Auteur Topic: [Kandidaat BE] Yin  (gelezen 177747 keer)

Offline Expeditie Rob

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Yin
« Reactie #380 Gepost op: 18-11-2008, 14:19:04 »
Ik ben ook geen fan van Yin, maar sommige mensen gaan hier wel erg ver.
De Yin die we op tv zien is niet hoe ze in het echte leven is,
maar hoe ze door de programma-makers wordt neergezet.
Ze komt veelal negatief in beeld, terwijl ze vast en zeker ook genoeg positieve dingen uitvoert.
Eerst vond ik haar ook een beetje een kreng,
maar na het verhaal van Youpie gelezen te hebben kijk ik toch positiever tegen haar aan.
Ik ben nu neutraal als het op Yin aankomt, en ik zie haar zo wie zo liever winnen dan Hans.
There's no show like a reality show ;)

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #381 Gepost op: 18-11-2008, 14:23:44 »
Ik ben ook geen fan van Yin, maar sommige mensen gaan hier wel erg ver.
De Yin die we op tv zien is niet hoe ze in het echte leven is,
maar hoe ze door de programma-makers wordt neergezet.
Ze komt veelal negatief in beeld, terwijl ze vast en zeker ook genoeg positieve dingen uitvoert.
Eerst vond ik haar ook een beetje een kreng,
maar na het verhaal van Youpie gelezen te hebben kijk ik toch positiever tegen haar aan.
Ik ben nu neutraal als het op Yin aankomt, en ik zie haar zo wie zo liever winnen dan Hans.

Het verhaal van Youpie zegt mij persoonlijk niets, want ik ken Youpie net zo min als Yin. Wat ik op tv zie, is iemand die ik de winst nog steeds niet gun. Puur op grond van de beeldvorming op tv. Meer heb ik niet.

Ik snap dat Youpie het opneemt voor Yin. Dat is nobel als vriend van iemand die zo is neergezet op televisie. Ik denk dat iedereen wel zou willen dat vrienden hen zo verdedigen. Dus prima. Maar voor mij zegt het meer over Youpie en het feit dat Yin goede vrienden heeft, dan over Yin zelf. Nogmaals, ik ken haar niet.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline mic1

• Forumlid
« Reactie #382 Gepost op: 18-11-2008, 14:28:02 »
Neeeeeee, Hans is Narcissus natuurlijk umm 'lol'.

Afgezien dat het bericht van pallas een beetje raar overkomt geloof ik dat 'zij' zegt dat wij ons niet door haar moeten laten wegjagen hetgeen een typische zelfingenomenheid impliceert...tsja (of het is wellicht omgekeerd geformuleerd).

Verder komt het berichtje nogal 'vinger naar de ander wijzend' op mij over, hetgeen ook te denken geeft, en wordt afgesloten met een flauwe 'jullie zien me hier niet meer',wat een flauwigheid (op een lichtelijk amusante manier).

Gegroet

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #383 Gepost op: 18-11-2008, 15:08:56 »
Ik begrijp Youpie heel goed, maar feit is dat Yin keer op keer naar voren komt... niet zozeer als een onsympathieke vrouw, maar wel als een vrouw die weinig zelfkennis heeft en met weinig inlevingsvermogen anderen benadert. Die eigenschappen hebben haar de keuzes laten maken die ze gemaakt heeft. Geen productieteam die dat in scène kan zetten.

Misschien is dat in het dagelijks leven helemaal zo erg niet, Yin lijkt me namelijk ook een heel sterke vrouw en iemand die over het algemeen zal krijgen wat ze wil. En misschien juist daarom ook wel wat verongelijkt kan reageren wanneer dat niet lukt. Ze is oprecht verbijsterd als de zaken niet precies zo lopen als zij beoogd had. Frappantste voorbeeld daarvan is dat ze Yiukwan openlijk aanvalt op het feit dat zij finaliste is (onverdiend, vindt Yin), terwijl zij daar zelf de oorzaak van is (door deelnemers collectief weg te stemmen die zogenaamd geschikter waren). Eerlijk gezegd komt dat zelfs nogal kinderlijk op mij over. Althans: mijn kinderen redeneerden zo toen ze kleuter waren. Ze zagen a.h.w. geen verband tussen hun eigen daden en de eventuele gevolgen.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2008, 15:10:43 door Starry Night »

Offline ItsAnne

• Forumlid
« Reactie #384 Gepost op: 18-11-2008, 15:25:08 »
Afgezien dat het bericht van pallas een beetje raar overkomt geloof ik dat 'zij' zegt dat wij ons niet door haar moeten laten wegjagen hetgeen een typische zelfingenomenheid impliceert...tsja (of het is wellicht omgekeerd geformuleerd).

