Auteur Topic: [Kandidaat NL] Sharon  (gelezen 48263 keer)

Offline Millesime

• Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Sharon
« Reactie #120 Gepost op: 11-11-2008, 17:17:17 »
Sharon, welkom hier, en proficiat met je 4de plaats.
Groetjes uit België !

Offline reaver

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 11-11-2008, 17:20:56 »
Hoi Sharon

Welkom ;)

Als kijker en als forumlid krijgen we ook niet de kans zoals jij of andere expeditieleden om elkaar te leren kennen.  Dus is de commentaar gebaseerd op hetgeen wat de programma-makers ons voorschotelen.  En een forum dient tenslotte om je mening en gedachten te verwoorden.  Als je het spel van Hans en Yin nu terugziet op de buis, zonder voorkennis van hen, moet je toch toegeven dat er niet veel positiefs kan gezegd worden...

Het belangrijkste is volgens mij dat je voor jezelf uitmaakt of je al dan niet het spel volgens je gevoel hebt gespeeld zonder een bittere nasmaak eraan over te houden.    

« Laatst bewerkt op: 11-11-2008, 21:27:27 door reaver »

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 11-11-2008, 17:58:33 »
En tot de finale-show!
Om heel eerlijk te zijn weet ik nog niet hoe de finale
eruit gaat zien, daarover hebben wij nog gesprekken...

Neeeeeeeeeeeeej... dus het lijkt erop dat er geen finale op het eiland zelf is  :( En er dus een show komt waar de winnaar uit de bus moet komen.... en als het een show is dan zal het hoogstwaarschijnlijk live zijn en dus zonder E.P.  :(  - zucht -

(of ik trek ik her te snel conclusies  ;))
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 11-11-2008, 19:10:34 »
Neeeeeeeeeeeeej... dus het lijkt erop dat er geen finale op het eiland zelf is  :( En er dus een show komt waar de winnaar uit de bus moet komen.... en als het een show is dan zal het hoogstwaarschijnlijk live zijn en dus zonder E.P.  :(  - zucht -

(of ik trek ik her te snel conclusies  ;))

Die eerste conclusie trek ik in ieder geval ook...

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #124 Gepost op: 11-11-2008, 19:25:30 »
Hi Sharon,

Fijn dat je er ook bent! Als ex-ER-er snap ik heel goed wat je bedoeld met niet alles kunnen weten als kijker. Ik vond dat je het heel goed gespeeld hebt. Je komt idd niet tot de vierde plek zonder een goed plan en een visie op het geheel. Ik vond je in elk geval een prima kandidaat en ik vond je ook nog eens een prettige verschijning ;) Ja en dat mag ook gezegd worden!

Oh ja, en erg fijne naam heb je gekozen op t forum, hehehehe!

::bravo::

een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 11-11-2008, 20:13:37 »
Minst verrassende eilandraad aller tijden imo.

Mwoah, ik ben meer gecharmeerd van Hiukwan en Kyra. Maar ieder z'n meug, hè.  ;)

mee eens, ook op gebied van mentaliteit, doen en laten.
« Laatst bewerkt op: 11-11-2008, 20:25:54 door Cout »
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 11-11-2008, 20:19:20 »
Vond Sharon ook niet zo slim hoor, ze heeft meer mazzel gehad dan tactiek. Als Hiu nie naar haar toe was gekomen met het voorstel van geert eruit, had ze dat zelf nooit bedacht. Verder vond ze het maar wat handig om hiu aan tafel nog wat extra zwart te maken terwijl ze al van 3kanten aangevallen werd. Dat vind ik zwak en laag. Vervolgens wel afleveringen lang alle bullshit van hans geloven en met alles meewaaien voor eigen bestwil, zonder echt je mening te geven.
Tja van dat soort mensen hou ik absoluut niet, doe mij dan maar een flapuit als hiu.

Volledig mee eens.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 11-11-2008, 21:08:25 »
Zowel Sharon als Hiukwan zijn lange tijd onder de radar gebleven omdat het voor hen de beste speelwijze was. Ze liepen daardoor relatief weinig gevaar om direct na de samensmelting weggestemd te worden. Nadat er een aantal koppen waren gerold hebben ze hun speelwijze noodgedwongen iets aangepast. Sharon had het wat dat betreft moeilijker dan Hiukwan omdat er twee personen waarmee zij goed kon opschieten direct geofferd werden. Het was alsof er een blok van vijf mensen tegenover Sharon stond, want vergeet niet dat Hiukwan lange tijd een soort suballiantie was van Hans, Yin en Geert. Sarah stemde slechts met haar oud-kampgenoten mee zonder zich druk te maken over de eindfase van het spel en haar eigen kansen.

