Auteur Topic: [Kandidaat BE] Yin  (gelezen 177832 keer)

Offline Gooly

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Yin
« Reactie #560 Gepost op: 1-12-2008, 21:14:39 »
Ik vind het goed dat Yin gewonnen heeft omdat ik het Hans helemaal niet gunde. Maar dat is dan ook alles. Er zaten dit jaar geen robinsons in de finale, die waren al naar huis.

Offline Mus20

• Forumlid
« Reactie #561 Gepost op: 1-12-2008, 22:08:13 »
Er zaten dit jaar geen robinsons in de finale, die waren al naar huis.

Die waren op toch op Rawa? (afvallers- en opfriseiland)

Offline anatje

• Forumlid
« Reactie #562 Gepost op: 1-12-2008, 22:50:28 »
Uhh... nee dat vind ik erg vaag.

Zij wint dat geld, en gaat naar Hiu toe:

"Hiu, noem een goed doel, en ik schenk een deel van mijn gewonnen geld daar aan!"

Nee.. heel vaag komt het op me over.
Ja,op mij ook.Vind het nog steeds jammer dat Hiu niet heeft gewonnen maar Yin heeft het geldprijs gekregen dus mag en kan daarmee doen wat ze wil en daar hebben wij geen reet mee te maken.Als zij een deel naar een goed doel zou sturen denk ik echt niet dat zij ineens weer sympathiek gevonden word.Mensen zullen ook daar weer hun conclussies uit trekken.
Nee hoor,ze doet er maar mee wat ze wil.Zal me worst wezen ::zwaai::

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #563 Gepost op: 1-12-2008, 23:31:38 »
Helaas hebben we geen  moderator meer :(

Wat bedoel je M@ri@nne ??? Dat ze er niet zijn ? of zijn er echt gene meer ?
Even on topic : ik ken je nog van Oberon forum

Offline L..

• Forumlid
« Reactie #564 Gepost op: 1-12-2008, 23:49:30 »
Met Hans tegenover Yin in de finale, ben ik uiteindelijk nog 'blij' dat het Yin geworden is.
Hans gunde ik het nóg minder...

Offline rode duivel !

• Forumlid
« Reactie #565 Gepost op: 1-12-2008, 23:57:28 »
proficiat ...

en VERDIEND !!!

Offline kristine

• Forumlid
« Reactie #566 Gepost op: 2-12-2008, 01:02:15 »
kindje
Alsjarenlange trouwe fan van EP, heb ik niets anders dan plaatsvervangende schaamte bij jouw overwinning. En zo erg voor Ernst-Paul, als die vanuit hierboven toekijkt.
Dat afsprakengedoe, heel de tijd maar door, met een oerlul...
En dat terwijl jij zelf zo supersterk bent, heb gigantiche bewondering voor jouw sterkte in fysieke en zenuwproeven.
Jij had dat hele flauwe en inderdaad totaal onboeiende afsprakengedoe toch echt niet nodig!
Wat scheelde er met jou? Gebrek aan zelfvertrouwen, denk ik, of zoiets.
Je had wellicht zowiezo gewonnen, meisje, en dan op een waardige oprechte manier.
(Strategisch, strategisch,.. nee, dom, tragisch, onwaardig...)
Maar nu, nee, ik kan er niet blij meer zijn.
Hiu Kwan is in deze reeks de echte Robinson.

kindje, doe wat aan je zelfvertrouwen.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2008, 01:33:37 door kristine »

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #567 Gepost op: 2-12-2008, 03:16:47 »
kindje
Alsjarenlange trouwe fan van EP, heb ik niets anders dan plaatsvervangende schaamte bij jouw overwinning. En zo erg voor Ernst-Paul, als die vanuit hierboven toekijkt.
Dat afsprakengedoe, heel de tijd maar door, met een oerlul...
En dat terwijl jij zelf zo supersterk bent, heb gigantiche bewondering voor jouw sterkte in fysieke en zenuwproeven.
Jij had dat hele flauwe en inderdaad totaal onboeiende afsprakengedoe toch echt niet nodig!
Wat scheelde er met jou? Gebrek aan zelfvertrouwen, denk ik, of zoiets.
Je had wellicht zowiezo gewonnen, meisje, en dan op een waardige oprechte manier.
(Strategisch, strategisch,.. nee, dom, tragisch, onwaardig...)
Maar nu, nee, ik kan er niet blij meer zijn.
Hiu Kwan is in deze reeks de echte Robinson.

kindje, doe wat aan je zelfvertrouwen.

