Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hans  (gelezen 203555 keer)

Offline tropenzakhooiba

• Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hans
« Reactie #540 Gepost op: 17-11-2008, 11:39:37 »
jonge jonge, nog nooit heb ik op een forum geschreven of me er speciaal voor aangemeld. maar ik kijk elk jaar robinson, net juist omdat het zo anders is als big brother etc, een verademing... maar nu gaan ze toch van die big brother ego centrische mensen er in zetten als Hans en Yin.. het hele concept van robinson is om zeep met die mensen... Yin en Hans maar slijmen als Hiukwam zich als een tam vogeltje lijkt te elimineren en daarna volledig over de flos als netjuist zij hen overtreft !!! geWELdig ! En hans : jij bent ondernemer ? Ik kom je niet tegen op internet, en jij kunt 2 maanden weg van de zaak ? en jij woont op een vakantie park ? je zult wel erg succesvol zijn... jankhond ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Offline Starry Night

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #541 Gepost op: 17-11-2008, 11:44:28 »
Klopt, ik wist van de afspraken af, en dat is ook wel meerdere malen gezegd en naar voren gekomen tijdens de uitzendingen.. Als Hans iemand er uit wou, en dat later ook communiceerde met Geert van mijn kamp, dan had ik er alleen maar baat bij om mee te stemmen.. in principe maakte het mij nooit echt uit wie er uit ging, want ik had geen persoonlijke dingen tegen iemand..  hen tegen de borst stuiten is nooit goed geweest in dat stadium van het spel, dus meespelen en dus meestemmen is misschien wel zo makkelijk, maar wel veilig. Maar moet er wel bij zeggen: ik heb vanaf de samensmelting mijn eigen spel gespeeld, en ben echt niet zo dom en naief als ik misschien lijk bij sommigen..

En toch ben ik benieuwd.... Als jij onverwacht niet op Prince had gestemd (en ik herinner me toch dat je het zelf ook raar vond om op hem te stemmen), dan hadden de kaarten heel anders op tafel komen te liggen. Dat was op dat moment al duidelijk, omdat wij dat als kijkers ook tegen elkaar zeiden. Als er nu eentje is die muit, dan is ER gered. Waar ik benieuwd naar ben... waar was je precies bang voor? Want niet op Prince stemmen had je in het andere kamp vrienden opgeleverd. En wie was er dan uit gevlogen...? Weet ik even niet meer.

p.s. overigens realiseer ik me dat de beste stuurlui aan wal staan, hoor ;)
« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 11:46:09 door Starry Night »

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #542 Gepost op: 17-11-2008, 11:45:46 »
Maar dan zat Hiukwan dus niet bij de `de alliantie` maar is zij gewoon meegegaan met Hans met het wegstemmen zoals ook anderen dat deden.
Geniet nooit met mate...

Offline ItsAnne

• Forumlid
« Reactie #543 Gepost op: 17-11-2008, 11:48:22 »
En toch ben ik benieuwd.... Als jij onverwacht niet op Prince had gestemd (en ik herinner me toch dat je het zelf ook raar vond om op hem te stemmen), dan hadden de kaarten heel anders op tafel komen te liggen. Dat was op dat moment al duidelijk, omdat wij dat als kijkers ook tegen elkaar zeiden. Als er nu eentje is die muit, dan is ER gered. Waar ik benieuwd naar ben... waar was je precies bang voor? Want niet op Prince stemmen had je in het andere kamp vrienden opgeleverd. En wie was er dan uit gevlogen...? Weet ik even niet meer.

HiuKwan heeft niet op Prince gestemd volgens mij..........

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #544 Gepost op: 17-11-2008, 11:52:07 »
HiuKwan heeft niet op Prince gestemd volgens mij..........

Welles! (toch.........? zoeken we even op, maar volgens mij echt wel)

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #545 Gepost op: 17-11-2008, 11:52:21 »

Ik heb niet op Prince gestemd hoor..  ??? Maar wat later wel blijkt in het programma is dat Yin zegt dat IK Prince eruit hebt gestemd.. en dat is alleen omdat ik tijdens Gual duidelijk tegen hen hebt gezegd.. als jullie op Prince willen stemmen dan moet je dat maar doen, want ik ga die keuze niet voor jullie maken (omdat ze ook Sarah in gedachte hadden) Maar wat ik toen wist, wisten de rest van mijn kampgenoten het ook.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #546 Gepost op: 17-11-2008, 11:52:45 »
Maar dan zat Hiukwan dus niet bij de `de alliantie` maar is zij gewoon meegegaan met Hans met het wegstemmen zoals ook anderen dat deden.

