Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hans  (gelezen 203708 keer)

Offline Narya

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hans
« Reactie #240 Gepost op: 26-10-2008, 22:22:48 »
Ik vind het zielig dat mensen een parallel trekken met de realiteit om hun mening omtrent Hans proberen te rechtvaardigen of kracht bij te zetten. Dat is nergens voor nodig en getuigt van een gebrek aan realiteitsbesef. Ik begrijp dat mensen moeite hebben met de manier waarop Hans het spel speelt maar dat geeft geen vrijbrief om hem in het alledaagse leven allerlei negatieve eigenschappen toe te schrijven.

Hans probeert zijn spel angstvallig verborgen te houden voor zijn kampleden, dat heeft hij lang volgehouden maar dat begint hem nu op te breken. Zijn kansen om te winnen lijken geslonken te zijn tot een absoluut minimum met tot nog toe allemaal anti-Hans juryleden. Voor mij is er geen intrinsiek verschil tussen de speelwijze van Hans, Yin en Geert. Hans maakt het zichzelf alleen onnodig moeilijk door te liegen terwijl de waarheid omzeilen in dit soort situaties vele malen effectiever is. Yin en Geert weten dat maar al te goed.

Dit.

O, en het was belachelijk dat hij meer van Sarah verwacht had in die proef, terwijl ze behangen was met ijzeren ringen. Wat een domme opmerking was dat, zeg. Geert ging zelfs zowaar tegen hem in.  ;D

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #241 Gepost op: 26-10-2008, 22:24:36 »
Dit.

O, en het was belachelijk dat hij meer van Sarah verwacht had in die proef, terwijl ze behangen was met ijzeren ringen. Wat een domme opmerking was dat, zeg. Geert ging zelfs zowaar tegen hem in.  ;D

Precies ja, sloeg nergens op.  ::ohno::

Verder ook helemaal eens met Goyathlay's analyse hierboven.  ;)

Vooral:
Voor mij is er geen intrinsiek verschil tussen de speelwijze van Hans, Yin en Geert.

Precies wat ik in oa. het Geert-topic duidelijk probeerde te maken.  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 26-10-2008, 22:36:00 »
Ik heb een IM gehad van een moderator omdat één zin uit een post vanmij niet door de beugel kon, daarom is de hele post verwijderd. Ik heb daar vrede mee, begrijp de redenatie.

Maar de andere zin was blijkbaar wel okee en daarom post ik die nog maar even:

Hans, wat een uitermate minderwaardig stuk low-life is dat.

Dat mensen die hem ook in het echt kennen nu gaan roepen dat hij in het echt eigenlijk een warm innemend persoon is kan me niks schelen. Ik baseer me op basis van wat ik op tv zie, en daar komt hij nou niet echt positief in naar voren. Als je daar niet tegen kunt moet je niet op een forum als deze komen.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2008, 22:40:54 door Stanley_Yelnats »

Offline mozzer

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 26-10-2008, 22:38:16 »
ik vind het naief om te denken dat er geen wezenlijk verschil is tussen de
mens en de deelnemer... nogmaals; wat er niet in zit, kan er ook niet uitkomen...  je speelt het spel zoals je bent als mens.....

er zijn dus wel degelijk paralellen te trekken tussen wat Hans of anderen laten zien tijdens het spel en hoe ze in het dagelijks leven hoogstwaarschijnlijk zullen zijn....

lekker naief om te denken dat iemand opeens héél anders wordt tijdens zo'n spel...

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 26-10-2008, 22:42:42 »
mens en de deelnemer... nogmaals; wat er niet in zit, kan er ook niet uitkomen...  je speelt het spel zoals je bent als mens.....

er zijn dus wel degelijk paralellen te trekken tussen wat Hans of anderen laten zien tijdens het spel en hoe ze in het dagelijks leven hoogstwaarschijnlijk zullen zijn....

lekker naief om te denken dat iemand opeens héél anders wordt tijdens zo'n spel...

