Auteur Topic: [Kandidaat BE] Sarah  (gelezen 46636 keer)

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Sarah
« Reactie #40 Gepost op: 6-10-2008, 23:18:35 »
Begrijp niet dat iedereen achter die beslissing stond en waarom Prince?
Nu zullen ze wel het rijtje afgaan, spijtig, maar tegen dat het zover is, kan Sarah kan met opgeheven hoofd naar huis,
dat kan niet van iedereen gezegd worden!  ::ok::

Het is nog niet gedaan, er is altijd hoop. De tactische spelletjes kunnen nog altijd omdraaien (zie ER 2006 Panama - Bernadette bleef)

BTW Ik vond het ZALIG toen Sarah haar stem uitbracht tegen Geert en zei: "Ik hoop dat je volgende keer niet zoveel geluk hebt"
That deserved a few rounds of applause!

GO SARAAAAAAH!!!
« Laatst bewerkt op: 6-10-2008, 23:23:44 door Peking-Robinson »

Offline sallysan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sarah & SIENNA..
« Reactie #41 Gepost op: 6-10-2008, 23:34:22 »
Het is nog niet gedaan, er is altijd hoop. De tactische spelletjes kunnen nog altijd omdraaien (zie ER 2006 Panama - Bernadette bleef)

BTW Ik vond het ZALIG toen Sarah haar stem uitbracht tegen Geert en zei: "Ik hoop dat je volgende keer niet zoveel geluk hebt"

GO SARAAAAAAH!!!

Duimen!!!
Alles moet kapot!

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 6-10-2008, 23:56:04 »
Ize had ook haar eigen hachje kunnen redden, maar dat heeft ze niet gedaan.. ::ok::

Grootendeels loyaliteit en misschien een beetje naiviteit, maar dat puur omdat ze denk ik meer aan anderen denkt dan aan zichzelf..

Daarmee had ze haar kampleden ook kunnen helpen door Yin er uit te flikkeren.  Dat is niet enkel aan jezelf denken hoor.
Ze heeft zich iets te veel laten leiden door Prince 
« Laatst bewerkt op: 6-10-2008, 23:59:28 door reaver »

Offline dunno

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 7-10-2008, 00:26:51 »

GO SARAAAAAAH!!!

Sarah, zo'n grijze muis die toch ook geviseerd wordt en een goede optie gehad om met Geert, Kyra en Sharon mee te gaan, die eerst wat gaat rondbazuinen in haar groep, waardoor het verhaal bij Yin terecht komt en uiteindelijk wordt alles weer koek en ei in kamp Noord. Ze had er bovendien Prince mee kunnen redden.

Die opmerking is slaat op niets. Ze had andere mogelijkheiden om zichzelf en Prince veilig te stellen. Bovendien kent ze Geert niet eens...
Dit meisje daalt in mijn achting.

Offline sallysan

• Forumlid
  • Sarah & SIENNA..
« Reactie #44 Gepost op: 7-10-2008, 09:53:59 »
Sarah, zo'n grijze muis die toch ook geviseerd wordt en een goede optie gehad om met Geert, Kyra en Sharon mee te gaan, die eerst wat gaat rondbazuinen in haar groep, waardoor het verhaal bij Yin terecht komt en uiteindelijk wordt alles weer koek en ei in kamp Noord. Ze had er bovendien Prince mee kunnen redden.

Die opmerking is slaat op niets. Ze had andere mogelijkheiden om zichzelf en Prince veilig te stellen. Bovendien kent ze Geert niet eens...
Dit meisje daalt in mijn achting.

Zo wordt het toch in beeld gebracht, ach ja, je kan voor niemand niet goed doen.. ::zwaai::
Alles moet kapot!

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 7-10-2008, 11:27:04 »
"Zo wordt het toch in beeld gebracht"

Alweeeeeeeer dat argument... en hoe stel jij voor dat we een mening over de kandidaten vormen? Langsgaan tijdens de productie, al die dagen meelopen zodat we niets missen, smeken of we AL het geknipte materiaal ook mogen zien? Eerst even alle spelers opzoeken na elke aflevering, diepteinterviews afnemen en vragen wat er dan echt gebeurt is en DAN een mening op het forum geven?????

