Auteur Topic: [Kandidaat BE] Yin  (gelezen 177786 keer)

Offline mic1

• Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Yin
« Reactie #400 Gepost op: 19-11-2008, 20:26:02 »
Ibung, nee, dat was niet wat ik wilde overbrengen, helaas is het nog steeds zo dat waar een zekere anonimiteit bestaat zoals dit forum het schelden, beledigen etc. etc. immer zal voortduren.

Het was meer miin bedoeling duidelijk te maken dat iemand zoals 'automatic' op ongeveer vergelijkbare wijze (middels een bepaalde 'intonatie') zijn/haar mening verkondigt welke hij/zij anderen verwijt, tenminste zo komt het op mij over en vandaar mijn reactie, dat was alles.

Offline Ibung

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #401 Gepost op: 19-11-2008, 21:45:03 »
o, ok! dacht even dat het een vrijbrief was om maar lekker ongenuanceerd je gang te gaan hier...
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline pallas

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #402 Gepost op: 19-11-2008, 23:45:07 »
Er is ondertussen al heel wat vermeld over Yin en Hans en we kunnen dan ook rustig stellen dat zij dit seizoen van Expeditie Robinson in ieder geval een stuk spraakmakender gemaakt hebben. Dat was hard nodig want zoveel spraakmakende karakters waren er dit seizoen niet aanwezig.
Voor een groot deel kan ik je volgen, al had ik graag Geert (Noord) en Kyra ook wel wat verder willen zien gaan. De eerste zou zonder twijfel ook wel (nog) spraakmakend(er) geworden zijn, en de tweede begon toch meer en meer op de voorgrond te treden. En ook Prince, maar die moest er zo snel mogelijk uit, want hij was te slim en dus gevaarlijk - wellicht had hij in een eerder stadium het complot ontmijnd.
Maar terug naar Yin (en Hans): ze mogen dan spraakmakend geweest zijn, of ik volgend jaar met plezier naar een gelijkaardig taktisch gedoe zou kijken weet ik nog niet. Trouwens, taktisch.... was dit nog taktisch ? Het woord taktiek bevat voor mij een positieve komponent, wat ik hier niet terugvond.
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 20-11-2008, 09:37:31 »
En ook Prince, maar die moest er zo snel mogelijk uit, want hij was te slim en dus gevaarlijk - wellicht had hij in een eerder stadium het complot ontmijnd.

Prince heeft als een van de weinigen de kans gekregen om de alliantie van Yin en Hans te ontmantelen en heeft deze niet aangegrepen. Daarmee heeft hij niet alleen zijn eigen spel een doodssteek gegeven maar ook het verdere verloop van de Expeditie in grote lijnen bepaald. Sarah valt hetzelfde te verwijten ware het niet dat ze totaal geen spelinzicht had.

Citaat
Trouwens, taktisch.... was dit nog taktisch ? Het woord taktiek bevat voor mij een positieve komponent, wat ik hier niet terugvond.

Ze zijn fanatiek en dat vind ik positief, doch had het naar mijn mening wel op een heel andere minder zelfingenomen manier geëtaleerd kunnen worden. Echter mijn punt was dat we eigenlijk niet willen dat de kandidaten louter positief worden weergegeven. Spraakmakendheid wordt vaak juist veroorzaakt door karaktertrekken waarmee we ons niet kunnen identificeren. Geert D werd in het begin verguisd, men vond hem onsympathiek, achterbaks en bezitterig. De indentificatie met zijn persoonlijkheid was ver te zoeken en dat maakte hem in het begin van deze expeditie tot de enige spraakmakende kandidaat. Na de samensmelting hebben Yin en Hans die rol in zekere zin overgenomen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline pallas

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 20-11-2008, 09:57:35 »
Prince heeft als een van de weinigen de kans gekregen om de alliantie van Yin en Hans te ontmantelen en heeft deze niet aangegrepen.