Mwoah. Er zijn genoeg voorbeelden van bijvoorbeeld sporters die in het dagelijks leven de vriendelijkheid zelve zijn, maar eenmaal in het veld veranderen in monsters die over lijken gaan om te winnen. Vergis je niet, hoor. Dit kan daar best mee vergeleken worden, waarom niet.

Het Henk Fräser-syndroom, zeg maar.  ;D

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 26-10-2008, 22:47:31 »
Mwoah. Er zijn genoeg voorbeelden van bijvoorbeeld sporters die in het dagelijks leven de vriendelijkheid zelve zijn, maar eenmaal in het veld veranderen in monsters die over lijken gaan om te winnen. Vergis je niet, hoor. Dit kan daar best mee vergeleken worden, waarom niet.

Who the Fuck is Henk Fräser?  ???

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #246 Gepost op: 26-10-2008, 22:52:14 »
Who the Fuck is Henk Fräser?  ???

Was die niet van Feyenoord ???

Offline mozzer

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 26-10-2008, 22:53:55 »

ha ha ha.. henk fraser.. LOL....

in dit soort gevallen hebben de betreffende personen een (wekelijkse) uitlaatklep gevonden waar ze zich uit kunnen leven.....daarna keert de rust weder.. ::jaja::

ik denk dat Hans dat nooit gehad heeft in zijn leven... zoals ik al eerder heb gezegd... komt hij op me over als een klein kind dat eindelijk eens een spel denkt te kunnen winnen...

Offline mozzer

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 26-10-2008, 23:20:30 »
ps; wat hoor je hier tegenwoordig nog maar weinig van de dochters van hans... ;D

Offline Megan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #249 Gepost op: 26-10-2008, 23:22:12 »
ps; wat hoor je hier tegenwoordig nog maar weinig van de dochters van hans... ;D

idd, maar miss moeten we die er toch even buiten laten :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #250 Gepost op: 26-10-2008, 23:23:45 »
deden die ook mee, dan? bij mijn weten niet.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 27-10-2008, 00:24:59 »

Als ik het goed begrijp zie jij niet in hoe het mogelijk is dat iemand tijdens een spel misleidingtechnieken kan gebruiken terwijl deze in het dagelijks leven niet worden aangewend. Op basis van die gedachte vind je het vervolgens terecht om een soort karakterschets van de kandidaat te maken die gefundeerd is op de uiterst selectieve fragmenten van een spelshow die wij onder ogen krijgen. Dat is kortzichtigheid ten top.

Wat er niet inzit kan er niet uitkomen? Iedereen is in staat om te liegen wanneer er een zekere vorm van rechtvaardiging voor gevonden wordt. Voor de één ligt de lat lager dan voor de ander maar ik durf te stellen dat er voor bijna iedereen een situatie is te bedenken waarin de leugen compleet gerechtvaardigd kan worden. Voor Hans is het spel de rechtvaardiging en voor mij zou het spel ook de rechtvaardiging zijn. Iedereen in het spel is een tegenstander en de bedoeling is al deze tegenstanders uit te schakelen zonder fysiek geweld te gebruiken. Alle misleidingtechnieken zijn in principe geoorloofd. Of ze daarmee ook gerechtvaardigd zijn hangt van de persoon in kwestie af maar feit blijft dat heel veel ex-kandidaten in meer of mindere mate misleidingtechnieken hebben gebruikt. Zullen al deze ex-kandidaten in het dagelijks leven pathologische leugenaars zijn? Ik denk van niet.

Eigenschappen die naar voren in Expeditie Robinson kunnen iets zeggen over de persoon in kwestie maar ze kunnen net zo goed een vertekenend beeld geven. We kunnen er eigenlijk niks zinnig over zeggen en alleen maar gissen. Natuurlijk is niet iedereen een compleet ander mens zodra zich een spelsituatie voordoet en dat is nogal logisch daar iedereen voor zichzelf kan bepalen hoe het spel gespeeld wordt (mits in overeenstemming met de regels). Niemand is verplicht zich anders voor te doen. Je kunt een spel spelen zoals je bent en je kunt er voor kiezen te transformeren in een persoon dat eigenlijk ver van jezelf afstaat. In de filmwereld noemen ze dat acteren, dat is trouwens ook iets dat los staat van de realiteit.

