Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hans  (gelezen 203628 keer)

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hans
« Reactie #520 Gepost op: 17-11-2008, 00:39:52 »
Stel nou eens dat Hiukwan toen niet had meegedaan. Dat ze als enige had gezegd niet op die manier t spel te willen spelen. Was ze er ook als eerste uitgegaan want dat had helemaal niet in t straatje van die andere 3 gepast. Heel slim van Hiukwan

Offline mic1

• Forumlid
« Reactie #521 Gepost op: 17-11-2008, 00:44:36 »
'lol', toesjee (fonetische spelling, daar ik geen frans toetsenbord heb)

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #522 Gepost op: 17-11-2008, 00:48:04 »
Stel nou eens dat Hiukwan toen niet had meegedaan. Dat ze als enige had gezegd niet op die manier t spel te willen spelen. Was ze er ook als eerste uitgegaan want dat had helemaal niet in t straatje van die andere 3 gepast. Heel slim van Hiukwan

Vanuit een speltechnisch perspectief was dat een pientere zet, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb hier op het forum echter al een aantal keren gezien dat men probeert haar aandeel te ontkennen en dat vind ik wel heel erg makkelijk.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #523 Gepost op: 17-11-2008, 00:50:03 »
Dat off camera gelul van hem op de eilandraad. ::niet-ok::

Sarah confronteerde destijds hem voor de camera ivm een afspraak tegen kyra, en toen zat hij lekker de boel weg te praten en te ontkennen toen hij uiteindelijk op de eilandraad bij Sarah's vertrek de bekentenis deed onder lichte interviewdruk van Evi.

Hij is altijd zichzelf gebleven met het oog op wat de mensen die hem kenden zouden zeggen van Hé dat is de Hans die we kennen.   En hier krijgen we dan een redelijk tegengestelde versie van de zogenaamde 'verwanten'  

Dat 'Hans dieet' is dan blijkbaar toch niet betrouwbaar voor een zelfanalyse in dit spel  ???  

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #524 Gepost op: 17-11-2008, 00:54:47 »
De grondslagen van de alliantie werden gelegd tijdens het uitgebreide diner van de vier uitverkorenen. Wie precies het eerste initiatief daartoe nam weten we niet en doet eigenlijk ook niet terzake. Hiukwan was een deelgenoot en is net zo goed schuldig aan het vertrek van bijvoorbeeld Geert D en Kyra als Yin en Hans. Het wordt haar echter niet kwalijk genomen. Ze was erg goed op de hoogte van alles dat zich afspeelde terwijl anderen nog in het duister aan het tasten waren. Hiukwan liet dat niet merken omdat ze verwachtte dat de alliantie haar verzekerde van een plaats bij de laatste vier. Het was dus totaal niet in haar voordeel om een einde aan de alliantie te maken. Ik denk dan ook dat ze lang niet zo naïef is als ze overkwam gedurende de eerste afleveringen na de samensmelting.

De alliantie van Hans en Yin was voor de samensmelting al duidelijk en ze hebben een aantal keren aangegeven absoluut niet op elkaar te stemmen. Zowel de afspraken die ze maakten met Geert T en Hiukwan als de tijdelijke alliantie met Geert D, Kyra en Sharon ten einde Prince weg te stemmen zijn gefilmd. De allianties hebben Yin en Hans inderdaad gebracht tot waar ze zijn maar hetzelfde is van toepassing voor Hiukwan en bijna alle Robinson finalisten uit voorgaande jaren. Op eigen kracht in de finale komen is alleen mogelijk als je elke week immuniteit wint, is dat niet het geval dan ben je medeafhankelijk van wat anderen beslissen.

Ik ben het met je eens dat Hiukwan minder onschuldig is dan her en der gesuggereerd wordt. Wat ik alleen naïef vind, is dat 'bij de laatste vier zitten' niet genoeg is om Robinson te worden. Als ze een beetje vooruit had gedacht, als anderen een beetje vooruit hadden gedacht... Toch? Of maak ik een denkfout?

