Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hans  (gelezen 203676 keer)

Offline reaver

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hans
« Reactie #260 Gepost op: 27-10-2008, 16:59:31 »

Wel opmerkelijk dat diegenen je net zo hard uit het programma wil, immuniteit winnen.

Ik denk dat indien Hans de proef niet had gewonnen
'Exit Hans' wel een optie had geweest.

« Laatst bewerkt op: 1-04-2009, 02:05:31 door reaver »

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #261 Gepost op: 27-10-2008, 19:07:02 »
Niet om Hans als persoon af te kraken, hij speelt het spel heel slim, maar ik vond de manier waarop hij Sarah stond af te kraken echt zeer ongepast

Ik vond het echt tegenvallen, zij hij, terwijl hij 15 minuten een stokje ophield, terwijl Sarah 11 minuten met drie extra ijzeren ringen stond. Schandalig gewoon.

Klopt ja, dat sloeg echt nergens op.

Ik denk dat indien Hans de proef niet had gewonnen
'Exit Hans' wel een optie had geweest.

Ik denk het niet, want het leek er totaal niet op dat er van enige samenwerking tussen de dames sprake was. Om hun eigen hachje te redden zouden Sarah en Sharon sowieso op elkaar stemmen, en de anderen gaan daar vrolijk in mee, bovendien hebben Geert en Yin sowieso al geen reden om op Hans te stemmen. En daar komt nog eens bij dat Hans die munt in mag zetten zodra hij zich maar enigszins bedreigd voelt. Exit Hans was de afgelopen aflevering dus sowieso geen optie.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 27-10-2008, 19:20:06 »

Ik denk het niet, want het leek er totaal niet op dat er van enige samenwerking tussen de dames sprake was. Om hun eigen hachje te redden zouden Sarah en Sharon sowieso op elkaar stemmen, en de anderen gaan daar vrolijk in mee, bovendien hebben Geert en Yin sowieso al geen reden om op Hans te stemmen. En daar komt nog eens bij dat Hans die munt in mag zetten zodra hij zich maar enigszins bedreigd voelt. Exit Hans was de afgelopen aflevering dus sowieso geen optie.

Dat zou ik nog niet zo zeker durven stellen.  Het is natuurlijk de vraag indien hij geen immuniteit zou hebben zijn stem zou vertellen aan Geert.  Die op zijn beurt Hiu en Sarah op de hoogte gebracht zou hebben en Yin zal ook geen hand boven de Hans zijn hoofd meer willen houden door die antwoorden van hem op de quiz...

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 27-10-2008, 19:36:32 »
Dat zou ik nog niet zo zeker durven stellen.  Het is natuurlijk de vraag indien hij geen immuniteit zou hebben zijn stem zou vertellen aan Geert.  Die op zijn beurt Hiu en Sarah op de hoogte gebracht zou hebben en Yin zal ook geen hand boven de Hans zijn hoofd meer willen houden door die antwoorden van hem op de quiz...

Huh, wat?  ???

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #264 Gepost op: 27-10-2008, 20:11:46 »
In t begin van de expeditie nam ik t steeds voor Hans op en was Geeert bij mij de boosdoener. Ik moet toegeven dat ik me danig vergist heb in Hans.
Maar toen ik gisteren zag dat hij t niet eens nodig heeft om zijn eigen baard te scheren zag ik ook dat t hek van de dam is. Na ja eerst d8 ik nog dat t ook moeilijk is zonder spiegel maar even later... voila een spiegel pfffff De man lijkt op een troon te zitten, lijkt alsof ie aanbeden word. Hoe ver kun je gaan? Yin?

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #265 Gepost op: 27-10-2008, 20:12:19 »
Ik kan er geen touw aan vast knopen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 27-10-2008, 20:31:26 »
Ik kan er geen touw aan vast knopen.

Ok verklaring:

Dat er geen sprake was van Exit Hans in aflevering 9 indien hij geen immuniteit zou hebben. 

Ik zou dat niet met zekerheid durven stellen:

Indien hij geen immuniteit zou hebben...
Zou Hans zijn stem aan Sarah kenbaar maken aan Geert? Zou Geert ten gevolge hierop de vennootschap met Hans verbreken --> Hans staat bij Geert in't krijt niet andersom.

Heeft Yin nog vertrouwen in Hans na zijn antwoord 'wie is er het minste welkom op een reünie'   

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 27-10-2008, 20:45:50 »

Heeft Yin nog vertrouwen in Hans na zijn antwoord 'wie is er het minste welkom op een reünie'   

Waarom zou t niet? de vraag luidde:Wie denk je dat de meerderheid zal noemen. Dus t hoef niet je eigen mening te zijn. Dus Yin hoef er niet vanuit te gaan dat de keuze van Hans zijn eigen mening weergeeft...maar we weten ook dat Yin vragen ook wel verkeerd interpreteerd, m.a.w. dat ze niet luisteren/begrijpen kan ::tandpastasmiley::

Offline L..