Had ik eerder in dit forum ook reeds voor een deel aangehaald.

Of het een gebrek aan zelfvertrouwen is, weet ik niet.
Feit is: iemand die uit gaat van haar eigen sterkte, zal nooit beginnen met afspraken te maken of allianties te sluiten.

Ik hoop echt voor haar dat ze, ondanks de overwinning, dat ook zelf ook inziet.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #568 Gepost op: 2-12-2008, 03:52:27 »
Youpie,

mijn favoriete heeft niet gewonnen(maar duidelijk ook niet verloren) en jouw vriendin is met de hoofdprijs weg.

Ik ben natuurlijk ontchoocheld en jij bent allicht super blij en trots, en terecht, jouw maatje ging voor de
winst en de check is binnen.  Geraakt Vic nog in zijn bed met al die lego op zijn kamer?

Ik wens jou dan ook van harte te feliciteren, en uiteraard YIN ook.
Zo zie je maar weer, achter elke grote speler staat altijd een schare van trouwe supporters.

Nogmaals, van harte proficiat, en geef Yin een dikke zoen van mij. :-*

Een nederige die hard ER-fan, Cout ::hug::

Offline Youpie

• Forumlid
« Reactie #569 Gepost op: 2-12-2008, 08:43:43 »
Youpie,

mijn favoriete heeft niet gewonnen(maar duidelijk ook niet verloren) en jouw vriendin is met de hoofdprijs weg.

Ik ben natuurlijk ontchoocheld en jij bent allicht super blij en trots, en terecht, jouw maatje ging voor de
winst en de check is binnen.  Geraakt Vic nog in zijn bed met al die lego op zijn kamer?

Ik wens jou dan ook van harte te feliciteren, en uiteraard YIN ook.
Zo zie je maar weer, achter elke grote speler staat altijd een schare van trouwe supporters.

Nogmaals, van harte proficiat, en geef Yin een dikke zoen van mij. :-*

Een nederige die hard ER-fan, Cout ::hug::

Bedankt Cout, ik zal de gelukwensen zeker overmaken aan haar .
Ik was zaterdag ook aanwezig in Maastricht , en was uiteraard blij dat ze gewonnen heeft .

Er is veel over gezegd en geschreven geweest, en vond het frappant dat ze zelf aanhaalde dat ze er geen goed aan heeft gedaan niet eerder gewoon eerlijk voor hun stem-beweegredenen uit te komen . Nu geeft ze idd toe dat ze Prince en Kyra hebben weggestemd omdat dat regelrechte concurrenten waren .

Als Yin-kameraad had ik het uiteraard ook niet echt voor Hiu-Kwan . Het stoorde mij dan ook dat Hiu werd toegedicht op eigen houtje zo ver te zijn gekomen , terwijl zij ( net als Geert V, Yin en Hans ) op dezelfde trein heeft meegelift tot de laatste 5, om dan als eerste de vierdracht te breken ( wat een schitterend staaltje tactiek was, écht waar ! ) De reden waarom zij er wél mee wegkomt, en andere niet zal me altijd een raadsel blijven .
Toen ik deze mening uitte, bevestigde deelnemer Dirk dat Hiu écht niet alleen op eigen houtje zo ver gekomen is .
In die optiek heb ik vooral bewondering voor Sharon, die niet kon steunen op onderlinge afspraken en uiteindelijk door haar eigen zelf te blijven zo ver is geraakt ! Echt chapeau voor haar !

Ik kan ook bevestigen dat het een beklijvend afscheid was van Ernst-Paul ... kippenvelmoment ...
Ik lees dat sommige deze reeks een schandalig afscheid voor hem vinden, terwijl ikzelf denk dat het als tv-maker ( die hij toch ook was )nét wel interessant en spraakmakend was . ER heeft ons allemaal weer bij ons nekvel vastgenomen, en we hebben er allemaal pagina's over volgekribbeld .

Het ga je goed EP !!

Cout, nogmaals bedankt, en mss tot volgend jaar !

Offline ItsAnne

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #570 Gepost op: 2-12-2008, 10:07:28 »
Toen ik deze mening uitte, bevestigde deelnemer Dirk dat Hiu écht niet alleen op eigen houtje zo ver gekomen is .In die optiek heb ik vooral bewondering voor Sharon, die niet kon steunen op onderlinge afspraken en uiteindelijk door haar eigen zelf te blijven zo ver is geraakt ! Echt chapeau voor haar !

