Ik vind het een goede zet dat ze zowel Mano als Hicham er uit hebben gehaald. Dat zorgt er wel voor dat het spel zich niet langzaam voort blijft slepen. Anders hadden we eerst nog 2 afleveringen waarbij beide werden weggestemd. Hoe ze het voortijdig vertrek van die 2 gaan opvangen, daar ben ik wel benieuwd naar. Waarschijnlijk zal er een eilandronde komen waarbij uiteindelijk niemand uit gaat. Misschien een tip voor de redactie van expeditie. In Amerika hebben ze ook seizoenen met 18 of 20 deelnemers en dito aantal afleveringen ( 13). Calculeer je gelijk 2 of 3 opstappers in. Mocht er dan uiteindelijk niemand vrijwillig opstappen, dan kunnen ze altijd nog een dubbele stemronde doen, zoals in seizoen 13, dat levert altijd leuke beelden op.
Na de stemronde begint het echte gevoel wel te komen. Zo hoort het spel gespeeld te worden. Geert die de andere probeert over te halen op Hannie te stemmen, wordt hem bijna zelf fattaal, maar toch. Verder een goede opmerking dat hij aangeeft dat zowel Yin als Hans twee sterke zijn, die op hun manier ook gevaar kunnen vormen.
Aangezien er bij de aankondiging werd verteld dat het 10e seizoen vol verrassingen zit, zal het me niet verbazen, als een aantal van de sterke kandidaten, voortijdig worden weggestemd.
De reactie van Hanni sloeg natuurlijk gisteren nergens op. Ze gaf zelf aan dat ze het eerlijk vond als de zwakte zou worden weggestemd, maar vond het niet rechtvaardig als iedereen op haar zou gaan stemmen doordat Geert het zou opdringen. Iedereen heeft zijn eigen stem, dus ben blij dat zij er uit is. Het niet optreden in de eliminatieproef was natuurlijk de druppel.
Ben wel benieuwd of ze het gehele seizoen alleen bij de eliminatieproef houden of dat we ook nog andere proeven kunnen verwachten.