Auteur Topic: [Kandidaat BE] Yin  (gelezen 177755 keer)

Offline Pardon?!

• Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Yin
« Reactie #280 Gepost op: 14-11-2008, 10:12:17 »
Yin is een super leuke en lieve meid!
Het is jammer dat ze zo neergezet wordt op tv.
Ze is een waardige finalist!!
groetjes Sharon ::ok::

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #281 Gepost op: 14-11-2008, 11:12:19 »
Het is niet mijn bedoeling om andere meningen te veroordelen, maar wees gewoon eerlijk met jezelf ; op basis van zoveel gekleurde en gemanipuleerde beelden is het gewoon ONMOGELIJK om een 100% correct beeld van iemand als persoon te krijgen .

Hoeveel er gemanipuleerd wordt met de beelden weten wij natuurlijk niet. Dat weten de kandidaten hooguit. En daar hoor je ook wel verschillende verhalen over van ouddeelnemers. Wij kunnen alleen maar op basis van de beelden die we krijgen voorgeschoteld een mening vormen zoals je zelf al aangeeft.

Oordeel dus aub niet over haar als moeder, collega en vriendin . Als ik even mag : dat recht hebben mensen pas als ze iemand van dichtbij ontmoeten .

Ben ik met je eens. Hoe verleidelijk het soms ook is om de mening die je hebt door te trekken naar het dagelijks leven van een kandidaat, het is zeker niet reëel. Aan de andere kant kan het natuurlijk zijn dat mensen onder invloed van extreme omstandigheden een kant van hun karakter laten zien die familie, vrienden en kennissen niet kennen.
Geniet nooit met mate...

Offline Youpie

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 14-11-2008, 11:29:12 »
Aan de andere kant kan het natuurlijk zijn dat mensen onder invloed van extreme omstandigheden een kant van hun karakter laten zien die familie, vrienden en kennissen niet kennen.

Idd, dat KAN ... maar is geen exacte wetenschap .
Dus gun iedereen aub het voordeel vd twijfel .
Ik weet van mezelf ook niet hoe ik reageer op zo'n eiland, niemand weet dat tot hij/zij het heeft meegemaakt .

Hetgeen ik hier wil zeggen is dat er hier personen KEI hard worden afgemaakt op basis van niet te controleren insinuaties . Je kan hier enkel afgaan op wat de producie wil dat je ziet, elke kandidaat wordt neergezet als een typetje .
Robinson is geen reality-tv, wel puur amusument .
Word gewoon niet persoonlijk in je bewoordingen, dat verdient niemand .
« Laatst bewerkt op: 14-11-2008, 11:36:41 door Youpie »

Offline langkousonline

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #283 Gepost op: 14-11-2008, 11:44:09 »
En steeds weer, elk jaar opnieuw is hier een gebek tussen familie/vrienden van de kandidaten en de forummers...

Nogmaals: als je niet wilt dat je over de tong gaat op een forum moet je niet meedoen aan een TV-Show.
Als je niet wil dat vrienden en familie zich gekwetst voelen door woorden van forummers of zich geroepen voelen te blijven roepen dat die persoon in het "echt" veel aardiger is dan op tv...wel dan moet je ook niet meedoen.
Op een forum wordt er nu eenmaal gereageerd op datgene wat wij zien en het is menseigen om meteen een oordeel klaar te hebben, zowel een positief als een negatief..

Het is ook te begrijpen dat kandidaten veranderen in een spel als ze graag willen winnen, ik kan ook een behoorlijke bitch zijn bij de Kolonisten van Katan maar dat ziet alleen mijn medespeler >:D

Sta daarboven of doe niet mee, zo simpel is het!
Ik begrijp familie/vrienden wel om te reageren, zou ik waarschijnlijk ook doen als het om mijn geliefden zou gaan maar je verandert er hier weinig mee, forums blijven er en moeten ook blijven.

