Auteur Topic: [Kandidaat BE] Yin  (gelezen 177820 keer)

Offline Cout

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Yin
« Reactie #460 Gepost op: 25-11-2008, 06:51:56 »
Dat ze haar woorden introk kwam inderdaad wel héél nep over.

Vooral ook omdat Hiu haar amper partij had kunnen bieden, laten we wel wezen. 1 uur en 18 minuten, ik neem dat dat inclusief die 45 minuten is voordat ze bij de laatste balk waren. 33 minuten op één balk dus, zo bijzonder was het allemaal niet. En dat vond Hiukwan zelf duidelijk ook. Het slaat nergens op dat je dan opééns volledig om bent.

Ze stond sterk akkoord, maar het rekord staat wel degelijk op naam van Yutta tegen Ilona: 4 uur 15 minuten, dat noem ik nog eens
een prestatie.
Dus enige relativering is hier wel op z'n plaats.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline pallas

• Forumlid
« Reactie #461 Gepost op: 25-11-2008, 11:23:24 »
Het kletsen terwijl je op vier balken staat of op één balk maakt een groot verschil. Op vier balken is het om te tijd een beetje te doden, op één balk heb je al je concentratie nodig om erop te blijven staan. Als dan iemand de hele tijd tegen je zit aan te praten en ook nog de hele tijd dezelfde dingen zegt dan is dat zwaar irritant.

Volledig mee akkoord  ::jaja::
Toegelaten of niet, het is wel typerend voor Yin dat dit voor het eerst zo uitgesproken als wapen wordt gebruikt. En of zo'n manier van spelen "robinsonwaardig" is, wat zij zo hoog in het vaandel voert, daar heb ik absoluut mijn twijfels over.
Was het omgekeerd geweest, Hiu die op die manier Yin had verslaan, je zou nogal wat gehoord hebben van Yin & Hans.
Zij mogen alles, een ander niets....
Alles wat zij doen is robinsonwaardig, wat een ander doet is achterbaks....
Erg.... heel erg.... 
::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #462 Gepost op: 25-11-2008, 11:31:32 »
Dan heeft ze dat toch al voor op Hans. Die zou zoiets nooit over zijn lippen krijgen.
HIukwan weet dit heus wel,maar het zal toch aardiger  geklonken hebben voor haar dan
wat Hans allemaal uitbraakt over haar.

Niet me eens hoor,

Ik heb 100x liever iemand die me recht in mijn gezicht zegt dat hij/zij mij een l*l of zo vindt, dan iemand die een beetje lief gaat zitten doen recht in mijn gezicht onder valse voorwendselen! DUs in deze vind ik dit gedrag een streepje áchter op Hans...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #463 Gepost op: 25-11-2008, 12:57:44 »
Niet me eens hoor,

Ik heb 100x liever iemand die me recht in mijn gezicht zegt dat hij/zij mij een l*l of zo vindt, dan iemand die een beetje lief gaat zitten doen recht in mijn gezicht onder valse voorwendselen! DUs in deze vind ik dit gedrag een streepje áchter op Hans...

Hans en Yin konkelen samen zoveel achter iedereens rug, waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat hun verhaal in elkaar vloeit.  Om dan vervolgens in je gezicht te komen zeggen wat ze van je vinden om een beetje stoer over te komen op tv, om dan weer de woorden in te trekken  :o ???

Yin heeft de uitleg van HiuKwan anders wel goed aangehoord, als ze dat toch zo sterk staat met Hans waarom haalt ze hem er dan gewoon niet bij? 
Yin speelt het spel veel sluwer dan Hans, ze uit zich beperkt over Hans maar laat hem wel het vuile werk doen en gaat zelf de 'emotioneel' gekwetsten vervolgens wat paaien.  Dat is Robinsonwaardig in haar perceptie dan waarschijnlijk...

