Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hans  (gelezen 203711 keer)

Offline Cout

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hans
« Reactie #700 Gepost op: 25-11-2008, 06:34:11 »
Ik heb idd alles rondom vuur maken gemist in deze ER. Heel veel basicskills voor overleven is totaal onderbelicht bij proeven. Erg jammer, want dan komt idd alles aan op hersenproeven en fysieke krachtproeven. En dus kan niemand daadwerkelijk in een proef laten zien Robinsonwaardig te zijn.

Er zijn idd slechts 2 survivor proeven geweest,dat is idd wat weinig.
Het vangen van vis en het kunnen eten van het eetbare wat er plaatselijk te vinden is.
Deze 2 proeven heeft nb Hiukwan weldegelijk gewonnen.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #701 Gepost op: 25-11-2008, 15:30:20 »
Goyathlay zegt dat dit te veel een gok is, maar waarom? Het is toch gewoon gebaseerd op kennis van je medekandidaten?

Het is gedeeltelijk gebaseerd op kennis van kandidaten die nooit bij Hiukwan of Hans in het team gezeten hebben, namelijk de kandidaten die voor de samensmelting zijn weggestemd. Ik neem aan dat de kandidaten niet voor de proeven gezellig met elkaar over de thuissituatie gaan babbelen en derhalve is het voor zowel Hans als Hiukwan moeilijk te zeggen hoeveel kinderen de eerste afvallers van het andere kamp hadden. Die kennis zou in principe via medekandidaten verkregen kunnen worden maar dan blijven we natuurlijk bezig, op die manier kan je de meest idiote vragen stellen om ze vervolgens te rechtvaardigen door te stellen dat 'iemand' het antwoord wist. Daarom bracht de vraag een erg hoog gokgehalte met zich mee en dat had makkelijk voorkomen kunnen worden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Cynneke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #702 Gepost op: 25-11-2008, 16:34:59 »
Ik vond het ook raar dat ze bij de shots van de kinderen het nichtje van Sarah lieten zien. Ik nam eigenlijk aan dat het om éigen kinderen zou gaan. En toen begon HiuKwan ook nog eens over 7 stuks van haar kant??? ???

Ik snapte wel dat Hans op een gegeven moment zoiets had van "ik gok maar".
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #703 Gepost op: 25-11-2008, 16:40:45 »
Bij Sharon lieten ze ook haar hele kleuterklas zien.  ;D

Maar ik vond 25 kinderen best wel veel.  :o
Nog even niks.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #704 Gepost op: 25-11-2008, 16:57:59 »
Daarom bracht de vraag een erg hoog gokgehalte met zich mee en dat had makkelijk voorkomen kunnen worden.

Maar heb je suggesties voor een alternatief? Want een goede vraag moet wél discrimeren; als iedereen de vraag met gemak goed kan beantwoorden heeft het ook geen zin. Wat dat betreft was deze vraag wel goed.

Maar ik vond 25 kinderen best wel veel.  :o
Ja, hoe komen ze aan zo'n hoog aantal? Even kijken:
Dirk: 0
Geert D.: minimaal 2
Hannie: onbekend
Hans: 2
Kyra: 0
Mano: minimaal 1
Sharon: 0
Yin: 1
Claudia: onbekend
Geert T.: minimaal 2
Hicham: 0
HiuKwan: 0
Marleen: minimaal 3
Prince: 2
Sarah: 0
Wim: 4

Zit je in ieder geval alvast aan 17. Ik denk dat Marleen er meer heeft dan 3. Mano spreekt alleen van 'zijn gezin', kunnen er ook best 3 zijn. De beiden Geerten schrijven over 'hun kinderen' (meervoud), maar noemen geen aantal.
« Laatst bewerkt op: 25-11-2008, 17:01:18 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #705 Gepost op: 25-11-2008, 17:40:27 »
Maar heb je suggesties voor een alternatief? Want een goede vraag moet wél discrimeren; als iedereen de vraag met gemak goed kan beantwoorden heeft het ook geen zin. Wat dat betreft was deze vraag wel goed.

Door het stellen van meerdere vragen die ieder toegang geven tot een deeloplossing zou het goed of fout gokken van een enkele vraag in ieder geval een veel minder groot verschil maken. Het soort vragen dat ik daarvoor geschikt acht zijn survival gerelateerde vragen, vragen over de kandidaten die de samensmelting gehaald hebben, vragen met betrekking tot eerdere proeven of vragen die logisch te beredeneren zijn. Die laatste categorie hoeft niet te leiden tot makkelijke vragen. Een vraag als “Hoeveel stemmen zijn er in totaal uitgebracht op alle eilandraden die deze expeditie gehouden zijn?” is voor zowel Hiukwan als Hans te beantwoorden maar dat is onder grote druk zeker geen eenvoudige taak.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #706 Gepost op: 25-11-2008, 19:16:02 »
Even mijn mening tussendoor:

Ik vond het persoonlijk best een goede vraag. Het getuigt nl van nieuwsgierigheid naar anderen en vooral interesses in kandidaten wat ik heel belangrijk vind.