Op het moment dat er nog zes spelers over waren transformeerde Sharon in een bommenwerper die net zo lang bleef bombarderen totdat ze iets raakte. Grappig detail daarbij is dat ze dikwijls bommen gebruikte die haar tegenstanders aanreikten. Sarah werd uiteindelijk geraakt en besloot daarop de confrontatie te zoeken met Hans waardoor ze zelf het doelwit werd. Dit resulteerde in haar vertrek, Sharon was een ronde verder maar haar positie bleef wankel. Gelukkig had Hiukwan onderhand een bijna fatale fout gemaakt waardoor deze genoodzaakt was een andere weg in te slaan. Geert was dankzij de eerdere tegenstemmen van Kyra en Sharon het perfecte slachtoffer. Hiukwan was door het oog van de naald gekropen en Sharon had plotseling een redelijk sterke positie. De immuniteitsproef blokkeerde vervolgens de weg naar de laatste drie. Voor Hiukwan kwam deze proef op het juiste moment en voor Sharon op het verkeerde moment!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #128 Gepost op: 11-11-2008, 21:14:01 »
Goede analyse. Met een andere proef, die door Hans of Yin gewonnen zou zijn, had Sharon doodleuk in de finale gezeten. Zo zie je maar hoeveel verschil zo'n proef kan uitmaken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 12-11-2008, 00:03:45 »
Goede analyse. Met een andere proef, die door Hans of Yin gewonnen zou zijn, had Sharon doodleuk in de finale gezeten. Zo zie je maar hoeveel verschil zo'n proef kan uitmaken.

Dat is de factor geluk die je juist moet hebben.  Als de proeven in een andere volgorde hadden geweest zouden er misschien andere mensen bij de Final 4 gestaan hebben.  Of andere proeven: bv een vuurproef als immuniteitsproef net na de samensmelting, dan hadden Geert en Geert wel een goede kans gemaakt. Als Kandidaat weet het nooit op voorhand, dus op dat gebied wordt ER elk jaar wel terug opnieuw uitgevonden.
Vorig jaar keek ik wel graag naar die combinatieproeven. Dit jaar tot hiertoe maar 1 combinatieproef --> de waterkubus en puzzel

De eetproef  is een beetje een twijfelaar in deze categorie.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2008, 00:08:00 door reaver »

Offline Pardon?!

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 12-11-2008, 09:50:56 »
Ik vind dat Goyathlay het allemaal heel goed zit (misschien toch geen ex-Robinsonner?? )  ::tandpastasmiley::  Bij was het zien van de eet proef was het eigenlijk al het einde voor mij... Ik heb altijd gezegd en geweten dat dat niets voor mij is, mijn vader wist dat ook meteen toen hij aan kwam lopen bij de proef.
Dat Hui deze proef zou winnen was van te voren al duidelijk...
Dus dat was het einde van Robinson voor mij...
Ik had ook liever een combinatie proef gehad...

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #131 Gepost op: 12-11-2008, 11:03:50 »
Eens met Goyathlay! Is mijn mening maar dan wel een stuk mooier verwoord. 
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Pardon?!

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 12-11-2008, 11:18:55 »
hahaha, die van jou was ook goed hoor  :P
 ;)

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #133 Gepost op: 12-11-2008, 11:52:49 »
Sharoonnnnn

I LOVE UR PIC..

