Auteur Topic: Expeditie Robinson heeft zijn glans verloren!  (gelezen 50998 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Expeditie Robinson heeft zijn glans verloren!
« Reactie #40 Gepost op: 29-09-2008, 09:30:31 »
Ja, er is in ieder geval weer een ouderwetse irritatiefactor. ::jaja::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline ItsAnne

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 29-09-2008, 10:13:22 »
Het is heel duidelijk waarom ik dit topic heb geplaatst...mensen die het er niet mee eens zijn hebben dan waarschijnlijk niet vanaf het allereerste begin gekeken want dan MOET je toch echt concluderen dat het super saai is zonder spanning. De laatste spannende aflevering was met Olga die gewonnen heeft daarna is het boring geworden. Het komt zeker door de wisseling naar rtl5. Vreemd dat de makers zulke kandidaten tegenwoordig laten meedoen.

Ik kijk ER al vanaf het eerste seizoen. Het nieuwe is er inderdaad wel vanaf, maar toch kan ik er elk seizoen toch weer van genieten om naar te kijken. Ik denk zelf dat je niet teveel moet vasthouden aan hoe het eerst was. Toen was het voor iedereen nieuw (inclusief de deelnemers) en moest het spel nog "uitgevonden" worden. Nu is het zo dat deelnemers al "ervaringen" uit de vorige seizoenen mee kunnen nemen, en daardoor wordt het spel anders.... (maar niet persé minder leuk)

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 29-09-2008, 10:19:17 »
Eens!

Overigens was de montage afgelopen aflevering wéér een stukje beter. Niet meer van die irritante "lief dagboek"-voorleesstukjes (of hoogstens 1). En ook een evenwichtiger beeld van de kandidaten. Een aantal keer Hans als voice-over, die dat wel prettig (=rustig ;)) deed, vond ik. En ook Prince deed het goed (=rustig) als verteller.
Beter te pruimen dan het licht hyper-geblèr van HiuKwan. ;)
(overigens nog steeds niets ten nadele van de kandidaat en de persoon HiuKwan, maar alleen van de voice-over HiuKwan!  ;))
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 29-09-2008, 10:23:46 »
Ik krijg het gevoel dat de kandidaten het spel steeds opnieuw aan het uitvinden zijn in plaats van te bouwen op kennis van voorgaande jaren. Waarschijnlijk zijn er weinig deelnemers fan van het eerst uur geweest. Misschien heeft het effect om oudere seizoenen op te sturen naar de deelnemers zodat die ze kunnen bestuderen alvorens ze zelf in het diepe gegooid worden. Prince verwoordde het gebrek aan spelinzicht bij zijn mede kandidaten gisteren uitstekend, het spel begint inderdaad al op schiphol. Het zou de spanning ten goede komen als iedere kandidaat zich dat zou beseffen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Phraser

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 30-09-2008, 20:34:47 »
Ik heb de promo gezien van de volgende aflevering en volgens mij gaat het nu echt beginnen. Iedereen beseft dat het ieder voor zich is, wat de nodige spanning met zich meebrengt.

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #45 Gepost op: 5-10-2008, 14:37:04 »
Ik verdiepte me weer effe in ER 2005. Geweldig seizoen was dat! Ik werd weer helemaal blij ;D Ik vraag me af of het ooit nog zo zal worden, want vergeleken met de laatste seizoenen zijn die een stuk minder ::ohno:: Dit neemt niet weg dat ik het niet meer zal kijken, want toch blijft het me amuseren, maar niet meer zoveel als toen. Voor een deel ben ik het dus ook eens met de stelling. 
« Laatst bewerkt op: 5-10-2008, 21:07:22 door Jann »
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 5-10-2008, 21:55:23 »
Ja, helemaal eens met de startposter! Ik kijk ook vanaf het begin, en het gaat sterk achteruit ja. Tegenwoordig ook veel meer van die domme stemmingen (Voorbeeld: Prince er uitstemmen..)

Tsja.. maarja, niettemin kijk ik nog steeds.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #47 Gepost op: 5-10-2008, 21:57:33 »
ondanks de uitslag vond ik het toch wel een goede aflevering. het flitste alle kanten op en je zag nu veel meer het smeden van plannen, die dan weer veranderd moesten worden. mooie shots van de emoties van de deelnemers. prima!
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline TAP

• Winnaar pool Expeditie Robinson 2007
  • Forumlid
  • aka AltijdAndries
« Reactie #48 Gepost op: 5-10-2008, 22:08:15 »
Niet mee eens. Dit vind ik dus écht geen leuke TV :P Geef mij maar een paar proeven enzo, dat geneuzel over die complotten die OOK nog eens toffe kandidaten eruithalen; jammer :(  ::ohno::
Shoqs - Shoqs your socks off!

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 5-10-2008, 22:18:34 »
ondanks de uitslag vond ik het toch wel een goede aflevering. het flitste alle kanten op en je zag nu veel meer het smeden van plannen, die dan weer veranderd moesten worden. mooie shots van de emoties van de deelnemers. prima!

