Ik vind het meer dan terecht dat Hans werd afgestraft voor zijn daden in de finale.
Hij is niét altijd voor zijn tactische spelletjes uitgekomen (dat werd nogmaals bewezen tijdens de finale-aflevering), en wat nog lager bij de grond is, is dat hij de criteria die hij gebruikt om Huikwan niet Robinson-waardig te noemen, in het veelvoud op hem toepasbaar zijn.
Hij heeft het over normen en waarden die Hiu zogezegd heeft overtreden, maar wat deed hij dan ?
Hans heeft ervoor gezorgd dat de overige expeditieleden geen eerlijke kans kregen.
Hui heeft de enige kans die ze nog had gegrepen. Da's een gigantisch verschil.
Ik ben er heilig van overtuigd dat moest Hans in de positie van Hui hebben gezeten (toen Hui met haar geweldige meesterzet Geert naar huis stemde), dat hij nét hetzelfde had gedaan om zijn eigen vel te redden. Ik denk trouwens dat élk expeditielid zoiets zou gedaan hebben in zo'n situatie (tenminste als ze zo slim als Hui waren geweest en op dat idee zouden gekomen zijn).
Dus het is gewoon laf van Hans dat hij Hiukwan dingen verwijt die hij zelf op een veel doortraptere manier meerdere keren heeft gedaan. Alleen al om die reden is het goed dat zo'n persoon geen Robinson is geworden
(al vond ik Yin nu ook niet bepaald de ideale winnaar).
Trouwens, dat Hans maar 16 van de 81 stemmen van ex-deelnemers achter zich kreeg, zegt ook al meer dan genoeg..