Ik denk dat Yin hier wel boven staat, zo'n boelkloedige tante is het wel denk ik, nu haar achterban nog. Maarruh...jullie zijn vast heel trots op haar dat ze al zo ver gekomen is  8)
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 14-11-2008, 11:51:01 »
Ik denk dat Yin hier wel boven staat, zo'n boelkloedige tante is het wel denk ik, nu haar achterban nog. Maarruh...jullie zijn vast heel trots op haar dat ze al zo ver gekomen is  8)

::rofl::

Maar ik sluit me bij je aan. Als ik zie hoe Hiu omgaat met de kritieken die zij de eerste afleveringen over zich heen kreeg, dan verwacht ik van Yin dat zij er zeker boven staat.
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #285 Gepost op: 14-11-2008, 11:51:34 »
Robinson is geen reality-tv, wel puur amusument .

ER is wel degelijk reality tv, ook al wil je dat niet zien. Het gaat over echte mensen, niet over acteurs. Het spelelement staat centraal en montage kan het beeld dat wij van kandidaten hebben soms sterk kleuren, maar dat neemt niet weg dat we naar échte mensen kijken, die menselijk gedrag vertonen.

ER is volgens alle definities een realityserie, net als Peking Expres, Wie is... de mol, Big Brother, Temptation Island, etc. Realityseries zijn altijd amusement, dus beweren dat ER geen reality is omdat het amusement is, is klinkklare onzin.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #286 Gepost op: 14-11-2008, 11:54:00 »
Maar de kritieken van forummers mogen soms ook best wel eens wat genuanceerder gebracht worden Langkous. Ik weet dat het in de huidige maatschappij zo is dat iedereen maar vind dat ie alles mag zeggen ongeacht of je daar iemand mee kwetst of niet, maar van mij mag dat best een tandje minder allemaal.

Ondanks dat ik me best kan vinden in de kritieken van Youpie denk ik dat aan de andere kant de kandidaten en naaste omgeving alles niet zo persoonlijk moeten opvatten. Juist omdat je weet waarop die meningen zijn gebaseerd. ::vergroot::
Geniet nooit met mate...

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 14-11-2008, 12:25:05 »
Er zijn méér dan 1500uren film gedraaid, waarvan er slechts 13u zal uitgezonden worden .
Hoe je het ook draait of keert ; de productie maakt van jou wat ze er zelf van willen maken . Footage genoeg !

45 dagen (als Yin het tot de finale zou redden) x 24 uur per dag = 1080 uur film.

Jij rekent nogal erg gunstig hoor...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Youpie

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 14-11-2008, 12:29:30 »
45 dagen (als Yin het tot de finale zou redden) x 24 uur per dag = 1080 uur film.

Jij rekent nogal erg gunstig hoor...

*zucht* ... ah ja, want er is maar 1 camera aanwezig hé ...

Voor de rest ieder zijn mening, bedankt aan Test om idd duidelijk te maken dat het hier een belangrijke nuance is .

Idd, en wij zijn heel trots dat "ze zo ver geraakt is" ;-)
Beetje zelfspot kan geen kwaad !

Offline BalkanPower

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 14-11-2008, 12:50:26 »

Yin WORDT gewoon niet prettig in beeld gebracht, dus vrij logisch dat jullie zo over haar denken .

Men kan dingen alleen in beeld brengen als yin er zelf aanleiding toe geeft. Ze hebben genoeg materiaal van yin om haaer een seizoen lang negatief in beeld te brengen. Ze heeft zich op het eiland dus vaak gemoeg negatief geuit, en daar hebben de programmamakers gebruik van gemaakt. Maar feit blijft, dat het dus wel een deel van haar persoonlijkheid is. Als dat niet zo was, dan zouden de programmamakers geen negatief materiaal hebben om uit te zenden.

Offline BalkanPower

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 14-11-2008, 12:55:53 »
*zucht* ... ah ja, want er is maar 1 camera aanwezig hé ...

Nou, er kan maar een totaal van 1080 uur film zijn van yin, maakt niet uit of het 1 camera is, of 1800 camera's. Daarnaast de tijd aftrekken die ze slapend doorbrengen, en dan kom je nog lager dan die 1080 uur. dus zoals de andere poster al meldde: je rekent nogal gunstig ja.

