ER is wel degelijk reality tv, ook al wil je dat niet zien. Het gaat over echte mensen, niet over acteurs. Het spelelement staat centraal en montage kan het beeld dat wij van kandidaten hebben soms sterk kleuren, maar dat neemt niet weg dat we naar échte mensen kijken, die menselijk gedrag vertonen.
ER is volgens alle definities een realityserie, net als Peking Expres, Wie is... de mol, Big Brother, Temptation Island, etc. Realityseries zijn altijd amusement, dus beweren dat ER geen reality is omdat het amusement is, is klinkklare onzin.
Sta me toe even mijn mening uit te leggen :
Idd; echte mensen ipv acteurs .
Idd; geen scenario dat vooraf vast stond .
Allemaal heel terecht dat dit een reden is om te zeggen dat het hier wél om een reality serie gaat .
ER en de door jou genoemde series zijn op dat vlak idd compleet anders dan echte geregisseerde series .
Ik noem ER echter geen afspiegeling van de "reality" .
Eén voorbeeld : telkens de kandidaten "geïnterviewd" worden, hoor je enkel het antwoord, en nooit de daarbij gestelde vraag ... Dit valt echter niet op omdat het interview begeleid wordt met een voice-over .
Ik begrijp dus waarom je dit zo genuanceerd zegt, ik wil echter zeggen dat enkel Big Brother een echte reality serie is ; daar kan je de kandidaten 24u op 24 volgen, ook al is daar de omgeving zeer artificieel .