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 27-10-2008, 23:10:30 »
Ik walg van die man.
Verschrikkelijk hoe hij mensen manipuleert en hoe hij zit te liegen.
En dan ook nog eens anderen bij zijn spel proberen te betrekken; bijvoorbeeld toen hij daar met geert in de bossen was en hem probeerde te overtuigen om op sarah te stemmen. echt belachelijk welke argumenten hij naar voor haalde (dat hij toch meer had verwacht van sarah. ik had het hem wel eens willen zien doen, met 3 extra gewichten).

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 27-10-2008, 23:17:52 »
Ik hoor die man altijd maar enorm kwetsende dingen zeggen :  ::niet-ok::

1.Tegen Geert (die al weg is naar het resort) jij en je *kinderen.....
Bedoelde hij de kinderen waar Geert aan les geeft... Dit is heel beledigend want Geert geeft les in mechanica aan kinderen uit het beroeps. (ik weet niet hoe ze dat in nederland noemen maar dat zijn leerlingen die een praktijkvak leren en die niet meer naar de universiteit of hogeschool gaan...
Hans, iedereen is niet zo begaafd (als jij om manager te worden..

2. Nu was hij weer heel kwetsend tegen Sarah... Sarah had drie gewichtjes erbij gekregen en daarbij komt nog dat Sarah veel magerder is dan Geert. Iemand die zoals Sarah veel sport en veel spieren heeft zal deze vlug kwijtspelen door de ontberingen op het eiland.

Geert (met bril) had veel meer begrip voor Sarah en ik vond zijn argumentering tegen Hans correct. ::ok::

Offline sallysan

• Forumlid
  • Sarah & SIENNA..
« Reactie #270 Gepost op: 27-10-2008, 23:19:28 »
Ik walg van die man.
Verschrikkelijk hoe hij mensen manipuleert en hoe hij zit te liegen.
En dan ook nog eens anderen bij zijn spel proberen te betrekken; bijvoorbeeld toen hij daar met geert in de bossen was en hem probeerde te overtuigen om op sarah te stemmen. echt belachelijk welke argumenten hij naar voor haalde (dat hij toch meer had verwacht van sarah. ik had het hem wel eens willen zien doen, met 3 extra gewichten).

Dan had hij een bruin zwembroekje gehad.. ::rofl::
Alles moet kapot!

Offline bettyboub

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 27-10-2008, 23:46:12 »
Dan had hij een bruin zwembroekje gehad.. ::rofl::
Ik dacht dat een maneger een persoon was dat goed in groepsverband kan werken .
maar zoals ik hem nu al de laatste 4 afleveringen zie spelen is hij een persoon waar ik niet graag in zee zou willen mee gaan op gebied van zaken doen ik zou zelfs geen colega van hem willen zijn.hij is een solo speler iemand dat aleen aan zich zelf denkt en niet in de kwaliteit van het leven op een eiland
een echt robinson winnaar is iemand dat zen mede theam leden helpt en zeker geen persoon dat iedereen op elkaar uitspeeld.gelukkig is het een spel anders waren hier al doden gevalen robinson is een verhaal over iem. dat een onbewoond eiland overleeft met de dingen die hij kan maken of vinden op dit eiland en de dieren kan doden die zich op dit eiland bevinden.zoals die lekkere varaan of die apen.Na 30 dagen komen je jacht instinkt toch naar boven toch niet COMPLOT zoals ze het niet willen noemen
« Laatst bewerkt op: 28-10-2008, 06:29:57 door Bakkertje, Reden: quote gefixed »

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 28-10-2008, 00:10:06 »
Ik snap Hans gwn niet; Sarah heeft het heel lang uitgehouden, maar heeft uiteindelijk verloren door het extra gewicht, waar hij zelf voor een deel verantwoordelijk voor is. En dan wint hij nog...en dan heeft ie nog commentaar, komaan zeg, waar zijt ge mee bezig. Het ziet er naar uit dat hij mensen zwart wilt maken, terwijl hij die zogezegde tactiek helemaal nie nodig heeft.

So....get a life Hans!

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #273 Gepost op: 28-10-2008, 03:21:56 »
Ik zag dat ook voor het eerst en het valt me echt wel enorm tegen dat hij dat zo zegt over Sarah..  ::oink:: Als hij dan Sarah tot het alleruiterste had willen zien gaan met zichzelf, dan had hij het eerlijker moeten spelen en die ringen niet aan haar moeten geven.

Maar goed, dat is een scenario die nooit maar dan ook nooit in zijn hoofd is opgekomen, want dat zou niet tactisch zijn en voor zijn doen ook wel dom.

