Ik ben het niet echt met de topicstarter eens, maar ik vind het dit jaar over het algemeen wel een heel matig groepje. (Met een enkele positieve uitzonderingen) Met een trieste illustratie in de aflevering van gisteren, in het complot van Sharon, geert, Yin, Kyra en Hans.
Wat een stelletje ruggegraatloze lafaards zonder ballen zeg. En dat gaat het me er nog niet eens om dat Prince wel of niet had moeten blijven.
Liever proberen de sterkste er uit te stemmen omdat je denkt dat je zelf niet sterk genoeg bent.
Beweren dat je tegen de sterkste in de finale wilt spelen, maar toch stemmen om de sterkste er als eerste uit te stemmen en dan ook nog proberen te laten lijken alsof dat een goeie eigenschap is: "Ik kom mijn afspraken na" (Hans). Nee Hans, de ballen hebben om een foute beslissing recht te zetten, dan heb je pas ballen als kokosnoten. Dit zijn gewoon de woorden van een lafaard die probeert zijn aanzien te redden.
Beweren dat het jou keuze niet was, terwijl jij degene was die met het idee kwam. Wat ongelofelijk laf. (Sharon)
Unaniem, zonder uitzondering allemaal vertellen dat het jou keuze niet is en dat je het zo erg vind, maar het toch doen. Als je dan toch al hebt besloten om voor de gemakkelijkste weg te kiezen, sta dan in ieder geval op zijn minst achter je eigen keuze. "Ik weet het, het is een keuze voor de gemakkelijkste weg, en daar ga ik een Robinsonwaardige deelnemer voor opofferen. Maar het is MIJN keuze en dat ga ik NU doen ook!"
Alles bij elkaar opgeteld zijn het voor mij vijf laffe deelnemers zonder ruggegraat en ik hoop dat ze er vanaf nu alle vijf een voor een uitvliegen want er zit niet een Robinson tussen.
(Natuurlijk is dit ook een tactiek, maar ten eerste niet een tactiek die perse op een eiland in Maleisie thuis hoort en zodoende weinig te maken heeft met het thema van het programma, en vooral een tactiek die men zelf niet eens lijkt te onderschrijven maar toch maar toepast)