Meerdere vragen verspreidt over het parcours zou wel een goede optie zijn, maar deze vraag was niet zo moeilijk.. Dit parcours zelf was van begin tot eind HEEL lang, en deden er ook gemiddeld 20 min over.. lang genoeg naar mijn mening.

Trouwens, 25 kinderen lijkt misschien wel veel, maar als je nagaat dat Marleen 8 kinderen heeft :p

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #707 Gepost op: 25-11-2008, 19:53:59 »

Trouwens, 25 kinderen lijkt misschien wel veel, maar als je nagaat dat Marleen 8 kinderen heeft :p

Dan zijn die 7 die je tegen hans had verteld ook maar de helft van het werkelijkheid omdat Hans aan 11 dacht van zijn kamp  ::rofl::

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #708 Gepost op: 26-11-2008, 13:17:49 »
Dan zijn die 7 die je tegen hans had verteld ook maar de helft van het werkelijkheid omdat Hans aan 11 dacht van zijn kamp  ::rofl::

DUH.. je denkt toch niet dat ik werkelijk het aantal zal noemen van mijn kamp? Ik vertrouwde hem voor geen meter  ::rofl::

7 was bij lange na niet alles van mijn kamp haha..

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #709 Gepost op: 26-11-2008, 13:20:33 »
DUH.. je denkt toch niet dat ik werkelijk het aantal zal noemen van mijn kamp? Ik vertrouwde hem voor geen meter  ::rofl::

7 was bij lange na niet alles van mijn kamp haha..
telden de kinderen die nog onderweg waren, ook mee, of had je daar niet aan gedacht?

Zou Hans hebben geloofd dat jij de ware aantallen zou noemen? Ik bedoel: je kan een willekeurig aantal noemen, en daar kan ie dan sowieso niets mee.

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #710 Gepost op: 26-11-2008, 13:23:53 »
telden de kinderen die nog onderweg waren, ook mee, of had je daar niet aan gedacht?

Zou Hans hebben geloofd dat jij de ware aantallen zou noemen? Ik bedoel: je kan een willekeurig aantal noemen, en daar kan ie dan sowieso niets mee.

Hoe bedoel je? Want het ging om kinderen van je kampgenoten, dus geen neefjes, nichtjes etc.. naar mijn weten was er niemand zwanger van ons kamp (of hun vrouwen) op het moment dat wij erin zaten :)

Hans wou zijn aantal ook niet noemen, en ik was wel van bewust dat ik het mijne ook niet mocht noemen, want ik wist dat mijn aantal de doorslag zou geven, aangezien ik wist dat Marleen superveel kinderen heeft.. Of ie me geloofde? Hij wist dat ik hardop aan het denken was, weet niet of hij dacht dat 7 het uiteindelijke aantal was.. denk het niet eigenlijk..

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #711 Gepost op: 26-11-2008, 13:30:33 »
Wat ik dus bedoel, ik denk dat het totaal niet uitmaakte wie van jullie een getal noemde. Zou wel heel vreemd zijn wanneer Hans met het door jou genoemde getal aan de slag ging, en andersom.

Ik heb, wat ik denk, maar in mijn handtekening gezet. Is maar de vraag of je dat kunt lezen.

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #712 Gepost op: 26-11-2008, 14:24:38 »
Knappe nepchinees die dit kan lezen!  :P

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #713 Gepost op: 26-11-2008, 14:41:52 »
ik ben het even in het restaurant hier om de hoek gaan vragen, en ze zeggen dat Hiu Kwan een jongetje is......

Maar het klopt wat er staat. Tenminste, dat moet nog blijken......

Anders gezegd, het is geen schunnige tekst.

Offline califax

• Forumlid
« Reactie #714 Gepost op: 26-11-2008, 14:43:34 »
Niet zo moeilijk toch?  ;)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #715 Gepost op: 26-11-2008, 14:50:19 »
In gewone spreektaal staat daar dus inderdaad wie gaat winnen. Althans: het is uiteraard Wishfull thinking.

Dat daar niet letterlijk Hiu Kwan staat, komt omdat karakters ''associatief'' weergegeven worden, ofwel in gewone mensentaal: dat veel woorden zoals wij die gebruiken, noiet letterlijk over en weer vertaald kunnen worden.

Ik vond het wel een passend onderschrift.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #716 Gepost op: 26-11-2008, 16:03:37 »
Ik zie alleen maar blokjes ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 26-11-2008, 16:32:00 door Megan, Reden: Capslock eraf gehaald »

Offline BalkanPower

• Forumlid
« Reactie #717 Gepost op: 26-11-2008, 16:43:24 »
Ik zie alleen maar blokjes ::vergroot::

haha ik ook:) waarschijnlijk geen chinese taal ondersteuning op deze pc op werk

Offline Buis

• Forumlid
« Reactie #718 Gepost op: 26-11-2008, 16:46:15 »
haha ik ook:) waarschijnlijk geen chinese taal ondersteuning op deze pc op werk

Hahaha, bij mij thuis ook niet, wilde al naar een opticien gaan!  ::rofl::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #719 Gepost op: 26-11-2008, 19:00:17 »
Niet nodig, ik ga het op een andere manier doen. Mandarijn of niet, ik zal de karakters plaatsen.