Auteur Topic: Expeditie Robinson heeft zijn glans verloren!  (gelezen 50981 keer)

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson heeft zijn glans verloren!
« Reactie #60 Gepost op: 5-10-2008, 23:41:03 »
Hij is er toch juist uit gestemd OMDAT hij zo´n sterke kandidaat was? Tegen complotten en gekonkel kun je je nu eenmaal niet wapenen. En als sociaal sterk een criterium zou zijn, had Geert (Noord) er allang uit gelegen.

Ja, daar heb je gelijk in.. Maar ik ben het er niet met je eens dat je niet kan wapenen tegen complotten. Geert is in jullie ogen niet sociaal sterk, maar ga maar es na, hij heeft toch Kyra en Sharon achter zich staan.. Hij is verbaal misschien niet sterk, maar hij weet goed het spelletje te spelen. Sociaal sterk is maybe niet de juiste benaming voor wat ik bedoel...

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 5-10-2008, 23:44:18 »
Hij is er toch juist uit gestemd OMDAT hij zo´n sterke kandidaat was? Tegen complotten en gekonkel kun je je nu eenmaal niet wapenen. En als sociaal sterk een criterium zou zijn, had Geert (Noord) er allang uit gelegen.

Kijken wij naar dezelfde Expeditie Robinson? Iedere kandidaat kan zich wapenen tegen allianties, middels immuniteit en middels het het stichten van een eigen alliantie. Als je in de minderheid bent kan je overstappen naar de andere alliantie, proberen de alliantie uit elkaar te drijven of ervoor zorgen dat iemand anders het hoofddoelwit wordt. Er zijn kansen genoeg, je moet ze alleen wel willen benutten. Het vormen van een te grote bedreiging binnen een spel is trouwens nooit verstandig en valt de kandidaten persoonlijk aan te rekenen, laat nooit al je kaarten zien!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Avalon

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 5-10-2008, 23:44:36 »
Een echte Robinsonner is voor mij iemand die een eigen mening vormt, die stelling durft te nemen, ook al zou hem dat haar/zijn kop kosten, maar iemand die achter eigen principes blijft staan.

Als je dit spel denkt te winnen op zo'n manier, dan ben je voor mij geen echte Robinsonner.
Jammer dan.

Ook al win je dan dit spel op taktiek, je verliest er het respect van de kijkers mee.
Dat valt ook hier niet te manipuleren door al die insiders, wij vormen onze eigen mening.

Offline ootje

• Forumlid
  • Ik haat reality ...
« Reactie #63 Gepost op: 5-10-2008, 23:48:25 »
Ja, daar heb je gelijk in.. Maar ik ben het er niet met je eens dat je niet kan wapenen tegen complotten. Geert is in jullie ogen niet sociaal sterk, maar ga maar es na, hij heeft toch Kyra en Sharon achter zich staan.. Hij is verbaal misschien niet sterk, maar hij weet goed het spelletje te spelen. Sociaal sterk is maybe niet de juiste benaming voor wat ik bedoel...

Ik denk (maar dat zul jij beter weten, zo komt het iig op tv over) dat Kyra en in mindere mate Sharon medelijden met hem hebben vanwege dat gedoe met Yin. En bovendien is Yin iemand die in de belangstelling staat, of dat nou terecht is of niet. Er zijn veel vrouwen die daar moeite mee hebben en dan een ander argument gebruiken om zo iemand te lozen. Als je anti-Yin bent, kom je haast automatisch in het kamp van Geert terecht. Ik vind Geert echt een super-konkelaar, zielig doen om ver in het spel te komen.  
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #64 Gepost op: 5-10-2008, 23:52:58 »
Nou, ik vond het iig de beste aflevering tot nu toe, niet omdat Prince eruit ging, maar puur omdat hoe je het wendt of keert.. het spel wordt nu tactisch gespeeld..

Al vond ik het super erg dat Prince eruit ging, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als ik kamp Noord was.. ze zijn iig een speler van team Zuid kwijt, en daar gaat het toch om? Het komt alleen beetje lullig voor hen over dat ze gingen terugkrabbelen op het eind, maar ze hebben wat ze wouden.. een teamlid van Zuid eruit. Leuk of niet, het is gewoon tactisch.

