Er is veel over gezegd en geschreven geweest, en vond het frappant dat ze zelf aanhaalde dat ze er geen goed aan heeft gedaan niet eerder gewoon eerlijk voor hun stem-beweegredenen uit te komen . Nu geeft ze idd toe dat ze Prince en Kyra hebben weggestemd omdat dat regelrechte concurrenten waren .
Als Yin-kameraad had ik het uiteraard ook niet echt voor Hiu-Kwan . Het stoorde mij dan ook dat Hiu werd toegedicht op eigen houtje zo ver te zijn gekomen , terwijl zij ( net als Geert V, Yin en Hans ) op dezelfde trein heeft meegelift tot de laatste 5, om dan als eerste de vierdracht te breken ( wat een schitterend staaltje tactiek was, écht waar ! ) De reden waarom zij er wél mee wegkomt, en andere niet zal me altijd een raadsel blijven .
Cout, nogmaals bedankt, en mss tot volgend jaar
Dat Hiukwan er wel wél mee wegkomt, en de anderen niet is volgen mij wel te verklaren.
Met de coalitie van 4 heeft ze idd meegelopen, al zal ze als jongste waarschijnlijk niet de basis ervan gelegd hebben.
Op dat vlak kunnen geen v/d 4 mekaar iets verwijten,al had Hiukwan wel van in den beginne een mes in haar rug van de
andere 3, die onderling al uitgemaakt hadden dat zij als 4de laatste zou afvallen, iets wat Hiukwan zelf ook wel zal
aangevoeld hebben. Het zijn wel de 2 (Yin en Hans) die als eersten de coalitie verbraken terwijl de 3de (Geert) het
allemaal liet gebeuren. Dat draaide ff anders uit, knap van Hiukwan.
Enerzijds zat ze in de coalitie van 4, anderzijds zat ze met de afspraak van kamp zuid die de 3 eerste eilandraden
niet op elkaar zouden stemmen. Ze moest dus wel op Kyra of Sharon stemmen.
Hiukwan heeft zich als laatste aan alle afspraken gehouden.
Yin heeft zich naar het einde toe toch wat bescheidener opgesteld, wat haar de zegen heeft opgeleverd.
Om het eerste ben ik blij,ik hoop echter dat dit niet enkel om tactische reden was, ze krijgt van mij
het voordeel van de twijfel. Het tweede is terecht gezien bepaalde karaktertrekken van Hans.
Youpie, ik hoop dat ik er volgend jaar ook nog kan bij zijn,wat ik uiteraard niet kan garanderen, helaas.
Hopelijk tot volgend jaar of wie weet waar of wanneer dat we elkaar eens op het lijf lopen. Ciao