Wat in beeld wordt gebracht is waar we het mee moeten doen...dus kom alsjeblieft niet steeds aan met "zo wordt het in beeld gebracht", "zo wordt het gemonteerd" en - mijn favoriete dooddoener - "we kennen die kandidaat niet echt..."

Vervelend voor jou en je zus, maar zo ziet Dunno het nu eenmaal en dan is dit van jou een opmerking die mijns inziens totaal niets inbrengt

(en nee, niemand kan het voor iedereen goed doen... gelukkig maar, want dan zou het maar saai worden hier  ;))
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline sallysan

• Forumlid
  • Sarah & SIENNA..
« Reactie #46 Gepost op: 7-10-2008, 12:16:35 »
Alweeeeeeeer dat argument... en hoe stel jij voor dat we een mening over de kandidaten vormen? Langsgaan tijdens de productie, al die dagen meelopen zodat we niets missen, smeken of we AL het geknipte materiaal ook mogen zien? Eerst even alle spelers opzoeken na elke aflevering, diepteinterviews afnemen en vragen wat er dan echt gebeurt is en DAN een mening op het forum geven?????

Wat in beeld wordt gebracht is waar we het mee moeten doen...dus kom alsjeblieft niet steeds aan met "zo wordt het in beeld gebracht", "zo wordt het gemonteerd" en - mijn favoriete dooddoener - "we kennen die kandidaat niet echt..."

Vervelend voor jou en je zus, maar zo ziet Dunno het nu eenmaal en dan is dit van jou een opmerking die mijns inziens totaal niets inbrengt

(en nee, niemand kan het voor iedereen goed doen... gelukkig maar, want dan zou het maar saai worden hier  ;))

Voor mij niet vervelend, eerder voor jullie blijkbaar.. ::zwaai::
Alles moet kapot!

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 7-10-2008, 12:21:33 »
Wat is voor ONS dan zo vervelend, en waar haal je dat uit   ??? Ik zit erniet mee dat Sarah in Dunno's achting zakt...ben het wel met hem eens eigenlijk. Jij kunt je dooddoeners bij ieder klein beetje kritiek op je zus niet achterwege laten, begrijpelijk, maar het voegt helemaal niets toe hier...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Ocampa

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 7-10-2008, 12:33:12 »
Als je je opgeeft voor ER dan weet je dat je een speelbal bent voor EP en zijn vrienden. Ze kunnen je op teevee maken en breken, afschilderen zoals zij dat willen en zoals het hun het beste uitkomt voor de show. Als je daar niet tegen kunt moet je niet meedoen, en al helemaal niet gaan brullen hier dat wij (de kijkers) er niks van begrijpen en geen recht van spreken hebben. Als je niet wil dat wij over je zus praten blijf dan gewoon weg.

Offline sallysan

• Forumlid
  • Sarah & SIENNA..
« Reactie #49 Gepost op: 7-10-2008, 12:45:04 »
Als je je opgeeft voor ER dan weet je dat je een speelbal bent voor EP en zijn vrienden. Ze kunnen je op teevee maken en breken, afschilderen zoals zij dat willen en zoals het hun het beste uitkomt voor de show. Als je daar niet tegen kunt moet je niet meedoen, en al helemaal niet gaan brullen hier dat wij (de kijkers) er niks van begrijpen en geen recht van spreken hebben. Als je niet wil dat wij over je zus praten blijf dan gewoon weg.

Je mag natuurlijk praten over haar zoveel je maar wil, maar hou het een beetje gezellig hé ( weet dat jullie haar geen goeie kandidaat vinden en ze is misschien niet de ideale robinson), maar dat weet je nooit op voorhand, dus is het soms toch normaal dat ik haar verdedig, niet enkel haar, ook andere kandidaten..
Ze is misschien voor jullie niet de favoriete, maar soit, we kunnen er over bezig blijven hé..
Maar begrijp het zeker, gelukkig maar, alé, groetjes!
Alles moet kapot!

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #50 Gepost op: 7-10-2008, 12:51:46 »
Ik ben het eens met Ocampa, hoor. Maar goed, dit is niet de eerste keer dat we het hierover hebben.

Ik denk zelf dat het beter is als kandidaten en hun naaste familie en vrienden (dus ook zusjes) niet op fora komen, want dan krijgen ze een shock van hoe de kijkers over hen denken, terwijl dat misschien niet terecht is. De productie kan in principe doen met je wat je wil. Ze kunnen een schat van een meid neerzetten als een bitch, en andersom.

