Auteur Topic: Lost in Tokyo  (gelezen 5001 keer)

Offline Megan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Lost in Tokyo
« Gepost op: 5-09-2007, 12:47:30 »
Lost in Tokyo wordt door Renate Verbaan gepresenteerd en begint op 6 september om 20.30 op RTL5 (morgen dus al ;) )

12 Onervaren Nederlandse reizigers worden in deze Oosterse metropool gedropt. De deelnemers gaan met elkaar de uitdaging aan om zo goed mogelijk de Japanse rituelen en gebruiken onder de knie te krijgen, tradities die vaak volledig afwijken van ons dagelijkse leven en onze belevingswereld.

De kandidaten worden in 2 groepen verdeeld en voeren verschillende avontuurlijke opdrachten uit. De verliezende deelnemers moeten voor een tribunaal van honderd Japanners verschijnen om na nog een laatste opdracht iemand naar huis te sturen.
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bakkertje

• Forumlid
Re: Lost in Tokyo
« Reactie #1 Gepost op: 5-09-2007, 13:16:29 »
Ik zag een voorstukje ja...lijkt me op zich wel een leuk programma, wie weet ga ik voor de buis zitten om te kijken of het idd zo leuk is als het voorstukje doet vermoeden.
Moet er trouwens niet aan denken om losgelaten te worden in Tokyo..Parijs vond ik al zo groot :P
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Beaudelaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 5-09-2007, 15:18:46 »
Oftewel een beetje Peking Express II (of Tokyo Express ::) )

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #3 Gepost op: 5-09-2007, 19:36:04 »
De cultuur van Peking Express
De opzet van Expeditie Robinson
en een nieuwe panische sfeer.

Best wel spannend lijkt me.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #4 Gepost op: 6-09-2007, 11:47:29 »
in ons lokale krantje stond dat het een beetje een kruising is tussen P.E. en W.I.D.M.
er doet een plaatsgenoot van mij aan mee. iedere uitzending heeft een apart thema mbt. japan, bv. kleding, eten, sex enz. 100 japanners stemmen n.a.v. de spelresultaten wie van de kandidaten weg moet.
hij is benaderd om mee te doen omdat hij zich ooit voor een ander programma had opgegeven.hij dacht ook dat hij geselecteerd is omdat hij militair is (ws. basis volkel).
ben erg benieuwd naar het programma, zeker omdat ik familie in japan heb en ik daar in mei naar toe ga.

(nee helaas, ik kan niet scannen)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline luigi78

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 6-09-2007, 17:55:31 »
Het lijkt mij idd ook een leuk programma, goed dat ik hier ff over las anders vergat ik het bijna op te nemen.
Ben benieuwd, Peking Express vind ik ook geweldig en dit schijnt er toch iets van te hebben, misschien moeten ze ook wel liften door Tokyo   8)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #6 Gepost op: 6-09-2007, 21:47:04 »
wat een apart programma zeg.

't zal wel komen door de cultuur die wij niet kennen, maar wat een gare opdrachten.
het geluid stond ook storend hard, man, en al dat geflits in beeld..

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #7 Gepost op: 6-09-2007, 22:49:16 »
Moest 5 minuten langer wachten op Heroes  :-\\  ::)

Heb nu de eerste aflevering gezien maar denk niet dat ik het nog vaker ga kijken. Blijf er in ieder geval neit voor thuis.
The sun came up and reality set in.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #8 Gepost op: 7-09-2007, 13:04:00 »
ik vond het voornamelijk rommelig/chaotisch (niet de stad, ik doel dus echt op hoe het programma in elkaar steekt)veel blabla, maar weinig uitgediepte en in beeld gebrachte opdrachten. en wat een domme schapen van kandidaten. vooral enkele dames maakten er een potje van met hun obstinate gedrag in dat cafe. ze zouden wel eens laten zien dat ze zich niet belachelijk lieten maken op tv. ::rofl:: hallo meisjes, ooit het videoclipje van gwen stefanie gezien?? dan hadden ze toch kunnen weten dat dat soort kleding juist wel erg japans is.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #9 Gepost op: 13-09-2007, 21:18:46 »
aah, wat een....... stom programma.

ik snap het niet, het is raar, de opdrachten zijn raar, en die japanners zijn raar.  :-\\

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Just Cruisin'
« Reactie #10 Gepost op: 17-09-2007, 12:11:09 »
ik snap het niet, het is raar, de opdrachten zijn raar, en die japanners zijn raar.  :-\\

Vergeet niet de kandidaten. Ook daar zitten een stel stomme geiten (m/v)tussen. Je schrijft je in voor een avontuurlijke uitdaging, je weet dat het een ontdekkingsreis is naar een onbekende cultuur. En als je dan mee moet doen in die cultuur, vraag je je constant af wat voor zin dat heeft. Nu twee afleveringen gezien, en ik irriteer me nu al compleet aan die griet die zo kinderachtig praat. Eerst wil ze niet in een uniform, en deze keer mochten die toffe japanners haar niet met een houten trommelstokje op haar hoofd slaan. Héél sneu als je jezelf zo buiten de groep, buiten een cultuur en buiten het programma weet te plaatsen.
Verder vind ik het programma vooral leuk om de tegenstellingen tussen de culturen te zien. De strak geleide japanners die in alles een uitlaatklep zoeken. Dit in tegenstelling tot de vrije westerse mensen die alles mogen en kunnen, maar als het er op aankomt, overal te preuts voor zijn.

