Auteur Topic: Expeditie Robinson heeft zijn glans verloren!  (gelezen 50952 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson heeft zijn glans verloren!
« Reactie #20 Gepost op: 24-09-2008, 15:36:14 »
Het zijn vooral de interpersoonlijke relaties (aka, de drama) dat ik mis.

Volgens mij komt dat altijd pas na een aantal weken. In de eerste weken zijn er nog niet veel irritaties onderling, en doet iedereen zijn best voor harmonie. Pas als de honger en de verveling echt toeslaan gaan de drama's komen. In het stukje over volgende week zagen we al wat discussie tussen Yin en Geert, dus het begint te komen.

Sowieso leent de tweede, individuele fase zich beter voor dit soort interpersoonlijke problemen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Art

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 24-09-2008, 15:37:01 »
Mooi overzicht Art!

Ik vind 1 proef nog niet zo verkeerd. Het belang van winnen wordt nog groter gemaakt, je hoeft niet naar de Eilandraad en je geniet een voorrecht.
Vorig jaren werd door de kandidaten hier verteld dat de proeven de sleur verdreven. Gezien het back to basic concept is minder proeven doen dan niet zo verkeerd.

En idd, de proeven zijn echt geweldig goed dit jaar tot nu toe  ::ok::

Zouden Sarah, Kyra en Wim later nog voorgesteld worden? Yin werd pas vorige week voorgesteld, en Hans deze week. Ik verwacht ergens dat mensen die weinig in beeld komen tot nu toe, later wel aan bod zullen komen. Ik vind overigens Geert van kamp Noord wel de Mick van dit jaar hoor  ::jaja:: De rest is wel wat te vriendelijk ja.

Dankje! :P

Ik ben bang dat één van die drie aanstaande zondag eruit ligt. Hannie en Mano werden pas voorgesteld vlak voordat ze afvielen (al had Hannie wel die aanvaring met Geert, maar dat ging meer om Geert dan om Hannie). Voor Geert D heb ik ook grote hoop. :P Blijft hij na de herindeling (als hij die haalt) samenwerken met Yin&Hans, hoe gaat hij er mee om dat in het andere team een aantal harde werkers/leiders zijn? En volgens mij gaat HiuKwan ook nog wel wat dingen doen waar we over zullen napraten (gezien sommige reacties op het forum). :P
Nog even niks.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 24-09-2008, 15:41:06 »
Het is merkwaardig dat ze er de laatste twee seizoenen niet tot nauwelijks in zijn geslaagd om spraakmakende kandidaten te vinden.

Dat viel vorig jaar toch wel mee? Met Bart, Bruno, Farrah, Frans, Frits, Ingeborg, Iraida, Jolien, Kenny, Lotus, Muriël, Rudi, Tim en nog drie extra mensen hadden ze vorig jaar een geweldige cast van zestien kunnen hebben. :P
Nog even niks.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 24-09-2008, 15:53:06 »
Dat viel vorig jaar toch wel mee? Met Bart, Bruno, Farrah, Frans, Frits, Ingeborg, Iraida, Jolien, Kenny, Lotus, Muriël, Rudi, Tim en nog drie extra mensen hadden ze vorig jaar een geweldige cast van zestien kunnen hebben. :P

::rofl::

Maar voor mij heeft ER echt zijn glans nog niet verloren, die conclusie kan ik nu nog niet trekken. Als het over 3 weken nog zo traag gaat, dan misschien wel. Maar voorlopig geef ik het nog een goeie kans.

Overigens had ik dit jaar eindelijk mijn man zover dat ie ook mee ging kijken, en nu haakt hij alsnog af, omdat hij Hiukwan zat is  :-\\

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 24-09-2008, 15:55:37 »

Er waren inderdaad wel een aantal spraakmakende kandidaten verstopt tussen de honderd kandidaten, maar het merendeel  daarvan kreeg geen eens de kans om werkelijk mee te doen. Het circus van de eerste afleveringen had naar mijn mening niks te maken met Expeditie Robinson.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 24-09-2008, 16:05:05 »
Dan valt er hier weinig te discussieren. :P

Dit topic kan toch ook gebruikt worden door 'tegenstanders', die het seizoen wel geweldig vinden? Het is niet allemaal slecht, het idee dat de kandidaten meer aan het woord zijn dan EP vind ik helemaal top, er zijn zeker een paar interessante kandidaten (al zijn sommige erg vroeg weggestemd, zoals Marleen of Claudia), ik vind het leuk om wat meer te zien over wat de kandidaten doen om aan voedsel te komen. Het zijn vooral de interpersoonlijke relaties (aka, de drama) dat ik mis.