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #65 Gepost op: 5-10-2008, 23:55:00 »
Kijken wij naar dezelfde Expeditie Robinson? Iedere kandidaat kan zich wapenen tegen allianties, middels immuniteit en middels het het stichten van een eigen alliantie. Als je in de minderheid bent kan je overstappen naar de andere alliantie, proberen de alliantie uit elkaar te drijven of ervoor zorgen dat iemand anders het hoofddoelwit wordt. Er zijn kansen genoeg, je moet ze alleen wel willen benutten. Het vormen van een te grote bedreiging binnen een spel is trouwens nooit verstandig en valt de kandidaten persoonlijk aan te rekenen, laat nooit al je kaarten zien!

jij verwoordt het beter dan ik kan zeggen..  ::ok::

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 5-10-2008, 23:55:20 »
Een echte Robinsonner is voor mij iemand die een eigen mening vormt, die stelling durft te nemen, ook al zou hem dat haar/zijn kop kosten, maar iemand die achter eigen principes blijft staan.

Zo'n kandidaat zou ik stompzinnig noemen. Dat zijn mensen die niet kunnen relativeren en denken dat het nobel is om eigenschappen die in het dagelijks leven bewonderbaar zijn mee te nemen in het spel. Als kandidaat zijnde stem je in met de regels van het spel, allianties en alle bijbehorende spelaspecten zijn een onderdeel van het spel en geoorloofd.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Avalon

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 6-10-2008, 00:33:18 »
Zo'n kandidaat zou ik stompzinnig noemen. Dat zijn mensen die niet kunnen relativeren en denken dat het nobel is om eigenschappen die in het dagelijks leven bewonderbaar zijn mee te nemen in het spel. Als kandidaat zijnde stem je in met de regels van het spel, allianties en alle bijbehorende spelaspecten zijn een onderdeel van het spel en geoorloofd.

Precies.
Dat is dus precies ook waarom de meeste kijkers afhaken en er geen belangstelling meer voor kunnen opbrengen. Het hele idee van ER is meer een soort van psychologische oorlogsvoering en pesttaktieken geworden, waarin integriteit en werkelijke skills niet meer meespelen.

Dit is een geënsceneerde show geworden, die niet meer correspondeert met de werkelijkheid. In het echt zouden er namelijk geen debiele wegstemrondes zijn, maar zouden mensen als Prince gekoesterd worden, om te kunnen overleven op zo'n eiland.

ER krijgt steeds minder weg van een Robinson wedstrijd, maar wordt gewoon steeds meer een soort van Gouden Kooi gedoe, hoe mensen elkaar weten weg te stemmen en te treiteren.

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #68 Gepost op: 6-10-2008, 00:38:13 »
Precies.
Dat is dus precies ook waarom de meeste kijkers afhaken en er geen belangstelling meer voor kunnen opbrengen. Het hele idee van ER is meer een soort van psychologische oorlogsvoering en pesttaktieken geworden, waarin integriteit en werkelijke skills niet meer meespelen.

Dit is een geënsceneerde show geworden, die niet meer correspondeert met de werkelijkheid. In het echt zouden er namelijk geen debiele wegstemrondes zijn, maar zouden mensen als Prince gekoesterd worden, om te kunnen overleven op zo'n eiland.

ER krijgt steeds minder weg van een Robinson wedstrijd, maar wordt gewoon steeds meer een soort van Gouden Kooi gedoe, hoe mensen elkaar weten weg te stemmen en te treiteren.

Ik merk aan je woordkeuze dat je favoriet er nu uitgestemd is?

Voor mij is en blijft Robinson een spel die je ook tactisch moet spelen, buiten het fysieke gedeelte om. Dat heb je elk seizoen vast wel gezien, dat tactische, vraag me alleen af waarom het nu zo hoog zit bij je? Een lid van kamp Zuid eruit, daar gaat het toch om, alhoewel ze er niet helemaal openlijk voor openkwamen, het was wel puur tactisch.

Offline Avalon

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 6-10-2008, 00:40:38 »
Jammer Peanut, dan heb je bar slecht gelezen.
Jij was een van m'n favorieten, maar voor mij heb je ook afgedaan, nu helemaal na je reactie hier.

Het gaat mij ook om moraal, fair play, integriteit, en die was niet meer te bekennen. Ook bij jou niet.
Dus door jouw naam gaat in ieder geval ook een dikke streep.

Ocampa

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 6-10-2008, 00:44:42 »
Precies.

Wat praat jij nou raar? ER was toch altijd al een spel van tactisch stemmen, alianties vormen en list en bedrog?

???

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #71 Gepost op: 6-10-2008, 00:49:26 »
In het echt zouden er namelijk geen debiele wegstemrondes zijn, maar zouden mensen als Prince gekoesterd worden, om te kunnen overleven op zo'n eiland.

sorry ik val je helemaal niet aan hoor, maar ik dacht het uit op te maken uit bovenstaande citaat..

