Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hans  (gelezen 203587 keer)

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hans
« Reactie #500 Gepost op: 16-11-2008, 23:24:58 »
Duuuuuuuuuh daar heeft ie echt geen tijd voor Stanley hij is bezig met zijn Hans Meenhorst dieetboek te schrijven.

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #501 Gepost op: 16-11-2008, 23:25:17 »
Er zat zeker een gedeelte frustratie bij maar hij had wel een punt. Hiukwan komt heel onschuldig over terwijl ze ook een volwaardige speler is die intriges absoluut niet schuwt. Ze doet het alleen veel zorgvuldiger. Wat dat betreft pakt ze het slimmer aan dan Hans en Yin, die vanwege hun gedeeltelijke openheid door de andere kandidaten en zelfs de kijkers voortdurend beticht worden van vuil spel. Ik vind het dan ook vermakelijk dat er mensen zijn die Hans en Yin verafschuwen vanwege hun spel en Hiukwan prijzen voor datzelfde spel.

Dat is niet helemaal waar. Wat je Hiukwan kunt verwijten is dat ze al die weken laf heeft meegereist op de trein die werd geleid door Hans en Yin. Zij deed mee aan hun complot, maar smeedde dat niet zelf. Zelf smeden deed ze pas twee weken terug, om haar hachie te redden. Dat deed ze slim en precies zoals het hoorde in mijn ogen. En pal voor de camera, als ik het even mag zeggen (Hans..?).

De complotten van Hans en Yin ondertussen hebben veelal buiten bereik van de camera's plaatsgevonden. Je hoorde er pas over via anderen. Dat weet ik, omdat ik vaak heb zitten denken: "Hoe zou dat precies in zijn werk gegaan zijn, hoe heeft hij dit unanieme resultaat bereikt!?

Complotten smeden is de enige manier geweest die Hans gehanteerd heeft op zijn weg naar het Robinsonschap. Het was geen onderdeel van zijn gedrag, hij deed het niet soms, hij deed het categorisch en geslepen op een manier waar ik op een wat kromme manier nog wel bewondering voor kan hebben ook. Daarbij was hij net zo afhankelijk van Yin en Geert (en Hiukwan!!!) als zij van hem.

Hiukwan is af en toe dom en naïef geweest. Maar niet gemeen, noch laf. Hans wel, door bij het complot smeden consequent voor de sterksten te gaan.
« Laatst bewerkt op: 16-11-2008, 23:27:47 door Starry Night »

Offline Narya

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #502 Gepost op: 16-11-2008, 23:27:32 »
Ik snap je trouwens echt niet op die "eilandraad", Hans. Begrijp ik nou goed dat alleen jij het spel tactisch mag spelen? En dat anderen die dat ook doen achterbaks en onbetrouwbaar zijn? En de hele expeditie zit jij uit je nek te lullen dat je met de sterkste kandidaten over wilt blijven, om ze er vervolgens wel één voor één uit te stemmen - want jij had alle touwtjes in handen (dat zeg je zelf ook). Maar als je dan met Hiukwan overblijft, begin je te piepen dat zij het als zogenaamd zwakke kandidaat absoluut niet verdient om bij de laatste drie te staan...  ??? Ik zal dit nog eens herhalen, voor de duidelijkheid: Jij stemt alle sterken weg, blijft met een zwakkere over, en dan is het nóg niet goed?!

Kortom Hans, wat was nou eigenlijk je punt?

...
...
...

O, je hád helemaal geen punt, maar het was puur een uiting van frustratie omdat iemand je héél misschien wel te slim af is geweest? Zeg dat dan meteen, dat verklaart een hoop.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #503 Gepost op: 16-11-2008, 23:34:06 »
Ik heb zo m'n bedenkingen over de uitspraken van 'willen winnen van een sterke in de finale' en 'tegenover een sterke staan in de finale'

Zou dat geblaf hierover niet zijn om zichzelf wat in te dijken als ze het net niet zouden halen?  Verliezen van een sterk figuur daar kunnen ze mee leven want dan was de ander een tandje te sterk... maar verliezen van een zwakkere(in hun ogen) kan best wel een pijnlijke confrontatie worden.  