De alliantie die ertoe leidde dat Prince zou worden weggestemd is inderdaad gefilmd (ik zie nog Hans voor me die het ene moment aangaf dat het een zwakke kandidaat moest worden en vervolgens instemmen met Prince  ???), het gedoe rond Kyra in het geheel niet. Dat is heel achterbaks gegaan, met verdachtmakingen rond vermeende complotten om 'de mannen' eruit te stemmen, wat werkelijk totaal nergens op sloeg. Later, tijdens een eilandraad, gaf Hans ook toe dat de beslissing om Kyra weg te stemmen al genomen was vóór die zogenaamde verdenking. Daarvan is niets te zien geweest.

Wat mij hindert is dat Hans en Yin een beeld willen schetsen waarin zij met open vizier mensen hebben 'geliquideerd' (niet letterlijk uiteraard) en daarmee kennelijk willen suggereren dat het dan okay is. Het ligt vast aan mij, maar ik vind dat dus niet okay. Openlijk of stiekem, complotten smeden heeft iets lafs en iets Robinson-onwaardigs.

Verder ben ik het totaal niet met je eens dat de meeste Robinson-finalisten er m.b.v. allianties gekomen zijn. Karin niet, Derek niet, Jutta niet, Ryan niet, Olga niet. Ik weet geen details meer, hoor, maar deze deelnemers zijn er wel degelijk op eigen kracht gekomen. Zéker niet op een puur op complotten gebaseerde zegetocht als nu het geval is.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 00:57:20 door Starry Night »

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #525 Gepost op: 17-11-2008, 00:59:55 »
Vanuit een speltechnisch perspectief was dat een pientere zet, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb hier op het forum echter al een aantal keren gezien dat men probeert haar aandeel te ontkennen en dat vind ik wel heel erg makkelijk.
Ja het is wel heel makkelijk maar niet relevant. Hiukwan heeft duidelijk uitgelegd wat de afspraak was. 4 x (mmen ik)niet op elkaar stemmen.
Dat sommigen dit niet willen zien en horen ach ja niks van aan trekken.

Voor Mic
touche met een streepje mag je ook schrijven  ::tandpastasmiley::

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #526 Gepost op: 17-11-2008, 01:02:51 »

Dat HiuKwan de vruchten heeft geplukt door Hans en Yin uit te nodigen op het etentje is volgens mij ook geen schande.
Men mag ook niet vergeten dat ze zonder dat etentje wellicht ook nooit zo'n sterke positie hadden gehad. Yin heeft net zo mooi op de rug van Hans meegereden als op die van Hiu en Geert. Net voor de Samensmelting had Yin haar billen ook al verbrand door Geert D op de rooster te willen leggen over het vertrek van Hannie. En toen heeft Hans zich te pletter lopen slijmen bij de groep Geert, Sharon en Kyra om met een 'schone lei' te beginnen voor de sfeer zodat ze hem niet zouden viseren maar wel Yin indien ze de proef hadden verloren.

« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 01:16:46 door reaver »

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #527 Gepost op: 17-11-2008, 01:06:41 »
é
alt + e tegelijk

Offline mic1

• Forumlid
« Reactie #528 Gepost op: 17-11-2008, 01:10:47 »
Haha ummm ja, kon dat streepje niet ontdekken dus ik dacht me er zo uit te redden (niet dus, 'lol'), wederom touché  ( oooo ik heb het gevonden....).

En de afspraak was 3 maal niet op elkaar stemmen.

Dank je voor de tip.

Offline Gooly

• Forumlid
« Reactie #529 Gepost op: 17-11-2008, 05:23:32 »
Je drijft iemand met haar rug tegen de muur een hoek in zodat die werkelijk geen enkele kant meer op kan. (wat ze met Hiu proberen te doen). Daarmee stel je zo iemand automatisch voor een keuze met slechts twee opties: accepteer je lot en ga naar huis, of vecht terug. Toen het er op leek dat Hiu haar lot accepteerde deed ze wat er van haar verwacht werd en daarom werd ze 'beloond' met uitgebreide complimenten van Hans en Yin. Maar toen ze toch koos voor de enige andere mogelijkheid, namelijk terugvechten, en daar nog in slaagde ook was ze ineens achterbaks en stiekum.
En dat is naief of hypocriet. Afhankelijk van het feit of Hans en Yin zelf inzien dat Hiu niks anders heeft gedaan dan de enige optie die haar door hen werd gelaten. Ik zie hier wel een paralel met het patroon van pestgedrag op middelbare scholen.