Offline sallysan

• Forumlid
  • Sarah & SIENNA..
« Reactie #51 Gepost op: 7-10-2008, 12:54:37 »
Ik ben het eens met Ocampa, hoor. Maar goed, dit is niet de eerste keer dat we het hierover hebben.

Ik denk zelf dat het beter is als kandidaten en hun naaste familie en vrienden (dus ook zusjes) niet op fora komen, want dan krijgen ze een shock van hoe de kijkers over hen denken, terwijl dat misschien niet terecht is. De productie kan in principe doen met je wat je wil. Ze kunnen een schat van een meid neerzetten als een bitch, en andersom.

Dat is gesproken! Ik weet wie ze is, maar gelukkig wordt ze ( nog) niet als een bitch neergezet, maar dat kan nog komen hé..hihi!
Ach ja, 't is maar tv..
Sarah is echt de liefste zus die ik me kan inbeelden, maar misschien niet de ideale Robinson, maar dat weet je natuurlijk niet op voorhand..
ze heeft dit zelf allemaal moeten ontdekken en dat is het spel..
Maar ga mij heel bewust op de achtergrond houden!!
Groetjes!
« Laatst bewerkt op: 7-10-2008, 13:01:21 door sallysan »
Alles moet kapot!

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 7-10-2008, 12:57:36 »
Laat ik duidelijk zijn, ik heb er niets tegen dat je Sarah verdedigt...maar:

Verdedigen doe je met argumenten! Door steeds met nietszeggende dooddoeners aan te komen voeg je niets toe aan eventuele discussies en maak je de persoon die iets over je zus zegt monddood doordat je doet alsof “wij”(de kijkers) geen recht van spreken hebben (want het is volgens jou de montage, ze is niet goed in beeld gebracht etc, etc.).

Iedereen hier heeft voor- en tegenstanders (als je dat zo kan zeggen). Dus als je je zus verdedigt (of wie dan ook) heb ik daar geen enkel probleem mee, maar doe dat met argumenten… geen enkel probleem mee.  ;)

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #53 Gepost op: 7-10-2008, 15:59:28 »
De productie kan in principe doen met je wat je wil. Ze kunnen een schat van een meid neerzetten als een bitch, en andersom.

Mwa, dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens.
Dit is namelijk precies het argument dat insiders en hun familie vaak gebruiken, maar het klopt niet helemaal 100%: dingen die je niet doet of zegt, kunnen ook niet in beeld gebracht worden. Neem nou zo'n John en Carl die Esther op een schandalige manier behandelden en kleineerden, of Frans die vorig jaar als een malloot met zijn parang stond te zwaaien. Er kunnen allerlei zaken worden weggelaten om de context te veranderen, maar die personen moeten niet achteraf beweren dat ze 'in het echt niet zo zijn'. Het beste dat ze kunnen doen, is verzachtende omstandigheden aanvoeren. De montage kan dingen weglaten of achter elkaar plakken, maar ze kunnen er geen scènes bíj verzinnen.

En dan even specifiek over Sarah: als ze op het eiland nóóit en te nimmer ook maar een beetje 'bitchy' is geweest, zullen ze haar in de montage ook nooit als bitch over laten komen (want dan hebben ze daar simperlweg het materiaal niet voor). Omgekeerd kunnen ze haar wel gemakkelijk saaier en nikszeggender over laten komen dan ze is, door haar nooit sprekend in beeld te laten komen. ;D ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 7-10-2008, 16:17:57 »
dingen die je niet doet of zegt, kunnen ook niet in beeld gebracht worden. Neem nou zo'n John en Carl die Esther op een schandalige manier behandelden en kleineerden, of Frans die vorig jaar als een malloot met zijn parang stond te zwaaien. Er kunnen allerlei zaken worden weggelaten om de context te veranderen, maar die personen moeten niet achteraf beweren dat ze 'in het echt niet zo zijn'. Het beste dat ze kunnen doen, is verzachtende omstandigheden aanvoeren. De montage kan dingen weglaten of achter elkaar plakken, maar ze kunnen er geen scènes bíj verzinnen.