Ik ben het niet geheel met je oneens, maar Dirk heeft geen moment samen met HiuKwan op één eiland gezeten, dus ik vraag me af waar hij deze kennis dan vandaan heeft?

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #571 Gepost op: 2-12-2008, 11:21:43 »
terwijl zij ( net als Geert V, Yin en Hans ) op dezelfde trein heeft meegelift tot de laatste 5, om dan als eerste de vierdracht te breken

HiuKwan was niet de eerste die de "vierdracht (de wat?) brak". Als je op haar stem op Geert doelt, dan was dat nog altijd een REactie op de tegenstemmen die ze ging krijgen van Hans & Yin, die daarmee dus de eersten waren.

Offline Youpie

• Forumlid
« Reactie #572 Gepost op: 2-12-2008, 11:46:35 »
HiuKwan was niet de eerste die de "vierdracht (de wat?) brak". Als je op haar stem op Geert doelt, dan was dat nog altijd een REactie op de tegenstemmen die ze ging krijgen van Hans & Yin, die daarmee dus de eersten waren.

Ok, daar heb je gelijk in dat het een reactie was op .
Maar je kan, ondanks je voorkeur voor haar, toch niet ontkennen dat ze heeft kunnen genieten van het klikje van vier . Bewijzen daarvan zijn dat ook ZIJ op Geert D en Kyra heeft gestemd ( samen met Hans, Yin en Geert V ).

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #573 Gepost op: 2-12-2008, 12:33:56 »
Ok, daar heb je gelijk in dat het een reactie was op .
Maar je kan, ondanks je voorkeur voor haar, toch niet ontkennen dat ze heeft kunnen genieten van het klikje van vier . Bewijzen daarvan zijn dat ook ZIJ op Geert D en Kyra heeft gestemd ( samen met Hans, Yin en Geert V ).

Dat kan ik zeker niet, en doe ik dus ook niet. ;D
Op dat moment was het de juiste tactiek om mee te gaan met het blok van drie en zo een low profile te houden. Maar ik ben dan ook iemand die geen enkel probleem heeft met tactieken en het spelen van spelletjes. Dat is dus ook niet wat ik Hans & Yin verwijt.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #574 Gepost op: 2-12-2008, 12:47:48 »
Ze heeft het zelf aangehaald in de finale waarom de afvallers zo'n wrang gevoel hebben; Door het feit dat ze eerst hadden afgesproken om geen stemafspraken te maken.  Geert werd hiervoor door Yin na de eilandraad bij exit hannie (Als je een proef weigert mee te doen en je inbreng in het kamp is minimaal dan verdien je te gaan)op de rooster gelegd en de woorden 'dat doet een echte robinson doet zoiets niet' werden letterlijk gezegd. Als je dan vervolgens hetzelfde doet maar met een valse motivatie, dat blijf ik gewoon laag vinden. 

Als aan haar een ja/nee vraag(korte vraag) werd gesteld moest ze daar ook een heel verhaaltje aan breien en daar hou ik niet van.

Offline atel

• Forumlid
« Reactie #575 Gepost op: 2-12-2008, 13:56:20 »
Proficiat Yin!!!

Ik gun jou de overwinning en ik weet dat jij niet over lijken gaat.

Veel succes verder en we pakken er binnenkort nog eens ene, ok?

Ciao,

Sharon (ex-Atel) ::bravo::

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #576 Gepost op: 2-12-2008, 14:17:13 »
Helemaal mee eens. Als ik dan moest kiezen koos ik toch Hans. Vreselijke narcist met een plaat voor z'n kop, maar hij is daar dan tenminste wel eerlijk in. Liever dan Yin, die van het ene op het andere moment switch van kattige bitch naar "wat zullen je ouders trots op je zijn". Puke!
Mmm.... net tóch nog maar even de finale gekeken en ik geloof dat ik op m'n woorden ga terugkomen. Yin mag dan tijdens de expeditie zwaar arrogant en irritant zijn geweest, als ze inderdaad heeft geleerd van wat ze over zichzelf heeft gezien, zoals ze zei.... Dan geef ik haar toch het voordeel van de twijfel.