Wellicht een goed voorbeeld van een slechte kandidatenselectie.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #11 Gepost op: 17-09-2007, 13:20:30 »
dat meisje is inderdaad zeer ergerlijk, een genante vertoning.
wel typisch gedrag van deze tijd vind ik: vooral jezelf zeer belangrijk achten. ze is waarschijnlijk als een koninginnetje behandeld door haar ouders...

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Just Cruisin'
Lost in Tokyo van de buis gehaald.
« Reactie #12 Gepost op: 5-10-2007, 15:03:28 »
Tot mijn grote verbazing bleek ik gisteravond De Gouden Kooi te hebben opgenomen i.p.v. Lost In Tokyo. Waar is het programma gebleven?
Omdat Lost in Tokyo niet aan de verwachtingen voldeed is besloten om het programma op een nader te bepalen tijdstip een nieuwe kans gaan geven. Op donderdag 27 september was Lost in Tokyo voorlopig voor het laatst te zien.
Dit is weer tekenend voor RTL. Als de grote massa niet (massaal) naar een programma kijkt, dan schrappen ze het. En zo creeëren ze weer enorme eenheidsworsten. Dancing with, Singing with, Skating with. Vreemd dat er steeds minder televisie word gekeken.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 5-10-2007, 15:18:17 »
Het programma is van de buis gehaald samen met From Alaska with Love.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #14 Gepost op: 6-10-2007, 11:31:51 »
...samen met From Alaska with Love.

Ik weet niet hoe je aan die info komt, maar volgens mij is dat niet waar. Vanavond is de finale namelijk om 21.30 uur.
Geniet nooit met mate...

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 6-10-2007, 12:31:55 »
Ik weet niet hoe je aan die info komt, maar volgens mij is dat niet waar. Vanavond is de finale namelijk om 21.30 uur.

Dan heb ik het verkeerd begrepen, de herhalingen zijn geschrapt.

Sorry. ::schaam::

Citaat
Tv-zender RTL 5 haalt de Nederlandse realityprogramma’s From Alaska With Love en Lost in Tokyo van de buis. Dat zegt RTL-programmadirecteur Bart in ‘t Hout in de Volkskrant. De programma’s scoren onder de maat, zegt hij. “Deze shows scoren teleurstellend. Het valt me vies tegen“, erkent In ‘t Hout. “Deze twee dure programma’s zijn mislukt.” In het geval van From Alaska With Love is het nog niet zeker wat er gebeurt. De show met Roeland Fernhout is nu nog op maandagavond te zien.

From Alaska With Love, waarin Nederlandse vrouwen daten met mannen in Alaska, wordt momenteel op de druk geprogrammeerde maandagavond uitgezonden. In ‘t Hout vermoedt dat het lage kijkcijfer (afgelopen maandag 265.000 kijkers) door de hevige concurrentie komt. Hij overweegt daarom een andere uitzendavond te vinden voor het door Roeland Fernhout gepresenteerde programma.

Lost In Tokyo werd afgelopen donderdag door slechts 152.000 mensen bekeken. De programmadirecteur wil dat programma komende donderdag nog laten doorgaan. Vanaf volgende week wil hij de reeks met presentatrice Renate Verbaan stopzetten, om die op een later moment een nieuwe kans te geven. In Lost In Tokyo moet een groep mensen zich zien te redden in de Japanse wereldstad.

Volgens In ‘t Hout zijn de programma’s ‘mislukt’. “Maar over de hele linie gaat het goed met RTL-programma’s“, analyseert In ‘t Hout. “Ik zit al dertig jaar in dit vak, maar totaal geluk bij het maken van programma’s bestaat niet.”

Afgelopen tv-seizoen was RTL in een strijd verwikkeld met SBS over ijsdansen. Sterren dansen op het IJs van SBS 6 werd beter bekeken dan Dancing on Ice van RTL 4. Dit seizoen komt RTL daarom niet met een ijsdansshow. “Zo’n programma laten we nu over aan SBS“, vertelt In ‘t Hout in de krant. “Daar waar we eerder de concurrentie opzochten gaan we nu onze eigen weg.“

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #16 Gepost op: 7-10-2007, 17:35:45 »

Moet er trouwens niet aan denken om losgelaten te worden in Tokyo. Parijs vond ik al zo groot :P
In Parijs kun je de opschriften tenminste nog lezen.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 8-10-2007, 07:10:33 »
In Parijs kun je de opschriften tenminste nog lezen.

Oh ja?? Alleen wanneer je Frans kent en j' ne parlez pas francais ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #18 Gepost op: 8-10-2007, 12:57:10 »
Het is mijn favoriete taal ook niet, maar ik kon me in mei daar toch prima redden.

Het was een verademing die maand: haast geen japanse toerist te zien. Verder: een pictogram helpt je redelijk op weg. Althans: als je je gezond verstand gebruikt. Het is mij in elk geval niet gelukt te verdwalen in Parijs.

Offline hurricane

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 16-12-2007, 11:59:47 »
Wanneer komt dat Lost in Tokyo weer terug op de buis? Ik vond het een interessant programma. Ik vind die Japanse cultuur interessant. Japan is ook een modern land maar heel anders modern dan hier. En bovendien wil ik wel eens weten hoe ver die Corné en Mira komen. Ik vond dat Corné zich snel had aangepast. Renate Verbaan is niet mijn meest favoriete presentatrice, ik zie liever Art en Roos van PE maar ja laat eerst dat programma eens terug komen!!!!
Je kan het hebben jongen!