Offline Rogue

• Forumlid
  • Hear me roar.
« Reactie #134 Gepost op: 12-11-2008, 19:17:56 »
Leuk dat je hier bent sharon! zoals al is gezegd moeten wij "fans" onze mening baseren op tv aangezien we je persoonlijk natuurlijk niet kennen. Van wat ik gezien heb over jou, kwam je gewoon een beetje over als een meeloper. Vond het een beetje jammer dat je Hiu nog even extra moest zwartmaken aan die tafel, terwijl ze al onder vuur lag bij de rest van het kamp. Waarom deed je dat? lijkt mij puur uit persoonlijk belang. Het leek af en toe net alsof je echt alles wat hans zei geloofde en daarmee kwam je op mij erg naief over. Had je ooit verwacht dat hij de munt zou hebben?
Ik ga nu niet bij je slijmen omdat je op het forum zit en mijn mening terug trekken, dit is puur wat ik gezien heb en hoe je op mij overkomt. Heb nooit gezegd dat ik je niet mag, maar je manier van spelen vond ik gewoon wat minder. Dat maakte je niet tot mijn favo kandidaat, maar ach daar zal je vast niet wakker van liggen. ;)
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline BalkanPower

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 13-11-2008, 08:42:26 »
Leuk dat je hier bent sharon! zoals al is gezegd moeten wij "fans" onze mening baseren op tv aangezien we je persoonlijk natuurlijk niet kennen. Van wat ik gezien heb over jou, kwam je gewoon een beetje over als een meeloper. Vond het een beetje jammer dat je Hiu nog even extra moest zwartmaken aan die tafel, terwijl ze al onder vuur lag bij de rest van het kamp. Waarom deed je dat? lijkt mij puur uit persoonlijk belang. Het leek af en toe net alsof je echt alles wat hans zei geloofde en daarmee kwam je op mij erg naief over. Had je ooit verwacht dat hij de munt zou hebben?
Ik ga nu niet bij je slijmen omdat je op het forum zit en mijn mening terug trekken, dit is puur wat ik gezien heb en hoe je op mij overkomt. Heb nooit gezegd dat ik je niet mag, maar je manier van spelen vond ik gewoon wat minder. Dat maakte je niet tot mijn favo kandidaat, maar ach daar zal je vast niet wakker van liggen. ;)

Dat had ik dus ook met Sharon (sorry sharon!). Ook op mij kwam het over dat sharon alles geloofde wat hans en yin zeiden met betrekking tot dat complot. En dan nog meepraten met ze toen hiu al onder vuur lag, vond ik persoonlijk minder, en hoopte dat jij er meteen uit zou vliegen. Maar toen maakte je het goed door Generaal Paron (geert of course) weg te stemmen met hiu. Dat was pas een zielig mannetje...vooral die scene dat ie op het andere eiland kwam en zei: "verraden door een kampgenoot". Ik dacht echt: dit is zo'n mannetje die niet tegen zijn verlies kan. Hij heeft zichzelf naar de slachtbank laten leiden door zo naief te zijn en op sharon te stemmen ipv hiu. Dat was geen intelligente actie, maar nog dommer is dat ie hiu de schuld geeft ipv zichzelf.

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 14-11-2008, 01:36:01 »
Dat had ik dus ook met Sharon (sorry sharon!). Ook op mij kwam het over dat sharon alles geloofde wat hans en yin zeiden met betrekking tot dat complot. En dan nog meepraten met ze toen hiu al onder vuur lag, vond ik persoonlijk minder, en hoopte dat jij er meteen uit zou vliegen. Maar toen maakte je het goed door Generaal Paron (geert of course) weg te stemmen met hiu. Dat was pas een zielig mannetje...vooral die scene dat ie op het andere eiland kwam en zei: "verraden door een kampgenoot". Ik dacht echt: dit is zo'n mannetje die niet tegen zijn verlies kan. Hij heeft zichzelf naar de slachtbank laten leiden door zo naief te zijn en op sharon te stemmen ipv hiu. Dat was geen intelligente actie, maar nog dommer is dat ie hiu de schuld geeft ipv zichzelf.

Dat Geert geen tactisch inzicht had is wel duidelijk.
Het is ook klaar dat wanneer je wat wil bereiken, je niet in de zetel mag gaan liggen maar op het puntje van je stoel moet gaan zitten.
Geert was duidelijk te zeker over zijn positie.

Naar mijn gevoel heb jij, Sharon, nooit echt in een zetel gezeten.
Waarom ben je samen met Kyra niet naar Hiukwan en Sara gestapt om 1 v/d 2(Yin en Hans) eruit uit te knikkeren,in de proeven kon je die 2 toch niet aan.

Je bent zeker wel intelligent genoeg om dat in te zien, en zelf iets in elkaar te steken.
Of zie ik dat verkeerd ivm jou positie en gevoel daaromtrend?