Het is ook niet de bedoeling om hier de discussie stil te zetten,  ieder doet gewoon z'n zegje.  ::megafoon:: 

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 24-09-2008, 17:51:28 »
Ik kijk dan ook al uit naar Survivor Gabon, waar je tenminste de garantie hebt dat bijna iedere kandidaat meedoet om het geld te winnen en het spel dus gespeeld wordt.

Ik denk dat je in het begin wel dat geld ook wel een mooie motivatie is maar zoals eerder al vermeld: Er is een gigantisch verschil tussen 50000€ en 1 miljoen dollar(ongeveer 650000€) en daar gaan de mensen hun waardigheid ook voor opzij zetten.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 24-09-2008, 17:56:42 »
Er waren inderdaad wel een aantal spraakmakende kandidaten verstopt tussen de honderd kandidaten, maar het merendeel  daarvan kreeg geen eens de kans om werkelijk mee te doen. Het circus van de eerste afleveringen had naar mijn mening niks te maken met Expeditie Robinson.

Evi had bij een interview (bij Jansen?) vermeld  dat als je niet kan relativeren verlies je de grip op de realiteit en ook op het spel. Diegene dat nog wel kunnen, geraken ook meestal ver in dat spel.  Bij de eerste afleveringen bij de 100 waren kon je die onderscheiding toch wel maken...
« Laatst bewerkt op: 24-09-2008, 18:06:26 door reaver »

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #28 Gepost op: 24-09-2008, 18:23:03 »
Kijk eens rond in het archief en lees de topics van John en Carl door, dan zie je pas hoezeer een seizoen kan leven onder de kijkers!

Ja, dat John-topic is echt top-literatuur.  ::bravo:: Geweldig om dat nu nog eens te bekijken.  ;D Maar ik kan nu niet zeggen dat ik op een nieuwe John & Carl hóóp. ;) Dat ging echt wat te ver vond ik.

Ik denk dat je in het begin wel dat geld ook wel een mooie motivatie is maar zoals eerder al vermeld: Er is een gigantisch verschil tussen 50000€ en 1 miljoen dollar(ongeveer 650000€) en daar gaan de mensen hun waardigheid ook voor opzij zetten.
Met waardigheid opzij zetten bedoel je toch hopelijk geen Gouden Kooi-toestanden? ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 24-09-2008, 20:23:30 »

Met waardigheid opzij zetten bedoel je toch hopelijk geen Gouden Kooi-toestanden? ;)

Dat Gouden Kooi ding is me onbekent.  Ik zou eerder denken hetgeen je op dat eiland doet kan in de toekomst gunstig voor je zijn maar evengoed de rest van je leven achtervolgen.  Na zo'n programma wil ik nog steeds de deur uitkunnen en onder de mensen komen.

Offline Phraser

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 25-09-2008, 09:28:52 »
Ik vind het dit jaar in elk geval interessanter dan vorig jaar. Het concept met 100 mensen was way too much.

Ik moet zeggen dat ik er na 4 afleveringen weer helemaal inzit, krijg eindelijk binding met de kandidaten. Aangezien er inmiddels al weer 6 kandidaten naar huis zijn, zal de samensmelting niet lang op zich wachten, dat brengt altijd de nodige spanningen met zich mee.

Ik ben wel benieuwd of er nog een aantal kandidaten zijn, die zich niet alleen bezig houden met het overleven maar ook daadwerkelijk met het spel zoals Geert.

Tevens ben ik benieuwd hoe de eilandraad gaat verlopen vanaf de samensmelting. Krijgen we net als vorig jaar gewoon de overgebleven kandidaten te zijn of mogen de afgevallen kandidaten de eilandraden ook bijwonen zoals bij Survivor?

Het uiteindelijk bepalen van de winnaar door de overgebleven kandidaten ( samensmelting) is een hele goede vooruitgang voor expeditie robinson. Op die manier lok je dus strategisch stemmen uit. Laten we hopen dat we dat ook te zien krijgen in de komende afleveringen.

