Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hans  (gelezen 203658 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat NL] Hans
« Reactie #400 Gepost op: 10-11-2008, 12:38:44 »
Het slaat echt nergens op zoals Hans die overwinning van HiuKwan naar beneden probeert te halen; "dit had geen immuniteitsproef mogen zijn". Echt idioot; niet toegeven dat een ander beter was, of dat jij minder gepresteerd hebt, nee, dan ligt het aan de proef!  ::pinokkio::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #401 Gepost op: 10-11-2008, 13:04:33 »

Ik snap trouwens sowieso niet hoe hij erbij komt dat er nog een eilandraad komt, waarbij hij de munt kan inzetten, waardoor hij "het spel volledig in handen heeft". Ik kan me geen enkele jaargang herinneren waarin er met drie man nog een eilandraad werd gehouden om te beslissen wie er in de finale komen. Er zullen gewoon weer twee proeven komen, vermoedelijk de balkproef en zo'n vuurmaak-zwemproef. Yin zal de eerste wel winnen en Hans de tweede, maar wie weet!

In dit format hebben we het nog niet gezien maar wel gelijkaardig met een verliezerseiland:
ER 2006 Panama was er een eilandraad met 3 --> toen hebben Lenny en Bernadette Ignazio eruit gewerkt. Olga kwam vervolgens er terug bij van het verliezerseiland, ze won spel alsnog door enkel 2 keer een meerderheid van stemmen te halen en zonder 1 proef te winnen...

Als de 2 wederkerende finale proeven zouden komen zou ik zeker Hiukwan niet afschrijven...
Yin zal wel goed zijn op de balk maar ik zou HiuKwan daar ook niet in onderschatten.  Op het gebied van vuur maken geef ik HiuKwan ook een goede kans doordat ze vaak(praktisch altijd) aan de wok stond en samen met Geert vuur maakte denk ik wel hoe ze een vuurtje moet starten en het snel moet doen stijgen om iets door te branden.

Ik vind Hans zijn inbreng in het kamp ook niet echt doorslaggevend, bedenken van vallen die eerst een paar keer moeten proefdraaien, als je het enkel uit een boekje leest en de moeite niet neemt om het thuis eens  uit te proberen...  De poging om een boog te maken dat eigenlijk meer op een strijkstok van een contrabas leek en vervolgens de pijl nog geen meter ver kreeg vond ik ook best zielig.  Koken, hebben we hans ooit iets zien klaarmaken?  Ik heb hem trouwens nooit iets alleen zien doen.  Bij het reinigen van vis, bouwen van onderdak en de vallen was er steeds iemand bij.

Als je dit Robinsonwaardig noemt ....

Praatjes verkopen is volgens mij zijn enige kwaliteit.  Hij vertelt op de eilandraad dat hij fysiek sterk is, waarom lag viel hij als eerste af bij de paalhangproef?   Het geluk stond hem een paar keer gunstig, maar hoe zou hij gereageerd hebben als iemand anders de munt gevonden had?  Toen HiuKwan de proef won was dat voor hem geen Robinson proef...

Offline Crummie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe noctem
« Reactie #402 Gepost op: 10-11-2008, 13:06:10 »
Wat voor klootzak het ook is, hij speelt het spel heel goed, en het is geen leugen als ie zegt dat hij het spel in handen heeft.

Ja dat hebben we de afgelopen twee afleveringen echt kunnen zien  ::rofl:: Expeditie Robinson is meer dan alleen een tactisch spel, de sociale vaardigheden van de deelnemers spelen -gelukkig maar- ook een grote rol. Hans maakt alleen kans om te winnen als hij met Yin de finale haalt. Als ik in de finale tussen die twee moest stemmen, zou ik het ook niet meer weten. Achterbaks en achterbakser.... hmmm... ik zou geloof ik maar helemaal niet meer stemmen  ::ohno::.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #403 Gepost op: 10-11-2008, 13:13:37 »
Ik vind Hans zijn inbreng in het kamp ook niet echt doorslaggevend, bedenken van vallen die eerst een paar keer moeten proefdraaien, als je het enkel uit een boekje leest en de moeite niet neemt om het thuis eens  uit te proberen...  De poging om een boog te maken dat eigenlijk meer op een strijkstok van een contrabas leek en vervolgens de pijl nog geen meter ver kreeg vond ik ook best zielig.  

