Auteur Topic: Expeditie Robinson 2008  (gelezen 30457 keer)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Expeditie Robinson 2008
« Gepost op: 3-06-2008, 20:00:04 »
RTL Nederland: ‘Meerjarige deal voor Expeditie Robinson’

RTL Nederland heeft een meerjarig con- tract afgesloten met tv-producent Strix. Hiermee behoudt RTL de uitzendrechten van de succesvolle realityserie Expeditie Robinson. Dat meldt een zegsvrouwvan RTL 5 vandaag. In 2007 nam RTL 5 het programma over van Talpa en nu blijft het programma de komende jaren bij RTL. “Het is geweldig om hét realityprogramma in dit genre, Expeditie Robinson, voor langere tijd te verbinden aan RTL 5“, zegt programmadirecteur Remko van Westerloo.

Remko van Westerloo is enthousiast over de deal met televisieproducent Strix. “Het format is nog onverminderd sterk en wij zijn ervan overtuigd dat het de komende jaren weer een hoop frisse inhoudelijke impulsen gaat krijgen. Daarnaast denken wij dat de kijker het waardeert dat het programma een prominente, vaste en vertrouwde plek blijft houden in de programmering.”

In 2007 heeft RTL dit format overgenomen van Talpa en nu blijft het programma de komende seizoenen dus te zien bij RTL 5. In het najaar zendt RTL 5 een nieuwe reeks uit van de serie waarin zestien mensen proberen te overleven op een onbewoond Maleisisch eiland. De opnames zijn op dit moment in volle gang.

Bron: Mediacourant

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2008
« Reactie #1 Gepost op: 3-06-2008, 21:44:12 »
 :D :D :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #2 Gepost op: 3-06-2008, 21:47:06 »
Supertof!!!!!  ;D
First you go backwards, but then forwards again

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #3 Gepost op: 3-06-2008, 22:19:10 »
mooi, dus gewoon weer 16 :D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #4 Gepost op: 4-06-2008, 19:17:49 »
Dat is nog eens goed nieuws!
En nu allemaal Net 5 bestoken met reacties om ervoor te zorgen dat er ook nog meer PE's komen!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #5 Gepost op: 6-06-2008, 00:38:31 »
Zijn er nog RN'ers die zich gaan opgeven? :)

Oh wacht, de selectie is natuurlijk al lang geweest. Ik denk dat ze het nu zo'n beetje aan het opnemen zijn!

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #6 Gepost op: 6-06-2008, 09:06:47 »
Lijkt me leuk!  ::jaja::
Kan ik eindelijk eens een Expeditie Robinson live zien!  :D

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #7 Gepost op: 6-06-2008, 21:42:48 »
Lijkt me leuk!  ::jaja::
Kan ik eindelijk eens een Expeditie Robinson live zien!  :D

je bedoelt je gaat mee als cameraman? ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 6-06-2008, 22:18:05 »
[...]De opnames zijn op dit moment in volle gang.

[...]
Zijn er nog RN'ers die zich gaan opgeven? :)

Oh wacht, de selectie is natuurlijk al lang geweest. Ik denk dat ze het nu zo'n beetje aan het opnemen zijn!

ja de opnames zijn dus in volle gang ;)