Mij gaf je de indruk dat je nooit aan winnen hebt gedacht maar enkel geprobeerd hebt zo lang mogelijk op het eiland te kunnen blijven,
of zie ik dat ook verkeerd?

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 14-11-2008, 01:58:43 »
Sharon en Frans, jullie hebben beide op Rawa gezeten in een ontspannen vakantiesfeertje.
Hoe is het daar tegenwoordig gesteld met het koraal;
Ikzelf heb er verbleven in 1979, toen een blanke nog een rariteit was in Maleisie.
Toen was het voor ons(mijn maat en ik) echt wel het paradijs: wit-zandstrand, cocos-bomen en een zee vol koraal.
Wat is er van dat laatste nog overgebleven. Ik heb op de beelden gezien dat ze boven op het koraal van toen een glijbaan
hebben geplaatst.

Ho ja, dit nog, in ER maken ze er een luxe-resort van, en op de toeristische side van rawa heb ik gelezen dat er momenteel
ca 110 gasten kunnen verbijven wat wil zeggen dat er,crew inbegrepen meer dan 150 man op het eiland zit.
In 1979 was het een 1-ster resortje met een max. populatie van 73, iedereen inbegrepen.

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #138 Gepost op: 14-11-2008, 14:39:20 »
Sharon en Frans, jullie hebben beide op Rawa gezeten in een ontspannen vakantiesfeertje.
Hoe is het daar tegenwoordig gesteld met het koraal;
Ikzelf heb er verbleven in 1979, toen een blanke nog een rariteit was in Maleisie.
Toen was het voor ons(mijn maat en ik) echt wel het paradijs: wit-zandstrand, cocos-bomen en een zee vol koraal.
Wat is er van dat laatste nog overgebleven. Ik heb op de beelden gezien dat ze boven op het koraal van toen een glijbaan
hebben geplaatst.

Ho ja, dit nog, in ER maken ze er een luxe-resort van, en op de toeristische side van rawa heb ik gelezen dat er momenteel
ca 110 gasten kunnen verbijven wat wil zeggen dat er,crew inbegrepen meer dan 150 man op het eiland zit.
In 1979 was het een 1-ster resortje met een max. populatie van 73, iedereen inbegrepen.

Ik denk dat je het huidige Rawa niet kunt vergelijken met het Rawa zoals je het zelf hebt meegemaakt. Bij en rondom de steiger (glijbaan) en het strand is er niet zoveel koraal meer te vinden, je moet dan wat verder de zee in of om de hoek bij het strand. Rawa ligt tegenwoordig in een onderwater reservaat en er wordt van alles aan gedaan om de onderwater flora en fauna zo goed mogelijk te behouden. De natuur op het eiland zelf is nog grotendeels ongerept en de weinige wandelpaden die er zijn geven je toch wel een goede kijk op die natuur. Op de rotspunt richting Gual aan het einde van het wandel pad is nu een soort steiger/pier van waaruit je wel een mooi zicht hebt op de koralen en vissen die daar nog talrijk aanwezig zijn. Ook rondom de aanlegsteiger zit veel vis en met een beetje geluk zwem tussen de scholen vis door. De accomodatie is ongetwijfeld ontzettend uitgebreid en verbeterd vergelek bij 1979, en is voor Maleisische begrippen luxe tot zeer luxe, het eten is echt perfect, het bier (Tiger bier) smaakt uitstekend en je waant je er echt op een "bounty" eiland. In "mijn" tijd op Rawa werd het eiland door de crew gebruikt als ontspanningseiland en door ons als expeditieleden als hersteleiland. De crew zelf was gehuistvest op Palua Besar, wat qua luxe toch wat minder is. Naast ons als expeditie leden zaten er gewone toeristen op het eiland en wij waren gewoon een klein deel van de tijdelijke bevolking. Al met al heb ik zeer fijne herinneringen aan mijn tijd op Rawa in die week dat ik daar zat. Of dit jaar de crew wel op Rawa zat weet ik niet maar daar kan Sharon, of zelfs misschien Hiu wel een antwoord op geven.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 14-11-2008, 18:54:05 »
Ik heb trouwens gezien dat ze de steiger verplaatst hebben. Kan te maken heben met het herstel van coraalveld.
Tnx voor de informatie.