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #504 Gepost op: 16-11-2008, 23:39:34 »
Er zat zeker een gedeelte frustratie bij maar hij had wel een punt. Hiukwan komt heel onschuldig over terwijl ze ook een volwaardige speler is die intriges absoluut niet schuwt. Ze doet het alleen veel zorgvuldiger. Wat dat betreft pakt ze het slimmer aan dan Hans en Yin, die vanwege hun gedeeltelijke openheid door de andere kandidaten en zelfs de kijkers voortdurend beticht worden van vuil spel. Ik vind het dan ook vermakelijk dat er mensen zijn die Hans en Yin verafschuwen vanwege hun spel en Hiukwan prijzen voor datzelfde spel.

Ik ben het niet met je eens. Het spel spelen is prima. Complotten maken, stemafspraken etc., helemaal geen probleem mee. Maar het gaat er wel om HOE je dit doet. Hans en Yin hebben het spel gespeeld en daarbij zitten liegen, draaien en hypocriet gedaan. En dat doen ze nog steeds feitelijk. Wat Hans nu beweert dat Hiu van alles buiten de camera om heeft gedaan en hij altijd eerlijk is geweest is niet controleerbaar en die eerlijkheid van hem is een bewijsbare leugen. De enige keer waar ik Hiu iets vergelijkbaars heb zien dooen, is deze aflevering waar ze Hans en Yin heeft geprobeerd tegen elkaar uit te spelen. Dat vond ik geen slimme zet van haar, want ze had kunnen weten dat dit nooit zou lukken en alleen maar tegen haar zou keren.

Hans heeft op deze eilandraad geprobeerd nog te redden wat er te redden viel. Volgens mij een vrij onmogelijke opgave. Stellen dat je constant bezig bent geweest hoe je over komt op tv en voor het thuisfront is gewoon een lachertje... ::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #505 Gepost op: 16-11-2008, 23:40:46 »
Mijn post is weg gevallen, misschien dat Hans hem daarom zou kunnen missen en post ik hem hier nog een keer:

Hans, ik vind je een waardeloze vent. We weten dat je dit forum leest en ik daag je uit om jouw zienswijze hier een te posten. Als je werkelijk zo'n grote meneer bent zoals je ons steeds maar wil doen geloven dan heb je het lef om je mening hier te geven.

Offline Test

« Reactie #506 Gepost op: 16-11-2008, 23:43:56 »
Mijn post is weg gevallen, misschien dat Hans hem daarom zou kunnen missen en post ik hem hier nog een keer:

Hij staat onderaan de vorige pagina... ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #507 Gepost op: 16-11-2008, 23:46:50 »
Hij staat onderaan de vorige pagina... ::)

No shit, Sherlock!  ::rofl::

Offline esther1971

• Forumlid
« Reactie #508 Gepost op: 16-11-2008, 23:47:22 »

Hans, ik vind je een waardeloze vent. We weten dat je dit forum leest

Misschien een rare vraag, maar hoe weet je dat?

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #509 Gepost op: 16-11-2008, 23:50:49 »

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #510 Gepost op: 16-11-2008, 23:54:21 »
Dat is niet helemaal waar. Wat je Hiukwan kunt verwijten is dat ze al die weken laf heeft meegereist op de trein die werd geleid door Hans en Yin. Zij deed mee aan hun complot, maar smeedde dat niet zelf. Zelf smeden deed ze pas twee weken terug, om haar hachie te redden. Dat deed ze slim en precies zoals het hoorde in mijn ogen. En pal voor de camera, als ik het even mag zeggen (Hans..?).

De complotten van Hans en Yin ondertussen hebben veelal buiten bereik van de camera's plaatsgevonden. Je hoorde er pas over via anderen. Dat weet ik, omdat ik vaak heb zitten denken: "Hoe zou dat precies in zijn werk gegaan zijn, hoe heeft hij dit unanieme resultaat bereikt!?

Complotten smeden is de enige manier geweest die Hans gehanteerd heeft op zijn weg naar het Robinsonschap. Het was geen onderdeel van zijn gedrag, hij deed het niet soms, hij deed het categorisch en geslepen op een manier waar ik op een wat kromme manier nog wel bewondering voor kan hebben ook. Daarbij was hij net zo afhankelijk van Yin en Geert als zij van hem.

Hiukwan is af en toe dom en naïef geweest. Maar niet gemeen, noch laf. Hans wel, door bij het complot smeden consequent voor de sterksten te gaan.