Offline honeymaker

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 9-06-2008, 17:18:11 »
Hmmm, ze mogen dan wel met wat vernieuwende concepten komen. Als het aan mij ligt is het programma anders wel enigszins over zijn houdbaarheidsdatum heen. De 100 van vorig jaar was weliswaar vernieuwend, maar, door de weinige uitgesproken karakters, niet heel erg interessant. De enige van die expeditie die mij echt bijgebleven is, is Frans.  ;D Van de Panama-editie kan ik me eigenlijk alleen het hondenweer herinneren. Ook qua omgeving verandert er dit jaar weinig, aangezien ze weer naar Maleisië gaan. Dus ik hoop dat Ernst-Paul en co. nog wat 'tricks up their sleeve' hebben. Een tip: houd nou eens op met dat afvallers-eiland, want dat heb ik inmiddels wel gezien.
Strix is in ieder geval de grootste lacher, aangezien ze toch maar weer mooi een aantal seizoenen hebben weten af te troggelen. (....ik wou dat Net 5 een dergelijke deal met Kanakna voor Peking Express had gesloten; in mijn optiek toch een veel leuker programma dan Expeditie Robinson....)
« Laatst bewerkt op: 9-06-2008, 17:21:38 door honeymaker »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 12-06-2008, 21:54:36 »
Van de Panama-editie kan ik me eigenlijk alleen het hondenweer herinneren.
Volgens mij is het enige dat ik me daar van herinner dat er de eerste 5 afleveringen niemand weggestemd werd omdat iedereen het opgaf of geblesseerd was?

Verder moeten ze gewoon een voorbeeld nemen aan Survivor, dat na 16 reeksen nog steeds boeiend is. Hun 16 reeks vond ik een van de beste ooit!
Maar dat ligt ook aan de mentaliteit van de kandidaten. Bij ons zijn ze te braaf en te eerlijk.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 17-07-2008, 11:11:23 »
Dat jullie Olga alweer vergeten zijn, tsssssk! :D
Nog even niks.

Offline MASHed

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 24-07-2008, 01:46:13 »
Ik hoor hier iedere keer zoveel positieve geluiden over Survivor... Waar komt dat in vredes naam toch vandaan. Survivor vind ik in tegenstelling tot zijn Nederlandse collega, echt over haar datum heen. Oke, ze zitten elk jaar ergens anders... Toch durft men daar aan het werkelijke concept weinig te veranderen... Toen men in Amerika dit jaar besloot om met Survivor 8 fans tegen 8 favorite deelnemers te laten spelen, en de presentator dit presenteerde alsof dat compleet anders, vernieuwd, en vet spannend zou zijn lag ik dubbel. (Hij had namelijk eerst even naar RTL5 moeten kijken, waar men met De 100 de formule echt heeft her-ontwikkeld)

Overigens denk ik wel dat 1 keer De 100 genoeg is, althans voor nu, als men over 5 jaar nog eens met een groter aantal gaat heb ik daar geen problemen mee!

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 24-07-2008, 07:56:51 »
Voor mij hoeft 100 man helemaal niet meer. Dat was veel en veel te veel! Het duurt veel te lang voor je iedereen een beetje kent en je krijgt weinig binding met mensen omdat het er zoveel zijn.

Gewoon weer terug naar 16 of 18 personen. Dat was veel leuker :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 24-07-2008, 10:35:37 »
daar ben ik het mee eens. 100 man is opzich wel okee. maar dan moet dat na 1 aflevering meteen naar 18 personen worden terug gebracht.

Offline Phraser

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 26-07-2008, 08:13:54 »
Ik hoor hier iedere keer zoveel positieve geluiden over Survivor... Waar komt dat in vredes naam toch vandaan. Survivor vind ik in tegenstelling tot zijn Nederlandse collega, echt over haar datum heen. Oke, ze zitten elk jaar ergens anders... Toch durft men daar aan het werkelijke concept weinig te veranderen... Toen men in Amerika dit jaar besloot om met Survivor 8 fans tegen 8 favorite deelnemers te laten spelen, en de presentator dit presenteerde alsof dat compleet anders, vernieuwd, en vet spannend zou zijn lag ik dubbel. (Hij had namelijk eerst even naar RTL5 moeten kijken, waar men met De 100 de formule echt heeft her-ontwikkeld)

Overigens denk ik wel dat 1 keer De 100 genoeg is, althans voor nu, als men over 5 jaar nog eens met een groter aantal gaat heb ik daar geen problemen mee!