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 14-11-2008, 13:27:08 »
Jammer ... dat jullie Yin niet zullen leren kennen zoals ze écht is .
WenW en ikzelf hebben dat geluk wel . ( natuurlijk zal dit weer ge-quote worden, en ontvang ik zodadelijk allerlei beschuldigingen )

Als persoonlijke vriend heb ik uiteraard ook dit forum gevolgd, maar nooit de goesting gehad om te antwoorden .
Nu werd het me toch effe te veel, en heb ik mezelf ingeschreven .
Het is niet mijn bedoeling om andere meningen te veroordelen, maar wees gewoon eerlijk met jezelf ; op basis van zoveel gekleurde en gemanipuleerde beelden is het gewoon ONMOGELIJK om een 100% correct beeld van iemand als persoon te krijgen .
Oordeel dus aub niet over haar als moeder, collega en vriendin . Als ik even mag : dat recht hebben mensen pas als ze iemand van dichtbij ontmoeten .

Er zijn méér dan 1500uren film gedraaid, waarvan er slechts 13u zal uitgezonden worden .
Hoe je het ook draait of keert ; de productie maakt van jou wat ze er zelf van willen maken . Footage genoeg !

Nogmaals: iedereen zijn mening, en zijn recht om deze te uiten .
Yin WORDT gewoon niet prettig in beeld gebracht, dus vrij logisch dat jullie zo over haar denken .
Ik weet gelukkig meer, en zie de bevestiging van een sterke vrouw, een pracht van een moeder, die intelligent is, hart op de tong heeft, en voor zijn naasten door het vuur gaat .

Ik vind dit een mooie post en ik snap ook niet waarom de de geciteerde zo aangevallen wordt.
Hij zegt toch duidelijk dat ie begrijpt waarom we zo negatief over Yin zijn, aangezien ze nu eenmaal zo in beeld wordt gebracht? Waar hij zich aan stoort zijn de vergaande conclusies over Yin als moeder of collega of zo. Ik zeg ook vaak genoeg dat je niks moet zeggen over hoe iemand in het dagelijks leven is of "wel moet zijn", dus ik kan het daar alleen maar mee eens zijn.

Offline fraba

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #292 Gepost op: 14-11-2008, 14:53:01 »
Jammer ... dat jullie Yin niet zullen leren kennen zoals ze écht is .
WenW en ikzelf hebben dat geluk wel . ( natuurlijk zal dit weer ge-quote worden, en ontvang ik zodadelijk allerlei beschuldigingen )

Als persoonlijke vriend heb ik uiteraard ook dit forum gevolgd, maar nooit de goesting gehad om te antwoorden .
Nu werd het me toch effe te veel, en heb ik mezelf ingeschreven .

Nogmaals: iedereen zijn mening, en zijn recht om deze te uiten .
Ik weet gelukkig meer, en zie de bevestiging van een sterke vrouw, een pracht van een moeder, die intelligent is, hart op de tong heeft, en voor zijn naasten door het vuur gaat .

Ik begrijp wel wat je bedoeld, ik heb het zelf allemaal ook meegemaakt. Wij als kijker oordelen (te) snel, ik ook, maar wat dan toch wel erg typerend is, haar medekampgenoten oordeelden unaniem dat Yin toch wel erg gevoelig was voor de mannelijke aandacht die ze kreeg, en ondanks dat wij als kijker maar 13 uur van haar expeditie zien, zaten deze mensen dag en nacht bij haar, al die 1000 en meer uren. Het lijkt me dan ook stug dat na de bewuste stemronde de meningen over Yin, meer gekleurd werden door de kijker dankzij het oordeel van haar kampgenoten, wat me toch niet gemanipuleerd lijkt. De oordelen die men over Yin heeft moeten ook inderdaad beperkt blijven tot haar "prestaties en gedrag" op het eiland, maar beste Youpie, neem het ons dan niet kwalijk als we haar dan ook op dat deel beoordelen. Er wordt daar niks in scene gezet en de Yin die je ziet op het eiland was (gedeeltelijk) ook zo op het eiland. En dat is een beeld wat bij veel mensen toch het nodige opwekt. Hij of zij die over haar prive oordeeld gist ook maar wat, maar de dunne scheidlijn tussen prive en expeditie is zeer broos, en als je meedoet met zo'n programma loop je op dat gebied een bepaald risico.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline jommol

