Toch ben ik niet akkoord wanner Bertha geen rekening houdt met groepjes van 1 persoon (Karen bij ontvoering) of gropejes waarin afvallers hebben gezeten.
Dit heb ik mischien niet duidelijk uitgelegd:
-Die groepjes van 1 heb ik niet opgeschreven, maar tellen wel degelijk mee: In een groepje van 1 valt voor de statistieken niets te vinken, en doordat iemand in een groepje van 1 zit zit diegene automatisch niet in een ander groepje waar diegene dus niet meegeteld wordt. Die groepjes tellen dus wel degelijk mee, maar leveren geen data op voor het onderzoek,
daarom heb ik het niet opgeschreven.
-Over het niet meetellen van de afvallers: Als deze theorie zou werken dan zou dat beeld zo duidelijk mogelijk naar voren komen als je
zoveel mogelijk afleveringen in je onderzoek meeneemt. Maar dat betekent wel dat je de afvallers beter niet mee kunt nemen in het onderzoek, omdat zij niet bij alle afleveringen meegedaan hebben. Daarom heb ik hen niet meegerekend ook omdat ik dacht dat 7 deelnemers die ik dus wel opgenomen heb in het onderzoek voldoende vergelijkingsmateriaal zou opleveren.
Verder is het soms idd. moelijk te bepalen wat gestuurd is door het WIDM team en wat niet.
Prima; laten we zeggen dat de ene helft van de groepjes-opdrachten
niet gestuurd kan worden en de andere helft
wel. Dan kunnen de programmamakers aan de hand van de niet gestuurde opdrachten bepalen waar de mol terecht moet komen bij de opdrachten waar
wel gestuurd kan worden, om zo weer te zorgen voor ''gelijke kansen''. Het lijkt me dus niet meer dan logisch om alle opdrachten dan in dit onderzoek mee te nemen.
Ik stel voor dat we deze theorie nog een weekje aanzien omdat hij is volgens miijn berekeningsmethode deze week alleen maar verterkt.
RR, leg me alsjeblieft eens jouw berekeningsmethode uit en leg me ook eens uit hoe je daar consequenties aan kunt verbinden terwijl je puur alleen kijkt naar George. Wil je deze materie onderzoeken
moet je toch echt gaan
vergelijken. Maar mischien kan ik jouw methode nog niet goed doorgronden en kan ik daar met mijn beperkte (Hollandse) denkvermogen nog niet bij... Hopelijk kun je enige uitleg verschaffen.
Maar mijn ratio zegt dat een verdeling automatisch breder wordt(= heeft grotere standaarddeviatie), naar mate het gemiddelde hoger ligt.
Nu ik er ook langer over nadenk is het idd niet eens zo'n vreemde gedachte, sterker nog ik moet je gelijk geven. Idd een bredere verdeling zorgt natuurlijk voor grotere verschillen, maar ik beoordeel in mijn berekening allen hetzelfde.
P.S. Nog een klein foutje: John heeft 3 keer bij Karen in de groep gezeten en Karen 4 keer bij John. ???Best wel knap .
Yep; weer een foutje; slechts een typfoutje, het moet 4x zijn; in de berekeningen heb ik aldoor ook 4 gebruikt...
Als ik weer wat tijd heb zal ik weer een nieuwe tabel maken zonder foutjes en met de nieuwe rekenmethode volgens dat van konijn.
Ik denk juist dat de Mol probeert bij de opdracht te zijn waar het meest te 'mollen' valt! Niet bij elke opdracht valt evenveel te saboteren, toch?
Weer een goede reden waarom deze theorie in praktijk niet zou kunnen werken!
Maar hier zou je tegenoverkunnen zetten dat door te sturen in andere opdrachten waarbij dit niet van belang is weer te zorgen dat het verschil in ''gelijke kansen'' weer opgeheven wordt. Maar idd; zeer goed punt...
Gr. B.