Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 17860 keer)

Offline Guikie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Aflevering 2
« Gepost op: 6-09-2008, 20:52:57 »
Bespreek hier alles over de tweede aflevering van morgenavond :D

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2008, 20:56:33 »
Vorige week zag je in de eerste aflevering van deze nieuwe Expeditie hoe Marleen huiswaarts moest keren in ruil voor de vrijheid van haar kampleden die al 48 uur geketend rondliepen. Nu zowel de leden van Kamp Zuid als die van Kamp Noord van de knellende enkelbanden verlost zijn, kunnen ze eindelijk van hun vrijheid genieten, op zoek gaan naar voedsel, gaan en staan waar ze willen, ...

Maar die zoektocht naar voedsel loopt allerminst van een leien dakje. En dat geldt voor beide kampen. Op het Maleisische eiland Uma, waar Kamp Noord verblijft, heeft de Vlaamse buurtsportwerker Dirk het bijzonder moeilijk. Zijn lichaam kan maar niet aan het klimaat en vooral de honger wennen. Hij voelt zich slap, futloos, moe en is compleet verrast dat dit hem overkomt.

Geert van Kamp Noord bruist dan weer van de energie en survival-kennis. Tot hij de bijl van de groep verliest in het woud... en laat nu net dat voorwerp een héél kostbaar goed zijn om aan voedsel te raken of het te nuttigen. Pittig detail: Geert eet op het thuisfront dagelijk zo’n halve kilo vlees en heel wat chocolade. Hij moet zijn knagende honger stillen met wat zeewier en enkele kleine vruchten. Hoe lang houdt hij dit vol?

In Kamp Zuid om het eiland Simbang is het vooral Hicham die probeert om zich in te zetten om iets ‘eetbaars’ te vinden. Maar hij blijkt allerminst een handige Harry en beseft dan ook snel dat hij hieraan moet werken om zijn positie binnen de groep te beveiligen. De tengere HiuKwan, waarvan gevreesd werd dat ze een Expeditie fysiek niet zou aankunnen, ontpot zich wonderwel tot een waardige avonturier. Zij ligt echter niet goed in de groep maar hoopt dat te kunnen goedmaken door jam te maken van de bekende rode vrucht.

De leden van Kamp Noord en Kamp Zuid hebben mekaar nog steeds niet gezien. Daar komt nu verandering in, tijdens de eerste immuniteitsproef. Het team dat wint, ontsnapt aan de meedogenloze eilandraad.

Bron: 2BE.be
« Laatst bewerkt op: 6-09-2008, 21:09:56 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Badeendje

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 7-09-2008, 15:56:56 »
Klinkt erg spannend. Het wordt vast een geweldige aflevering! Jammer dat ik het niet morgen kan zien, omdat ik Op Zoek naar Joseph ga kijken en Gooische Vrouwen ga opnemen. Ik kan dus geen twee dingen tegelijk opnemen...::ohno:: Gelukkig komt er zaterdag een herhaling! ::tandpastasmiley::

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #3 Gepost op: 7-09-2008, 20:45:04 »
Hastikke sneu voor Hiukwan, maar ze komt nu echt veel te veel in beeld (net als Geert) en ze leest ook slecht (kinderachtig) voor. Daar kan zij niets aan doen, de makers van ER wel. Terug naar de montagetafel alsjeblieft, het liefst voor aflevering 3 nog!!!!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Ocampa

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 7-09-2008, 20:47:18 »
Het is weer een Hiukwan-show.  ::niet-ok::

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #5 Gepost op: 7-09-2008, 21:15:45 »
En alweer het 2e reclameblok naar dat er totaal niks gebeurd is in Expeditie Hiukwam ::)

Ocampa

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 7-09-2008, 21:16:50 »
Wanneer komt er nou eens ruzie en irritatie? Iedereen is veel te lief voor elkaar.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #7 Gepost op: 7-09-2008, 21:18:21 »
Wat zou er door de makers van ER heen gegaan zijn toen ze dit aan elkaar monteren?

"Die andere kandidaten zijn zó saai en die Hiukwan is hassstikke leuk.... Laten we de rest er uit monteren. Alleen die Geert laten we erin zitten, we hebben immers ook een 'bad guy' nodig!"
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #8 Gepost op: 7-09-2008, 21:23:51 »
Als jullie maar wel weten;

Ik eet nog niet eens 1.5 kilo vlees per week in een dag...

Dat dat even duidelijk is!

