Auteur Topic: [Kandidaat BE] Marleen  (gelezen 27332 keer)

Offline Avonne

• Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Marleen
« Reactie #20 Gepost op: 1-09-2008, 08:48:28 »
Ik denk dat haar "drol", waar ze zo leuk over vertelde bepaald geen positieve bijdrage voor/van haar was. Per slot van rekening moet je je in zee wassen, je voedsel komt er grotendeels uit en het water kun je gebruiken om te koken (het is het enige zout wat je hebt). En dan is zo'n grote sappig dik bruine jongen niet bepaald een fris gezicht voor de anderen, zeker niet in zo'n beginfase waarin iedereen zijn grenzen nog moet uitvinden.
poepen de vissen ook netjes achter een struikje in een kuiltje?

Werkelijk, hoe kun je Robinson spelen als je je laat leiden door associaties ipv praktische realiteitszin? Aangezien er geen WC-papier is (neem ik aan) lijkt me dat afspoelen in zeewater zowiezo frisser.

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 1-09-2008, 08:51:05 »
Eigenlijk denk ik dat het de regie nogal moeite gekost heeft om beelden van Marleen te vinden waarin duidelijk wordt WAAROM ze wordt weggestuurd. Uiteindelijk zijn het ook maar 3 van de 8 stemmen die haar heenzenden. Dat is niet veel.

zouden ze gedacht hebben dat Geert of Hiukwan weg moest? Aangezien die wel veel gefilmd zijn...

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 1-09-2008, 08:53:59 »

Werkelijk, hoe kun je Robinson spelen als je je laat leiden door associaties ipv praktische realiteitszin? Aangezien er geen WC-papier is (neem ik aan) lijkt me dat afspoelen in zeewater zowiezo frisser.

Ik ben ervan overtuigd dat die drol haar de das heeft omgedaan. En ik vraag me af of ze zich daar ook uit de hoogte heeft opgesteld. Ons vertelde ze wel dat ze dacht de sterkste te zijn, maar heeft ze dat daar ook al gezegd in die eerste paar dagen? Zo ja, dan heeft dat vast wel irritatie opgewekt...
Keep calm and eat chocolates!

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 1-09-2008, 09:00:58 »

Er is inderdaad geen wc papier daar, bladeren van sommige struiken voldoen echter prima, maar wat ik bedoel is dat als je "fris" op zo'n eiland aankomt het voor enkelen nog ff wennen zal zijn om deze gewone sanitaire zaken een vorm te moeten geven, en geloof me na een aantal dagen meer veranderd iedereen. Het is nu gewoon even aanpassen en alles in je gedachten een plaatsje geven. En dat je je zelf wast/afspoeld in zee is gewoon zo, maar vergeet niet dat je voor groot deel afhankelijk bent van de zee en alles wat er in is.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #24 Gepost op: 1-09-2008, 09:59:12 »
Er is al eens een variant geweest, bobo´s in the bush. Ik vraag me af of mensen in die omstandigheden anders zouden reageren. Nu is de groep aangewezen op wat de zee te bieden heeft.

En dan bedoel ik dus vooral het hygienische aspect, omdat je water waarmee je jezelf schoon kunt houden, in de bush minder voorhanden hebt dan aan zee. Zou het een wezenlijk verschil maken?

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 1-09-2008, 13:12:00 »
maar vergeet niet dat je voor groot deel afhankelijk bent van de zee en alles wat er in is.
afhankelijk, jazeker.
Maar bedoel je daarmee dat je dan "respect" moet hebben voor de zee, en er niet in mag poepen, want dat is respectloos?

Dat proef ik althans uit je antwoord. Lijkt me nogal nutteloos, aangezien vissen ook in zee poepen.
(daarbij is er natuurlijk wel een verschil tussen stromend en stilstaandwater)

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 1-09-2008, 13:13:21 »
afhankelijk, jazeker.
Maar bedoel je daarmee dat je dan "respect" moet hebben voor de zee, en er niet in mag poepen, want dat is respectloos?

Dat proef ik althans uit je antwoord. Lijkt me nogal nutteloos, aangezien vissen ook in zee poepen.
(daarbij is er natuurlijk wel een verschil tussen stromend en stilstaandwater)

Voor het idee is mensenpoep, die ook ergens anders gedeponeerd had kunnen worden, toch echt wat minder fris dan vissenpoep...