Inderdaad, iets te lang de kat uit de boom gekeken. En ... wellicht niet het (slechte) karakter om smerig spel te gaan spelen.

Sarah valt hetzelfde te verwijten ware het niet dat ze totaal geen spelinzicht had.

Mede ook omdat ze er steeds net niet erg genoeg mee inzat dat ze zelf kon weggestemd worden: het fanatieke was er te weinig.

Echter mijn punt was dat we eigenlijk niet willen dat de kandidaten louter positief worden weergegeven.

Daar heb je volledig gelijk ! ::jaja::
Voorwaar een moeilijke opgave voor de makers om ons tevreden te stellen in alle aspekten.

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 20-11-2008, 10:46:39 »
Over Prince:

Inderdaad, iets te lang de kat uit de boom gekeken. En ... wellicht niet het (slechte) karakter om smerig spel te gaan spelen.

Laat me niet lachen. Ook hij wou het gewoon "smerig spelen" (niks mis mee, hoort erbij). Het liep alleen niet zoals hij gehoopt had. Kom alsjeblieft niet met het soort onzin aan als dat hij te nobel zou zijn om tactische spelletjes te spelen.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #406 Gepost op: 20-11-2008, 11:32:28 »
Prince heeft als een van de weinigen de kans gekregen om de alliantie van Yin en Hans te ontmantelen en heeft deze niet aangegrepen.

Mijn geheugen laat me even in de steek... Was die alliqantie van Hans en Yin er toen al zo duidelijk en waar heeft hij die kans precies gemist? ???

Geniet nooit met mate...

Offline pallas

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 20-11-2008, 11:41:21 »
Mijn geheugen laat me even in de steek... Was die alliqantie van Hans en Yin er toen al zo duidelijk en waar heeft hij die kans precies gemist? ???

Voor de kijker was ze wel al duidelijk denk ik. Maar voor zover mijn geheugen zich alles herinnert werden in die bewuste aflevering door vnl. Hans heel tegenstrijdige dingen verteld: naar de finale met de sterksten en Prince eruit. In de samenvatting hier van afl.6 wordt het bondig samengevat. Ik weet niet of het voor Prince toen écht duidelijk was, maar na de eilandraad was alles voor iedereen duidelijk. Had Prince die eilandraad overleefd, we hadden een gans andere ER gezien. De naïeviteit en besluiteloosheid van Sarah heeft hier veel beslist.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 20-11-2008, 12:45:46 »

Prince wist in ieder geval dat Yin en Hans de twee sleutelpersonen waren in kamp Noord, dat heeft hij in de desbetreffende aflevering ook gezegd. Geert D, Kyra en Sharon kwamen erachter dat de band tussen Hans, Yin, Geert T en Hiukwan nog sterker was dan ze dachten (Sharon: “stemmen jullie überhaupt wel op Geert en Hiukwan?”) en wilden daarom samen met Prince en Sarah een alliantie vormen om Yin weg te stemmen. Prince greep deze kans niet aan maar besloot het tegen Geert D, Kyra en Sharon te gebruiken omdat hij met zijn eigen team verder wilde en dat bleek een blunder van formaat te zijn. Op de een of andere manier had Prince een soort aversie tegen Geert D. Prince bestempelde hem als het zwakste lid van kamp Noord en vermelde terloops ook nog eens dat Geert D geen sociale intelligentie bezat.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline pallas

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 20-11-2008, 13:21:40 »
Over de gemiste kansen om het komplot te breken waar Yin nu al zo lang van mee profiteert.

