Wat misschien ook wel een nadeel is, is dat er niemand is om voor te supporteren. De mensen van kamp noord zijn óf op een negatieve manier (Yin/Hans vs. Geert) óf niet in beeld geweest en de mensen van kamp zuid zijn te weinig uitgesproken in de afleveringen of juist weer zoveel uitgesproken dat mensen zich eraan ergeren (HiuKwan). We zien zo weinig van de persoonlijkheid van de kandidaten, wie ze echt zijn, ze lijken allemaal een rol te spelen. Yin de flirt, Hans het vriendje, Geert D de jaloerze man, Prince de leider, Geert T de overlever, Sarah/Wim/Sharon/Kyra de bijrolletjes. Alleen HiuKwan kennen we.
Twee proeven maakt de afleveringen ook leuker. De proeven die ze nu hebben zijn geweldig, maar het moet toch mogelijk zijn om een extra (goedkope) proef te houden waarmee voedsel/gereedschappen/dekens/etc te winnen is. Al is het maar een "hou zolang mogelijk je adem in" proef: makkelijk te houden, vult weer een deel van de aflevering en de kandidaten hebben iets om naar uit te kijken.
Verder mis ik de bijzondere types een beetje. De mensen die er nu zitten lijken me allemaal vriendelijke mensen die je zo op straat tegen kunt komen. Leuk natuurlijk, maar ER was juist populair vanwege de bijzondere mensen. Waar zijn de Jennifer's, Nolleke's, Björn's, Klaar's, Mick's, John&Carl's, Douwe's, Olga's, Frans-en enzovoorts?
Ook vind ik het jammer dat sommige kandidaten nog steeds niet zijn voorgesteld. Wie zijn Sara/Kyra/Wim? Waarom laten ze hen niet wat meer aan het woord? Dingen die nu door HiuKwan of Geert zijn verteld, hadden ook door hen kunnen worden verteld.
En tenslotte: dat wat al vaker genoemd is, waarom worden steeds mensen geselecteerd die zo'n aversie tegen afspraakjes hebben? Natuurlijk is het stout om te liegen, foei! Maar waarom zou je zo dom zijn om een kans op een leuk geldbedrag te laten liggen omdat iemand anders een jongere, sterkere man is? Tijdens de eerdere seizoenen werden altijd afspraken gemaakt, tot het in seizoen vijf opeens not-done werd.
Dat was in het kort wat m.i. beter zou kunnen.