Nou ja, dit vind ik ook niet echt sterk commentaar. We zien Hans in ieder geval wél dat soort dingen proberen; dat lijkt me op zich toch wel positief. Zo kun je alles wel een negatieve draai geven. Ik vind niet dat je het hem kwalijk kan nemen dat hij thuis geen varanenvallen en bogen heeft gemaakt. Zoveel varanen zullen er niet rondlopen in Brabant, hoe zuidelijk het ook ligt. En die man heeft ook gewoon een baan, dus zo gek is het niet dat hij zijn dagen niet slijt met het maken van vallen en bogen. Het omgekeerde zou ik vreemder vinden.
Als je Hans' inzet op dát gebied graag af wil kraken, moet je die van de andere kandidaten eigenlijk nóg harder afkraken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline sallysan

• Forumlid
  • Sarah & SIENNA..
« Reactie #404 Gepost op: 10-11-2008, 13:47:00 »
Nou ja, dit vind ik ook niet echt sterk commentaar. We zien Hans in ieder geval wél dat soort dingen proberen; dat lijkt me op zich toch wel positief. Zo kun je alles wel een negatieve draai geven. Ik vind niet dat je het hem kwalijk kan nemen dat hij thuis geen varanenvallen en bogen heeft gemaakt. Zoveel varanen zullen er niet rondlopen in Brabant, hoe zuidelijk het ook ligt. En die man heeft ook gewoon een baan, dus zo gek is het niet dat hij zijn dagen niet slijt met het maken van vallen en bogen. Het omgekeerde zou ik vreemder vinden.
Als je Hans' inzet op dát gebied graag af wil kraken, moet je die van de andere kandidaten eigenlijk nóg harder afkraken.

Zijn inzet valt persoonlijk niet af te kraken, dan heb ik het alleen over zijn inzet hé,
maar zijn persoonlijkheid, nee, bedankt, de manier hoe hij over zichzelf praat, hoe hij de mensen afbreekt, echt degoutant!! En dan nog maar te zwijgen hoe hij zichzelf aanprijst, echt, dan mag hij nog een spel spelen..
En mocht hij winnen, dan heeft hij gelukkig toch één fan en dat is: zichzelf!
Alles moet kapot!

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 10-11-2008, 14:12:40 »
Is Hans na ER bij zijn vrouw weg gegaan? (ik meende er iets over gelezen te hebben hier op het forum)

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 10-11-2008, 14:35:01 »
Ja dat hebben we de afgelopen twee afleveringen echt kunnen zien  ::rofl:: Expeditie Robinson is meer dan alleen een tactisch spel, de sociale vaardigheden van de deelnemers spelen -gelukkig maar- ook een grote rol. Hans maakt alleen kans om te winnen als hij met Yin de finale haalt. Als ik in de finale tussen die twee moest stemmen, zou ik het ook niet meer weten. Achterbaks en achterbakser.... hmmm... ik zou geloof ik maar helemaal niet meer stemmen  ::ohno::.

In dat geval zou ik helemaal niet wíllen kiezen, maar met het mes op de keel dan toch Hans. Yin irriteert me mateloos met haar maniertjes, zowel richting mannen als vrouwen. En wat nu precies haar bijdrage was in het kamp.... ::ohno::

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 10-11-2008, 14:49:16 »
En wat nu precies haar bijdrage was in het kamp.... ::ohno::

Behalve zitten en mooi wezen had Yin volgens mij echt geen bijdrage in het kamp.

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 10-11-2008, 14:52:00 »
Behalve zitten en mooi wezen had Yin volgens mij echt geen bijdrage in het kamp.

En zich bemoeien met andermans zaken. Super-irri gewoon!

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 10-11-2008, 15:00:34 »
Nog een kwallerige opmerking van hans: "Dat we zijn afgetroefd door twee van die jonge meisjes maakt mij alleen maar sterker."

???

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 10-11-2008, 15:51:55 »

Met dingen proberen is op zich niks mis mee, maar ga niet verkondigen dat je van verschillende zaken verstand hebt(omdat je het ooit eens gelezen hebt in een boek) en wanneer het mislukt het op het feit steken dat het je eerste keer is.  Een val bouwen en testen kan je thuis gerust eens doen zonder dat er varanen in je tuin hoeven te lopen.  Met andere zaken van hetzelfde... Dat je heler dagen dit gaat doen zonder bedoeling is idd vreemd maar als je weet dat je met dit soort programma mag meedoen kan je de nodige voorbereidingen toch treffen.  Dingen proberen die uiteindelijk niet werken is tijdverlies en energieverspilling en dat dat laatste kan je best missen bij een programma als ER.