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #31 Gepost op: 25-09-2008, 19:17:55 »
Ik ben het er mee eens dat Robinson elk jaar wat meer van zijn glans verliest. Vorig jaar was een regelrechte ramp, vind het knap van mezelf dat ik het al die afleveringen volgehouden heb om te kijken. Was puur omdat ik niks anders wilde doen en omdat ik een trouwe fan ben maar leuk nee.  ::ohno:: Ik mis de echte spraakmakende mensen als: Douwe, Frans, Fatima, Ryan, Frank,Klaar, Robin, Giovanni,Esther enz enz. in deze expeditie zitten ook weer zo weinig spraakmakers. Vorige editie had je Bruno, Lotus enz, maar die werden weggestemd in een team. Gelukkig was er toen nog vinnie anders was het helemaal saai. Denk ook dat het nu wel genoeg is geweest met Robinson. Mensen hebben het nu ook allemaal wel gezien.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline ItsAnne

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 26-09-2008, 13:25:38 »
Om heel eerlijk te zijn: ik vond Vinni ook niet echt een spraakmakend figuur.....

Tuurlijk: wat hij gepresteerd heeft is prima, maar spraakmakend? Nee.......

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 26-09-2008, 13:48:52 »
Om heel eerlijk te zijn: ik vond Vinni ook niet echt een spraakmakend figuur.....

Tuurlijk: wat hij gepresteerd heeft is prima, maar spraakmakend? Nee.......

Ben ik met je eens. Ik vond bijv. Marcel meer spraakmakend, maar ook hij kwam niet in de buurt van Douwe of Ryan. Eigenlijk was Frans nog het meest spraakmakend vorig jaar, zeker met zijn afscheid  ;)

Offline lions90

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 26-09-2008, 19:47:11 »
Het is heel duidelijk waarom ik dit topic heb geplaatst...mensen die het er niet mee eens zijn hebben dan waarschijnlijk niet vanaf het allereerste begin gekeken want dan MOET je toch echt concluderen dat het super saai is zonder spanning. De laatste spannende aflevering was met Olga die gewonnen heeft daarna is het boring geworden. Het komt zeker door de wisseling naar rtl5. Vreemd dat de makers zulke kandidaten tegenwoordig laten meedoen.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #35 Gepost op: 26-09-2008, 20:06:02 »
zou het kunnen zijn dat gewoon het nieuwtje er af is? kan me er wel iets bij voorstellen in deze tijd van flitsend, snel. men is snel verveeld en zoekt steeds naar nieuwe prikkels, hoe meer hoe beter. en het moet vooral vuurwerk zijn met de beruchte korte lontjes. ik vind het eigenlijk wel een verademing om eens een groep mensen te zien die nog eventjs beschaafd met elkaar omgaan. ongetwijfeld gaat het voor de liefhebber echt wel spetteren.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline mooneyeslinda

• Forumlid
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
« Reactie #36 Gepost op: 26-09-2008, 22:22:58 »
ik vind het nog geweldige tv!

als ik de eerste aflvering van dit seisoen vergeet, dat was echt te met dat dagboeken en rare flashbacks.

maar nu zit ik er weer helemaal in!

robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Hamstergirl

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 27-09-2008, 10:26:57 »
Ik vind nou niet dat dit seizoen tot dusver spetterend is. Maar echt slecht vind ik het ook niet. En er is veel meer over de survival en overleven op een eiland in beeld dan vorige jaren. Waren er niet veel mensen die daarom vroegen? En nu zie ik berichten over dat te saai is. Ergens snap ik het niet.

Ik denk wel dat de laatste jaren ER achteruit gegaan is, maar tot dusver vind ik dit jaar een stuk interessanter dan bijvoorbeeld de 100, vooral ook omdat er meer survival is en niet alle tijd opgaat aan proeven.

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 28-09-2008, 19:08:07 »
Trouwens dit seizoen zijn er nog maar amper harde of ongefundeerde meningen gegeven over de kandidaten omdat ze allemaal zo passief zijn. De emotionele betrokkenheid is zeer gering waardoor maar weinigen zich geroepen voelen überhaupt een oordeel te geven.

Helemaal mee eens. Met al die passiviteit is het gewoon saai dit seizoen, en dat merk je ook op het forum, dat vrij leeg blijft.

Vorig jaar vond ik het wel aardig trouwens, met die 100 mensen. Wel een saaie winnaar uiteindelijk, maar er gebeurde genoeg om me te vermaken.

Maar misschien heeft ER sowieso z'n beste tijd wel gehad en begint 'men' er gewoon op uitgekeken te raken. Ik kijk al sinds 2000, en blijf ook wel kijken, maar ik denk vaak genoeg: misschien moeten ze er maar eens een streep onder zetten en zeggen: het is mooi geweest. Of een paar jaar overslaan en dan weer met frisse moed beginnen.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #39 Gepost op: 28-09-2008, 23:28:40 »
Stiekem brengt de instant-gefrustreerde Geert toch best wat mooie TV dit jaar :P