Dat de meeste proeven tussen haar en Hans gingen heeft ook te maken met het feit dat ze de mensen die het meeste weerstand konden bieden (Geert D & Kyra) er als eerste uitflikkerden.  Geert t was tegenover anderen ook maar klein bier in de proeven op uitzondering van 1 proef na.
« Laatst bewerkt op: 25-11-2008, 14:59:30 door reaver »

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #464 Gepost op: 25-11-2008, 15:08:43 »
Dat de meeste proeven tussen haar en Hans gingen heeft ook te maken met het feit dat ze de mensen die het meeste weerstand konden bieden (Geert D & Kyra) er als eerste uitflikkerden.  Geert t was tegenover anderen ook maar klein bier in de proeven op uitzondering van 1 proef na.

Misschien, maar dit neemt niet weg dat vooral Yin verrekte goed is in de fysieke proeven.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 25-11-2008, 15:41:10 »
Als je de fysiek sterke concurrenten wegwerkt is het toch logisch dat je uitspringt tegenover de fysiek zwakkeren

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #466 Gepost op: 25-11-2008, 15:45:34 »
Als je de fysiek sterke concurrenten wegwerkt is het toch logisch dat je uitspringt tegenover de fysiek zwakkeren

Ja, maar ook vóórdat haar sterkere concurrenten eruitlagen, was Yin erg goed in die proeven. Dat is mijn punt. Yin is op fysiek gebied absoluut geen Koning Eenoog in het land der blinden.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #467 Gepost op: 25-11-2008, 16:16:16 »
Ja, maar ook vóórdat haar sterkere concurrenten eruitlagen, was Yin erg goed in die proeven. Dat is mijn punt. Yin is op fysiek gebied absoluut geen Koning Eenoog in het land der blinden.

Noem me dan eens een proef buiten de paalproef waar Yins aandeel doorslaggevend was?

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #468 Gepost op: 25-11-2008, 16:29:43 »
Noem me dan eens een proef buiten de paalproef waar Yins aandeel doorslaggevend was?

Die kan ik geen noemen. Of dat nu komt omdat ze er niet zijn of omdat ik niet alle afleveringen en de daarbij horende proeven uit m'n hoofd ken, weet ik niet. Het tweede is in ieder geval sowieso waar.

Maar ik vind dat je nu een beetje aan het zeuren bent eigenlijk. Mijn mening is dat Yin erg goed is in die proeven. Die paalproef en de balkproef won ze bijvoorbeeld op haar sloffen. Als er nog een paar andere sterke kandidaten over waren geweest, had dat misschien een paar andere uitslagen opgeleverd, maar het had niets veranderd aan Yins kwaliteiten op dat gebied. Ik zeg niet dat ze dan (ook) alles had gewonnen, laat stáán dat ze een of ander übermensch is (wat ze zelf graag wil geloven, zo lijkt het soms), ik zeg alleen dat ze erg goed is in die proeven. Punt. Als jij dat wilt ontkennen, moet je dat lekker zelf weten, maar mij overtuig je in ieder geval niet.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #469 Gepost op: 25-11-2008, 17:11:57 »
Die kan ik geen noemen. Of dat nu komt omdat ze er niet zijn of omdat ik niet alle afleveringen en de daarbij horende proeven uit m'n hoofd ken, weet ik niet. Het tweede is in ieder geval sowieso waar.

Je spreekt jezelf daar toch een beetje tegen...

-->

Maar ik vind dat je nu een beetje aan het zeuren bent eigenlijk. Mijn mening is dat Yin erg goed is in die proeven. Die paalproef en de balkproef won ze bijvoorbeeld op haar sloffen. Als er nog een paar andere sterke kandidaten over waren geweest, had dat misschien een paar andere uitslagen opgeleverd, maar het had niets veranderd aan Yins kwaliteiten op dat gebied. Ik zeg niet dat ze dan (ook) alles had gewonnen, laat stáán dat ze een of ander übermensch is (wat ze zelf graag wil geloven, zo lijkt het soms), ik zeg alleen dat ze erg goed is in die proeven. Punt. Als jij dat wilt ontkennen, moet je dat lekker zelf weten, maar mij overtuig je in ieder geval niet.

