Poll

Wie is jouw Joseph?

Freek
5 (83.3%)
Roy
0 (0%)
John
1 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 6

Poll gesloten: 25-10-2008, 23:16:49

Auteur Topic: Op zoek naar Joseph  (gelezen 16013 keer)

Offline Megan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Op zoek naar Joseph
« Gepost op: 8-06-2008, 20:44:50 »
Vanaf het najaar bij de AVRO 'Op zoek naar Joseph'. Daarin wordt gezocht naar een nieuwe hoofdrolspeler voor de musical 'Joseph and the amazing technicolor dreamcoat'. Panelleden zijn Erwin van Lambaart, Pia Douwes, Paul de Leeuw en presentator is Frits Sissing.

Het verhaal Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat is gebaseerd op het Bijbelverhaal van Joseph, een van de twaalf zonen van Jakob:

Jaloers
Jakob heeft 12 zonen. Eén van hen is zijn favoriet: Joseph. De broers van Joseph zijn jaloers op hem, omdat hij een felgekleurde jas heeft gekregen van zijn vader, een teken van waardering. Joseph zelf droomt telkens weer dat hij de leider zal worden van zijn broers.

De 'moord'
De broers van Joseph proberen hem te vernederen door hem in elkaar te schoppen en hem in een waterput te gooien. Plotseling komen er een paar ruwe handelaars langs en verandert hun plan. De broers verkopen Joseph als slaaf aan de handelaars, die hem meenemen naar Egypte. Thuis vertellen de broers dat Joseph vermoord is. Ze laten zijn jas zien die is besmeurd met bloed, maar dat is van een geit die ze onderweg geslacht hebben. Jakob is ontroostbaar.

In de cel
In Egypte is Joseph een slaaf van de rijke miljonair Potiphar. Hij heeft het daar erg goed, tot Joseph tegen zijn wil in verleid wordt door de vrouw van Potiphar. Potiphar ontdekt dat en denkt dat Joseph zijn vrouw verleid heeft. Hij laat Joseph in de cel gooien. Daar zitten twee onfortuinlijke dienaren van de Farao die allebei bizarre dromen hebben. Joseph probeert de dromen te ontcijferen, hetgeen hem lukt. Hij voorspelt dat de bakker binnenkort geëxecuteerd zal worden, maar dat de butler weer snel op vrije voeten zal komen.

De droom van de Farao
De Farao van Egypte heeft heel rare dromen die niemand kan ontcijferen. De butler vertelt hem over Joseph en zijn gave om dromen te interpreteren. De Farao geeft de opdracht om Joseph uit de cel te halen en bij hem te brengen. Hij vertelt Joseph dat hij droomt over zeven vette koeien gevolgd door zeven magere koeien en over zeven gezonde maïskolven gevolgd door zeven dode maïskolven.

Joseph voorspelt hongersnood
Joseph ontcijfert de droom als zeven voedselrijke jaren gevolgd door zeven jaren van hongersnood. De Farao is Joseph eeuwig dankbaar, omdat hij zich nu goed kan voorbereiden op de hongersnood. Als dank wordt Joseph vrijgelaten en wordt hij de rechterhand van de Farao. Dit maakt hem de een na machtigste persoon van Egypte.

Diefstal
Thuis in Kanäan zijn de broers van Joseph getroffen door de hongersnood. Vader Jakob is nog altijd in de rouw om Joseph. De broers horen dat er in Egypte genoeg eten is en besluiten daar naartoe te gaan in de hoop aan eten te komen. Ze beseffen echter niet met wie ze te maken zullen krijgen. De broers komen bij de troon van Joseph, maar herkennen hem niet. Joseph herkent hen wel en bedenkt een list, maar hij geeft zijn broers eerst te eten. Hij stopt zijn gouden beker in de zak van zijn jongste broer Benjamin om hem vervolgens te beschuldigen van diefstal.

Vergiffenis en hereniging
De broers weten zeker dat Benjamin dat nooit gedaan zou hebben en smeken om vergiffenis. Ze bieden Joseph aan zelf in de cel te gaan om dat Benjamin te besparen. Joseph ziet de onzelfzuchtigheid van zijn broers en beseft dat ze blijkbaar iets geleerd hebben. Hij vertelt ze wie hij is en vraagt naar zijn vader. Jakob komt naar Egypte en wordt weer herenigd met zijn favoriete zoon.

In Engeland was er in 2007 eenzelfde programma, die gewonnen werd door Lee Mead:

« Laatst bewerkt op: 8-06-2008, 20:48:02 door Megan »
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Op zoek naar Joseph
« Reactie #1 Gepost op: 8-06-2008, 20:47:28 »
Ik denk dat ik ook ga kijken  ::jaja:: :D .... Ik vind het Engelse liedje leuk en mooi!!  :D

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Don't ever try that again
« Reactie #2 Gepost op: 8-06-2008, 20:49:49 »
ik snap het concept niet helemaal, maar is het net zoiets als die zoektocht naar de zangeres van hoe-heet-ze-ook-alweer uit Argentinie?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 8-06-2008, 20:51:13 »
Leuk liedje idd  ::jaja::

@ FS: volgens mij wel  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #4 Gepost op: 8-06-2008, 20:57:19 »
ik snap het concept niet helemaal, maar is het net zoiets als die zoektocht naar de zangeres van hoe-heet-ze-ook-alweer uit Argentinie?

klopt, Evita :D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #5 Gepost op: 9-06-2008, 13:44:31 »
Ik hoef helemaal niet op zoek naar Joseph......