Helemaal mee eens, dat met die complotten vond ik dit keer buitengewoon interessant en leuk om naar te kijken.
Helaas geen happy end.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #50 Gepost op: 5-10-2008, 22:24:40 »
Dat we constant van de ene naar de andere kant werden geslingerd deed me lichtelijk denken aan Baantjer ::jaja::

Offline Avalon

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 5-10-2008, 22:55:49 »
Wat een misselijkmakende aflevering zeg.

Ik raak steeds meer teleurgesteld, ik geloof dat ik niet meer ga kijken.
Dit zijn absoluut geen Robinsonners meer.
Het leek meer op een stompzinnige werkweek van de lagere school met alle debiele pesterijen en gekonkel erbij.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 5-10-2008, 23:01:00 »

Het leek meer op een stompzinnige werkweek van de lagere school met alle debiele pesterijen en gekonkel erbij.

Ze hebben alvast de directeur bedankt voor bewezen diensten

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #53 Gepost op: 5-10-2008, 23:01:52 »
Met alle gegonkel/afspraken/complotten zouden een aantal van de deelnemers erg goed in onze huidige regering  ;D (Holland) passen. Daar is het niet veel beter.  ::rofl::
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 5-10-2008, 23:15:54 »
Wat een misselijkmakende aflevering zeg.

Ik raak steeds meer teleurgesteld, ik geloof dat ik niet meer ga kijken.
Dit zijn absoluut geen Robinsonners meer.

Dan ben ik benieuwd wat jij onder een echte "Robinsonner" verstaat. Dat is namelijk zo'n inhoudsloze term en wordt over het algemeen alleen door de kijkers met een ietwat vreemd verwachtingspatroon gebruikt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #55 Gepost op: 5-10-2008, 23:23:54 »
Dan ben ik benieuwd wat jij onder een echte "Robinsonner" verstaat. Dat is namelijk zo'n inhoudsloze term en wordt over het algemeen alleen door de kijkers met een ietwat vreemd verwachtingspatroon gebruikt.

Ik kan niet meer dan eens met jou zijn.

Iedereen vond Prince een waardige kandidaat, maar is de rest dat dan niet? hoe bepalen mensen dat eigenlijk? daar ben ik wel benieuwd naar.
Zo goed was Prince dus niet als echte Robinsonner, want hij heeft het spel niet helemaal juist gespeeld als je nagaat dat hij er vandaag uit is.. toch? Mentaal/sociaal sterk staat precies gelijk aan fysiek sterk voor mij.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 5-10-2008, 23:35:59 »

Iedereen vond Prince een waardige kandidaat, maar is de rest dat dan niet? hoe bepalen mensen dat eigenlijk? daar ben ik wel benieuwd naar.
Zo goed was Prince dus niet als echte Robinsonner, want hij heeft het spel niet helemaal juist gespeeld als je nagaat dat hij er vandaag uit is.. toch? Mentaal/sociaal sterk staat precies gelijk aan fysiek sterk voor mij.

Voor mij is iedereen die meedoet aan Expeditie Robinson een "robinsonner" en iedereen die wint de "robinson" van dat seizoen. Het gaat er niet om welke vaardigheden of krachten je hebt, maar hoe je ze gebruikt om het doel van het spel te verwezenlijken. Als je weggestemd wordt heb je het spel minder goed gespeeld dan de mensen die nog in de expeditie zitten, dan kan je in fysiek opzicht wel een topprestatie hebben neergezet maar dat doet helemaal niet terzake. Het probleem is dat veel kijkers en sommige kandidaten voor zichzelf een stereotype hebben gemaakt van een echte robinson. Meestal is dat een fysiek sterke man met de nodige survival skills waarop verder niet veel aan te merken valt.

Offline ootje

• Forumlid
  • Ik haat reality ...
« Reactie #57 Gepost op: 5-10-2008, 23:36:08 »

Hij is er toch juist uit gestemd OMDAT hij zo´n sterke kandidaat was? Tegen complotten en gekonkel kun je je nu eenmaal niet wapenen. En als sociaal sterk een criterium zou zijn, had Geert (Noord) er allang uit gelegen.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 5-10-2008, 23:38:11 »

Alles hangt wel sterk aan elkaar maar ik zou het persoonlijk niet met elkaar vergelijken.
Je hebt praktisch altijd een oorzaak-gevolg reactie
Als je fysisch problemen gaat ondervinden gaat het metaal ook minder.  Het sociaal aspect gaat dan ook achteruit. bv als je ziek bent ben je ook meer prikkelbaar.

Het winnen van  proeven, het benutten van mogelijkheden bij de factor geluk(de kans dat iemand anders het voor zichzelf verpest) zijn tot hiertoe meestal de troeven geweest van de meeste Robinsons.    

Offline Avalon

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 5-10-2008, 23:38:50 »
Tegen complotvorming kun je niet op.

Mensen die hierin meegaan om eigen hachie te redden, die tellen voor mij niet meer mee.