Prince bestempelde hem (Geert D) als het zwakste lid van kamp Noord en vermelde terloops ook nog eens dat Geert D geen sociale intelligentie bezat.
Tja, wat dat laatste betreft zat hij er wel niet zo ver naast.... ;D

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 20-11-2008, 16:15:56 »
Geert Noord,Sharon en Kyra waren natuurlijk wel bereid om Yin eruit te stemmen maar waren allicht hierdoor bang hun
nummeriek overwicht to kamp zuid kwijt te spelen,en dan zou Geert noord toch nog de volgende ronde eruit gestemd
worden. In dat geval zou Prince,leep zoals ik hem wel zie,zichzelf bij de 3 overgebleven eters kunnen hebben aansluiten.
Kamp zuid had een overeenkomst dat ze 3 eilandraden niet op elkaar gingen stemmen, met als gevolg dat Kyra en sharon
als eersten zouden moeten vertrekken. Prince zou dan waarschijnlijk de rol van Yin overgenomen hebben, maar of we
hier beter mee af zouden geweest zijn durf ik nog te betwijfelen. Volgens mij was prince ook een linke speler.
Dat zullen we natuurlijk nooit te weten komen, maar we kunnen ons hier nog wel even mee bezig houden.
Ziet iemand nog andere mogelijkheden. We zitten nu toch maar te niksen in afwachting op de finale.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 20-11-2008, 17:58:55 »
Over de gemiste kansen om het komplot te breken waar Yin nu al zo lang van mee profiteert.
Tja, wat dat laatste betreft zat hij er wel niet zo ver naast.... ;D

Als je les geeft aan 'moeilijke' jongeren denk ik niet dat je hier totaal geen kwaliteiten in hebt. 

Offline Test

« Reactie #412 Gepost op: 20-11-2008, 18:29:24 »
Prince wist in ieder geval dat Yin en Hans de twee sleutelpersonen waren in kamp Noord, dat heeft hij in de desbetreffende aflevering ook gezegd. Geert D, Kyra en Sharon kwamen erachter dat de band tussen Hans, Yin, Geert T en Hiukwan nog sterker was dan ze dachten (Sharon: “stemmen jullie überhaupt wel op Geert en Hiukwan?”) en wilden daarom samen met Prince en Sarah een alliantie vormen om Yin weg te stemmen. Prince greep deze kans niet aan maar besloot het tegen Geert D, Kyra en Sharon te gebruiken omdat hij met zijn eigen team verder wilde en dat bleek een blunder van formaat te zijn. Op de een of andere manier had Prince een soort aversie tegen Geert D. Prince bestempelde hem als het zwakste lid van kamp Noord en vermelde terloops ook nog eens dat Geert D geen sociale intelligentie bezat.

Heb jij een fotografisch geheugen dat je al die details nog zo goed weet? :o Of kijk je de uitzendingen gewoon tig keer. ;D

Ik denk dat je Prince niet echt kan verwijten dat hij de alliantie van Hans en Yin niet heeft gebroken. Hans en Yin waren in zijn ogen misschien wel sterke spelers maar hun alliantie nog niet zo zichtbaar en/of (nog) niet zo bedreigend. Daarbij weet ik ook niet of Prince het type speler is, dat eerst de sterken eruit zou stemmen. De enige fout die je Prince m.i. kan verwijten is dat hij niet als een bezetenen is gaan vissen toen hij erachter kwam dat men hem eruit wilde hebben. Daar heeft ie te snel de handdoek in de ring gegooid.
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 20-11-2008, 19:22:52 »

Ik denk dat je Prince niet echt kan verwijten dat hij de alliantie van Hans en Yin niet heeft gebroken. Hans en Yin waren in zijn ogen misschien wel sterke spelers maar hun alliantie nog niet zo zichtbaar en/of (nog) niet zo bedreigend. Daarbij weet ik ook niet of Prince het type speler is, dat eerst de sterken eruit zou stemmen. De enige fout die je Prince m.i. kan verwijten is dat hij niet als een bezetenen is gaan vissen toen hij erachter kwam dat men hem eruit wilde hebben. Daar heeft ie te snel de handdoek in de ring gegooid.

In die fase had Prince zeker nog geen kijk op de sterkte van de alliantie van Hans en Yin.  Maar aan de andere kant, als het andere kamp 1 van de 2 kanteldeuren van dat kamp eruit wil moet je ook niet al te kieskeurig zijn.
Het had voor een samensmelting van 4-4 geweest en lagen alle mogelijkheden nog open...