Wat survivor zo leuk maakt is het feit dat ze, volgens mij sinds seizoen 7,  de immunity hebben ingevoerd. Op deze manier worden de relaties tussen de kandidaten onderling op de spits gedreven. Zeker het laatste seizoen, seizoen 16, is menig kandidaat, geblindsight, zoals dat in Amerika heet. Dat maakt het spel en de uiteindelijke eliminatieronde een stuk spannender. Ik kan me nog herinneren van vorig jaar, dat 4 mensen een coupe tegen Vinnie wilde plegen, maar nog voordat ze het konden uitvoeren, kwam er één op zijn beslissing terug. Zonde.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 1-08-2008, 12:19:27 »
Expeditie Robinson gaat "Back to Basic" met 16 kandidaten.

Zie hier de promo:
Nog even niks.

Offline Zonnetjuh

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 1-08-2008, 13:06:42 »
whhoohooo heftig!
eindelijk weer back to basic! ik kan echt niet wachten.
en aan elkaar vastgeketend.. jeetje wat extreem. ben heel benieuwd
of dat aan elkaar geketend zijn lang gaat duren. dat kan toch bijna niet joh!
heb er alweer helemaal zin in!

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #18 Gepost op: 12-08-2008, 16:57:57 »
RTL ketent kandidaten Expeditie Robinson vast

Wel eens twee mensen zien lopen die aan elkaar zijn vastgebonden? Dat ziet er inderdaad niet uit. Het lopen gaat moeizaam, traag en ongelijk. Ik denk dat je na tien minuten elkaar al zat bent. Maar de kandidaten van het tiende seizoen van Expeditie Robinson moeten het toch heel wat langer met elkaar uithouden. RTL heeft ze met de enkels aan elkaar vastgeketend.

Twee teams van acht kandidaten nemen het tegen elkaar op, zonder de mensen van het andere team te kennen. Door hun innige verbondenheid met de enkels leren ze elkaar in elk geval sneller en beter kennen dan ooit. Pirvacy is totaal niet aan de orde. Niemand kan zich de eerste dagen anders voordoen dan hij of zij is en dat zorgt gelijk voor een enorme teamspirit. Maar voor hoe lang heerst deze spirit en kun je daarmee bergen verzetten?

Zodra de kettingen eraf zijn en de magen gewend raken aan het weinige voedsel, volgen de intriges en leugens elkaar al snel op. Afspraken worden geschonden, vrienden bedrogen en vijanden gemanipuleerd. De overwinning wordt aan niemand gegund. Hoe verder de expeditie vordert hoe verrassender de eilandraden. Niets is wat het lijkt. Voor de hand liggende underdogs blijven langer in het spel dan iedereen vermoedt, typische winnaars vliegen er onverwacht uit.

Het nieuwe seizoen biedt echter meer dan intriges alleen. Voor het eerst lukt het de kandidaten om met een zelfgemaakte val een varaan te vangen. En de kandidaten moeten zelfs van eiland verhuizen omdat de idyllische archipel in Maleisië wordt overspoeld door een enorme hoeveelheid ruwe olie, waardoor er geen voedsel meer uit zee gehaald kan worden.

Vanaf 31 augustus bij RTL 5.

bron: zappen
The sun came up and reality set in.

Offline honeymaker

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 12-08-2008, 19:32:42 »
Interessant! Al neem ik aan dat in de eerste Robinson-proef toch al wel een sleutel te verdienen zal zijn. Of wordt er tijdens de eilandraad ook gestemd wie er als eerste mag worden losgekoppeld  ;D.
De rest van de beschrijving klinkt eindelijk een beetje Amerikaanse Survivor-achtig. Zou Ernst-Paul eindelijk zijn zin krijgen en dus wat meer gekonkel en complotten? Één ding: als ik dit seizoen nog 1 keer het woord 'Robinson-waardig' hoor, dan heb ik het wel gezien.

Citaat van: Sprien
En de kandidaten moeten zelfs van eiland verhuizen omdat de idyllische archipel in Maleisië wordt overspoeld door een enorme hoeveelheid ruwe olie, waardoor er geen voedsel meer uit zee gehaald kan worden.

Hoe exotisch....... ;)
« Laatst bewerkt op: 12-08-2008, 22:31:04 door honeymaker »