Dat is natuurlijk wel een erg kromme redenering, dan kan je ook wel stellen dat Yin en Geert T alleen met Hans zijn meegegaan om de anderen weg te stemmen. Een alliantie bestaat niet uit één persoon maar uit meerdere personen die stemmen doelbewust bundelen om tegenstanders weg te werken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #547 Gepost op: 17-11-2008, 11:55:44 »
Ik heb niet op Prince gestemd hoor..  ??? Maar wat later wel blijkt in het programma is dat Yin zegt dat IK Prince eruit hebt gestemd.. en dat is alleen omdat ik tijdens Gual duidelijk tegen hen hebt gezegd.. als jullie op Prince willen stemmen dan moet je dat maar doen, want ik ga die keuze niet voor jullie maken (omdat ze ook Sarah in gedachte hadden) Maar wat ik toen wist, wisten de rest van mijn kampgenoten het ook.

Je hebt gelijk (net opgezocht)!! Meid, dan kan ik nu gewoon met volle overgave voor je zijn ::zwaai:: Hoe frappant dat zoiets een eigen leven kan gaan leiden, want wij waren er hier thuis van overtuigd dat jij medeschuldig was aan het wegstemmen van Prince. Dat was dus gewoon inderdaad niet zo.

p.s. Overigens komt dat volgens mij ook door dat steeds opgeworpen beeld van de afspraken die gemaakt zijn tijdens dat etentje
« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 11:58:01 door Starry Night »

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #548 Gepost op: 17-11-2008, 12:08:45 »
Je hebt gelijk (net opgezocht)!! Meid, dan kan ik nu gewoon met volle overgave voor je zijn ::zwaai:: Hoe frappant dat zoiets een eigen leven kan gaan leiden, want wij waren er hier thuis van overtuigd dat jij medeschuldig was aan het wegstemmen van Prince. Dat was dus gewoon inderdaad niet zo.

p.s. Overigens komt dat volgens mij ook door dat steeds opgeworpen beeld van de afspraken die gemaakt zijn tijdens dat etentje

Sterker nog heeft HiuKwan zich niet al die tijd gewoon gehouden aan de stemafspraak met haar kampgenoten, totdat Geert T de enige was waardoor ze zichzelf kon redden van een exit?

Tuurlijk heeft zij dan gestemd op een sterk iemand als Kyra, maar dat kan dan dus uit hele andere overwegingen zijn geweest dan die van Hans en Yin. Want Kyra was geen oudkampgenoot van Zuid.

Komt het er dan op neer dat HiuKwan a. zich tot en met Geert T. aan een afspraak met haar oude kampgenoten heeft gehouden, b. idd geen amok heeft gemaakt over stemafspraken, zolang ze zelf niet voor de bijl ging en c. wellicht helemaal niet gestemd heeft uit eetafspraakoverwegingen?

Hebben Hans en Yin dan met name gesneden in het vlees van kamp Noord -hun eigen kamp, met daarin een aantal sterke tegenstanders-, aangezien er meer mensen uit Noord weggestemd zijn na de samensmelting? Net als Starry Night: ik ben nu dus -was ik al, maar had toch steeds een kleine twijfel- helemaal voor HiuKwan. Sorry meid voor mijn twijfels, maar het is dit jaar gewoon echt een moeilijke ondoorgrondelijke expeditie geweest voor de kijkers.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Test

« Reactie #549 Gepost op: 17-11-2008, 13:33:17 »
Dat is natuurlijk wel een erg kromme redenering, dan kan je ook wel stellen dat Yin en Geert T alleen met Hans zijn meegegaan om de anderen weg te stemmen. Een alliantie bestaat niet uit één persoon maar uit meerdere personen die stemmen doelbewust bundelen om tegenstanders weg te werken.

Anderen hebben ook meegestemd met Hans, Yin en Geert. Waarom horen die dan niet tot die alliantie? Alleen omdat ze niet bij dat etentje waren?

Ik zou graag van Hiu zelf willen horen of zij tot die alliantie heeft behoord. Ik ben er zelf niet van overtuigd. ::ohno::
Geniet nooit met mate...

Offline ItsAnne

• Forumlid
« Reactie #550 Gepost op: 17-11-2008, 13:35:48 »
Anderen hebben ook meegestemd met Hans, Yin en Geert. Waarom horen die dan niet tot die alliantie? Alleen omdat ze niet bij dat etentje waren?

Ik zou graag van Hiu zelf willen horen of zij tot die alliantie heeft behoord. Ik ben er zelf niet van overtuigd. ::ohno::

Toen HiuKwan aan Sharon vroeg om samen met haar op Geert te stemmen, heeft Sharon dit ook aan haar gevraagd. Haar antwoord was toen dat ze heeft meegedaan aan de afspraken om zo de positie van haar en Sarah veilig te stellen........

Offline Rich75

• Forumlid
« Reactie #551 Gepost op: 17-11-2008, 13:36:52 »
Wat een achterlijke kerel die hans.
Hij mag blij zijn dat ie niet naast me woont.

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #552 Gepost op: 17-11-2008, 13:38:38 »

In feite zijn er twee allianties. De vier tijdens het etentje hebben afgesproken niet op elkaar te stemmen (twee mensen van kamp noord, twee van kamp zuid) en vervolgens heeft kamp noord collectief besloten categorisch kamp zuid weg te stemmen. Met de twee disgenoten onderaan het lijstje.