Daarbij komt ook nog dat ieder van ons een eigen interpretatie heeft.  Dingen die uit de context worden gerukt krijgen meestal een heel ander verhaal wanneer daar nog eens extra op gespeculeerd wordt. 
Familie en vrienden van de kandidaten hebben het voorrecht deze mensen te kennen in hun normale doen maar ze waren er zelf ook niet bij.  Het is tenslotte ook hun interpretatie van wat ze zien of wat de kandidaten tegen hen verteld hebben.

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #55 Gepost op: 7-10-2008, 16:46:10 »
Ik wil hier nog even wat aan toevoegen (en dit slaat helemaal niet op Sarah hoor, maar dit wordt net in haar topic besproken vandaar):
Hoe mensen op het eiland zijn hoeft natuurlijk niet een waarheidsgetrouwe afspiegeling zijn van hoe ze zijn in hun dagelijks leven in Belgie en Nederland.

Ik kan best begrijpen dat mensen hebben zo van: zo, dit is een spel, een sociaal experiment, ik doe mee om te winnen, en daarom heb ik deze strategie en moet ik me zo en zo gedragen..

Ik zie wel veel nadelen aan deze werk/denkwijze, want om 2 maanden met een facade rond te lopen.. dat lijkt me echt vreselijk..

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 7-10-2008, 18:40:27 »
Dat is gesproken! Ik weet wie ze is, maar gelukkig wordt ze ( nog) niet als een bitch neergezet, maar dat kan nog komen hé..hihi!
Ach ja, 't is maar tv..
Sarah is echt de liefste zus die ik me kan inbeelden, maar misschien niet de ideale Robinson, maar dat weet je natuurlijk niet op voorhand..
ze heeft dit zelf allemaal moeten ontdekken en dat is het spel..
Maar ga mij heel bewust op de achtergrond houden!!
Groetjes!

Oh gij zijt de zus van Sarah, super ;)

En ja, we kunnen alleen oordelen over wat we zien. Ik ken mensen die op tv kwamen die veel slechter in beeld kwamen. Beter niet te veel doen, dan iets slechts doen ;)

Zeg het maar na Lenny (ER 2006) :D

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 7-10-2008, 19:25:15 »

Hoe mensen op het eiland zijn hoeft natuurlijk niet een waarheidsgetrouwe afspiegeling zijn van hoe ze zijn in hun dagelijks leven in Belgie en Nederland.

Kijk, en dit vind ik nu het sterkste argument in deze discussie. Sallysan vindt haar zus geweldig, maar had misschien op dat eiland een andere Sarah gezien dan thuis, wellicht minder geweldig. Of mensen tonen pas hun kracht daar, in die omstandigheden.

Sarah is nog niet veel in beeld gebracht, ze was blijkbaar erg rustig, op de achtergrond aanwezig?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robinson-san

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 8-10-2008, 10:02:52 »
Hey
Oh gij zijt de zus van Sarah, super ;)

En ja, we kunnen alleen oordelen over wat we zien. Ik ken mensen die op tv kwamen die veel slechter in beeld kwamen. Beter niet te veel doen, dan iets slechts doen ;)

Zeg het maar na Lenny (ER 2006) :D

Hey Peking-Robinson,

Grote fan van beide programma's?   Of insider?
Deel in ieder geval uw mening.  Ge kunt u best wat op de achtergrond houden dan te veel op te vallen.  Natuurlijk moet je ook op de juiste momenten uw mening laten horen... Maar denk wel dat ze da ook zal doen.   ::zwaai::

Offline Peking-Robinson

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 8-10-2008, 13:12:12 »
Hey

Hey Peking-Robinson,

Grote fan van beide programma's?   Of insider?
Deel in ieder geval uw mening.  Ge kunt u best wat op de achtergrond houden dan te veel op te vallen.  Natuurlijk moet je ook op de juiste momenten uw mening laten horen... Maar denk wel dat ze da ook zal doen.   ::zwaai::

Hey Robinson-san

Ja een echte fan hier. En wat ge zegt is helemaal juist. Vb. Vinnie heeft dat vorige editie perfect gedaan (bemiddelen bij de ruzie en rapper tim helpen)
Ik denk ook dat als je Sarah echt kent, dat ze een heel aangenaam persoon is.

Nietwaar Sallysan?