Overigens wel prachtig om Hans en Yin te zien spartelen in hun frustratie; ze krijgen die lastige Hiu maar niet weg :-)
« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 05:26:15 door Gooly »

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #530 Gepost op: 17-11-2008, 07:14:43 »
Duuuuuuuuuh daar heeft ie echt geen tijd voor Stanley hij is bezig met zijn Hans Meenhorst dieetboek te schrijven.

Met de Titel: "IK Hans "varaan Dundee" Robinson 2008 en mijn dieet::rofl::
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #531 Gepost op: 17-11-2008, 09:09:31 »
Ik ben het met je eens dat Hiukwan minder onschuldig is dan her en der gesuggereerd wordt. Wat ik alleen naïef vind, is dat 'bij de laatste vier zitten' niet genoeg is om Robinson te worden. Als ze een beetje vooruit had gedacht, als anderen een beetje vooruit hadden gedacht... Toch? Of maak ik een denkfout?

Zoals ik het zie gaat het in het begin vooral om het vergroten van de kansen om verder te komen. Een afspraak maken met vier personen biedt betere kansen dan een afspraak maken met één persoon. Terloops kan het spel altijd nog beïnvloed worden als het er naar uitziet dat de kansen op een finaleplaats (te) klein zijn. Dat heeft Hiukwan ook gedaan nadat ze daar min of meer toe gedwongen werd. Afspraken beschouw ik binnen een spel niet als bindend.

Citaat
Wat mij hindert is dat Hans en Yin een beeld willen schetsen waarin zij met open vizier mensen hebben 'geliquideerd' (niet letterlijk uiteraard) en daarmee kennelijk willen suggereren dat het dan okay is. Het ligt vast aan mij, maar ik vind dat dus niet okay. Openlijk of stiekem, complotten smeden heeft iets lafs en iets Robinson-onwaardigs.

Ik denk dat wij op dit punt ernstig van mening verschillen. Ik zie Expeditie Robinson als een sociaal spel met erg weinig regels. Het is aan de kandidaten om te bepalen in hoeverre ze ethische normen als leidraad gebruiken tijdens het spel. Door het hanteren van een strikte scheidslijn tussen spel en realiteit kan verraderlijk spel wat mij betreft gerechtvaardigd worden. Het vormen van allianties is nog relatief onschuldig als je stilstaat bij wat er allemaal mogelijk is op speltechnisch gebied. De reacties die allianties uitlokken bij het publiek zijn vaak afhankelijk van de fundatie ervan. Vriendschappen worden normaliter als een valide basis gezien maar de doelgerichte allianties worden verguist.

Citaat
Verder ben ik het totaal niet met je eens dat de meeste Robinson-finalisten er m.b.v. allianties gekomen zijn. Karin niet, Derek niet, Jutta niet, Ryan niet, Olga niet. Ik weet geen details meer, hoor, maar deze deelnemers zijn er wel degelijk op eigen kracht gekomen. Zéker niet op een puur op complotten gebaseerde zegetocht als nu het geval is.

Betreffende Ryan en Olga ben ik het voor een groot deel met je eens, maar die kwamen dan ook via een uitzonderlijke weg in de finale terecht. De andere kandidaten die je noemt hebben op cruciale momenten gebruik gemaakt van allianties of vriendschappen om andere kandidaten weg te werken en waren tevens afhankelijk van de manier waarop hun medekandidaten bij de eilandraad gingen stemmen. Geheel op eigen kracht in de finale komen is uitzonderlijk moeilijk omdat je kan stellen dat iedereen die een eilandraad heeft bijgewoond afhankelijk is geweest (wat niet wegneemt dat je wel veel invloed kan hebben).
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #532 Gepost op: 17-11-2008, 09:22:24 »

Dat HiuKwan de vruchten heeft geplukt door Hans en Yin uit te nodigen op het etentje is volgens mij ook geen schande.
Men mag ook niet vergeten dat ze zonder dat etentje wellicht ook nooit zo'n sterke positie hadden gehad. Yin heeft net zo mooi op de rug van Hans meegereden als op die van Hiu en Geert. Net voor de Samensmelting had Yin haar billen ook al verbrand door Geert D op de rooster te willen leggen over het vertrek van Hannie. En toen heeft Hans zich te pletter lopen slijmen bij de groep Geert, Sharon en Kyra om met een 'schone lei' te beginnen voor de sfeer zodat ze hem niet zouden viseren maar wel Yin indien ze de proef hadden verloren.