Jammer Peanut, dan heb je bar slecht gelezen.
Jij was een van m'n favorieten, maar voor mij heb je ook afgedaan, nu helemaal na je reactie hier.

Het gaat mij ook om moraal, fair play, integriteit, en die was niet meer te bekennen. Ook bij jou niet.
Dus door jouw naam gaat in ieder geval ook een dikke streep.

Ik zal je wel helemaal verkeerd begrijpen, tis al laat op de avond, ben moe.. het ligt misschien wel aan mij.. maar goed, ik snap niet wat je bedoelt met dat "moraal, fair play, integriteit" ? Ik miste dat? Waarop baseer je dat eigenlijk?

Het was misschien niet helemaal leuk voor team Noord overgekomen, maar uiteindelijk hebben ze tactisch gestemd..

Offline Avalon

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 6-10-2008, 00:52:26 »
Wat praat jij nou raar? ER was toch altijd al een spel van tactisch stemmen, alianties vormen en list en bedrog?

???

ja, misschien wel, met dat verschil dat er toen niet nog allerlei insiders hier op dit forum de hele zaak ook nog zaten te manipuleren en zich mee zaten te bemoeien.

Het wordt te doorzichtig en te irritant.

Bovendien dodelijk saai.
Het boeit mensen niet meer. Vooral ook niet omdat deze show allang in kannen en kruiken is, afgelopen is, achteraf in scenes gezet en hier ook nog eens gemanipuleerd wordt door een zootje insiders.
Mij best hoor, maar de lol is er echt vanaf.

Je kunt jezelf zelfs niet meer inleven in de verhaallijn en alle ontwikkelingen, of de insiders hangen in je nek. Gossiegossie, wat een spanning en sensatie hier.

Ik houd het voor gezien dus. Lees misschien nog wel eens mee, kijk nog wel, maar het is een ordinaire zielige show geworden.

Toch jammer, voor een van mijn topprogramma's, waar ik jaren geleden nog iedere week voor ging zitten.

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #73 Gepost op: 6-10-2008, 00:57:55 »
ja, misschien wel, met dat verschil dat er toen niet nog allerlei insiders hier op dit forum de hele zaak ook nog zaten te manipuleren en zich mee zaten te bemoeien.

Bovendien dodelijk saai.
Het boeit mensen niet meer. Vooral ook niet omdat deze show allang in kannen en kruiken is, afgelopen is, achteraf in scenes gezet en hier ook nog eens gemanipuleerd wordt door een zootje insiders.

Je kunt jezelf zelfs niet meer inleven in de verhaallijn en alle ontwikkelingen, of de insiders hangen in je nek. Gossiegossie, wat een spanning en sensatie hier.

Ik houd het voor gezien dus. Lees misschien nog wel eens mee, kijk nog wel, maar het is een ordinaire zielige show geworden.

Toch jammer, voor een van mijn topprogramma's, waar ik jaren geleden nog iedere week voor ging zitten.

wow wat een haat en nijd hier uit je zeg..  ??? Ongeloofelijk..

als je toch zo ergert aan insiders of iets dergelijks, of het programma geen fuck aan meer vindt.. ga dan weg van dit forum en laat anderen wel hun gang.. kijk niet meer.. of verkondig je mening niet in elk topic hoe slecht je de show wel niet vindt..

ik kan met moeite respect voor je opbrengen, puur om je woordkeuze.. ordinaire, zielige show? gemanipuleerd door een zooitje insiders.. ?

sorry hoor, maar jij moet nodig op je woorden letten.. schandalig hoe jij je mening uit..

Offline reaver

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #74 Gepost op: 6-10-2008, 00:59:07 »
Het is en blijft en spel. Ieder zijn manier van spelen.  Wat is fairplay? Er zijn regels en zolang je die regels niet overtreed zit het best snor. Iedere winnaar heeft wel eens zijn principes opzij gezet en meegedaan met de meerderheid. Prince heeft in de vorige aflevering ook uit tactisch zelfbehoud Wim zijn naam op dat papiertje geschreven.

« Laatst bewerkt op: 6-10-2008, 01:02:08 door reaver »

Ocampa

• Gast
« Reactie #75 Gepost op: 6-10-2008, 07:58:44 »

Bovendien dodelijk saai.

Ja, ik ben het wel met je eens. Het feit dat deelnemers hier keer op keer roepen "jullie weten niet hoe het echt zit" en verongelijkt gaan zitten doen hier op het forum maakt het er niet makkelijker op. Wij als kijkers moeten ons baseren op wat we op tv zien, daar gaat dit forum immers over.