Alsof hij zijn eigen immuniteit extra 'glans' wilt geven door Sarah zo af te kraken.. (omdat ze toevallig wereldkampioen karate is.. Nou ik zou bv een Olympische zwemkandidaat wel es willen zien zwemmen na 4 weken minimaal voedsel, elke dag 40C zon op je hoofd branden.. DAMN)

Vind het meer dan sneu als hij dan zo zn stem wilt verklaren. Als hij zei: ik stem op Sarah, want hoewel ze dit keer goed heeft gepresteerd, vond ik haar prestaties bij andere games onder de maat.. ofzo.. nouja, jullie begrijpen wat ik bedoel..

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 28-10-2008, 03:30:52 »
Als ik het goed begrijp zie jij niet in hoe het mogelijk is dat iemand tijdens een spel misleidingtechnieken kan gebruiken terwijl deze in het dagelijks leven niet worden aangewend. Op basis van die gedachte vind je het vervolgens terecht om een soort karakterschets van de kandidaat te maken die gefundeerd is op de uiterst selectieve fragmenten van een spelshow die wij onder ogen krijgen. Dat is kortzichtigheid ten top.

Wat er niet inzit kan er niet uitkomen? Iedereen is in staat om te liegen wanneer er een zekere vorm van rechtvaardiging voor gevonden wordt. Voor de één ligt de lat lager dan voor de ander maar ik durf te stellen dat er voor bijna iedereen een situatie is te bedenken waarin de leugen compleet gerechtvaardigd kan worden. Voor Hans is het spel de rechtvaardiging en voor mij zou het spel ook de rechtvaardiging zijn. Iedereen in het spel is een tegenstander en de bedoeling is al deze tegenstanders uit te schakelen zonder fysiek geweld te gebruiken. Alle misleidingtechnieken zijn in principe geoorloofd. Of ze daarmee ook gerechtvaardigd zijn hangt van de persoon in kwestie af maar feit blijft dat heel veel ex-kandidaten in meer of mindere mate misleidingtechnieken hebben gebruikt. Zullen al deze ex-kandidaten in het dagelijks leven pathologische leugenaars zijn? Ik denk van niet.

Eigenschappen die naar voren in Expeditie Robinson kunnen iets zeggen over de persoon in kwestie maar ze kunnen net zo goed een vertekenend beeld geven. We kunnen er eigenlijk niks zinnig over zeggen en alleen maar gissen. Natuurlijk is niet iedereen een compleet ander mens zodra zich een spelsituatie voordoet en dat is nogal logisch daar iedereen voor zichzelf kan bepalen hoe het spel gespeeld wordt (mits in overeenstemming met de regels). Niemand is verplicht zich anders voor te doen. Je kunt een spel spelen zoals je bent en je kunt er voor kiezen te transformeren in een persoon dat eigenlijk ver van jezelf afstaat. In de filmwereld noemen ze dat acteren, dat is trouwens ook iets dat los staat van de realiteit.

Ik wil best wel meegaan met deze uiteenzetting.

Maar wees nou eerlijk.
Als hij een reden geeft om er iemand uit te stemmen slaat het steeds nergens op, noch als hij tegen de persoon in kwestie heeft, noch als hij het tegen een andere kandidaat heeft.
Verder laat hij anderen ruzie maken ivm toestanden waarvoor hij zelf verantwoordelijk voor is.
Zelfs al kan je dat,  wil dat nog niet zeggen dat het correct is dit te doen.
Dat hij dit kan doen met de anderen,zegt volgens mij meer over die anderen dan over hem zelf.
Volgens mij zit er op het eiland weinig verstand en nog veel minder mensenkennis,anders zou zijn plannetje nooit werken.
Nou ja, we zien wel.

Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 28-10-2008, 03:45:35 »
... komt hij op me over als een klein kind dat eindelijk eens een spel denkt te kunnen winnen...

Dit het wel eens juist gesteld kunnen zijn.
Daarbij komt dan nog dat hij niet eens het respect voor de anderen kan opbrengen zijn plezier over hun ruzien te verbergen.
Biezonder laag en idd kinds.
« Laatst bewerkt op: 28-10-2008, 06:27:29 door Bakkertje, Reden: quote gefixed »

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 28-10-2008, 10:05:09 »
Ik wil best wel meegaan met deze uiteenzetting.

Maar wees nou eerlijk.
Als hij een reden geeft om er iemand uit te stemmen slaat het steeds nergens op, noch als hij tegen de persoon in kwestie heeft, noch als hij het tegen een andere kandidaat heeft.
Verder laat hij anderen ruzie maken ivm toestanden waarvoor hij zelf verantwoordelijk voor is.
Zelfs al kan je dat,  wil dat nog niet zeggen dat het correct is dit te doen.
Dat hij dit kan doen met de anderen,zegt volgens mij meer over die anderen dan over hem zelf.
Volgens mij zit er op het eiland weinig verstand en nog veel minder mensenkennis,anders zou zijn plannetje nooit werken.
Nou ja, we zien wel.