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 20-11-2008, 19:45:28 »
Heb jij een fotografisch geheugen dat je al die details nog zo goed weet? :o Of kijk je de uitzendingen gewoon tig keer. ;D

Ik kijk de afleveringen tegenwoordig twee keer, een keer op mijn gemak en een keer om de quotes te noteren :P

Het is inderdaad moeilijk te zeggen of Prince enig idee had van de krachtige band tussen Yin en Hans maar ik vond het wel opvallend dat hij ze direct als sleutelfiguren wist aan te merken (informatie van Hiukwan en Geert wellicht?). Eveneens was hij op de hoogte van zijn eigen uitermate zwakke positie, juist daarom had hij er veel verstandiger aan gedaan om voor zekerheid te gaan in plaats van te proberen kamp Noord verder te ontwrichten. Hij kon zich op dat moment namelijk geen enkele blunder meer veroorloven.

Offline Test

« Reactie #415 Gepost op: 21-11-2008, 00:08:33 »
Eveneens was hij op de hoogte van zijn eigen uitermate zwakke positie, juist daarom had hij er veel verstandiger aan gedaan om voor zekerheid te gaan in plaats van te proberen kamp Noord verder te ontwrichten. Hij kon zich op dat moment namelijk geen enkele blunder meer veroorloven.

Was wat jij een blunder noemt niet juist een poging van Prince om verwarring te zaaien in het andere kamp om zo te ontkomen aan die stemmen tegen hem? Helaas trok Yin toen al vrij snel de angel van die aanval eruit. (Als ik het me goed kan herinneren.)
Geniet nooit met mate...

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 21-11-2008, 02:25:05 »
Was wat jij een blunder noemt niet juist een poging van Prince om verwarring te zaaien in het andere kamp om zo te ontkomen aan die stemmen tegen hem? Helaas trok Yin toen al vrij snel de angel van die aanval eruit. (Als ik het me goed kan herinneren.)

Ja,om haar eigen vel te redden.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 21-11-2008, 16:17:04 »

Ja, en dat vond ik een blunder omdat hij een geweldig aanbod van Kyra, Sharon en Geert D had gekregen. Verdeeldheid was er al binnen kamp Noord. Prince kreeg de optie daarvan te profiteren en daarmee zichzelf te redden en zijn eigen kamp intact te houden. Een beter aanbod kon hij op dat moment niet krijgen maar toch wist hij het nog te verprutsen.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #418 Gepost op: 21-11-2008, 16:30:00 »
Ja, en dat vond ik een blunder omdat hij een geweldig aanbod van Kyra, Sharon en Geert D had gekregen.

Inderdaad, maar dat was niet eens de enige mogelijkheid. Hij had HiuKwan nooit naar Yin moeten sturen, maar dat betekent niet dat hij per sé met Kyra, Sharon en Geert D in zee had moeten gaan.
Stel namelijk dat hij gewoon het verhaal van Geert D en co had aangehoord, instemmend had geknikt, maar uiteindelijk toch gewoon op Geert D had gestemd, dan had je deze situatie gehad:

Prince ---> Geert D
Geert T ---> Geert D
HiuKwan ---> Geert D
Sarah ---> Geert D
Hans ---> Prince
Yin ---> Prince
Geert D ---> Yin
Sharon ---> Yin
Kyra ---> Yin

Resultaat: exit Geert D, Prince zit nog in de expeditie.

Maar wat gebeurde er nu? Omdat Prince zo graag wilde dat Hans en Yin ook op Geert D zouden stemmen, lijmde Yin het complot van Noord weer en stemden Geert D en co uiteindelijk niet op Yin maar op Prince, exit Prince.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #419 Gepost op: 23-11-2008, 21:09:20 »
Yin bedenkt dat ze HiuKwans stem dadelijk wel eens nodig kan hebben...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.