Bij de andere kandidaten zou ik idd ook kunnen zeiken over hun negatieve dingen maar die lopen niet echt vol van zichzelf dat ze de meest robinsonwaardige kandidaat zijn.  Bij Yin wil ik die moeite gerust nog wel eens doen  ;)

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 10-11-2008, 20:55:39 »
Ik vind het wel grappig dat antipathie die men jegens Hans koestert soms zo ver gaat dat alles wat hij doet als negatief wordt ervaren. De man kan bij sommigen werkelijk niks meer zeggen of doen dat nog enigszins positief wordt bekeken! Zijn arrogantie en megalomanie wekken klaarblijkelijk zoveel ergernis op dat bepaalde mensen elke gelegenheid aangrijpen om nog maar eens te benadrukken wat een nare kerel die Hans is.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 10-11-2008, 21:11:39 »
Ik vind het wel grappig dat antipathie die men jegens Hans koestert soms zo ver gaat dat alles wat hij doet als negatief wordt ervaren. De man kan bij sommigen werkelijk niks meer zeggen of doen dat nog enigszins positief wordt bekeken! Zijn arrogantie en megalomanie wekken klaarblijkelijk zoveel ergernis op dat bepaalde mensen elke gelegenheid aangrijpen om nog maar eens te benadrukken wat een nare kerel die Hans is.
Ach hij heeft heus wel positieve kanten... maar die hebben weinig tot niets met de expeditie te maken.
En als ik die hier schrijf en hij leest t onverhoopt gaat ie alsnog naast zijn schoenen lopen. ::hypocriet::

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 10-11-2008, 21:19:37 »
Ach hij heeft heus wel positieve kanten... maar die hebben weinig tot niets met de expeditie te maken.

Hans is zowel tactisch als strategisch erg actief, laat bij elke proef zien dat hij een tegenstander van formaat is en heeft ook bewezen over de nodige overlevingsvaardigheden te beschikken. Dat heeft volgens jou weinig tot niets met de expeditie te maken?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 10-11-2008, 21:22:44 »
Hans is zowel tactisch als strategisch erg actief, laat bij elke proef zien dat hij een tegenstander van formaat is en heeft ook bewezen over de nodige overlevingsvaardigheden te beschikken. Dat heeft volgens jou weinig tot niets met de expeditie te maken?

haha nee hoor ik heb t over hele andere positieve kanten

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 10-11-2008, 21:24:50 »

Ik ben het helemaal met je eens. Sommige mensen praten zelfs op zo'n nare manier over Hans, dat ze zichzelf ook zo verlagen. Dat schijnen ze dan weer niet door te hebben.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 10-11-2008, 21:25:13 »
haha nee hoor ik heb t over hele andere positieve kanten

Gelukkig maar :P

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #417 Gepost op: 10-11-2008, 22:00:45 »
...laat bij elke proef zien dat hij een tegenstander van formaat is ...

Wat mij betreft geldt hier eerder: in het land der blinden is éénoog koning.

Hans worden allerlei tactische en strategische eigenschappen toegedicht. Ik ben hier niet echt van onder de indruk heel eerlijk gezegd. Het is meer dat hij weinig tegenstand heeft gekregen (feitelijk alleen van HiuKwan) dat hij zover met zijn plannetjes en gelieg is gekomen. Zijn tegenstander (op HiuKwan na) hebben zich als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden.

Had hij tegenstanders van formaat gehad had ik wel eens willen zien hoe ver hij gekomen was. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 10-11-2008, 22:11:12 »
Wat mij betreft geldt hier eerder: in het land der blinden is éénoog koning.

Hans worden allerlei tactische en strategische eigenschappen toegedicht. Ik ben hier niet echt van onder de indruk heel eerlijk gezegd. Het is meer dat hij weinig tegenstand heeft gekregen (feitelijk alleen van HiuKwan) dat hij zover met zijn plannetjes en gelieg is gekomen. Zijn tegenstander (op HiuKwan na) hebben zich als makke lammetjes naar de slachtbank laten leiden.

Had hij tegenstanders van formaat gehad had ik wel eens willen zien hoe ver hij gekomen was. ::)

Dat is een heel ander verhaal. Ik ben ook totaal niet onder de indruk van het concurrentieniveau maar dat ben ik bij Expeditie Robinson zeker op het gebied van tactiek en strategie nog nooit geweest. Ik beoordeel hem dan ook vooral in vergelijking met de zijn mede kandidaten (anders blijf je aan het vergelijken en veronderstellen) en daaruit kan je concluderen dat hij op een aantal gebieden ver boven de meeste kandidaten van zijn seizoen uitstijgt.

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 10-11-2008, 22:22:18 »
Dat is een heel ander verhaal. Ik ben ook totaal niet onder de indruk van het concurrentieniveau maar dat ben ik bij Expeditie Robinson zeker op het gebied van tactiek en strategie nog nooit geweest. Ik beoordeel hem dan ook vooral in vergelijking met de zijn mede kandidaten (anders blijf je aan het vergelijken en veronderstellen) en daaruit kan je concluderen dat hij op een aantal gebieden ver boven de meeste kandidaten van zijn seizoen uitstijgt.

Ik geef toe dat ik de strategen in ER door de jaren heen stuk voor stuk vrij onsympathieke mensen heb gevonden, toeval of niet. Mea culpa, mea culpa, mea culpa maxima. ::joehoe::

Overigens waren het nimmer de strategen die wonnen, dus kennelijk zijn ze nog hardleers ook.