Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hans  (gelezen 203912 keer)

Offline mozzer

• Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hans
« Reactie #280 Gepost op: 28-10-2008, 23:34:44 »
oh, en trouwens....

als hans dan (zoals menigeen denkt) bewust een spel speelt (maar in het echt heeeeeeeeeeul anders, liever, aardiger, fantastischer is... ), dan maakt hij dus ook een bewuste keuze om op tv op een bepaalde manier over te komen......een bepaald beeld van zich te scheppen
daar moeten wij het dan maar mee doen als kijkers (ik hoe als kijker niet alles
te relativeren, dan is de lol er al helemaal snel af.. tv is emotion people!!)
en tja, ... en zijn kinderen moeten het dan maar doen met de reacties op basis van dat beeld hé

;D

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #281 Gepost op: 29-10-2008, 00:01:47 »
wat me opviel is dat ze in het begin van dit topic wel gepost hebben over hun vader en daar kwam hij op me over als een leuke, vrolijke vader..... dát beeld van hans heb ik nog niet terug gezien op tv....
vind ik jammer..  :)

Tja, hij was dan ook geen vader op het eiland he...

Verder kunnen de grootste criminelen hele aardige vaders en echtgenoten zijn...  ::jaja::

Niet dat ik Hans met een crimineel wil vergelijken hoor.
« Laatst bewerkt op: 29-10-2008, 00:03:35 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 29-10-2008, 00:16:22 »
ik blij erbij... wat er niet in zit komt er ook niet uit.

niets is 100%, we gaan uit van een gemiddelde hé ....dus ik wil best toegeven dat je tijdens een spel enigszins (bewust) anders kan zijn dan in het dagelijkse leven...
maar dan nog zal je manier van spelen beinvloed worden door je al reeds aanwezige persoonlijkheid en karaktereigenschappen.

kijk bijvoorbeeld naar Sarah of Sharon..... alsof die het spel zo zouden spelen als Hans.
waarschijnlijk niet, dat zijn heel andere types
ze zouden het niet kunnen of niet eens willen.... dat is ook nog een criteria..........

Kan me daar wel in vinden, maar het werd ook al aangehaald dat voor de ene de lat wat hoger ligt dan de anderen om toe te geven aan leugens en bedrog.  Wat de reden van die lathoogte is kan uiteenlopend zijn; opvoeding in waarden en normen, beroep,... 

Sarah en Sharon zie ik dit soort spel ook niet spelen, misschien dat zij net wel rekening houden met de geloofwaardigheid van hun identiteit en stilstaan over de mogelijke gevolgen dit voor hun carrière zou kunnen hebben indien ze totaal naast hun rol zouden vallen.
« Laatst bewerkt op: 29-10-2008, 00:28:45 door reaver »

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 29-10-2008, 09:12:08 »
Tja, hij was dan ook geen vader op het eiland he...

Klopt, maar hij zet zichzelf wel op een bepaalde manier neer op dat eiland waardoor iedereen een beeld van hem heeft. En dat beeld is nu niet bepaald positief. Het beeld van een leugenaar en een bedrieger.

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 29-10-2008, 10:12:36 »
...misschien dat zij net wel rekening houden met de geloofwaardigheid van hun identiteit en stilstaan over de mogelijke gevolgen dit voor hun carrière zou kunnen hebben indien ze totaal naast hun rol zouden vallen.

Als ik dit soort dingen lees - en eigenlijk die hele parallellen met die dagelijkse levens - dan begin ik toch echt te denken: mensen, het is maar een spelletje. Overdrijven is ook een kunst.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #285 Gepost op: 29-10-2008, 10:44:39 »
Klopt, maar hij zet zichzelf wel op een bepaalde manier neer op dat eiland waardoor iedereen een beeld van hem heeft. En dat beeld is nu niet bepaald positief. Het beeld van een leugenaar en een bedrieger.

Heel blij zal hij zelf ook niet zijn als hij ziet hoe het nu over komt op tv. Tuurlijk heeft hij dit deels zelf gedaan en deel kan je dit, denk ik, op het bordje van de productie schuiven.

Toch blijf ik dit allemaal peanuts vinden in vergelijk met het optreden van John en Carl tegenover Esther een paar jaar geleden. Dat was namelijk persoonlijk en dat is dit van Hans niet. Misschien kan Hans zichzelf achteraf wel voor zijn kop slaan dat ie voor de strategie 'list en bedrog' heeft gekozen.
Geniet nooit met mate...

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #286 Gepost op: 29-10-2008, 10:50:36 »
Toch blijf ik dit allemaal peanuts vinden in vergelijk met het optreden van John en Carl tegenover Esther een paar jaar geleden. Dat was namelijk persoonlijk en dat is dit van Hans niet.

Precies, ook al liegt Hans wat af, het is wel duidelijk deel van een tactiek; hij kleineert geen mensen, hij treitert ze niet, hij pest ze niet weg, hij probeert ze niet mentaal kapot te maken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 29-10-2008, 14:41:08 »
Als ik dit soort dingen lees - en eigenlijk die hele parallellen met die dagelijkse levens - dan begin ik toch echt te denken: mensen, het is maar een spelletje. Overdrijven is ook een kunst.

Overdrijven? Ach ja wie het schoentje past... ;)

Het is toch geweten dat reality 'spelletjes' psychologische gevolgen kunnen hebben voor ex-kandidaten (kijk maar in de mediatopics van de archieven).  Ik denk dat het eerder gevaarlijker is dit soort "spelletjes" te onderschatten.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 29-10-2008, 20:54:34 »

Het is toch geweten dat reality 'spelletjes' psychologische gevolgen kunnen hebben voor ex-kandidaten (kijk maar in de mediatopics van de archieven).  Ik denk dat het eerder gevaarlijker is dit soort "spelletjes" te onderschatten.