Huh? Voor dat etentje heeft niemand elkaar uitgenodigd, hoor. Ze waren allevier tot meest waardevolle man of vrouw gekozen door al hun eigen teamgenoten.

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #533 Gepost op: 17-11-2008, 09:32:36 »
Huh? Voor dat etentje heeft niemand elkaar uitgenodigd, hoor. Ze waren allevier tot meest waardevolle man of vrouw gekozen door al hun eigen teamgenoten.

Jawel, kamp Zuid won de proef en de twee waardevolste spelers (Geert T en HiuKwan) mochten op resortuitje. Zij mochten zelf kiezen of Hans en Yin, de waardevolste spelers van kamp Noord, mee mochten gaan. En dat mocht.

En wie er vruchten plukte van wie....iedereen van elkaar zou ik zeggen.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #534 Gepost op: 17-11-2008, 10:55:36 »
Betreffende Ryan en Olga ben ik het voor een groot deel met je eens, maar die kwamen dan ook via een uitzonderlijke weg in de finale terecht.

Ja, die hadden het in feite niet meer in eigen hand. Als er geen afvallerseiland was geweest, hadden ze er gewoon uitgelegen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #535 Gepost op: 17-11-2008, 11:13:44 »
Jawel, kamp Zuid won de proef en de twee waardevolste spelers (Geert T en HiuKwan) mochten op resortuitje. Zij mochten zelf kiezen of Hans en Yin, de waardevolste spelers van kamp Noord, mee mochten gaan. En dat mocht.

O ja, je hebt gelijk! Maar ze mochten dus ook niemand anders uitnodigen, toch? Alleen die twee.

Offline elanski

• Forumlid
« Reactie #536 Gepost op: 17-11-2008, 11:26:52 »
Wat is Hans een naar mannetje: konkelen, manipuleren en z'n eigen waarheid geloven. Zoals iemand ergens op het forum schreef: geen plaat voor z'n kop, maar een platenfabriek. Ik schaam me dat dit soort mensen bestaan. 1000% eerlijk? Dacht het niet. Never zou ik zaken met deze huichelachtige nep Robinson willen doen. Betreffende zijn familie: liefde moet wel blind maken, want hoe hij zich heeft gemaifesteerd? Akelig. Hij beschuldigd iedereen(behalve z'n Yin en mattie Geert) van vanalles, maar zelf is hij een soort übermensch. Dream on! What goes around comes around. Ik denk ook dat zijn optreden uiteindelijk erg tegen hem gaat werken.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 14:54:59 door Megan, Reden: scheldwoord verwijderd »

Offline ItsAnne

• Forumlid
« Reactie #537 Gepost op: 17-11-2008, 11:35:33 »
Wat is Hans een naar mannetje: konkelen, manipuleren en z'n eigen waarheid geloven. Zoals iemand ergens op het forum schreef: geen plaat voor z'n kop, maar een platenfabriek. Ik schaam me dat dit soort mensen bestaan. 1000% eerlijk? Dacht het niet. Never zou ik zaken met deze huichelachtige nep Robinson willen doen. Betreffende zijn familie: liefde moet wel blind maken, want hoe hij zich heeft gemaifesteerd? Akelig. Hij beschuldigd iedereen(behalve z'n maîtersse Yin en mattie Geert) van vanalles, maar zelf is hij een soort übermensch. Dream on, fucker. What goes around comes around. Ik denk ook dat zijn optreden uiteindelijk erg tegen hem gaat werken.

Ik ben absoluut geen fan van Hans, en kan me in het merendeel van je woorden wel vinden, maar kunnen we ajb zijn familie thuis er buiten houden?

