Nou, niet echt mákkelijk ben ik bang.
Volgens mij zijn er -zoals het er nu voorstaat- twee scenario's:
Scenario 1
Hans en Yin vormen inderdaad een blok met Geert T en Hiukwan. Sarah is een vriendin van Hiukwan en hangt daar dus als nummer 5 bij. Deze vijf kunnend de overige drie wegstemmen, waarschijnlijk in deze volgorde: Geert D, Kyra, Sharon.
- alternatief 1: Dit scenario kan in de war geschopt worden als Geert, Kyra en Sharon Sarah aan hun kant krijgen. Maar het zou vreemd zijn als Sarah zo'n beslissing los van HiuKwan neemt.
- alternatief 2: Nadat Geert is weggestemd, kunnen Hiukwan en Sarah een complot sluiten met Kyra en Sharon ('complot van de jonge vrouwen'), en dan zitten Yin, Hans en Geert T ineens in de penarie.
Scenario 2
Hans en Yin vormen helemaal geen blok met Geert T en Hiukwan, maar ondanks de onderlinge wrijvingen blijven ze Kamp Noord in stand houden. Dan gaan Sarah, HiuKwan en Geert T eruit, maar vervolgens hebben Hans en Yin een probleem. Onlogisch dus.
- alternatief: Geert D en co hebben het meeste baat bij dit scenario, dus die moeten juist zo min mogelijk rare dingen doen. Hans en Yin kunnen ná het vertrek van Sarah, alsnog een complot met Geert T en Hiukwan aangaan en dan zitten Geert en co toch weer in de penarie.
Alternatief 2 van scenario 1 lijkt me voor Sharon op dit moment het meest realistische doel.