Ik denk dat je het aantal kleuren voor de losse verkoop sterk moet beperken tot bijvoorbeeld 3 kleuren maximaal.
Het is dan jammer dat de losse kopers niet uit alle kleuren kunnen kiezen maar dat is dan niet anders.
Het geeft de voorbestellers ook nog een extra stukje exclusiviteit als ze een kleur hebben besteld die hiervan afwijkend is.
Grootste voordeel is dat je een wat overzichterlijker handel hebt en minder snel 'NEE' hoeft te verkopen omdat net dat maatje M in de lime kleur waar je er maar 3 van had is uitverkocht.
Als je de shirts besteld in de kleuren rood, blauw en groen (of geel ivm Thailand etc) hoef je alleen daarin nog een verdeling naar maat te maken.
Wat die maten betreft vind ik het wel moeilijker inschatten wat wijsheid is. Normaal gesproken zou je de nadruk iets meer op de wat grotere moeten leggen maar aangezien er op een fandag veel jonge mensen en meer meisjes dan jongens komen zou de verhouding wat meer naar de kleine maten moeten.
Tot slot, mocht uiteindelijk blijken dat nadat je doorzet met het bestellen a.s. maandag dat je tegen de fandag echt niet uit de kosten gaat komen, dus financieel het schip in gaat schroom dan niet om b.v. een euro meer te vragen aan iedereen, en evt 2 euro voor losse verkoop.
Het moet wel leuk blijven natuurlijk en ik kan me niet voorstellen dat iemand hierover moeilijk gaat doen.
Wederom succes verder,