De grondslagen van de alliantie werden gelegd tijdens het uitgebreide diner van de vier uitverkorenen. Wie precies het eerste initiatief daartoe nam weten we niet en doet eigenlijk ook niet terzake. Hiukwan was een deelgenoot en is net zo goed schuldig aan het vertrek van bijvoorbeeld Geert D en Kyra als Yin en Hans. Het wordt haar echter niet kwalijk genomen. Ze was erg goed op de hoogte van alles dat zich afspeelde terwijl anderen nog in het duister aan het tasten waren. Hiukwan liet dat niet merken omdat ze verwachtte dat de alliantie haar verzekerde van een plaats bij de laatste vier. Het was dus totaal niet in haar voordeel om een einde aan de alliantie te maken. Ik denk dan ook dat ze lang niet zo naïef is als ze overkwam gedurende de eerste afleveringen na de samensmelting.

De alliantie van Hans en Yin was voor de samensmelting al duidelijk en ze hebben een aantal keren aangegeven absoluut niet op elkaar te stemmen. Zowel de afspraken die ze maakten met Geert T en Hiukwan als de tijdelijke alliantie met Geert D, Kyra en Sharon ten einde Prince weg te stemmen zijn gefilmd. De allianties hebben Yin en Hans inderdaad gebracht tot waar ze zijn maar hetzelfde is van toepassing voor Hiukwan en bijna alle Robinson finalisten uit voorgaande jaren. Op eigen kracht in de finale komen is alleen mogelijk als je elke week immuniteit wint, is dat niet het geval dan ben je medeafhankelijk van wat anderen beslissen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #511 Gepost op: 16-11-2008, 23:59:28 »
Klopt helemaal. Máár daar zou je wel aan toe kunnen voegen dat Hans meerdere keren aantoonbaar gelogen heeft. Niks mis mee, maar HiuKwan achterbaks noemen is dus een typisch geval van "de pot verwijt de ketel".
En beweren dat hij zelf volkomen oprecht en betrouwbaar is, is klinklare onzin. Eigenlijk wel grappig, dat hij liegt dat ie 'oprecht en betrouwbaar' is. ;D ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #512 Gepost op: 17-11-2008, 00:01:28 »
Dat Hans en Yin deel uitmaken van een complot dat kan me niks schelen, er heeft nog nooit iemand gewonnen die niet mee deed aan een complot. (feit is wel dat het het er niet spannender op maakte, want met uitzondering van de actie van Hiu en Sharon was wekenlang van te voren al duidelijk wie er wanneer uit zo worden gestemd). En trouwens, Hans heeft een paar keer keihard lopen liegen over het complot, ook tegen EP een keer op de eilandraad. ("Is er sprake van een complot?" Hans: "Nee") Waar het bij mij om gaat is de grenzeloze arrogantie die Hans ten toon spreid en de goddelijke satus die zowel Hans en Yin zichzelf hebben aangemeten. (bijvoorbeeld Yin met haar eeuwige "je ouders kunnen trots op je zijn", om diezelfde persoon daarna een spreekwoordelijke dolksteek te geven door op diezelfde persoon te stemmen)

Offline mic1

• Forumlid
« Reactie #513 Gepost op: 17-11-2008, 00:02:12 »
Sorry hoor, maar het is nonsens te verkondigen dat Hans (en zijn compaan Yin) zogenaamd opener zijn over hun eveneens zogenaamde 'tactische' spel of in gewoon 'nederlands' hypocriete handelswijze.

Bovenstaand gedrag is het geval geweest wanneer zij op een zodanige wijze daarmee geconfronteerd werden dat zij zich daar op geen enkele wijze onderuit konden 'draaikonten'.

Wellicht kijkt er een psychologie student mee die nog een praktijk voorbeeld projektie nodig heeft, ik zou zeggen stel de video in en neem de herhaling op en 'observeer' Hans en Yin en hun uitingen jegens/over Hui, bah het is op het schofterige af.

Hopenlijk vinkt dezelfde psychologie student ook de vakjes narcisme en (borderline) god-complex aan, want waar die twee het idee vandaan halen veeeeel beter te zijn en/of meer recht te hebben op.....dan een ander is wederom onduidelijk.