Als deelnemer kies je er zelf voor dat je een aantal weken een BNer (of BVer) bent, en over BNers wordt geluld.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 6-10-2008, 08:20:20 »
Sorry hoor Avalon, maar Prince was toch zelf een speler die heel erg meedeed aan het tactische spelletje. Hij presenteerde zich de laatste afleveringen zeker niet als de grote survivalman. Nee, hij was het echt tactisch aan het spelen, kijk zijn biecht van vorige week nog maar eens terug.

Helaas voor hem was hij tactisch niet de sterkste, Prince had niet tegen HiuKwan moeten zeggen dat zij het Yin moest vertellen. Daarmee maakte hij zelf de grootste tactische fout, en legde hij zichzelf de strop om.
Keep calm and eat chocolates!

Ocampa

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 6-10-2008, 08:27:36 »
Sorry hoor Avalon, maar Prince was toch zelf een speler die heel erg meedeed aan het tactische spelletje. Hij presenteerde zich de laatste afleveringen zeker niet als de grote survivalman. Nee, hij was het echt tactisch aan het spelen, kijk zijn biecht van vorige week nog maar eens terug.

Helaas voor hem was hij tactisch niet de sterkste, Prince had niet tegen HiuKwan moeten zeggen dat zij het Yin moest vertellen. Daarmee maakte hij zelf de grootste tactische fout, en legde hij zichzelf de strop om.

Met dit deel ben ik het ook wel eens. Door zijn gekonkelfoezel (zoals mijn Belgische vrienden zeggen) heeft hij zelf hard meegewerkt aan zijn ondergang.

Ik snap ook niet helemaal dat mensen hier steeds roepen "hij was de sterkste deelnemer, de enige echte Robinson", maar dat vind ik nogal apart. Het was iemand die goed kan netwerken en op die manier misschien ver had kunnen komen. Maar de sterkste deelnemer, vraag me echt af waar dat op gebaseerd is eigenlijk.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 6-10-2008, 08:36:14 »
Dat vraag ik me ook af Ocampa. We hebben het in de proeven nog niet kunnen zien, en we hebben wel gezien dat Geert T een krabbenval maakte, en Hans samen met Geert D een andere val. Prince heeft ook geen enkele vis gevangen bijv. Waarom vindt men hem toch zo'n Robinson?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Gooly

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #79 Gepost op: 6-10-2008, 09:26:12 »
Ik ben het niet echt met de topicstarter eens, maar ik vind het dit jaar over het algemeen wel een heel matig groepje. (Met een enkele positieve uitzonderingen) Met een trieste illustratie in de aflevering van gisteren, in het complot van Sharon, geert, Yin, Kyra en Hans.
Wat een stelletje ruggegraatloze lafaards zonder ballen zeg. En dat gaat het me er nog niet eens om dat Prince wel of niet had moeten blijven.

Liever proberen de sterkste er uit te stemmen omdat je denkt dat je zelf niet sterk genoeg bent.

Beweren dat je tegen de sterkste in de finale wilt spelen, maar toch stemmen om de sterkste er als eerste uit te stemmen en dan ook nog proberen te laten lijken alsof dat een goeie eigenschap is: "Ik kom mijn afspraken na" (Hans). Nee Hans, de ballen hebben om een foute beslissing recht te zetten, dan heb je pas ballen als kokosnoten. Dit zijn gewoon de woorden van een lafaard die probeert zijn aanzien te redden.

Beweren dat het jou keuze niet was, terwijl jij degene was die met het idee kwam. Wat ongelofelijk laf. (Sharon)

Unaniem, zonder uitzondering allemaal vertellen dat het jou keuze niet is en dat je het zo erg vind, maar het toch doen. Als je dan toch al hebt besloten om voor de gemakkelijkste weg te kiezen, sta dan in ieder geval op zijn minst achter je eigen keuze. "Ik weet het, het is een keuze voor de gemakkelijkste weg, en daar ga ik een Robinsonwaardige deelnemer voor opofferen. Maar het is MIJN keuze en dat ga ik NU doen ook!"

Alles bij elkaar opgeteld zijn het voor mij vijf laffe deelnemers zonder ruggegraat en ik hoop dat ze er vanaf nu alle vijf een voor een uitvliegen want er zit niet een Robinson tussen.
(Natuurlijk is dit ook een tactiek, maar ten eerste niet een tactiek die perse op een eiland in Maleisie thuis hoort en zodoende weinig te maken heeft met het thema van het programma, en vooral een tactiek die men zelf niet eens lijkt te onderschrijven maar toch maar toepast)