Dat ben ik namelijk zelf ::rofl:: ::rofl::

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 9-06-2008, 15:53:06 »
Als het net zo leuk wordt als de zoektocht naar Evita dan kan het erg leuk worden ::jaja:: ::bravo:: ::jaja::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 11-06-2008, 19:10:36 »
Klinkt sowieso wel leuk als musical. Ik kende het hele verhaal niet, maar nu ik de samenvatting gelezen heb, spreekt het me zeer aan. En wat er op de Musical Awards te zien was, was ook erg leuk. Dus ik ben zeer benieuwd! ::ok::

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #8 Gepost op: 19-08-2008, 23:02:23 »
Paul de Leeuw heeft moeite met zijn rol van jurylid tijdens de zoektocht naar Joseph. "Ik vind het heel eng. Ik kan dat helemaal niet, ik kan toch niet iemand zijn droom kapot maken", stelde hij maandag tijdens de presentatie van het Avro-programma Op Zoek naar Joseph.

Collega-jurylid Erwin van Lambaart lichtte toe dat de presentator, die bekendstaat als recht voor zijn raap, wel degelijk meelevend kan zijn.

"Paul kan heel lelijke dingen zeggen, maar hij is altijd heel erg oprecht en zichzelf", verklaarde de algemeen directeur van Joop van den Ende Theaterproducties. "Hij vond het doodeng. We hebben zelfs een keer de opnamen moeten stilleggen."

De zoektocht naar Joseph begon in maart met 750 kandidaten. Inmiddels zijn na diverse auditierondes en workshops tien mannen over. Zij binden vanaf volgende week zaterdag tijdens de liveshows de strijd aan.

De musical 'Joseph and the amazing technicolor dreamcoat' trekt vanaf november langs diverse theaters in Nederland.

Bron: nu.nl

vanaf 30 augustus dus ::tandpastasmiley::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #9 Gepost op: 30-08-2008, 21:14:11 »
Ben toch even aan het kijken, en ik sta te kijken van sommige stemmen. Naast een paar irritante ventjes, staan er toch echt talenten tussen.

Leuk dat Pia Douwes dit doet, het lijkt minder een bitch dan iemand als Jerney Kaagman.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #10 Gepost op: 30-08-2008, 21:33:39 »
Ik vind dit van een hoger gehalte als bijvoorbeeld Idols, overigens. Daar kun je nog ´ontsnappen´ met een mindere dag, maar hier dus niet.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 30-08-2008, 21:35:05 »
Ik heb weer zitten genieten...er zitten hele mooie stemmen én mannen tussen, maar anderen waren ook echt niks waard wat mij betreft.
Ik zit de komende weken voor de buis of voor uitzending gemist :D ::ok::

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 31-08-2008, 17:59:56 »
Heb gister gekeken. Wat een verademing die audities. Al die lolbroeken heb ik nou wel gezien. Ben wel blij dat Paul de Leeuw nu in de jury zat, die gene die er eerst in zat ergerde ik me de vorige keren (als ik keek) dood aan.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #13 Gepost op: 8-09-2008, 21:04:53 »
Heerlijk om naar te kijken! ::tandpastasmiley:: Moet wel zeggen dat Freek het meest op de Engelse Joseph lijkt ::)

Zal eens even een polletje toevoegen omte kijken welke jullie favorieten zijn ;D Mijne zijn voor nu Freek, Remko en John :D

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 9-09-2008, 07:43:03 »
Ik vind het ook een heerlijk programma om naar te kijken...Freek is ook mijn favoriet en ik denk dat hij een hele goede kandidaat zal zijn voor de overwinning.

Ik deel je mening dat die vent van vorig jaar irritant was...die had enkelt oog voor brigitte en was onwijs bevooroordeeld :-\\
Paul valt me tot nu toe reuze mee en je ziet hem zichtbaar genieten ;D ;)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #15 Gepost op: 15-09-2008, 19:35:45 »
op zoek naar jozef is helemaal niet zo erg om naar te kijken  ::tandpastasmiley:: ::brunette::

(amir  ::love::)

Offline Marijee

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 15-09-2008, 21:04:25 »
Oh oh oh, ik vind het leuuuk.

Ik van Mathijs het leukst. Maar dat komt omdat hij precies het type is dat ik zeg maar leuk vind! Maar hij kan ook gewoon heel goed zingen. Amir is ook geweldig, wat kan hij onwijs goed Nederlands, ondanks dat hij in Iran heeft gewoond. Ik heb geen idee, maar dat zijn ook echt gewoon totaal verschillende klanken.

Eigenlijk vind ik ze allemaal wel leuk, ook John en Freek zijn súper!  ::bravo::

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #17 Gepost op: 20-09-2008, 09:06:57 »
Mathijs vind ik momenteel de beste ::ok:: Maar ook Baer vind ik goed, John heeft ook iets. Freek ook trouwens, maar komt ook omdat hij op Lee (de engelse Joseph) lijkt. Remko is ook schattig en zoals Robin 'papa' zong ::bravo:: En ook Amir is leuk :)

Ik gok dat Hein of Roy er deze week uit gaan...

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 20-09-2008, 19:58:52 »
Mathijs vind ik momenteel de beste ::ok:: Maar ook Baer vind ik goed, John heeft ook iets. Freek ook trouwens, maar komt ook omdat hij op Lee (de engelse Joseph) lijkt. Remko is ook schattig en zoals Robin 'papa' zong ::bravo:: En ook Amir is leuk :)

Ik gok dat Hein of Roy er deze week uit gaan...

ik denk hein, roy is nog een beetje te schattig en kreeg vorige week heel goed commentaar.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 21-09-2008, 22:08:53 »
hein inderdaad weg.

zometeen denk ik remko. (hoewel baer logischer zou zijn, na de sing off)