Ocampa

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 1-09-2008, 13:23:24 »
Ik vind het prima dat marleen er uit is, maar ik vind het wel raar dat iedereen zo zit te zeuren over dat schijten. Ze gingen toch met z'n allen het water in om de behoeftes te doen? Dat deed ze en toen kreeg ze ineens de wind van voren.

En trouwens, mensen die bij het zien van de drol van een ander moeten kotsen en zich ter aarde storten vind ik ook raar.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #28 Gepost op: 1-09-2008, 13:33:22 »

Ze gingen toch met z'n allen het water in om de behoeftes te doen? Dat deed ze en toen kreeg ze ineens de wind van voren.

inderdaad enigszins overdreven.........je drukt je in het tweede deel van deze quote wel erg plastisch uit, he? ::rofl::

Offline Jolene

• Forumlid
  • ER oud-deelneemster
« Reactie #29 Gepost op: 1-09-2008, 17:00:11 »
vrouw, niet meer een jonkie en dan ga je er dus uit...beetje jammer, maar ik kan me ook voorstellen dat ze ook wel voor wat irritaties zorgde met haar presentatie.

Ja zo denk ik er ook over.
Ik vind het jammer, Marleen, dat je eruit ligt. En ik vermoed ook dat je leeftijd een rol heeft gespeeld. Al heb je die wijselijk uit je profiel weggelaten.. ik kon het althans niet terug vinden. Hoe oud ben je eigenlijk? Mogen we dat nu weten?

En dat het feit dat je een vrouw bent niet echt meewerkt, daar ben ik ook wel van overtuigd.
Mensen zijn nu eenmaal zo geevolueerd dat ze zonder het zelfs zelf in de gaten te hebben mannen meer als 'vaardig' en 'sterk' zien dan vrouwen. Ik heb zelfs bij mezelf gemerkt dat ik zelfs als vrouw die neiging heb...
Zo zijn er ook eigenschappen die eerder aan vrouwen worden toegedicht trouwens...
Allemaal 'ingebakken' in dit mensenbeestje.

Ik deed als 'jonge oudere'  mee met expeditie R en tot mijn verbazing leek het er toen ook op dat 'de jeugdigeren' een beeld hebben van de wat ouderen dat nog wel bijgesteld zal worden als ze zelf wat ouder worden.

Volgens mij werd ik er toen ook uitgegooid door vooroordelen. Men nam zonder meer aan dat ik fysiek 'wel niet zo sterk' zou zijn - en ik zelf ben opgevoed om me 'bescheiden' op te stellen - en baseerde ook zijn/haar mening op een m.i. nogal erg vluchtige waarneming van gedrag.
Het drukt je maar weer eens met je neus op het feit dat veel mensen snel een oordeel hebben en slecht waarnemen. Overigens wordt misschien ook degenen die die keuze moeten maken geen tijd gegund voor meer reflectie.

Maar toch was het een hele ervaring en was het enorm leuk om het meegemaakt te hebben en ik hoop dat dat voor Marleen ook zo is geworden.
zwartenwitisgrijs

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 1-09-2008, 18:06:45 »
Ik deed als 'jonge oudere'  mee met expeditie R en tot mijn verbazing leek het er toen ook op dat 'de jeugdigeren' een beeld hebben van de wat ouderen dat nog wel bijgesteld zal worden als ze zelf wat ouder worden.

En wie is Jolene dan?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #31 Gepost op: 1-09-2008, 18:11:28 »
Ja zo denk ik er ook over.
Ik vind het jammer, Marleen, dat je eruit ligt. En ik vermoed ook dat je leeftijd een rol heeft gespeeld.

Maar dit is toch net zo goed een vooroordeel? Ik zie geen aanwijzingen waarom ze er vanwege haar leeftijd uit moest. Is zie wel aanwijzingen waarom ze er vanwege irritaties misschien uit is gestemd.

Ik kan me nog herinneren dat Douwe er binnen no-time uitgestemd werd. Hij was weliswaar wat ouder, maar beslist geen vrouw. ;D Ik vermoed toch dat hij er uitgestemd werd omdat hij het minst aangepast was aan de groep. Niet zozeer omdat hij ouder was.
Geniet nooit met mate...