Verder komt het berichtje nogal 'vinger naar de ander wijzend' op mij over, hetgeen ook te denken geeft, en wordt afgesloten met een flauwe 'jullie zien me hier niet meer',wat een flauwigheid (op een lichtelijk amusante manier).

Ik vind dat allemaal wel meevallen eerlijk gezegd......

Maar goed, terug naar Yin!

Ik ben geen fan van haar, maar toch denk ik niet dat het een onsympathiek mens is. Hoe ze Hiu troosde (weliswaar nadat ze haar eerst even had aangesproken, maar dat terzijde) had ik wel het idee dat het gemeend was....
Ik weet niet, heb het idee dat Yin dingen zegt/doet zonder meteen in te zien welke consequenties dat heeft.

Ik vind haar geen slang/serpent o.i.d. maar vind gewoon dat ze het spel niet slim/netjes speelt.

Offline pallas

• Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 18-11-2008, 15:32:20 »
Dan toch nog dit.
Ik ben een gewoon ER kijker die zich per aflevering met de minuut meer en meer ergerde aan Yin en Hans, zoals zovelen.
En sinds een aantal weken las ik geregeld dit forum, zonder ooit de bedoeling te hebben te posten.
Geert T is een zakenman uit Aalter, en via Google wou ik wel eens trachten te weten welke zaak hij heeft, want buiten zijn deelname aan het komplot en zijn naieve reaktie op Hui op het eind, vond ik Geert best wel OK. Zo kwam ik aan de gegevens die hier zo'n opschudding veroorzaakten en in een opwelling heb ik me geregistreerd en dat bericht gepost. Het was toen al mijn bedoeling om verder niet echt meer aan de discussies deel te nemen omdat ik daar anders te fel in opga. En eigenlijk zat er een bijbedoeling aan vast: sommige postings hier zijn echt wel niet mals, en dan heb ik zoiets van "zeg het haar zelf en rechtstreeks i.p.v. op een forum. Dan beslist zij wat ze er mee doet, en hebben haar kinderen en familie niet de kans om dit ook te lezen."

Om met een positieve noot af te sluiten: gezien haar resultaten tijdens de proeven had Yin met een andere strategie misschien even ver geraakt. Of mss zelfs verder.
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline mic1

• Forumlid
« Reactie #386 Gepost op: 18-11-2008, 15:45:44 »
Eh ok, prima.

Offline Cout

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 18-11-2008, 18:31:11 »
Het is niet mogelijk te vergeten dat ik haar persoonlijk ken ... Dat besef je ook wel .
Omdat ik merk dat er met jou effectief te praten valt, en dat jij toch ook wel in de spiegel wil kijken , wil ik hier zeker even op in gaan . Yin heeft in mijn ogen een sterke expeditie gespeeld . Ze is tot nu toe de enige kandidaat van allemaal die nog geen enkele stem heeft gekregen op een eilandraad. Check even op http://nl.wikipedia.org/wiki/Expeditie_Robinson_2008.
Ze heeft diverse immuniteitsproeven gewonnen, zelfs in proeven die op het lijf van anderen geschreven was !
Net als alle andere kandidaten speelt ze het tactisch, en heeft ze het geluk gehad een sterke alliantie te kunnen smeden met Geert en Hans . Dat geeft ze zelf ook eerlijk toe .

Dus nogmaals: ik zie een bevestiging van een sterke vrouw , zowel innerlijk als lichamelijk .

Je vraagt MIJN mening, dus bij deze .

Ik respecteer ieder zijn mening, en er zullen dus absoluut mensen zijn die het niet met me eens zullen zijn .
Hopelijk wordt mijn openheid hier dan niet weer te kijken gezet .

Tnx

Ik ben geen fan van haar, maar toch denk ik niet dat het een onsympathiek mens is. Hoe ze Hiu troosde (weliswaar nadat ze haar eerst even had aangesproken, maar dat terzijde) had ik wel het idee dat het gemeend was....
Ik weet niet, heb het idee dat Yin dingen zegt/doet zonder meteen in te zien welke consequenties dat heeft.

Ik vind haar geen slang/serpent o.i.d. maar vind gewoon dat ze het spel niet slim/netjes speelt.

Ben het best eens met jullie.

