd afgekort tot Vinnie, en Geert hoeft geen afkorting van Gerard te zijn, en als je Geert heet wil je geen Gerard genoemd worden

2. Het vissen was een individueel iets, op wiens naam zou de vis komen die evt met het net gevangen werd?

3. Sarah in ieder geval niet, zij zat nl bij Prince in het team, het was of Prince of Sarah die eruit moest, en Noord zal in Prince wel de grootste bedreiging hebben gezien.

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #92 Gepost op: 6-10-2008, 13:43:29 »
Jezus echt de meest gare eilandraad ooit!! ::ohno::Prince eruit? daar baal ik echt van, vind het ook een hele domme keus van yin en Hans. Als zij zo slim en tactisch waren geweest hadden ze zich bij kamp zuid geplaatst en Geert naar huis gestemd. Wat er nu gaat gebeuren is dat eerst sarah eruit vliegt, dan Hiu, Geert en daarna stemmen geert en meelopertjes Sharon en Kyra, Yin en Hans eruit en blijven ze met zijn 3en over. Geert robinson 2008. ::ohno:: ::oink:: Nee voor mij is het klaar met Robinson voor dit jaar. Meest stomme eilandraad die ik ooit gezien heb, niemand wil Prince eruit hebben maar afspraak is afspraak. Wat een bullshit is dat zeg. Vond Prince de leukste kandidaat, die het lekker tactisch speelde maar wel aardig en sociaal was. Nu blijven botte houthakkers als Geert over. Bah. ::niet-ok::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 6-10-2008, 14:01:21 »
Jezus echt de meest gare eilandraad ooit!! ::ohno::Prince eruit? daar baal ik echt van, vind het ook een hele domme keus van yin en Hans. Als zij zo slim en tactisch waren geweest hadden ze zich bij kamp zuid geplaatst en Geert naar huis gestemd. Wat er nu gaat gebeuren is dat eerst sarah eruit vliegt, dan Hiu, Geert en daarna stemmen geert en meelopertjes Sharon en Kyra, Yin en Hans eruit en blijven ze met zijn 3en over. Geert robinson 2008. ::ohno:: ::oink:: Nee voor mij is het klaar met Robinson voor dit jaar. Meest stomme eilandraad die ik ooit gezien heb, niemand wil Prince eruit hebben maar afspraak is afspraak. Wat een bullshit is dat zeg. Vond Prince de leukste kandidaat, die het lekker tactisch speelde maar wel aardig en sociaal was. Nu blijven botte houthakkers als Geert over. Bah. ::niet-ok::

voorgaande edities hebben mij geleerd dat het nooit zo loopt als het halverwege lijkt, mensen krijgen ruzies, allianties worden opgeblazen, diegene die alle stemmen zou krijgen wint steeds immuniteit, etc. Nee, nu begint het spel pas, heerlijk!

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 6-10-2008, 14:09:00 »
Hans en Yin dobberen als een miniteam tussen 2 kampen en dat kan op zich best wel een sterke positie zijn.  Maar als de 2 kampen beslissen ze om de beurt eruit te werken is iedereen toch 2 plaatsen verder in het spel.

Offline esther1971

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 6-10-2008, 16:13:55 »
voorgaande edities hebben mij geleerd dat het nooit zo loopt als het halverwege lijkt, mensen krijgen ruzies, allianties worden opgeblazen, diegene die alle stemmen zou krijgen wint steeds immuniteit, etc. Nee, nu begint het spel pas, heerlijk!

Inderdaad, denk maar aan 2006, toen Olga eerst nog riep dat zij en haar kampgenoten één voor één 'geliquideerd' zouden gaan worden en uiteindelijk werd zij Robinson! Ben benieuwd wanneer het omslagpunt nu gaat komen.....

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 6-10-2008, 16:17:39 »
Geert T of Geert met de bril, zoals ze het hier zo fijn omschrijven  8)

'SM boy' Geert dus  ;)

Ocampa

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 6-10-2008, 16:31:39 »

Offline weener01

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 6-10-2008, 16:49:51 »
Vond de vorige aflevering echt leuk ::bravo::maar nu......

Wat een onzin aflevering, Een groep van negen personen laat zich manipuleren door een groepje van vier binnen de groep die toevallig door hun kampgenoten in de gelegenheid waren gesteld om samen te kunnen gaan uit eten. Vervolgens word er GEEN COMPLOT gesmeed maar word er WEL AFGESPROKEN dat ze samen finale willen halen ??? ::schaam::

Als de rest van de groep(behalve geert zonder bril) zich vervlgens laat manipuleren om dan maar op Prince te stemmen(Tja ik WIL het eigenlijk NIET maar doe het toch maar, nou volgende keer WIL iedereen WEL op Geert zonder bril stemmen, doe het dan NIET, wel logisch blijven) blijft er weinig spanning over ::ohno::

Als het groepje uit-eters elkaar aardig blijft vinden is het alleen nog spannend in welke volgorde de anderen er uit gaan. Eerst Prince en nu komt Geert zonder bril, ik zie niet in welke kandidaat die dan overblijft deze groep van vier kan verslaan ::ohno::

Ohja, Is er maar een proef per aflevering, word hij zo spannend in beeld gebracht >:D ::ohno::  doe dan iets met evenwicht ofzo iets met een duidelijk begin en einde. Nou zat je tien minuten te kijken hoe heel spectaculair EEN vis werd gevangen, en dat in het jaar waarin voor het eerst een varaan zou worden gevangen kom je met dit ::rofl::

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 6-10-2008, 17:05:45 »

Als het groepje uit-eters elkaar aardig blijft vinden is het alleen nog spannend in welke volgorde de anderen er uit gaan.

Waarom zouden ze elkaar aardig blijven vinden? Samen uit eten is heel wat anders dan samen op een eiland...

Nee, ik verwacht nog veel wisselingen in voor- en afkeuren hoor, het wordt alleen maar leuker nu   >:D