Het is al heel wat jaartjes geleden dat ik voor m'n werk ook dit soort T-shirts moest bestellen maar destijds maakte kleur en maat niks uit.
De grootste kosetn en moeite die ze bij zo'n leverancier moeten doen is het maken van het 'cliche', dus de matrijs (of bij meer kleuren, de matrijzen) voor de bedrukking.
Als die1 keer zijn gemaakt en betaald hebben ze alle kleuren en maten van shirts gewoon op voorraad en hoeft er maar 1 keer iemand de stellingkjes langs om de bestelling te picken.
Normaal gesproken maakt maat en kleur dus niet uit.
Het gaat er in deze voornamelijk om of het break-even point in de voorbestellingen word gehaald en dat schiet nog niet zo heel erg op.
Hoewel natuurlijk de animo voor de fandag en alles er om heen zijn hoogtepunt nog moet bereiken en elke week sterker word.
Tenzij je minstens 50 serieuze toezegingen hebt voor de MFD zou ik het niet doorzetten.
Met minimaal 50 betalende klanten kom je ongeveer op breakeven uit en daarnaast verkoop je er nog wel een aantal los op de MFD, maar reken je niet te snel rijk (dat is ook niet de bedoeling,dat begrijp ik ook wel).
En,...
Je moet het ook wel echt leuk vinden om te gaan doen.
Wat ik daarmee bedoel is dat je het risico loopt dat je de hele dag achter een standje met T-shirts staat terwijl je het eigenlijk veel leuker zou vinden om een beetje rond te lopen en met andere widm fans te praten e.d.
Nogmaals veel succes en ik hoop dat het gaat lukken maar denk wel goed na voor je er aan begint. Mocht het zover komen wil ik ook wel even op de tijdelijke 'toko' passen.