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #553 Gepost op: 17-11-2008, 13:39:55 »

Niet tot de 3-eenheid, wel was ik op de hoogte van de (meeste) afspraken.
Hier kan zelfs Sarah over meepraten, want ze heeft ook zelf gezegd dat ze is gevraagd om mee te stemmen bij een bepaalde afspraak..

Ik heb meegedaan om met de meerderheid mee te stemmen omdat dat voor mij de meeste veilige en logische keuze was, en zo kon ik ook Sarah proberen veilig te stellen omdat zij eigenlijk niet aan het spel meedeed, en ik gehecht was geraakt aan haar..

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #554 Gepost op: 17-11-2008, 13:40:04 »
Wat een achterlijke kerel die hans.
Hij mag blij zijn dat ie niet naast me woont.

Doe effe normaal. Het is maar een televisieprogramma, hoor. ::niet-ok::

Offline Test

« Reactie #555 Gepost op: 17-11-2008, 13:41:06 »
In feite zijn er twee allianties. De vier tijdens het etentje hebben afgesproken niet op elkaar te stemmen (twee mensen van kamp noord, twee van kamp zuid) en vervolgens heeft kamp noord collectief besloten categorisch kamp zuid weg te stemmen. Met de twee disgenoten onderaan het lijstje.

Dan vergeet je nog de alliantie Sarah en Hiu blijkbaar... ;D

Het wordt wel heel ingewikkeld zo... :D
Geniet nooit met mate...

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #556 Gepost op: 17-11-2008, 13:43:00 »
Dan vergeet je nog de alliantie Sarah en Hiu blijkbaar... ;D

Het wordt wel heel ingewikkeld zo... :D

Aaaaaarch!!!!!! ::rofl::

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #557 Gepost op: 17-11-2008, 13:55:51 »

Omdat het in geen geval de bedoeling was dat die personen (Geert D, Kyra en Sarah) bij de laatste vier zouden zitten. Daarmee vielen ze buiten de alliantie waar het om draaide. Ze werden gebruikt en lieten zich gebruiken, Hiukwan liet zich niet gebruiken maar speelde heel bewust mee om haar positie te verbeteren. Hiukwan kan gevoelsmatig wel vinden dat ze buiten de alliantie stond maar in zowel de praktijk als de theorie is dat natuurlijk niet zo. Hans gaf dat zelf ook al aan: "Ik communiceer het met Geert, Geert communiceert het met Hiu."
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #558 Gepost op: 17-11-2008, 14:00:19 »
Omdat het in geen geval de bedoeling was dat die personen (Geert D, Kyra en Sarah) bij de laatste vier zouden zitten. Daarmee vielen ze buiten de alliantie waar het om draaide. Ze werden gebruikt en lieten zich gebruiken, Hiukwan liet zich niet gebruiken maar speelde heel bewust mee om haar positie te verbeteren. Hiukwan kan gevoelsmatig wel vinden dat ze buiten de alliantie stond maar in zowel de praktijk als de theorie is dat natuurlijk niet zo. Hans gaf dat zelf ook al aan: "Ik communiceer het met Geert, Geert communiceert het met Hiu."

Ik begrijp wat je wilt zeggen en over alles gezien zat ik natuurlijk bij die alliantie. Tot een bepaald moment.

Ik ga dat niet ontkennen, maar ben wel heel bewust geweest dat ik minimaal tot geen zeggenschap had over het wegstemmen.. ik heb mij gedeisd gehouden, net zoals Sharon dat in een latere stadium deed. Achteraf denk ik er heel anders over, maar zo is het spel nou eenmaal gelopen.. het heeft me tot een bepaald punt gebracht waar ik wou komen, en toen moest ik mijn eigen boontjes doppen..

Maar ik begrijp je punt. Je hebt wel in jouw punt gelijk  ::jaja::

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #559 Gepost op: 17-11-2008, 14:15:28 »
Ik begrijp wat je wilt zeggen en over alles gezien zat ik natuurlijk bij die alliantie. Tot een bepaald moment.

Ik ga dat niet ontkennen, maar ben wel heel bewust geweest dat ik minimaal tot geen zeggenschap had over het wegstemmen.. ik heb mij gedeisd gehouden, net zoals Sharon dat in een latere stadium deed. Achteraf denk ik er heel anders over, maar zo is het spel nou eenmaal gelopen.. het heeft me tot een bepaald punt gebracht waar ik wou komen, en toen moest ik mijn eigen boontjes doppen..

Maar ik begrijp je punt. Je hebt wel in jouw punt gelijk  ::jaja::

Oké, bedankt voor de opheldering!

Hoe meer reacties met achtergrondinformatie ik van je lees hoe meer ik je spel ga waarderen. Het is jammer dat het lange tijd zo onderbelicht is geweest in de Expeditie. Pas de laatste paar afleveringen kregen we te zien hoeveel spelinzicht je daadwerkelijk had.