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #32 Gepost op: 1-09-2008, 18:25:45 »
Ik vind het prima dat marleen er uit is, maar ik vind het wel raar dat iedereen zo zit te zeuren over dat schijten. Ze gingen toch met z'n allen het water in om de behoeftes te doen? Dat deed ze en toen kreeg ze ineens de wind van voren.

En trouwens, mensen die bij het zien van de drol van een ander moeten kotsen en zich ter aarde storten vind ik ook raar.

::rofl:: Je mag op het eiland heel blij zijn als je een drol van dat formaat er uit weet te persen. Ik kan je verklappen dat je behoorlijk verstopping kan hebben vanwege het beperkte dieet. Ook in de eerste dagen. Duurde bij mij echt wel vier dagen eer ik ....nou okee, te veel informatie....
Ik weet niet waarom zij perse werd weggestemd. Misschien dat t iets te maken had met het keihard uitblazen van het vuur als de eerste vonk net aan was? Echt geen idee waarom die stemming zo liep. Maar ik zou anders ook niet weten wie er uit had gegaan. Wie weet komt er komende aflevering duidelijkheid. 
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 1-09-2008, 18:34:57 »
Echt geen idee waarom die stemming zo liep. Maar ik zou anders ook niet weten wie er uit had gegaan. Wie weet komt er komende aflevering duidelijkheid. 

Het lijkt mij heel moeilijk om gefundeerd iemand een stem te geven na 3 dagen. Je kent ze nog niet echt, weet niet hoe ieder zich individueel inzet in proeven, etc. Hoe hard het ook is dat je weg moet, ik denk dat je het de anderen niet echt kwalijk kunt nemen, ze moeten een naam noemen en hebben nog geen sterke persoonlijke voor- en afkeuren neem ik aan.

Maar misschien dat Peanut daar meer over kan/wil zeggen?

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #34 Gepost op: 1-09-2008, 18:46:09 »
En wie is Jolene dan?

Wellicht Jolien van ER 2007?
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 1-09-2008, 19:00:14 »
Wellicht Jolien van ER 2007?

Heb geen idee wie van de 100 dat ook alweer was....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #36 Gepost op: 1-09-2008, 20:26:41 »
Het lijkt mij heel moeilijk om gefundeerd iemand een stem te geven na 3 dagen. Je kent ze nog niet echt, weet niet hoe ieder zich individueel inzet in proeven, etc. Hoe hard het ook is dat je weg moet, ik denk dat je het de anderen niet echt kwalijk kunt nemen, ze moeten een naam noemen en hebben nog geen sterke persoonlijke voor- en afkeuren neem ik aan.

Maar misschien dat Peanut daar meer over kan/wil zeggen?

Voor de meeste was idd hoe jij het noemt. Na 3/4 dagen kan je moeilijk je stem goed onderbouwen. Er moest gewoon een naam uitkomen, en so be it. Je neemt niemand wat kwalijk. Al was het voor sommige iets anders, en ik ga daar niets over vertellen, want wie weet zien we dat nog in de komende aflevering. Al moet ik wel zeggen: na een paar dagen kan je best wel inschattingen maken van mensen, maar Robinson is en blijft een sociaal experiment, en eerste indrukken kunnen na een tijdje veranderen.. en terugveranderen.. en weer veranderen.. :P

Offline godsgeklaach

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 1-09-2008, 20:59:30 »
een mens van 50 jaar zou toch nomaal beter moeten weten dan dat
zeker als ze de reputatie van haar dochtertje die bij haar woont ermee kan schaden

stel je voor
dat arme kind kan er nog serieus mee gepest worden op school
ik heb er echt medelijden mee

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #38 Gepost op: 1-09-2008, 21:28:22 »
een mens van 50 jaar zou toch nomaal beter moeten weten dan dat
zeker als ze de reputatie van haar dochtertje die bij haar woont ermee kan schaden

stel je voor
dat arme kind kan er nog serieus mee gepest worden op school
ik heb er echt medelijden mee

Daar denk je ook vooral aan als je moet schijten op een onbewoond eiland ::)

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #39 Gepost op: 2-09-2008, 02:40:56 »
koning, keizer, admiraal...
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw