Ik snap Sharon heel goed. Ze heeft voorheen gepoogd om zaken duidelijker te krijgen en uitgesproken.
Dat lukte voor geen meter, omdat de 'kopstukken' bekwaam zijn in het er-omheen-lullen. Zij heeft zich vervolgens weer ingehouden.
En Sarah sloeg toen met de vuist op tafel. Heel goed van Sarah, dat zeker, dat is iets wat je kan waarderen. En ze lag er uit. Sharon heeft die consequentie niet willen aanvaarden en daarom liet ze het er volgens mij bij zitten. Dat snap ik heel goed. Je kan je kop uitsteken en er waarschijnlijk een ronde eerder uitliggen of je inhouden en wachten tot iemand anders zijn kop uitsteekt.
In dit geval was het HiuKwan. Toen Sharon het aanbod kreeg om te kunnen sturen in de stemming, toen hapte ze toe. Ik zie dat niet anders dan dat HiuKwan die gezien de beelden ook niet veel ondernam tegen de overmacht, zolang zij er zelf niet slechter van werd.
En beide dames hebben vervolgens op het moment dat zij er beide profijt van hadden, de handen ineen geslagen. Ook strategisch en hartstikke terecht! Natuurlijk wel jammer dat ze dat niet eerder hebben gedaan, want dan hadden Kyra en Sarah wellicht een eerlijkere kans gehad. Maar beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedaald, of iets van die strekking.
Hulde voor Sharon en HiuKwan!