Hetgeen mij bij Yin het meest tegenviel is de manier van spelen.
Dat zij een sterke vrouw is, zowel innerlijk als fysisch, heb ik zelf reeds eerder aangehaald in dit forum;
Dat was ook de reden dat zij mijn favoriete van het eerste uur was.
Op een bepaald moment heb ik zelfs de vergelijking gemaakt met Frank(den indiaan),en ER-liefhebbers zullen
het met mij eens zijn dat dit een groot compliment is. En Yin is zelfs sterker in de proeven dan Frank dat was.

Maar juist door haar sterke eigenschappen,die ze volgens mij van moeder natuur heeft meegekregen, had ze dit
spel totaal anders kunnen spelen. En dan kon zij nu zelfs de lieveling van het publiek zijn.
Dan zou jij nu haar ook niet moeten zitten verdedigen, wat ik trouwens zeer nobel vind.

De link die ik eerder in dit forum maakte naar de privé toe was zeker niet kwetsend bedoeld en geensinds een gissing,
doch enkel maar een hersenkronkel om haar gedrag op het eiland te vertalen  naar het alledaagse leven toe.
Een vertaling die uiteraard niet noodzakelijk moet gemaakt worden.

Wat ik mij ook meer en meer begin te realiseren is dat het steeds verleidelijk is om in extreme omstandigheden(ER)
de gemakkelijkste weg te volgen om je doelstelling te bereiken.
Een doelstelling die je nochtans volgens mij niet kan beloven want dan schat je jezelf te hoog in t o de andere deelnemers.

Ik heb ondertussen toch mijn visie licht gewijzigd.
Hiukwan blijft mijn favoriete om de op haar topic reeds aangegeven redenen.
Als het echter yussen Yin en Hans gaat, kies ik nu wel voor Yin(had eerder gezegd dat ik dan niet zou stemmen).
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Youpie

• Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: 18-11-2008, 20:49:54 »

Ben het best eens met jullie.

Hetgeen mij bij Yin het meest tegenviel is de manier van spelen.
Dat zij een sterke vrouw is, zowel innerlijk als fysisch, heb ik zelf reeds eerder aangehaald in dit forum;
Dat was ook de reden dat zij mijn favoriete van het eerste uur was.
Op een bepaald moment heb ik zelfs de vergelijking gemaakt met Frank(den indiaan),en ER-liefhebbers zullen
het met mij eens zijn dat dit een groot compliment is. En Yin is zelfs sterker in de proeven dan Frank dat was.

Maar juist door haar sterke eigenschappen,die ze volgens mij van moeder natuur heeft meegekregen, had ze dit
spel totaal anders kunnen spelen. En dan kon zij nu zelfs de lieveling van het publiek zijn.
Dan zou jij nu haar ook niet moeten zitten verdedigen, wat ik trouwens zeer nobel vind.

De link die ik eerder in dit forum maakte naar de privé toe was zeker niet kwetsend bedoeld en geensinds een gissing,
doch enkel maar een hersenkronkel om haar gedrag op het eiland te vertalen  naar het alledaagse leven toe.
Een vertaling die uiteraard niet noodzakelijk moet gemaakt worden.

Wat ik mij ook meer en meer begin te realiseren is dat het steeds verleidelijk is om in extreme omstandigheden(ER)
de gemakkelijkste weg te volgen om je doelstelling te bereiken.
Een doelstelling die je nochtans volgens mij niet kan beloven want dan schat je jezelf te hoog in t o de andere deelnemers.

Ik heb ondertussen toch mijn visie licht gewijzigd.
Hiukwan blijft mijn favoriete om de op haar topic reeds aangegeven redenen.
Als het echter yussen Yin en Hans gaat, kies ik nu wel voor Yin(had eerder gezegd dat ik dan niet zou stemmen).

2 woorden : bedankt & respect !

Offline Paga

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 18-11-2008, 22:49:07 »
Wanneer de finale Yin/Hans is, heb ik 100x liever dat Yin wint. Ze komt soms misschien nogal stom over met haar "Ik weet zeker dat je "vul maar in" trots op je is/zijn" maar ze is tenminste niet zo'n type als Hans, die zichzelf de beste Robinson uit de geschiedenis van Survivel TV vindt. Ze is verder fysiek misschien wel de sterkste van de overgebleven kandidaten.

