vrouw, niet meer een jonkie en dan ga je er dus uit...beetje jammer, maar ik kan me ook voorstellen dat ze ook wel voor wat irritaties zorgde met haar presentatie.
Ja zo denk ik er ook over.
Ik vind het jammer, Marleen, dat je eruit ligt. En ik vermoed ook dat je leeftijd een rol heeft gespeeld. Al heb je die wijselijk uit je profiel weggelaten.. ik kon het althans niet terug vinden. Hoe oud ben je eigenlijk? Mogen we dat nu weten?
En dat het feit dat je een vrouw bent niet echt meewerkt, daar ben ik ook wel van overtuigd.
Mensen zijn nu eenmaal zo geevolueerd dat ze zonder het zelfs zelf in de gaten te hebben mannen meer als 'vaardig' en 'sterk' zien dan vrouwen. Ik heb zelfs bij mezelf gemerkt dat ik zelfs als vrouw die neiging heb...
Zo zijn er ook eigenschappen die eerder aan vrouwen worden toegedicht trouwens...
Allemaal 'ingebakken' in dit mensenbeestje.
Ik deed als 'jonge oudere' mee met expeditie R en tot mijn verbazing leek het er toen ook op dat 'de jeugdigeren' een beeld hebben van de wat ouderen dat nog wel bijgesteld zal worden als ze zelf wat ouder worden.
Volgens mij werd ik er toen ook uitgegooid door vooroordelen. Men nam zonder meer aan dat ik fysiek 'wel niet zo sterk' zou zijn - en ik zelf ben opgevoed om me 'bescheiden' op te stellen - en baseerde ook zijn/haar mening op een m.i. nogal erg vluchtige waarneming van gedrag.
Het drukt je maar weer eens met je neus op het feit dat veel mensen snel een oordeel hebben en slecht waarnemen. Overigens wordt misschien ook degenen die die keuze moeten maken geen tijd gegund voor meer reflectie.
Maar toch was het een hele ervaring en was het enorm leuk om het meegemaakt te hebben en ik hoop dat dat voor Marleen ook zo is geworden.