Natuurlijk zegt Hans in veel gevallen niet tegen de persoon in kwestie of tegen de andere kandidaten wat zijn daadwerkelijke redenen zijn om iemand eruit te stemmen. Hij zoekt gewoon naar een reden die zijn stem enigszins kan verantwoorden terwijl de werkelijke reden gewoon te maken heeft met zijn strategie. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat Hans in een vrouwenalliantie geloofde, er was gewoon geen ruimte voor Kyra in zijn plannen en daarom wilde hij haar weg hebben. De zogenaamde vrouwenalliantie gebruikte hij als een schijnreden. Zijn mede kandidaten zijn wat dat betreft gewoon naïef, pas als ze weggstemd zijn overdenken ze alles eens goed en komen ze erachter dat Hans een groot spel speelt.

Doch de strategie van Hans is niet anders dan die van Yin of Geert (Hiukwan is voor mij een twijfelgeval er wordt te weinig over haar beweegredenen verteld). Het probleem is dat Hans het zichzelf onnodig moeilijk maakt door het geven van al die schijnredenen. Yin houdt zich ondertussen bangelijk op de achtergrond in de hoop dat haar spel niet doorzien wordt. Geert weet ontzettend goed wat er gaande is maar laat Yin en Hans hun eigen graf graven, zolang zijn positie niet in het geding komt wacht hij rustig af.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 28-10-2008, 16:42:15 »

Doch de strategie van Hans is niet anders dan die van Yin of Geert (Hiukwan is voor mij een twijfelgeval er wordt te weinig over haar beweegredenen verteld). Het probleem is dat Hans het zichzelf onnodig moeilijk maakt door het geven van al die schijnredenen. Yin houdt zich ondertussen bangelijk op de achtergrond in de hoop dat haar spel niet doorzien wordt. Geert weet ontzettend goed wat er gaande is maar laat Yin en Hans hun eigen graf graven, zolang zijn positie niet in het geding komt wacht hij rustig af.

Ik hoop dat je gelijk heht . Toch heb ik mijn twijfels over de sterkte van zijn positie. Hij heeft duidelijk niet de verbale kwaliteiten van Hans en bij een gelijk aantal stemmen op de eilandraad gaan zijn vorige gekregen stemmen meetellen.
Hiukwan zou hier wel eens(en waarschijnlijk)de redding kunnen zijn voor Geert.
« Laatst bewerkt op: 28-10-2008, 17:26:22 door Cout »

Offline mozzer

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 28-10-2008, 23:24:42 »
Als ik het goed begrijp zie ...etc.

ik blij erbij... wat er niet in zit komt er ook niet uit.

niets is 100%, we gaan uit van een gemiddelde hé ....dus ik wil best toegeven dat je tijdens een spel enigszins (bewust) anders kan zijn dan in het dagelijkse leven...
maar dan nog zal je manier van spelen beinvloed worden door je al reeds aanwezige persoonlijkheid en karaktereigenschappen.

kijk bijvoorbeeld naar Sarah of Sharon..... alsof die het spel zo zouden spelen als Hans.
waarschijnlijk niet, dat zijn heel andere types
ze zouden het niet kunnen of niet eens willen.... dat is ook nog een criteria..........

en als hans aan het acteren is... nou, dan neem ik alsnog mijn petje voor hem af...
maar dat geloof ik niet, want hij komt op mij werkelijk over als een klein kind dat eindelijk eens een spelletje kan winnen...

maar misschien zijn we het gewoon niet eens.. dat kan natuurlijk ook  ;)

Offline mozzer

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 28-10-2008, 23:29:21 »
Ja, ze zullen het vast leuk vinden om hun vader keihard afgekraakt te zien worden door ongenuanceerde figuren als u, meneer Mozzer...
En dat dit hierboven net zo ongenuanceerd is als uzelf, snap ik, dat was eigenlijk ook de bedoeling.
Mochten de dochters van Hans meelezen: Trek je nergens iets van aan!

he he he he he >:D  >:D  >:D
toch altijd leuk als mensen gaan happen.....  ;D

ik plaag maar een beetje....
ik snap ook wel dat die niet zitten te wachten op al dat negatieve commentaar over hun vader...

wat me opviel is dat ze in het begin van dit topic wel gepost hebben over hun vader en daar kwam hij op me over als een leuke, vrolijke vader..... dát beeld van hans heb ik nog niet terug gezien op tv....
vind ik jammer..  :)