Ik ben uiteindelijk toch maar blij dat Tecau thuis is gebleven, want dan was Nederland echt afgedroogd vrees ik.
Jeetje ze hadden niet echt hun dag zeg. Wat een verzameling onnodige fouten. Pff. Ze maakten 't wel even spannend. Maar goed, dat was niet zo erg. Ik had verwacht dat ik na een uurtje weer buiten zou staan, het waren er uiteindelijk bijna 5, dus ik heb zeker waar voor mijn geld gekregen.
Ook leuk om een keer bij een sport te kijken waar het publiek door elkaar zit, zonder dat dat problemen geeft. Sterker nog de Roemenen op ons vak, hadden 't heel gezellig met de Nederlanders in ons vak. Ze schreeuwden met z'n tweeën ook harder dan alle Nederlanders bij elkaar
Dat werd wel gewaardeerd door de spelers en ook door de coach, die gingen nog weer applaudiseren voor die Roemenen in ons vak omdat ze zo enthousiast waren.
Het was in elk geval een superleuke wedstrijd. En de tijd gaat als je er bij bent, toch veel sneller dan als je 't op tv ziet. Op tv vind ik zo'n vijfsetter altijd wel heel lang duren, dan ga ik ondertussen meestal even de krant lezen ofzo. Maar om er zo bij te zijn is echt heel gaaf. 't Was ook echt wel heel spannend op 't einde, 't kon eigenlijk alle kanten nog op. Die Roemenen speelden ook lang niet slecht. Van die Daescu gaan we misschien echt nog wel meer horen.
Oh ja by the way, Sijsling zag er op de een of andere manier echt uit alsof ie zo van de camping kwam. 't Had iets te maken met zijn witte sportsokken, in combinatie met zijn iets te lange witte shirt waar verder ook niet echt oranje accenten op zaten. Plus dat ie vrij lage schoenen aan had en dan ook nog de manier waarop ie loopt... 't Zag er best suf uit eigenlijk
Maar ja het derde punt is binnen. In septemer play-offs voor de wereldgroep. Zou mooi zijn als die wedstrijden ook in Nederland zijn, ik heb nu de smaak te pakken.
Edit 1: Het is echt heel grappig om die spelers te horen overleggen in een soort van codetaal.
Edit 2: Het woord 'Hai' (hup, of eerder nog Vamos, of come on, maar dan in het Roemeens) klinkt echt heel raar als je het te vaak achter elkaar hoort. Volgens mij was dat het gecodeerde overleg tussen de Roemenen: "Hai", "Hai", "Hai", "Hai!" En dan werd er weer getennist"