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 14-11-2008, 15:34:38 »
Men kan dingen alleen in beeld brengen als yin er zelf aanleiding toe geeft. Ze hebben genoeg materiaal van yin om haar een seizoen lang negatief in beeld te brengen. ...

en wat als de productie over voldoende materiaal bezit om haar een seizoen lang positief in beeld te brengen?
EP zou ineens een pak minder sappiger of interessant worden voor ons, denk je niet?

Enfin soit, ik kan me terugvinden in hetgeen Youpie wenst te verwoorden, dus enige nuancering omtrend Yin's reële karakter lijkt me ook gepast.

Trouwens, de posting van Sharon hierboven zegt ons toch iets totaal anders over Yin dan hetgeen algemeen vooropgesteld over haar hier op het forum.
Of zou iemand die bijna 40 dagen met Yin heeft doorgebracht zich nu zo vergissen?

OK, toegegeven. De Yin die we elke week op tv te zien krijgen is menselijk niet "mooi", maar ja, iedereen speelt het spel volgens zijn regels.
De ene al wat sympathieker als de andere. So what? Op het einde van de rit gaat het om die € 50000 en niet om de beker "sympathiekste ER-er 2008"

Btw, en indien Yin nu eens een actrice is welke personage geeft aan een bitcherige en over-lijken-gaande boekhoudster? So much for reality!
Have no fear of perfection. You'll never reach it.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 14-11-2008, 16:11:28 »
Ik vind t eigenlijk niet zo interessant om te weten hoe een deelnemer in het dagelijks leven is. Als je je inschrijft voor dit soort programma's weet je nou eenmaal dat elk foutje breed word uitgemeten op tv Forums kranten e.d
En met deze foutjes moet je wel door t leven straks als je allang weer bent vergeten door de meesten behalve door hen die je dierbaar zijn/waren.

Offline BalkanPower

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 14-11-2008, 16:27:58 »
en wat als de productie over voldoende materiaal bezit om haar een seizoen lang positief in beeld te brengen?
EP zou ineens een pak minder sappiger of interessant worden voor ons, denk je niet?

Enfin soit, ik kan me terugvinden in hetgeen Youpie wenst te verwoorden, dus enige nuancering omtrend Yin's reële karakter lijkt me ook gepast.

Trouwens, de posting van Sharon hierboven zegt ons toch iets totaal anders over Yin dan hetgeen algemeen vooropgesteld over haar hier op het forum.
Of zou iemand die bijna 40 dagen met Yin heeft doorgebracht zich nu zo vergissen?

OK, toegegeven. De Yin die we elke week op tv te zien krijgen is menselijk niet "mooi", maar ja, iedereen speelt het spel volgens zijn regels.
De ene al wat sympathieker als de andere. So what? Op het einde van de rit gaat het om die € 50000 en niet om de beker "sympathiekste ER-er 2008"

Btw, en indien Yin nu eens een actrice is welke personage geeft aan een bitcherige en over-lijken-gaande boekhoudster? So much for reality!

Het zal ongetwijfeld wel zo zijn dat ze ook positief materiaal van haar hebben. Ik heb ook nooit beweerd dat ze een evil person is in het dagelijks leven. Maar mensen die haar kennen zeggen dat ze heel lief, aardig is etc...maar zoals deze show toont is ze niet alleen lief, aardig etc...ze kan ook heel vals zijn. Dat probeerde ik te zeggen met mijn citaat hierboven.