Dit discussiepunt doet me trouwens denken aan het beeld dat dikwijls van vechtsporters wordt gecreëerd door de mensen die het verderfelijk vinden. Die trekken vaak ook een parallel met de realiteit en denken dat de vechtsporters in het dagelijks leven iedereen te pas en te onpas flink in elkaar timmeren. Dat wordt dan vaak middels een vechtsporter die toevallig buiten proportioneel fysiek geweld heeft gebruikt kracht bij gezet. Zo zijn er nog tal van voorbeelden op te noemen die variëren van kaartspelletjes tot teamsporten waarbij we eigenschappen gebruiken die we in het dagelijks leven sterk afkeuren. Juist de scheiding tussen spel en realiteit maakt het mogelijk zonder gewetensbezwaar deze spelletjes te spelen naar gelang de regels toelaten.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #252 Gepost op: 27-10-2008, 01:16:12 »

Ja, ze zullen het vast leuk vinden om hun vader keihard afgekraakt te zien worden door ongenuanceerde figuren als u, meneer Mozzer...
En dat dit hierboven net zo ongenuanceerd is als uzelf, snap ik, dat was eigenlijk ook de bedoeling.

Mochten de dochters van Hans meelezen: Trek je nergens iets van aan!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 27-10-2008, 08:16:50 »

Maar die lach en die blik van hem toen de meiden op elkaar begonnen te katten...Net Hannibal van the A-team: "I love it when a plan comes together" De sigaar ontbrak nog ;D

haha, ja, geweldige vergelijking  ::ok:: ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #254 Gepost op: 27-10-2008, 11:44:25 »
Niet om Hans als persoon af te kraken, hij speelt het spel heel slim, maar ik vond de manier waarop hij Sarah stond af te kraken echt zeer ongepast

Ik vond het echt tegenvallen, zij hij, terwijl hij 15 minuten een stokje ophield, terwijl Sarah 11 minuten met drie extra ijzeren ringen stond. Schandalig gewoon.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 27-10-2008, 14:07:49 »
Tja, hij houdt zichzelf (of de anderen?) het verhaaltje voor dat hij de zwakste wil wegstemmen. Dus misschien haalde hij Sarah neer om zichzelf en de anderen te overtuigen dat zij de zwakste is en verdient om weggestemd te krijgen? Dat heeft hij met de eerdere afvallers ook gedaan.
Nog even niks.

Offline moltje

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 27-10-2008, 14:19:07 »
Niet om Hans als persoon af te kraken, hij speelt het spel heel slim, maar ik vond de manier waarop hij Sarah stond af te kraken echt zeer ongepast

Ik vond het echt tegenvallen, zij hij, terwijl hij 15 minuten een stokje ophield, terwijl Sarah 11 minuten met drie extra ijzeren ringen stond. Schandalig gewoon.

Dat vond ik ook echt stom van hem. Geert was het denk toch niet met hem eens.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 27-10-2008, 14:38:29 »
Goed beschouiwd is het ook wel weer knap van hans. Hij liegt alles aan elkaar maar iedereen slikt zijn leugens als zoete koek en gaat met elkaar ruzie maken terwijl hij er met een uitgestreken gezicht bij zit.

Offline muizje

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 27-10-2008, 15:24:17 »

Ik denk dat hij dat vooral zei omdat hij Sarah eruit wou hebben en probeerde Geert over te halen om op Sarah te stemmen.
Ik denk dat hij dondersgoed weet dat het een knappe prestatie van Sarah was. Het is ook niet mijn favoriete kandidaat maar het gewoon een slimme vent die op een 'aardige' manier mensen kan manipuleren.

Offline xj900s

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 27-10-2008, 16:26:53 »
Vraag me af of hij wel zo slim is.

Als de afvallers straks in de finale moeten stemmen dan denk ik dat hij niet zoveel stemmen krijgt.
Geert krijgt moet nu ook twijfels na zijn opmerking over de prestatie van Sarah tijdens de proef.