Gegroet

Offline mozzer

• Forumlid
« Reactie #514 Gepost op: 17-11-2008, 00:03:36 »
O, je hád helemaal geen punt, maar het was puur een uiting van frustratie omdat iemand je héél misschien wel te slim af is geweest? Zeg dat dan meteen, dat verklaart een hoop.

LOL  ::rofl::

Wat een ontzettende mafketel is die Hans... Wat een waardeloze kleuter....

Op het moment dat EP vertelde dat ze alledrie in de finale zaten, zag je gewoon het licht uitgaan bij die man.... ONEERLIJK!!! ONTERECHT!!!! VALS SPEL!!!! IK, EN ALLEEN IK BEN HIER DE WINNAAR!!! ALLEEN IK HEB HET VERDIEND!!! (sorry voor de capitals)

Ik heb namelijk een varaan naar zijn mallemoer geholpen en twee haaien uit het net weten te halen...

Die man is niet goed wijs. Compleet gestoord... plus een héle héle slechte verliezer....

Offline Test

« Reactie #515 Gepost op: 17-11-2008, 00:05:25 »
De grondslagen van de alliantie werden gelegd tijdens het uitgebreide diner van de vier uitverkorenen. Wie precies het eerste initiatief daartoe nam weten we niet en doet eigenlijk ook niet terzake. Hiukwan was een deelgenoot en is net zo goed schuldig aan het vertrek van bijvoorbeeld Geert D en Kyra als Yin en Hans. Het wordt haar echter niet kwalijk genomen. Ze was erg goed op de hoogte van alles dat zich afspeelde terwijl anderen nog in het duister aan het tasten waren. Hiukwan liet dat niet merken omdat ze verwachtte dat de alliantie haar verzekerde van een plaats bij de laatste vier. Het was dus totaal niet in haar voordeel om een einde aan de alliantie te maken. Ik denk dan ook dat ze lang niet zo naïef is als ze overkwam gedurende de eerste afleveringen na de samensmelting.

Hoe kom je hierbij? ??? Volgens mij is er niets anders gezegd tijdens dat etentje (wat we hebben gezien althans) dan iets in de trant van "we zien elkaar tijdens de samensmelting" door de 4. Volgens mij is er nergens duidelijk geweorden (behalve door wat speculaties van ander kandidaten misschien) dat Hiu ooit bij de alliantie van de 3 zat.

Maar misschien kan Hiu daar meer duidelijkheid over geven?
Geniet nooit met mate...

Offline Otherfool

• Forumlid
« Reactie #517 Gepost op: 17-11-2008, 00:26:47 »
'Ik ben actief en creatief.'

Ja, blijf hem de echte Robinson vinden. Het is een beetje een guilty pleasure, elke zondagavond naar die geweldige kop kijken met die rake oneliners. Achterbaks? Welja. Maar oh zo amusant. Hup Hans!

Offline esther1971

• Forumlid
« Reactie #518 Gepost op: 17-11-2008, 00:31:00 »
'Ik ben actief en creatief.'

Het is een beetje een guilty pleasure, elke zondagavond naar die geweldige kop kijken met die rake oneliners. Achterbaks? Welja. Maar oh zo amusant. Hup Hans!

Mee eens! Dit is veel interessanter om naar te kijken dan al die (meeste) andere jaren waarin de finalisten elkaar alles gunden.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #519 Gepost op: 17-11-2008, 00:31:13 »
Hoe kom je hierbij? ??? Volgens mij is er niets anders gezegd tijdens dat etentje (wat we hebben gezien althans) dan iets in de trant van "we zien elkaar tijdens de samensmelting" door de 4. Volgens mij is er nergens duidelijk geweorden (behalve door wat speculaties van ander kandidaten misschien) dat Hiu ooit bij de alliantie van de 3 zat.

Dat is tijdens de uitzendingen toch vrij duidelijk naar voren gekomen en als je daar je vraagtekens bij hebt dan is een blik op het verloop van de expeditie genoeg. Of denk je nu werkelijk dat het toeval is dat zowel Hans, Yin en Geert T als Hiukwan tegelijkertijd op Geert D en daarna op Kyra stemden? Hiukwan ging met ze in zee omdat het voordelen bood, dat is in mijn ogen toch echt een (sub)alliantie.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."