Daarbij, vind ik het vreemd dat ze toch zo lijkt te twijfelen aan zichzelf. Waarom zou Hans in hemelsnaam meer Robinson zijn dan zij? Flauwekul. Zonder Hans was ze misschien wel net zo ver gekomen maar dan zonder die wrange bijsmaak. Maar goed, achteraf en vanuit je luie stoel commentaar geven is altijd makkelijk...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #577 Gepost op: 2-12-2008, 14:25:17 »

Er is veel over gezegd en geschreven geweest, en vond het frappant dat ze zelf aanhaalde dat ze er geen goed aan heeft gedaan niet eerder gewoon eerlijk voor hun stem-beweegredenen uit te komen . Nu geeft ze idd toe dat ze Prince en Kyra hebben weggestemd omdat dat regelrechte concurrenten waren .

Als Yin-kameraad had ik het uiteraard ook niet echt voor Hiu-Kwan . Het stoorde mij dan ook dat Hiu werd toegedicht op eigen houtje zo ver te zijn gekomen , terwijl zij ( net als Geert V, Yin en Hans ) op dezelfde trein heeft meegelift tot de laatste 5, om dan als eerste de vierdracht te breken ( wat een schitterend staaltje tactiek was, écht waar ! ) De reden waarom zij er wél mee wegkomt, en andere niet zal me altijd een raadsel blijven .

Cout, nogmaals bedankt, en mss tot volgend jaar

Dat Hiukwan er wel wél mee wegkomt, en de anderen niet is volgen mij wel te verklaren.
Met de coalitie van 4 heeft ze idd meegelopen, al zal ze als jongste waarschijnlijk niet de basis ervan gelegd hebben.
Op dat vlak kunnen geen v/d 4 mekaar iets verwijten,al had Hiukwan wel van in den beginne een mes in haar rug van de
andere 3, die onderling al uitgemaakt hadden dat zij als 4de laatste zou afvallen, iets wat Hiukwan zelf ook wel zal
aangevoeld hebben.  Het zijn wel de 2 (Yin en Hans) die als eersten de coalitie verbraken terwijl de 3de (Geert) het
allemaal liet gebeuren. Dat draaide ff anders uit, knap van Hiukwan.

Enerzijds zat ze in de coalitie van 4, anderzijds zat ze met de afspraak van kamp zuid die de 3 eerste eilandraden
niet op elkaar zouden stemmen.  Ze moest dus wel op Kyra of Sharon stemmen.

Hiukwan heeft zich als laatste aan alle afspraken gehouden.

Yin heeft zich naar het einde toe toch wat bescheidener opgesteld, wat haar de zegen heeft opgeleverd.
Om het eerste ben ik blij,ik hoop echter dat dit niet enkel om tactische reden was, ze krijgt van mij
het voordeel van de twijfel.  Het tweede is terecht gezien bepaalde karaktertrekken van Hans.

Youpie, ik hoop dat ik er volgend jaar ook nog kan bij zijn,wat ik uiteraard niet kan garanderen, helaas.

Hopelijk tot volgend jaar of wie weet waar of wanneer dat we elkaar eens op het lijf lopen. Ciao  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 2-12-2008, 14:30:07 door Cout »

Offline kristine

• Forumlid
« Reactie #578 Gepost op: 2-12-2008, 15:24:55 »
Een beschamende 'overwinning', yin.

Voor mijn part had je 1000 miljoen mogen winnen,had ik maar een mooie en eerlijke ER gezien. Jij en de opgeblazen kikker hebben het hele spel verknald. En daardoor zijn potentieel echte waardige robinsonwinnaars van alle kans vergooid geweest.
En dat terwijl jij toch zelf ook een waardige winnaar, zelfs een echte robinsonheldin had kunnen zijn. Had je toch maar zo niet aangepapt... en jezelf verlaagd en heel het spel verknoeid.
Prince, Hiu, Kyra,... jullie hebben gewonnen!

Offline langkousonline

• Forumlid
« Reactie #579 Gepost op: 2-12-2008, 15:56:34 »

Prince, Hiu, Kyra,... jullie hebben gewonnen!

Hoe kun je nu toch zeggen dat Prince gewonnen heeft? Die kreeg een kant- en klare alliantie voorgeschoteld, hij hoefde alleen maar toe te happen en ze hadden het andere complot kunnen doorbreken...Prince heeft gefaald daarin en dus verloren...VET verloren imho...

En on-topic: de  speelster die heeft gewonnen is Yin, Ze heeft "toegeslagen" op het juiste moment, dwz in de finale achterover leunen en je door Hans "Me-myself and I" naar de hoofdprijs laten leiden! En toegegeven: Yin was fysiek in ieder geval de sterkste! Wat niet zeggen wil is dat zij mij favoriet was maar degene die als laatste overblijft is de winnaar, dat zijn de regels van het spel en dus heeft zij gewonnen...
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."