Beste Frans,
Ik zou het zeer boeiend vinden mocht je op onderstaande vragen willen antwoorden, als het natuurlijk contractueel niet mag, hebben we daar alle begrip voor
Hoeveel items mocht jij in je avontuur meenemen?
Wat mocht je zeker niet meenemen?
Waren er voorwaarden waar je je aan moest houden?
Waren er mensen die meer meegesmokkeld hebben zoals de editie ervoor? En wat was dat dan zoal.
mvg
Wij mochten 3 items meenemen, ik zelf had een hangmat met klamboe, mijn leathermantool en visdraad met haken. Velen van ons hadden ook huishuidellijk gerei in de vorm van tefal woks en die bleken uitstekend van pas te komen en mocht ik ooit nog weer mogen gaan zou ik zeker een tefal pannetje nemen i.p.v. vis gerei.
Wat zeker niet mocht was echt alles wat electrisch en of electronisch was en toiletartikelen.
Er waren wel wat voorwaarden waar je je aan moest houden, zowas geweld niet toegestaan, stelen (al dan niet van de productie) was niet toegestaan, smokkelen was uit den boze, en alles wat "modern" was wat aan spoelde werd in beslag genomen en er waren diverse huisregeltjes die ons contractueel waren opgelegd.
Ja en dan smokkel, ik deed dat ook met volle teugen, ondanks het feit dat we in het voetbalstadion van Mersing gestript werden zag ik toch kans om mijn tandenborstel mee te nemen, een appel, zakjes peper en zout uit het vliegtuig, extra kleding, een handdoek, naald en draad en diverse stukken touw.
Ik was helaas voor de anderen de enige die gedurend het eerste deel van de expeditie een tandenborstel had en dat gaf me veel soms jalourse blikken.
In het tweeede deel van de expeditie raakte ik alles als nog kwijt incluis onze persoonlijke items.
Greetz Frans