En kan ook zijn dat sharon zegt dat het een lief mens is, maar yin doet ook lief tegen hiu in haar gezicht (behalve dat ene incident), maar achter haar rug om zegt ze de domste dingen over haar. Dus wat sharon heeft waargenomen is ook niet 100% waar, want ze is niet met yin en hans als ze over anderen lopen te ouwehoeren. Alles heeft twee kanten, dus het gedrag van yin ook:)

Offline Peanut

• Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
« Reactie #296 Gepost op: 14-11-2008, 17:04:43 »
Alles wat je ziet is een 'gekleurd' beeld.. Wat daar gebeurd op het eiland en hoe mensen in NL/Belgie zijn staat natuurlijk met elkaar in verbinding. Alleen hetgeen wordt soms er meer uitgelicht, en daardoor komen bepaalde eigenschappen meer naar voren dan andere.

Ik wil alleen maar zeggen dat de kandidaten die ik nu nog spreek, dondergoed onderscheid kunnen maken tussen hoe je daar was op het eiland (onder druk gezet, in het nauw gedreven etc) en hoe je hier weer in NL/Belgie bent.

Misschien kom je zelf niet helemaal tevreden uit het programma, maar bij mij staat 1 ding voorop: ik voel me zeer vereerd dat ik uberhaupt mee mocht doen, en wist ook van te voren dat je dan de touwtjes los moet laten hoe je neergezet wilt worden.. En ik weet dat velen net zoals mij denken..

Uiteindelijk gaan mensen je vergeten, maar jij vergeet nooit meer deze unieke ervaring.  ::jaja::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #297 Gepost op: 14-11-2008, 17:17:39 »
Hiu heeft gesproken ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline weener01

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 14-11-2008, 17:31:33 »
Zucht weer een discussie over wat wel ::ok:: en niet ::niet-ok:: mag worden gezegd over de kandidaten,dus nogmaals ik ben een kijker en word gemanipuleerd met het feit dat ik niet alles te zien krijg en dus ook niet alles kan weten, ik zie alleen maar wat word uitgezonden en beoordeel de deelnemers zoals ik ze tezien krijg dus wat Yin betreft ::ohno::

sorry(Oma's, Opa's, echtgenoten, echtgenotes,broers,zussen, neven, nichten, peetooms, peettantes en de leden van de hockeyclub) als ik iemand met mijn mening kwets maar het geeft soms ook wel een lekker gevoel ::trots:: En het is net als met slechte TV, dan kijk ik gewoon niet, works for me ;)

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 14-11-2008, 17:35:06 »
Yin was mijn favoriete van het eerste uur,maar heeft het volgens mij verkeerd aangepakt en verkeerde keuzes(vrienden) gemaakt.

Dat zij een sterke en intelligente vrouw is , daar zal wel niemand aan twijfelen.
Maar intelligentie en verstand zijn 2 verschillende zaken.
Als ze verstandig zou zijn, zouden we over haar deze discusies niet voeren, en zou ze zich ook niet moeten goedpraten hebben
in een intervieuw, dat had ze zichzelf dan wel kunnen besparen.
En wat over haar mensenkennis of heb je haar niet horen vertellen over hoe die Hans wel is, dat was alvast geen geplak v/d productie.
Mss willen ze die ook nog goed praten, alhoewel, dat zal enkele pagina's langer duren t o Yin.
En over haar macho-gedrag tijdens en na de proeven zullen we ook maar beter zwijgen zeker?

Zo een sterke vrouw en kandidate, die enkel kan winnen als ze met Hans in de finale zit, want geloof me, als Hiukwan en Yin
samen in de finale zit, heeft Yin naar mijn gevoel bitter weinig kans op winst, en dan wetende dat Hiukwan een 23-jarige
studente is, die eigenlijk het ware leven nog aan het leren kennen is.

Daar op afgaande moet dan toch weer concluderen dat Yin mss toch wat overroepen wordt door haar vrienden, maar he, het
kan natuurlijk ook dat Hiukwan niet in finale zit en Yin toch wint, en dan hebben jullie natuurlijk gelijk,
maar dan toch nog niet voor mij, sorry.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt