Het productieteam heeft de bijl verstopt! Of zie ik complot theorieën waar ze niet zijn ?
Het zal niet de eerste keer zijn dat het productietam het spel beinvloed of probeert te beinvloeden, ik weet uit ervaring dat uitspraken uitgelokt worden, maar ook handelingen.
Zo werd ik zelf drie dagen na mijn verjaardag met een voos oud appeltje geprobeerd te lijmen om mee te doen aan de "eetproef" waar Loek (2007) aan meedeed. Het appeltje werd door een van de productieleden zogezegd gegeven als verjaardagskado, met de terloopse mededeling of ik dan wel ff mee wou doen aan de eetproef, waar ik van gezegd had dat ik niet mee zou doen, omdat ik me helemaal niet lekker voelde en absoluut geen zin had om waar dan ook om te strijden. Gelukkig mocht ik het appeltje houden, maar ik heb het aan mijn teamleden op Gual gegeven omdat ik de manier van doen gewoon niet op prijs stelde en behoorlijk pissig was dat er iemand pas drie dagen zich nog herinnerde dat ik jarig was geweest.
En zo weet ik nog wel wat meer voorbeelden te noemen, waarin manipulatie of het verzwijgen van iets het spel beinvloed. Maar goed ik denk dat het een wezenlijk onderdeel is van het geheel.