Als je een mening met argumenten weerleggen zeuren noemt  ???

Ik heb nooit gezegd dat Yin niet goed is in die proeven.  De factor geluk stond ook vele malen aan haar kant en had op enkele proeven een duidelijk voordeel tegenover de anderen, dat is de pointe in mijn reactie.  Je kan dan wel proeven winnen maar het gaat em hoe je ermee omgaat,  je winst verheerlijken om een ander de grond in de boren... ::niet-ok::

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 25-11-2008, 17:59:10 »
Hoezo spreek ik mezelf tegen? Omdat ik geen proef kan noemen waarin Yins aandeel "doorslaggevend" was? Moet dat dan? Ik weet alleen dat Yin al vanaf het begin een ijzersterke indruk maakt. En volgens mij heus niet alleen op mij.

Aan je vorige bericht te lezen lijkt het erop dat je het niet met me oneens bent. Welk gelijk probeer je nu eigenlijk te halen?

En trouwens: argumenten weerleg je, meningen natuurlijk niet. Dat zou wat zijn, zeg. Mijn mening is en blijft in elk geval: Yin is goed in fysieke proeven. En dat is het enige wat ik wil zeggen.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 25-11-2008, 18:29:02 »

Aan je vorige bericht te lezen lijkt het erop dat je het niet met me oneens bent. Welk gelijk probeer je nu eigenlijk te halen?

Ik probeer helemaal geen gelijk te halen. Ik zeg enkel hoe ik de dingen zie...

-->

Ik heb nooit gezegd dat Yin niet goed is in die proeven.  De factor geluk stond ook vele malen aan haar kant en had op enkele proeven een duidelijk voordeel tegenover de anderen, dat is de pointe in mijn reactie.  Je kan dan wel proeven winnen maar het gaat em hoe je ermee omgaat,  je winst verheerlijken om een ander de grond in de boren... ::niet-ok::

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #472 Gepost op: 25-11-2008, 22:22:02 »

Yin speelt het spel veel sluwer dan Hans, ze uit zich beperkt over Hans maar laat hem wel het vuile werk doen en gaat zelf de 'emotioneel' gekwetsten vervolgens wat paaien.  Dat is Robinsonwaardig in haar perceptie dan waarschijnlijk...

Sorry,je vergeet Prince en Sarah nog.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #473 Gepost op: 25-11-2008, 23:43:58 »
Sorry,je vergeet Prince en Sarah nog.

Niet vergeten, bewust niet genoemd.

Prince heeft de eigenlijk de handdoek in de ring gegooid met de visproef en dus de samensmelting niet gehaald en Sarah kwam eigenlijk enkel gemotiveerd bij me over bij 1 proef omdat ze wist dat het haar exit zou worden als ze geen immuniteit haalde.   Geert D en Kyra boden meer tegenstand en genoten zichtbaar ook meer meer van heel het gebeuren.

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 26-11-2008, 00:09:05 »
Niet vergeten, bewust niet genoemd.

Prince heeft de eigenlijk de handdoek in de ring gegooid met de visproef en dus de samensmelting niet gehaald en Sarah kwam eigenlijk enkel gemotiveerd bij me over bij 1 proef omdat ze wist dat het haar exit zou worden als ze geen immuniteit haalde.   Geert D en Kyra boden meer tegenstand en genoten zichtbaar ook meer meer van heel het gebeuren.

Ik ga akkoord met wat je daar zegt,maar waarom werd Prince en niet iemand anders er uit gekozen? Omdat ze van hem verwachten dat hij de sterkste was.
En waarom werd Sarah en niet Sharon eruit geknikkerd? Geloof me maar, om diezelfde reden.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #475 Gepost op: 26-11-2008, 00:42:12 »
Ik ga akkoord met wat je daar zegt,maar waarom werd Prince en niet iemand anders er uit gekozen? Omdat ze van hem verwachten dat hij de sterkste was.
En waarom werd Sarah en niet Sharon eruit geknikkerd? Geloof me maar, om diezelfde reden.

