Ik snap trouwens sowieso niet hoe hij erbij komt dat er nog een eilandraad komt, waarbij hij de munt kan inzetten, waardoor hij "het spel volledig in handen heeft". Ik kan me geen enkele jaargang herinneren waarin er met drie man nog een eilandraad werd gehouden om te beslissen wie er in de finale komen. Er zullen gewoon weer twee proeven komen, vermoedelijk de balkproef en zo'n vuurmaak-zwemproef. Yin zal de eerste wel winnen en Hans de tweede, maar wie weet!
In dit format hebben we het nog niet gezien maar wel gelijkaardig met een verliezerseiland:
ER 2006 Panama was er een eilandraad met 3 --> toen hebben Lenny en Bernadette Ignazio eruit gewerkt. Olga kwam vervolgens er terug bij van het verliezerseiland, ze won spel alsnog door enkel 2 keer een meerderheid van stemmen te halen en zonder 1 proef te winnen...
Als de 2 wederkerende finale proeven zouden komen zou ik zeker Hiukwan niet afschrijven...
Yin zal wel goed zijn op de balk maar ik zou HiuKwan daar ook niet in onderschatten. Op het gebied van vuur maken geef ik HiuKwan ook een goede kans doordat ze vaak(praktisch altijd) aan de wok stond en samen met Geert vuur maakte denk ik wel hoe ze een vuurtje moet starten en het snel moet doen stijgen om iets door te branden.
Ik vind Hans zijn inbreng in het kamp ook niet echt doorslaggevend, bedenken van vallen die eerst een paar keer moeten proefdraaien, als je het enkel uit een boekje leest en de moeite niet neemt om het thuis eens uit te proberen... De poging om een boog te maken dat eigenlijk meer op een strijkstok van een contrabas leek en vervolgens de pijl nog geen meter ver kreeg vond ik ook best zielig. Koken, hebben we hans ooit iets zien klaarmaken? Ik heb hem trouwens nooit iets alleen zien doen. Bij het reinigen van vis, bouwen van onderdak en de vallen was er steeds iemand bij.
Als je dit Robinsonwaardig noemt ....
Praatjes verkopen is volgens mij zijn enige kwaliteit. Hij vertelt op de eilandraad dat hij fysiek sterk is, waarom lag viel hij als eerste af bij de paalhangproef? Het geluk stond hem een paar keer gunstig, maar hoe zou hij gereageerd hebben als iemand anders de munt gevonden had? Toen HiuKwan de proef won was dat voor hem geen Robinson proef...