Normaliter zou de screening er voor moeten zorgen dat de kandidaten die niet om kunnen gaan met psychologische druk in geen geval kunnen deelnemen aan Expeditie Robinson. Al blijft het een twistpunt of het überhaupt mogelijk is om in alle gevallen in te schatten of de potentiële kandidaten echt bestand zijn tegen die druk.

Zo ontstond er in 1997 veel commotie toen Sinisa Savija, die deelnam aan de Zweedse versie van Expeditie Robinson, zich voor de trein wierp nadat hij als eerste was weggestemd. De producenten werden echter vrij gesproken van alle blaam omdat het verleden van de jongeman werd gekenmerkt door psychische problemen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 29-10-2008, 21:16:28 »
Dan hadden ze hem toch júist niet mee mogen laten doen?  ???

Dat lijkt me dan net een geval waarin ze het risico van tevoren wél goed in hadden kunnenen moeten schatten!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 29-10-2008, 21:27:47 »
Dan hadden ze hem toch júist niet mee mogen laten doen?  ???

Dat lijkt me dan net een geval waarin ze het risico van tevoren wél goed in hadden kunnenen moeten schatten!

Met een goede screening zou hij er inderdaad tussen uit geplukt zijn. De rechtszaak richtte zich echter niet op de gebrekkige screening maar op hetgeen gebeurd is op het eiland. De aanklagers konden niet bewijzen dat Expeditie Robinson de reden van de zelfmoord was.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline muizje

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 29-10-2008, 22:29:32 »
Toch blijf ik dit allemaal peanuts vinden in vergelijk met het optreden van John en Carl tegenover Esther een paar jaar geleden.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Ik ben ook geen fan van Hans maar ik vind eigenlijk dat hij op het forum te hard wordt aangepakt.
Hij heeft soms dubieuze uitspraken (Geerts klotekinderen) maar het was wel terecht dat hij boos was op Geert. Het lijkt me in real life een hele aardige vent en volgend mij was hij dat ook wel op het eiland, alleen niemand heeft door dat hij het spel zo speelt en dat ie dus niet te vertrouwen is.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 29-10-2008, 22:35:11 »
Ik ben ook geen fan van Hans maar ik vind eigenlijk dat hij op het forum te hard wordt aangepakt.
Hij heeft soms dubieuze uitspraken (Geerts klotekinderen) maar het was wel terecht dat hij boos was op Geert. Het lijkt me in real life een hele aardige vent en volgend mij was hij dat ook wel op het eiland, alleen niemand heeft door dat hij het spel zo speelt en dat ie dus niet te vertrouwen is.

Hier kan ook me ook in vinden.  ::jaja::

Ik vond zijn opmerkingen over Sarah afgelopen aflevering belachelijk, en hij krijgt af en toe wat maniakale trekjes, zoals na het vinden van die munt. Daarom vind ik hem de laatste afleveringen redelijk onsympathiek overkomen.
Maar hij wordt door veel forummers wel erg hard af gekraakt, mijns inziens.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #293 Gepost op: 30-10-2008, 00:12:30 »
Ik ben inderdaad ook van mening dat Hans gedemoniseerd wordt hier. Dat is echter elk jaar wel zo met een bepaalde kandidaat. Mensen op dit forum (en ook op andere forums trouwens) hebben altijd nogal moeite met nuanceren en relativeren, waardoor bepaalde kandidaten dus in het echte leven ook verschrikkelijke mensen zijn die maar beter dood zouden kunnen zijn. Doe je niks aan, denkik.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 30-10-2008, 09:14:41 »
Ik ben inderdaad ook van mening dat Hans gedemoniseerd wordt hier.

Haha, gedemoniseerd nog wel.  ::rofl::

Citaat
Dat is echter elk jaar wel zo met een bepaalde kandidaat. Mensen op dit forum (en ook op andere forums trouwens) hebben altijd nogal moeite met nuanceren en relativeren, waardoor bepaalde kandidaten dus in het echte leven ook verschrikkelijke mensen zijn die maar beter dood zouden kunnen zijn. Doe je niks aan, denkik.

Maar beter dood zou kunnen zijn? Ik heb hier nog niet gelezen dat iemand hoopt dat Hans snel dood gaat. Als we het dan toch hebben over nuance....

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 30-10-2008, 10:54:48 »
Maar beter dood zou kunnen zijn? Ik heb hier nog niet gelezen dat iemand hoopt dat Hans snel dood gaat. Als we het dan toch hebben over nuance....

Het ligt wel in de ondertoon ;)

En demoniseren is gewoon een tof woord :P

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 30-10-2008, 11:23:52 »
 ;D Ik had eerst ook 'gedemoniseerd' staan in mijn bovenstaande post, maar dat heb ik toen op het laatste moment veranderd in "wel erg hard afgekraakt".
Grappig dat jij vervolgens precies dat woord gebruikt. ;)

Offline Ibung

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #297 Gepost op: 30-10-2008, 11:26:34 »
Citaat
En demoniseren is gewoon een tof woord

alleen als je het met mate gebruikt ::)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 30-10-2008, 11:30:06 »
alleen als je het met mate gebruikt ::)

He! Demoniseer me niet zo!

;)

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 30-10-2008, 12:20:14 »
Het ligt wel in de ondertoon ;)

En demoniseren is gewoon een tof woord :P

Okee, maar op deze manier demoniseer je toch wel behoorlijk de anti-Hansers van het forum.  :-*