Offline Gooly

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 19-11-2008, 05:28:27 »
En wanneer de finale Yin/Hans is, heb ik 100x liever dat er iets leuks is op National Geographic  ;D

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #391 Gepost op: 19-11-2008, 14:12:40 »
En wanneer de finale Yin/Hans is, heb ik 100x liever dat er iets leuks is op National Geographic  ;D

Ik denk dat ik dan een potje ga mens-erger-je-nieten.

Offline automatic

• Forumlid
« Reactie #392 Gepost op: 19-11-2008, 18:44:01 »
pfff allemaal zeiken 'wat als, wat als'
Maak het dan ook waar, en kijk dan niet meer!
hele tijd dat gezeik over hun 2, shit eej, kijk dan
gewoon ER niet meer, dan hoef je hun zogenaamde vreselijke
mensen niet meer te weten.

dat snap ik niet he, als je toch zo'n hekel aan mensen hebt,(wat eigenlijk een
lachertje is, omdat ze van tv zijn, maar goed), je DENKT ze te kennen,
dus je verafschuwt ze, doe jezelf dan een lol en kijk niet meer!

zou heel slim zijn voor veel mensen

« Laatst bewerkt op: 19-11-2008, 19:05:30 door automatic »

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #393 Gepost op: 19-11-2008, 18:49:42 »
Op de 1 of andere manier ben ik het eens met de poster boven mij. Tenminste.. zo denk ik ook vaak als ik hier posts lees!  ::rofl::

Offline automatic

• Forumlid
« Reactie #394 Gepost op: 19-11-2008, 19:13:08 »
Op de 1 of andere manier ben ik het eens met de poster boven mij. Tenminste.. zo denk ik ook vaak als ik hier posts lees!  ::rofl::

dankje ;D

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #395 Gepost op: 19-11-2008, 19:23:48 »
tja, het is een beetje vechten tegen de bierkaai. er zijn nogal wat mensen die moeite hebben met zich correct en fatsoenlijk  uit te drukken. dat is niet iedereen gegeven of ze hebben het niet geleerd. ik zou willen dat iedereen de creativiteit bezat en de tijd nam om hun mening te formuleren.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline mic1

• Forumlid
« Reactie #396 Gepost op: 19-11-2008, 19:32:21 »
Wat nog slimmer zou zijn voor eh sommige mensen is om wellicht (als de bijdragen hier als ergerlijk ervaren worden) het eigen advies ter harte te nemen en dit forum niet te lezen, tis maar een overweging.

Het doel van dit forum is dat mensen hun mening kunnen ventileren naar aanleiding van de uitzendingen of dat nou positief, negatief of neutraal voor de deelnemers uitpakt.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #397 Gepost op: 19-11-2008, 19:44:25 »
mic1: je schrijft dat, als men zich ergert aan bijdragen, niet meer hier te lezen.
het verschijnsel van het beledigen, schelden enz. blijft dan echter toch bestaan. of denk jij dat als je je ogen sluit voor iets het er niet meer is?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #398 Gepost op: 19-11-2008, 20:02:57 »
Alhoewel ik vind dat Hiukwan het spel voortreffelijk heeft gespeeld lijkt mij een finale tussen Yin en Hans vele malen spannender en interessanter. Dan moet men gevoelsmatig kiezen tussen twee kwaden en zal beide finalisten het vuur aan de schenen gelegd worden bij de laatste eilandraad. Daarnaast wekt het verbeelden van de totale ergernis en frustratie die dan ongetwijfeld op de gezichten van alle Yin en Hans haters is af te lezen bij mij ook een glimlach op. Er is ondertussen al heel wat vermeld over Yin en Hans en we kunnen dan ook rustig stellen dat zij dit seizoen van Expeditie Robinson in ieder geval een stuk spraakmakender gemaakt hebben. Dat was hard nodig want zoveel spraakmakende karakters waren er dit seizoen niet aanwezig.

Programma’s als Expeditie Robinson drijven op de grote variatie tussen de kandidaten die mee doen. Zonder die variatie was het programma al lang een stille dood gestorven. De buitengewone, excentrieke, halvegare, markante, eigenaardige en ergernis opwekkende kandidaten houden het programma levend. Ik denk dat weinigen zitten te wachten op een groep kampeerders die liedjes bij het kampvuur gaan zingen en zich onthouden van fanatisme.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #399 Gepost op: 19-11-2008, 20:17:43 »
De buitengewone, excentrieke, halvegare, markante, eigenaardige en ergernis opwekkende kandidaten houden het programma levend.

aha dan maak zelfs ik nog een kans om mee te kunnen doen. ::hypocriet::