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 7-09-2008, 21:31:09 »
Is dat altijd zo dat ze zoveel spullen hebben?
Pannen, flessen, frituurolie, rijst.
Nu wordt er zo'n heisa gemaakt over de bijl, maar ze hebben ook nog een kapmes en een zakmes.

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #10 Gepost op: 7-09-2008, 21:34:19 »
Pets boem,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
d'r uit.
Geen afscheidspraatje?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #11 Gepost op: 7-09-2008, 21:35:24 »
Ze hebben blijkbaar nieuwe editors aangenomen ofzo ::)

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #12 Gepost op: 7-09-2008, 21:41:31 »
Is dat altijd zo dat ze zoveel spullen hebben?
Pannen, flessen, frituurolie, rijst.
Nu wordt er zo'n heisa gemaakt over de bijl, maar ze hebben ook nog een kapmes en een zakmes.

Ja er zijn inderdaad veel "luxe" zaken aanwezig, zelf olielampen voor s'avonds, maar die frietolie, nee die hebben wij nooit gehad (jammer). Maar de enige bijl verliezen da's pas echt een ramp. Zo'n kostbaar stuk gereedschap moet je koesteren. Maar goed Geert is door het oog van de naald gekropen en het is afwachten wat de volgende aflevering hem brengt.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 7-09-2008, 21:42:39 »
Ben blij dat ze Dirk niet "dwongen" om te vertrekken en hem gewoon wegstemden. :)

Weer teveel Hiukwam (niet haar schuld natuurlijk). Van haar team ken ik naast haar en Hicham (niet opgeven!!!) nog steeds niemand. Erg jammer.
Nog even niks.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #14 Gepost op: 7-09-2008, 23:06:40 »
ik heb de eerste aflevering gemist... is er geen afvallerseiland dit jaar ??? of was Dirk te ziek daarvoor?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 8-09-2008, 00:01:53 »
ik heb de eerste aflevering gemist... is er geen afvallerseiland dit jaar ??? of was Dirk te ziek daarvoor?

Meestal is zo'n afvallerseiland van toepassing vanaf de samensmelting.

Offline xj900s

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 8-09-2008, 07:13:23 »
Ik ben en blijf fan van ER, maar ik vond de aflevering verwarrend.
In vooruitblikken zie je dat men stemt op Geert. Maar blijkbaar was dit een vooruitblik van een eilandraad die nog moet komen en niet van de eilandraad van deze aflevering.
En daarbij de sommige kandidaten heel veel in beeld zijn/aan het woord en anderen bijna niet.
Zo leren we nooit iedereen kennen.

De eliminatieproef vond ik geweldig.
Wel lachen dat juist Geert de bijl verliest.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 8-09-2008, 08:01:26 »
Fijn dat Dirk werd weggestemd ipv eruit moest (wel jammer voor mijn pool, ik dacht dat hij ziek eruit zou moeten  :-\\)
maar jammer dat we hem nu helemaal niet hebben leren kennen. Hij is alleen aan het woord geweest bij de proef (die hij goed deed trouwens  ::ok::), verder weten we helemaal niets van hem  ???

Het was idd wel heel erg dom van Geert, die bijl verliezen. De grote survival man  ::niet-ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline anatje

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 8-09-2008, 14:06:58 »
Ik ben en blijf fan van ER, maar ik vond de aflevering verwarrend.
In vooruitblikken zie je dat men stemt op Geert. Maar blijkbaar was dit een vooruitblik van een eilandraad die nog moet komen en niet van de eilandraad van deze aflevering.
En daarbij de sommige kandidaten heel veel in beeld zijn/aan het woord en anderen bijna niet.
Zo leren we nooit iedereen kennen.

De eliminatieproef vond ik geweldig.
Wel lachen dat juist Geert de bijl verliest.

Dat viel mij dus ook op.
Ik had verwacht door die voorstukjes dat Geert eruit werd gestemd en Dirk zelf wel het bijltje[ ::rofl::]erbij neer zou gooien!
Vreemd ,mss was dat voor de volgende eilandraad.
Wel slordig dan hoor

Offline weener01

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 8-09-2008, 14:56:52 »
Ik moet na de aflevering van gisteren mijn mening bijstellen, er blijven dingen irritant(dat dagboek vertel gedoe....ahhhhh)maar vond de aflevering gisteren erg leuk en snap nou ook beter waar ze met nieuwe format naar toe willen..

Vond het wel jammer dat er maar een proef was en dat er kennelijk veel dingen gegeven worden waar ze vroeger in een proef voor moesten strijden.

Wel lachen dat geert eerst is uit aan het leggen hoe goed hij kan survivalen en vervolgens de bijl kwijtraakt... :( geen goede beurt!