Ik denk dat het eerder een tactiek was dat Hans en Yin altijd samen met iemand extra stonden van het oude kamp en dat in combinatie om er steeds iemand sterker uit te werken.  Door de eerste keer in eigen team te snijden (Geert D)kregen ze ook het voordeel dat er van het andere team stemmen tegen kreeg (3 stemmen tegen Geert T) en bij een gelijkstand tussen de teams qua stemmen ze hier alsnog voordeel uit konden halen.  Met een 2de keer in eigen team te snijden kwamen er nog andere namen op die lijst (2 voor Sarah) Door de inbreng van Hiukwan is het plannetje gedeeltelijk in het water gevallen...  Waarvoor Dank HiuKwan  ;) ::ok:: 

Offline peterb

• Forumlid
« Reactie #476 Gepost op: 26-11-2008, 21:59:29 »
Yin is een Belgische? Ik dacht al de hele tijd dat zij een Nederlandse was! Haar kind noemt toch Vicje. Waarschijnlijk daarom dat ik dacht dat ze een Nederlandse was. Zij hebben doorgaans toch eerder wat vreemdere namen. Ze praat ook niet echt Belgisch vind. De echte Belgen waren Kyra, Sarah en Geert de paracommando(die andere Geert ook waarschijnlijk, maar dat is dan weer zo een rare West-Vlaming waar ik mij niet kan in vinden).

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #477 Gepost op: 26-11-2008, 22:12:41 »
Nou, Vicje is bepaald geen Nederlandse naam hoor. ;) En ze praat toch ook met een behoorlijk accent. ;)

De echte Belgen waren Kyra, Sarah en Geert de paracommando(die andere Geert ook waarschijnlijk, maar dat is dan weer zo een rare West-Vlaming waar ik mij niet kan in vinden).

'Echte Belgen' zijn alleen mensen waar jij je in kunt vinden? ???
Hoe vervelend je het blijkbaar ook vindt, Yin en Geert zijn gewoon landgenoten van je. ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #478 Gepost op: 26-11-2008, 22:22:04 »
Yin is een Belgische? Ik dacht al de hele tijd dat zij een Nederlandse was! Haar kind noemt toch Vicje. Waarschijnlijk daarom dat ik dacht dat ze een Nederlandse was. Zij hebben doorgaans toch eerder wat vreemdere namen. Ze praat ook niet echt Belgisch vind. De echte Belgen waren Kyra, Sarah en Geert de paracommando(die andere Geert ook waarschijnlijk, maar dat is dan weer zo een rare West-Vlaming waar ik mij niet kan in vinden).
  Nederlanders hebben rare namen, en West-Vlamingen zijn raar? Dit vind ik als West-Vlaming een ietwat rare opmerking  ::joehoe:: ::joehoe::

Offline peterb

• Forumlid
« Reactie #479 Gepost op: 26-11-2008, 22:23:53 »
'Echte Belgen' zijn alleen mensen waar jij je in kunt vinden? ???

Ja goed, slecht verwoord dan. Ik wou gewoon zeggen dat zij de mensen waren waar ik mij in kon vinden. 'Echte Belgen' zou ik dus zeggen, maar dat moet je natuurlijk niet te letterlijk nemen. Uiteraard is iemand niet minder Belg (letterlijk dan) omdat ik me in hem of haar niet kan vinden.

Hoe vervelend je het blijkbaar ook vindt, Yin en Geert zijn gewoon landgenoten van je. ::)

Jammer  ::tandpastasmiley:: Van Geert vind ik dat niet erg, maar van Yin toch wel een beetje. ::rofl::
En ik maar lastig zijn al die tijd omdat ik dacht dat er geen Belg in de finale stond.