Auteur Topic: Waar blink jij in uit?  (gelezen 7403 keer)

Offline reaver

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Waar blink jij in uit?
« Gepost op: 2-09-2008, 19:25:50 »
De vraag werd gesteld aan de kandidaten.

Maar nu voor de forumgangers; Waar ben jij goed in, dat voor spectaculaire beelden zou kunnen zorgen?

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Waar blink jij in uit?
« Reactie #1 Gepost op: 2-09-2008, 19:32:49 »
Spectaculaire beelden? Je bedoelt of iemand 7 lepels aan zijn gezicht kan hangen, terwijl hij al buiksprekend het volkslied zingt en met zijn tenen een trui breit?  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline ser_mozes

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 2-09-2008, 19:37:45 »
Bier drinkuhhh !!!! hahah

nehhh ik heb een zeer goed concentratie vermogen  8) 8)

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 2-09-2008, 19:38:15 »
Met betrekking tot het programma weliswaar.

Al zou een trui brijen vervaardigen nog geaccepteerd kunnen worden.  
« Laatst bewerkt op: 2-09-2008, 19:50:09 door reaver »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #4 Gepost op: 2-09-2008, 19:45:16 »
Met betrekking tot het programma weliswaar.

Al zou een trui brijen nog geaccepteerd kunnen worden. 
maar dan wel met een korte ´ei´ en met mijn tenen.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 2-09-2008, 19:51:59 »
maar dan wel met een korte ´ei´ en met mijn tenen.

Iedereen corrigeren is ook een uitblinker  ::tandpastasmiley:: handig voor op een eiland.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 2-09-2008, 20:19:08 »
Iedereen corrigeren is ook een uitblinker  ::tandpastasmiley:: handig voor op een eiland.
Je snapte de onderliggende gedachte niet, denk ik.

Een bruine trui breien, is hetzelfde als een drol produceren.

En inderdaad, in dat verband is ´brijen´ meer toepasselijk.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 2-09-2008, 21:27:57 »
Het hebben van een flexibele strategie die verfijnd wordt door middel van tactische zetten. Ik zou geen problemen hebben met het bouwen of breken van allianties. Heel veel middelen zijn geoorloofd om de eindfase te bereiken. Het is moeilijk om Expeditie Robinson als een schaakspel te zien en de mensen als pionnen, maar ik denk dat het voor sommigen mogelijk is om deze metafoor te benaderen. Het grote probleem is de opstelling van de andere kandidaten, heb je te maken met deelnemers die allianties al van te voren verafschuwen dan zul je erg subtiel te werk moeten gaan. Anderen het vuile werk laten opknappen. Een groep met een echte 'gamers' daarentegen mogen best door hebben dat je veel bezig bent met het verbeteren van je positie binnen het spel en dat je drastische stappen zet om ver te geraken. Zij zullen het hoogstwaarschijnlijk waarderen wanneer je op die manier de eindfase bereikt (en daardoor eerder hun stem aan je geven). Helaas kent Expeditie Robinson ook dikwijls een stem aan het publiek toe waardoor je afhankelijk bent van de editors. Wordt je de held of de schurk? Het sociale dier of de sociopaat?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 3-09-2008, 00:15:58 »
Je snapte de onderliggende gedachte niet, denk ik.

Een bruine trui breien, is hetzelfde als een drol produceren.

En inderdaad, in dat verband is ´brijen´ meer toepasselijk.

Ik ken ook andere synoniempjes voor die activiteit maar daar blink ik jammer genoeg niet in uit  ::tandpastasmiley::

Ik ben dan ook Belg eh, maar ik vind het juist grappig dat mensen ff op een andere golflengte zitten als het maar  ::ok:: blijft. zonder scheldpartijen want daar heeft niemand iets aan.

Jullie zijn nu eenmaal creatiever met de Nederlandse taal.  Sommige woorden hebben bij ons een hele andere betekenis, die al voor grappige situaties hebben gezorgd.  ::rofl::

Er zijn natuurlijk dialecten waar we beiden geen jota van verstaan.
Lang leve de subtitles voor beide landen :-)

« Laatst bewerkt op: 3-09-2008, 06:05:13 door reaver »

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 3-09-2008, 08:03:36 »

Er zijn natuurlijk dialecten waar we beiden geen jota van verstaan.
Lang leve de subtitles voor beide landen :-)

Worden in Vlaanderen de Nederlanders ondertiteld dan? Hier vrij standaard alle Vlamingen, terwijl ze toch niet allemaal even onverstaanbaar zijn.

Ik geloof dat ik zou uitblinken in luisteren en de groep tot een compromis brengen bij verschillende meningen. En op die manier dus een behoorlijke invloed op de besluitvorming hebben  ;) Verder blijk ik in het algemeen wel een vertrouwenspersoon te zijn, en blijf ik vaak open staan voor mensen die een beetje buiten de groep liggen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 3-09-2008, 08:21:55 »
Worden in Vlaanderen de Nederlanders ondertiteld dan?

Ik heb speciaal de video nog eens herbekeken  ::vergroot:: en iedereen heeft blijkbaar subs gekregen  :o behalve Evi en Ernst-Paul

Vlamingen hebben ook heel uitlopende dialecten, ook al is ons landje nog zo klein, als er iemand van 30-50 km verderop ff platweg in zijn/haar dialect gaat reutelen kan je beter ff je hand opsteken en naar ondertiteling vragen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 3-09-2008, 08:28:49 door reaver »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 3-09-2008, 15:50:47 »
Ik ken ook andere synoniempjes voor die activiteit maar daar blink ik jammer genoeg niet in uit  ::tandpastasmiley::

Ik ben dan ook Belg eh, maar ik vind het juist grappig dat mensen ff op een andere golflengte zitten als het maar  ::ok:: blijft. zonder scheldpartijen want daar heeft niemand iets aan.

Jullie zijn nu eenmaal creatiever met de Nederlandse taal.  Sommige woorden hebben bij ons een hele andere betekenis, die al voor grappige situaties hebben gezorgd.  ::rofl::

hahaha, we zullen maar niet verder op dit onderwerp ingaan.......

creativiteit  in de vlaamse taal is echt niet moeilijk te vinden hoor.

Heerlijk, waterkonijn. Totdat je erachter komt dat je rat aan het eten bent.

Maar OT: Harde meningen moeten gerust kunnen wat mij betreft, maar dan wel gefundeerd.