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 17-11-2008, 11:36:50 »
Zoals ik het zie gaat het in het begin vooral om het vergroten van de kansen om verder te komen. Een afspraak maken met vier personen biedt betere kansen dan een afspraak maken met één persoon. Terloops kan het spel altijd nog beïnvloed worden als het er naar uitziet dat de kansen op een finaleplaats (te) klein zijn. Dat heeft Hiukwan ook gedaan nadat ze daar min of meer toe gedwongen werd. Afspraken beschouw ik binnen een spel niet als bindend.

Daar heb je gelijk in. Het was niet te voorzien dat deze alliantie zó stevig zou zijn, want in het verleden is vaak genoeg gebleken dat vriendschappen en samenzweringen vrij kwetsbaar konden zijn.

Citaat
Ik denk dat wij op dit punt ernstig van mening verschillen. Ik zie Expeditie Robinson als een sociaal spel met erg weinig regels. Het is aan de kandidaten om te bepalen in hoeverre ze ethische normen als leidraad gebruiken tijdens het spel. Door het hanteren van een strikte scheidslijn tussen spel en realiteit kan verraderlijk spel wat mij betreft gerechtvaardigd worden. Het vormen van allianties is nog relatief onschuldig als je stilstaat bij wat er allemaal mogelijk is op speltechnisch gebied. De reacties die allianties uitlokken bij het publiek zijn vaak afhankelijk van de fundatie ervan. Vriendschappen worden normaliter als een valide basis gezien maar de doelgerichte allianties worden verguist.

Wat deze serie anders was dan anders, is dat de groep die in aanvang samenzwoor zo groot was. Wat ook anders was, is dat het niet gericht was tegen iemand die buiten de groep viel of irriteerde zoals in andere jaren, maar tegen met zorg geselecteerde potentiële concurrenten. Nimmer is het nog voorgekomen dat mensen met krokodillentranen hun stem moesten motiveren ("Je familie zal apetrots op je zijn, je bent een kei van een kandidaat, maar ja, de keus van Het Collectief is nu eenmaal op jou gevallen, doei doei ::joehoe::). Dat gaat zo ver, dat Yin met een stalen gezicht 'geschiktere' Robinsonnen zit op te lepelen die ze nota bene eigenhandig eruit gemikt heeft. Nooit eerder vertoond. Of met leugens: Hans' motivatie bij het wegstemmen van Kyara is een regelrechte leugen die later door Ernst-Paul dan ook ontmanteld is. Nog een veeg teken trouwens: de overduidelijke irritatie die beide presentatoren uitdragen omtrent de gang van zaken. Deze alliantie is zwaar uit de hand gelopen, is toch het beeld dat blijft hangen.

Hiukwan heeft niet mijn volledige sympathie, omdat ze mee is gegaan in dit concept. De enige reden dat ik haar aanmoedig en hoop dat ze wint, is omdat ze twee weken terug de spanning terug in het spel bracht die Yin en Hans eruit gezogen hebben.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 11:48:52 door Starry Night »

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #539 Gepost op: 17-11-2008, 11:36:58 »
Dat is tijdens de uitzendingen toch vrij duidelijk naar voren gekomen en als je daar je vraagtekens bij hebt dan is een blik op het verloop van de expeditie genoeg. Of denk je nu werkelijk dat het toeval is dat zowel Hans, Yin en Geert T als Hiukwan tegelijkertijd op Geert D en daarna op Kyra stemden? Hiukwan ging met ze in zee omdat het voordelen bood, dat is in mijn ogen toch echt een (sub)alliantie.

Klopt, ik wist van de afspraken af, en dat is ook wel meerdere malen gezegd en naar voren gekomen tijdens de uitzendingen.. Als Hans iemand er uit wou, en dat later ook communiceerde met Geert van mijn kamp, dan had ik er alleen maar baat bij om mee te stemmen.. in principe maakte het mij nooit echt uit wie er uit ging, want ik had geen persoonlijke dingen tegen iemand..  hen tegen de borst stuiten is nooit goed geweest in dat stadium van het spel, dus meespelen en dus meestemmen is misschien wel zo makkelijk, maar wel veilig. Maar moet er wel bij zeggen: ik heb vanaf de samensmelting mijn eigen spel gespeeld, en ben echt niet zo dom en naief als ik misschien lijk bij sommigen..